Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

LordoftheLints

Ik heb niet je complete topic doorgelezen, maar ik wist in mijn geval wel wat ik met 7000 euro zou doen!  ;)

Voor de 3000 euro die je bij bronbudget hebt staan zou ik die squeezebox mooi vergeten gelijk goed instappen met een Linn Sneaky of Majik DS.

En qua versterking zou ik iets kiezen dat kan meegroeien met je set en daarbij ook nog waardevast is! Ik roep natuurlijk meteen Mcintosh! Maar dan blijft er maar weinig tot niets over voor de rest!
Kijk bijvoorbeeld eens naar de geintergreerde versterkers van Musical Fidelity. Een M500i is bijvoorbeeld een beest van een versterker.

Qua speakers, tsja, dat is een lastige... Veel luisteren voordat je iets koopt en niet meteen op de eerste de beste exotische whathifi review afgaan.
Ik zou naar de Dynaudio Excite x32 of de focus 260 en de B&W cm9 gaan luisteren denk ik.

Zo kom ik al redelijk in de buurt van je maximale budget en ik denk dat het een mooie evenwichtige set is waar je lang plezier van kan hebben.

Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Bas Akkerman

Dank je voor de tips! Zeker je ideeen over een bron kan ik me in vinden. En luisteren... dat doe ik meer dan genoeg. ;)
Het is hier al even stil geweest...
Ik wil graag naar ACF om ook daar de Magnepan 1.7 te horen, maar die krijgen ze maar niet binnen. Nu vraag ik me af of jullie nog adviezen hebben bij welke winkels ik nog zou kunnen gaan luisteren. De volgende winkels heb ik al bezocht, sommige zal ik nogmaals bezoeken:
- Multifoon
- Hifi-Studio Zwaard
- Snijders Hifi
- Beter Beeld en Geluid
- PLS Audio
- Rik Stoet
- De Jong&Warnaars
- Sense Of Music
- Hifi Studio Wilbert
- Studio Alkmaar

Highender Audio is eventueel ook een optie, maar die verkopen alleen tweedehands. Gezien de ruime zoektocht bij winkels waar ik heb geluisterd naar nieuwe apparatuur heb ik dat dan ook liever niet. (En laten we discussie over tweedehands vs nieuw even rusten, ok? ;))
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: LordoftheLints op maart 18, 2012, 16:19:42
Ik heb niet je complete topic doorgelezen, maar ik wist in mijn geval wel wat ik met 7000 euro zou doen!  ;)

Voor de 3000 euro die je bij bronbudget hebt staan zou ik die squeezebox mooi vergeten gelijk goed instappen met een Linn Sneaky of Majik DS.

En qua versterking zou ik iets kiezen dat kan meegroeien met je set en daarbij ook nog waardevast is! Ik roep natuurlijk meteen Mcintosh! Maar dan blijft er maar weinig tot niets over voor de rest!
Kijk bijvoorbeeld eens naar de geintergreerde versterkers van Musical Fidelity. Een M500i is bijvoorbeeld een beest van een versterker.

Qua speakers, tsja, dat is een lastige... Veel luisteren voordat je iets koopt en niet meteen op de eerste de beste exotische whathifi review afgaan.
Ik zou naar de Dynaudio Excite x32 of de focus 260 en de B&W cm9 gaan luisteren denk ik.

Zo kom ik al redelijk in de buurt van je maximale budget en ik denk dat het een mooie evenwichtige set is waar je lang plezier van kan hebben.

M.i. een behoorlijk scheve verhouding inzake budget speakers - budget versterking ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Is ACF de enige in NL waar je de 1.7 zou kunnen beluisteren..?

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op maart 18, 2012, 16:46:30
Is ACF de enige in NL waar je de 1.7 zou kunnen beluisteren..?
Nee, maar ze hadden er net wat andere vesterkercombinaties. Daar ben ik nieuwsgierig naar.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Bas Akkerman

Ik heb de volgende selectie gemaakt van winkels die ik nog eens wil bezoeken:
- Hifi-Studio Zwaard (Manger)
- Beter Beeld en Geluid (Harbeth)
- Sense Of Music (Blumenhofer)
- Hifi Studio Wilbert (Magnepan)
- Studio Alkmaar (Magnepan)

Mogelijk ga ik ook ACF, Audio-Life en heel misschien Highender Audio nog bezoeken. Zijn er nog winkels/merken die ik niet mag missen?

Former member 78

S@m

skyfox

Citaat van: S@m op maart 21, 2012, 10:02:13
Hoe houdt ie 't vol... ???

Simpel: weet je hoe leuk luistersessies zijn? En in de tussentijd luisteren via een fijne koptelefoon.

Patience is a virtue, toch?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

AbZ

Citaat van: skyfox op maart 21, 2012, 10:09:15
Simpel: weet je hoe leuk luistersessies zijn? En in de tussentijd luisteren via een fijne koptelefoon.
Sommige mensen hier weten ook hoe leuk een eigen set kan klinken.

Verder moet Bas natuurlijk gewoon doen wat hem bevalt.

Bas Akkerman

Citaat van: ArjanR1 op maart 21, 2012, 09:58:50
Aha, dit jaar gaat het dus nog niks worden :D
Vóór het einde van de wereld wil ik hier een set hebben staan. ;)
De komende weken wil ik flink wat luistersessies plannen, dus er komt wel degelijk schot in de zaak.

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op maart 21, 2012, 10:25:14
Vóór het einde van de wereld wil ik hier een set hebben staan.

Zo zo, dat is een boute uitspraak  ;D

Bas Akkerman

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op maart 21, 2012, 10:38:00
Volgens de Maya-kalender wel te verstaan. :)

Ik snap 'm, vandaar mijn reactie... ;)

Dit jaar nog een set in huize Akkerman, wel wel...

Bas Akkerman

Zo, volgende week woensdag de 28e staat een luistersessie gepland bij Studio Wilbert.

skyfox

Kijk aan, er zijn weer concrete plannen! Kan niet wachten op de eerste verslagen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

I_Guardian_I

Sinds kort de Quadral Aurum Orkhan VIII in huis.
Deze speaker heeft mij echt omver geblazen, dit had ik niet verwacht. Kende het merk zelf ook niet.
Hij speelde speakers in dezelfde en hogere (prijs)klasse van de bekende merken zoals: B&W, kef, Dynaudio, Monitor Audio gewoon helemaal weg! (Mijn mening natuurlijk;))
Zeker te beluisteren waard! (In de kleur choco oak is hij nog ontzettend prachtig om te zien ook!)

Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Bas Akkerman

Citaat van: I_Guardian_I op maart 21, 2012, 17:52:33
Sinds kort de Quadral Aurum Orkhan VIII in huis.
Deze speaker heeft mij echt omver geblazen, dit had ik niet verwacht. Kende het merk zelf ook niet.
Hij speelde speakers in dezelfde en hogere (prijs)klasse van de bekende merken zoals: B&W, kef, Dynaudio, Monitor Audio gewoon helemaal weg! (Mijn mening natuurlijk;))
Zeker te beluisteren waard! (In de kleur choco oak is hij nog ontzettend prachtig om te zien ook!)
Ok! En in welke winkel heb je hem beluisterd?

Bas Akkerman

Volgende week vrijdag ga ik naar Beter Beeld en Geluid en woensdag 4 april naar Hifi Studio Zwaard.

aMUSEd

Goed om audio-life mee te nemen in het lijstje.

Weet je al welke versterkers je gaat beluisteren icm magnepan?

Bas Akkerman

Citaat van: aMUSEd op maart 21, 2012, 23:34:32
Goed om audio-life mee te nemen in het lijstje.

Weet je al welke versterkers je gaat beluisteren icm magnepan?
Ja, misschien doe ik dat wel.

Bij Wilbert Hifi zal het vermoedelijk Moon worden. Bij Studio Alkmaar Lavardin IS Reference en Lyngdorf. Maar ik ga nu juist uitzoeken welke versterker-bron-kabelcombinaties de beste match vormen met de gekozen luidsprekers. Zeker de Magnepan en Harbeth laten voor mijn gevoel heel precies horen wat er in de keten ervoor gezet wordt.
Nog genoeg te luisteren en testen dus!

Martijn M

De tip om ook audio-life op te nemen in je lijstje vind ik wel een goede. Hun 'zachte' aanpak met de nadruk op persoonlijke interpretatie en gevoel zou wel eens goed bij jou eigen ideeën kunnen aansluiten.
Dutch & Dutch

AbZ

Citaat van: keyser op maart 22, 2012, 11:36:31
De tip om ook audio-life op te nemen in je lijstje vind ik wel een goede. Hun 'zachte' aanpak met de nadruk op persoonlijke interpretatie en gevoel zou wel eens goed bij jou eigen ideeën kunnen aansluiten.
Bij beginnende verslaving een therapeutische relatie met je dealer aangaan  :wacko:

S@m

Citaat van: keyser op maart 22, 2012, 11:36:31

Je bedoelt dat ze daar weten hoe ze hun klanten in moeten pakken..?