Battlefield 3 - Topic

Gestart door Kingpin, juni 9, 2011, 13:36:28

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Citaat van: aMUSEd op oktober  2, 2011, 11:35:34
Overigens wordt ik de laatste keren behoorlijk ingemaakt.
Veel spelers hebben inmiddels de nodige uurtjes erop zitten en hebben denk ik krachtigere wapens al dan niet met scopes.
Ik ren nog rond met zo'n proppenschietertje zonder scope  :-\

Bij mij is het net andersom, in het begin bagger maar wordt steeds beter en vind hem na 7 uurtje spelen nog steeds gaaf. Kan niet wachten op de volledige versie.

Hier wordt ergens gezegd dat er goed gekeken is naar COD maar dat zie ik niet zo. misschien enkel voor deze Beta map. Wanneer de volledige versie er is kan men echt van battlefield genieten en kan er geen COD vergelijking meer zijn.

Tevens loopt de beta op een oudere build en kan men de grafische instellingen niet hoger instellen (pc dan).

vieze freddie

lang geleden dat ik op de pc nog wat heb gespeeld, maar deze wil ik nog wel eens proberen (vond BF 1942 geweldig)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

aMUSEd

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om vanuit de lobby met wat vrienden in een squad samen te spelen.
Het lukt bij mij maar niet. Ik hoop dat ze dit in orde maken want het is een vitaal onderdeel van het spel imo.

RonG

Citaat van: aMUSEd op oktober  6, 2011, 21:08:52
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om vanuit de lobby met wat vrienden in een squad samen te spelen.
Het lukt bij mij maar niet. Ik hoop dat ze dit in orde maken want het is een vitaal onderdeel van het spel imo.

Nope, heb nog niet zoveel BF3 vrienden :D

RonG

Goed nieuws voor de pc gamers, we mogen dit weekend Caspian border uitproberen. Balen dat ik Zaterdag werken moet

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826564925967583255/

aMUSEd

Citaat van: RonG op oktober  7, 2011, 09:25:44
Nope, heb nog niet zoveel BF3 vrienden :D
Komt vanzelf  :)

Speel je pc, ps3 of xbox?

RonG

Citaat van: aMUSEd op oktober  7, 2011, 20:49:08
Komt vanzelf  :)

Speel je pc, ps3 of xbox?

pc,

nickname is "migeye"  ;D

aMUSEd

Citaat van: RonG op oktober  7, 2011, 23:09:17
pc,

nickname is "migeye"  ;D
Ik speel 'm op de ps3.

Mijn squad zit overigens al vol.. Er moeten al mensen in een 2e squad maar daar kan ik dan weer niet mee communiceren. 4 is ook veel te weinig. :-\

Ronin79

Afgezien van de PC versie, heb ik ook de Limited Edition op de 360 besteld.
Je speelt games of niet  :P

john2910

Damm wat duurt dat wachten lang ;D ;D

RonG

En?, wie is er al aan het knallen ;D.

Hier een voorproefje hoe battlefield er in de toekomst uit gaat zien

Ronin79

Nog niet.

Maar volgens een mail van gisteravond, is hij (360 Limited Edition versie) onderweg van de UK, naar mij toe.
Ook zal de PC versie (Limited Edition), snel op de deurmat vallen. Dan is het knallen geblazen.  ;)

Martijnst1990

Zit ook te hopen dat hij vandaag al verkocht mag worden, en anders.. tja toch maar wachten tot morgen :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Loki999

Wat is nou het grote verschil met COD? Ik heb nog nooit BF gespeeld maar ik moet zeggen het ziet er wel erg vet uit allemaal.
Straaljagers???

Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Citaat van: Loki999 op oktober 26, 2011, 12:43:18
Wat is nou het grote verschil met COD? Ik heb nog nooit BF gespeeld maar ik moet zeggen het ziet er wel erg vet uit allemaal.
Straaljagers???

Singleplayer is het verschil niet zó groot, multiplayer daarentegen... Het komt vooral aan op teamwork, zo kan je als bv. engineer een ondersteunende rol spelen door voertuigen uit te schakelen, eigen voertuigen te repareren... En de maps zijn groter en uitdagender, en dankzij de frostbite-engine kan zowat alles kapot... En er zijn voertuigen (zowel op het land, op het water als in de lucht)... Het is gewoon waanzinnig leuk en verslavend... :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RonG

Citaat van: Loki999 op oktober 26, 2011, 12:43:18
Straaljagers???

COD

BF3

RonG

Ronin79

Het verschil tussen COD en BF:

BF is een shooter, waarbij je veel moet gaan denken aan teamwork.
Je gaat samen met je team een objective aan. je kunt gebruik maken van voertuigen, vliegtuigen, heli's etc.
De maps zijn soms erg groot, tot wel 64 man online (PC). Je kunt wel als een malle alleen tekeer gaan, maar dan ga je het gewoon niet redden
op het immense slagveld. Je moet tactisch denken en samenspelen. De actie gaat ook wat langzamer als in een COD.

COD is een echte shooter voor de gemiddelde leunstoel-Rambo. Je hoeft niet perse samen te werken (al is dat bij bepaalde modes wel aan te raden), en dus
kun je huis gaan houden als een kip zonder kop. De maps zijn wat kleiner, en hectischer. COD bevat vele multiplayer en co-op modes, die een BF niet heeft.
Denk maar aan een; One in the Chamber, TDM, Co-op in Spec ops, of Survival mode, etc. COD is de wat meer HollyWood shooter .. vette actie in een aardig tempo.

Ga je COD en BF op de consoles vergelijken, dan draai BF op 30 FPS en COD op een 60 FPS.
Beide games zien er naganoeg even goed uit op de consoles, maar de PC versie van BF3 .. gaat daar natuurlijk dik overheen.
Denk er wel aan; dat als je de 360 versie gaat spelen van BF3; je de Texure pack van 1,5 GB gaat installeren (gratis). Niet vergeten !!

COD en BF zijn dus 2 totaal verschillende games, die ik zelf al jaren speel.

Maar kun je niet kiezen tussen beide en wil je een tip ...

BF3 is een wat meer tactische shooter, waar je in het team belang moet spelen.
Wil je dat niet, en wil je je net zo voelen als Rambo in deel 4 ... dan is COD MW3 jouw ding.

Vind je het geen een van beide wat, dan raad ik je Gears Of War 3 aan.
Want die is minstens net zo goed. Je kunt ze net zoals mij, natuurlijk ook alle 3 in huis halen.
Want een echte shooterfan, kan niet kiezen  ;)

Loki999

Hoi, dankjewel voor je uitgebreide vergelijking!

Ik ga BF3 ook maar eens proberen, lijkt me toch wel erg vet.
je hebt gelijk is ook lastig kiezen! Gears of War 3 heb ik maar even overgeslagen, ik vond 2 veel op 1 lijken.

Ik mag toch wel genoeg poppetjes afknallen he? Spelen met een headset noodzakelijk?
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

Joris1971

Ik heb op youtube online gameplay gezien, ik vind het grafisch veel minder dan MW3

Ronin79

@ Loki999

BF3 is een goede keuze, niks mis mee.
Gears is een heel erg vette game. Deel 1 en 2 heb ik nooit veel gespeeld (geen geduld, en bezig met de COD's), maar deel 3
vind ik erg goed. Deel 2 heb ik ook weer opgepakt, het lag dus aan mij.  ;)

In BF3 kun je aardig wat afknallen. Als je met een Tank, of Sniper speelt .. en die mafketels van een afstand goed te grazen neemt ..
gaat dat zeker lukken. De Sniper is in de BF games mijn absolute favoriet. Heerlijk toch, headshots uitdelen.  
Je hebt om antwoord te geven op jouw andere vraag; niet specifiek een headset nodig. Ik speel ook zonder, dat getetter en geluid de hele tijd in mijn oren,
daar word ik absoluut niet vrolijk van. (reden: zie andere topics).

@ Joris1971

Wat heb je gespeeld of gezien ? de Beta en of de 360 versie ?

De Beta scheen ronduit een enorme fout te zijn geweest. Dice heeft een versie online gezet, die stikfol bugs zaten (wat ook normaal voor een Beta is).
Alleen het feit was; ze hadden al lang een betere versie van die beta. Foutje dus. Niet slim. Het geintje heeft vele spelers doen om switchen naar een COD, wat ook een goede game is.

Wat de 360 versie betreft; je zal de texure pack moeten installeren, nadat je de game op de schijf heb geïnstalleerd.
Doe je dit niet, dan ziet de game er idd. niet uit. In een van de Topic over gaming heb ik dit aangehaald, net wat filmpjes erbij.
BF3 en COD MW3 zien er ongeveer hetzelfde uit. Alleen draait COD wat sneller op een 60 FPS. of we dat ook gaan merken, dat zien e snel genoeg.
Hopelijk zal dat mee gaan vallen.

Jumping Jack

Graphics zijn voor mij ondergeschikt aan gameplay, maar ik vind de dingen die ik al gezien heb van BF3 toch wel verbluffend...

SilentWolf: wel spotten hé als sniper, dat is mijn grootste ergernis als ik BF speel: iedereen loopt lekker stoer te wezen in hun camo-pakjes maar vijanden spotten voor teamgenoten of een spot-mijn gebruiken, ho maar.
Jumping Jack's set
Discogs

Ronin79

Ik gebruik die spotmines wel, maar ook veel de mortar, of luchtaanval.
Meestal vanaf een afstand, waar ik de situatie goed kan inschatten.
Vooral bij BF BC2 vind ik dat erg leuk. Ik speel altijd die mode met die vlaggen inpikken (ben even de naam kwijt),
(Wat ik overigens ook erg leuk vind in de COD games) Maar goed ... als de tankjes van een tegenstander komen binnenrijden,
dan kun je wel nagaan dat ik die als eerste op de korrel neem. Hier krijg je dan ook aardig wat punten voor.

Maar ook in een Tank rijden vind ik leuk. Heerlijk die andere tanks en gasten afknallen.
Vroeger toen ik de BF games meer op de PC speelde, vond ik het heel tof, om met straaljagers en heli's te klooien.
Vooral overal onderdoor en tussendoor scheren. Heli's door loodsen laten vliegen, Straaljagers tussen en onder die oliebuizen door.
Heerlijke tijden waren dat. Maar op de console speelt dat toch net iets anders. Vandaar dan meer de tanks.

Jumping Jack

Met die vlagjes = conquest.
Ik ben een Rush-speler en wissel veel van klasse, afhankelijk van de map...
Jumping Jack's set
Discogs