Yadis

Gestart door skank1, juni 5, 2011, 21:22:35

Vorige topic - Volgende topic

19william85

Citaat van: skank1 op november 11, 2012, 14:37:14
Ikdacht dat je verschillende locaties kon toevoegen

Weet het wel zeker ;-)

Heb op dit moment 2 externe harde schijven die vol met data staan, en gebruikt worden icm Yadis.

Wil dit op termijn wel gaan oplossen met NAS aangezien dit niet optimaal werkt. Maar dat heeft weinig te maken met de gestelde vraag ;-)
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

ronzuid

Bedankt voor beide reaktie's!!!

Wellicht niet het juiste topic, ik heb een harde schijf over die uit mijn computer komt, kan ik deze gewoon in de D1 klikken en dan werkt het meteen?

Nogmaals dank

WilcoD

Citaat van: ronzuid op november 12, 2012, 12:08:20
Bedankt voor beide reaktie's!!!

Wellicht niet het juiste topic, ik heb een harde schijf over die uit mijn computer komt, kan ik deze gewoon in de D1 klikken en dan werkt het meteen?

Nogmaals dank

Ja erin klikken, door de dune laten formatteren en klaar.

frankp

Citaat van: WilcoD op november 12, 2012, 12:11:56
Ja erin klikken, door de dune laten formatteren en klaar.

De dune pakt ook gewoon reeds geformatteerde schijven in fat32 en ntfs.

ronzuid

Gelukt!!!!

Werkt inderdaad als een trein, bedankt voor de reaktie's.

htjan160756

Hallo,

Is het al bekent wanneer 3.0 komt?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

skank1

Nee :)
When its done zeker.
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

WilcoD

Citaat van: frankp op november 12, 2012, 12:15:54
De dune pakt ook gewoon reeds geformatteerde schijven in fat32 en ntfs.

Helemaal waar, ik kies altijd voor zekerheid en doe het wel indien nodig.

Rene B

heb een vraag over het instellen van de mappen, want krijg "open url mislukt".
bij zappiti heb ik het nu wel werkend gekregen, maar zou het graag bij yadis ook willen vindt het er beter uit zien bij info film.

er zit een HD in de dune en heb ook een NAS, van de NAS doen de films het wel, maar de HD in de dune niet.
dit zijn de instellingen die ik heb geprobeert.

storage_uuid://STORAGE_naamHD/Films/Comedy
doet het niet

storage_uuid://naamHD/Films/Comedy
doet het ook niet.

heb op het forum al gekeken maar zie het niet staan.
iemand een idee hoor het graag.

Bimmie

Ik heb ook een 'open url mislukt', maar bij mij staan de films op mijn Synology nas

Synology nas
Host: 192.168.1.100
Map : /volume2/video

Dune D1
Map : video
Type: NFS

Yadis
URL: NFS://192.168.1.100/video --> open url mislukt
URL: NFS://192.168.1.100/volume2/video --> open url mislukt

Wat gaat er mis en hoe los ik het op
Pioneer PDP-4280XA / Onkyo SR607 / Focal Sib&Co (3x Sib XL, 2x Sib, 1x Cub 3) / Synology DS207+ / Dune Smart D1

H B

Citaat van: Bimmie op december 21, 2012, 19:10:46
Ik heb ook een 'open url mislukt', maar bij mij staan de films op mijn Synology nas

Synology nas
Host: 192.168.1.100
Map : /volume2/video

Dune D1
Map : video
Type: NFS

Yadis
URL: NFS://192.168.1.100/video --> open url mislukt
URL: NFS://192.168.1.100/volume2/video --> open url mislukt

Wat gaat er mis en hoe los ik het op
Ik heb geen Synology nas maar een QNAP zal verder niet veel uitmaken maar wat je nog kan proberen om een dubbele punt toe te voegen achter het laatste cijfer van het IP adres het gaat er dan zo uit zien NFS://192.168.1.100:/volume2/video bij mij werkt het.

Bimmie

Thanks H.B., dat was de oplossing.
Staat ook in de opties van dat veld zag ik later.
Ik ben blij  :bigsmile:
Pioneer PDP-4280XA / Onkyo SR607 / Focal Sib&Co (3x Sib XL, 2x Sib, 1x Cub 3) / Synology DS207+ / Dune Smart D1

Oeffel

Vroeg me af of het mogelijk is in Yadis om Blu Ray ISO's te krijgen. Heb wel eens DVD5 ISO's in series werkend gekregen, maar weet niet of dit voor blu ray bestanden en onder de noemer films ook kan.
Iemand hier al eens mee gestoeid?
Dune weet er wel raad mee, als ik het in Yadis probeer onder te brengen op de pc, krijg ik zwart scherm.. Overigens wel werkend als ik op de onzichtbare hoes klik in Yadis op de Dune..

Of moet ik eerst alles unmounten ( wat eeuwen duurt op de NAS)?

frankp

BR ISO's werken prima op de Dune en met Yadis, ik doe bijna niet anders.

Oeffel

Heb je dan een map met de filmnaam met daarin de ISO?
Snap het persoonlijk ook niet, deed eigenlijk alles met mkv bestanden.
Dus dacht dat een iso bestand, wat ook maar 1 bestand is, geen probleem zou moeten zijn..

Hoe deel je het in in je Yadis map dan?

Edit:
Heb alle afbeeldingen handmatig toegevoegd, nu lijkt het wel te werken. Terwijl ik een en ander toevoegde, kwamen plotseling andere fanart en hoezen tevoorschijn echter lang niet allemaal selecteerbaar (lijkt me dat een cultfilm als Taxi Driver nogal wat fanart heeft). De files die op zwart gingen waren trouwens iso bestanden van AVCHD files, maar zou geen verschil moeten maken denk ik.
Snap er nog weinig van, maar hoewel niet naar gehele tevredenheid ( alhoewel niet zeuren over een luxeprobleem) werkt het iig.

Edit 2:
Aha, vandaag werkt alles. Vond ook op een ander forum de waarschijnlijke verklaring: de database van waar de images vandaan moeten komen was offline. Vandaar dat het lang duurde voor er uberhaupt plaatjes werden gegenereerd en alles op zwart ging. Problem solved, weer wat geleerd.

frankp

dj_jari

Ik ben sinds kort in het bezig van Synology Nas en een Dune HD 101. Dat werkt allemaal prima, echter nu wil ik Yadis op mijn nas installeren, zodat ik het allemaal wat mooier uitziet. Kan iemand mij dat uitleggen hoe te doen of waar ik een goede handleiding kan vinden. Ik kon zelf alleen een uitgebreide franstalige handleiding vinden, en dat gaat hem niet worden

19william85

Citaat van: dj_jari op januari 31, 2013, 22:04:07
Ik ben sinds kort in het bezig van Synology Nas en een Dune HD 101. Dat werkt allemaal prima, echter nu wil ik Yadis op mijn nas installeren, zodat ik het allemaal wat mooier uitziet. Kan iemand mij dat uitleggen hoe te doen of waar ik een goede handleiding kan vinden. Ik kon zelf alleen een uitgebreide franstalige handleiding vinden, en dat gaat hem niet worden

http://www.mediasmartserver.net/2011/02/04/guide-setting-up-yadis-2-0-for-the-dune/

http://www.hdsupplies.nl/nl/helpdesk/cat/dune-smart/post/yadis-dune-jukebox/

dj_jari

Thx, die laatste had ik gevonden, echter ik kwam er niet helemaal uit met het maken van een netwerkmap op mijn NAS. Het is toch mogelijk om Yadis te gebruiken zonder dat mijn laptop aanstaat?

19william85

Citaat van: dj_jari op februari  1, 2013, 11:25:28
Thx, die laatste had ik gevonden, echter ik kwam er niet helemaal uit met het maken van een netwerkmap op mijn NAS. Het is toch mogelijk om Yadis te gebruiken zonder dat mijn laptop aanstaat?

Op je laptop maak je de libary die je daarna exporteert naar je NAS (netwerk locatie/map). Dus ja je laptop kan dan gewoon uit. Alleen voor het opzoeken van films ect gebruik je Yadis, die ingeinstalleerd is op je laptop. Door middel van het toewijzen van de juiste netwerk locatie worden de films gestart vanaf je NAS waar de export van je libary staat.

dj_jari

Citaat van: 19william85 op februari  1, 2013, 12:08:06
Op je laptop maak je de libary die je daarna exporteert naar je NAS (netwerk locatie/map). Dus ja je laptop kan dan gewoon uit. Alleen voor het opzoeken van films ect gebruik je Yadis, die ingeinstalleerd is op je laptop. Door middel van het toewijzen van de juiste netwerk locatie worden de films gestart vanaf je NAS waar de export van je libary staat.

Klinkt voor mij nog een beetje als abacadabra, morgen maar eens mee aan de slag. Kortom, eerst een netwerkmap aanmaken op mijn laptop, vervolgens Yadis installeren, en dan ben ik al een heel eind.

rho

Je hoeft geen netwerkmap op je laptop aan te maken. (je kan van je film-folder op je NAS een netwerkmap maken, maar het hoeft niet)
Je installeert yaDis eigenlijk gewoon zoals eender welke andere toepassing.

shoalinmonk

Inderdaad me too!

Werkt perfect ook zelfs via stream.

Citaat van: frankp op januari 23, 2013, 19:25:41
BR ISO's werken prima op de Dune en met Yadis, ik doe bijna niet anders.

pekelvlees

Citaat van: dj_jari op februari  1, 2013, 15:12:39
Klinkt voor mij nog een beetje als abacadabra, morgen maar eens mee aan de slag. Kortom, eerst een netwerkmap aanmaken op mijn laptop, vervolgens Yadis installeren, en dan ben ik al een heel eind.

Weet niet of je er al uit ben..............
http://www.hdsupplies.nl/nl/helpdesk/cat/dune-smart/post/yadis-dune-jukebox/
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Clearaudio Concept (Nagaoka MP-200) | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i | Denon AH-D7200

htjan160756

Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb een nieuwe computer gekocht en wil daar ook weer Yadis opzetten, alleen moet ik nu alles weer opnieuw doen of kan ik ook de oude bestanden (mappen, heb er 4) oppakken en op de nieuwe computer zetten.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.