Yadis

Gestart door skank1, juni 5, 2011, 21:22:35

Vorige topic - Volgende topic

johan d

Citaat van: htjan160756 op februari 28, 2013, 15:20:42
Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb een nieuwe computer gekocht en wil daar ook weer Yadis opzetten, alleen moet ik nu alles weer opnieuw doen of kan ik ook de oude bestanden (mappen, heb er 4) oppakken en op de nieuwe computer zetten.

Groetjes J@n
gewoon Yadis installeren en de netwerk-share invullen en opnieuw laten scannen... Hij vind je oude materiaal terug. Dus niet opnieuw doen...

htjan160756

Citaat van: johan d op februari 28, 2013, 15:42:49
gewoon Yadis installeren en de netwerk-share invullen en opnieuw laten scannen... Hij vind je oude materiaal terug. Dus niet opnieuw doen...

Hallo,

Oke, dat is duidelijk, bedankt.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Cappuccino

Hallo,

Ik heb een prachtige Dune HD MAx overgenomen met 1tb aan vaste hardeschijf geheugen.
Nu zit hier al Yadis op enkel krijg ik het niet voor elkaar om er films aan toe te voegen.

Ik heb overal al lopen zoeken op het het forum en op google maar kom er niet uit.

Iemand een idee?
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

Cappuccino

Gevonden.

Echter nu wil hij niet bij alle films de cover art toevoegen??
Ik kan ze handmatig wel vinden maar bij het laden er van krijg ik de melding dat hij geen video heeft gevonden???

Iemand die mij hiermee kan helpen.

Mvg
Bas

Cappuccino

Weer een paar uur verder en ik heb het euvel gevonden, yadis herkent geen bestand wat achter een 2e map is geplaatst zijn  :wacko:

Alles werkt nu prima.

Wat ik wel jammer vindt is dat je de Dune niet standaard aan kan zetten en meteen in yadis opent.
( was handig geweest voor de oppas  ;) die durft hem nu ook weer niet te gebruiken.

Was juist van de htpc af gestapt om het gebruiksvriendelijker te maken.

Maar wie weet komt dit nog is met een nieuwe update.

danny47

Weet iemand hoe het zit met yaDIS 3, is al bekend wanneer deze beschikbaar is?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

rho

yaDis is ook maar een hobby-project. We moeten dus gewoon afwachten tot men tijd heeft om er aan te werken.
Vroeger, lang geleden, bestond er zoiets als "geduld". ;)

skank1

Yadis 3 zit op 50% klaar..
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

arjenkooistra

Een goedemiddag sinds een paar weken zit ik met het probleem dat mijn dune niks meer wil afspelen van de interne schijf.

Dus ik heb alles verwijderd workspace op de pc en export map op de dune dus helemaal overnieuw begonnen.
Echter nu krijg ik niks meer werkend. Iedere keer geeft hij een url error als ik een film wil openen op mijn dune.

Ik heb namelijk 2 harde schijven in mijn dune zitten (dune hd duo). de schijven heten storage_98862 en STORAGE_e0c03.

Ik heb mijn dune interface locatie op het volgende adres gezet : \\DUNE\storage_98862\yaDIS

En ik heb 2 mappen toegevoegd namelijk Z:\  en Y:\  hier staan mijn films op.

Z is ook de locatie waar de yadis export folder zich bevind.

de dune pad voor Z heb ik op de volgende manieren geprobeerd:
storage_uuid://storage_98862/films
storage_uuid://98862/films
storage_label://storage_98862/films
storage_uuid://98862/films

maar alle 4 de opties geven mij een url error als ik een film wil openen op de moviewall. Kan iemand mij helpen want begin beetje radeloos te worden

Bama

ik blijf maar de foutmelding krijgen: impossible to load settings :(

rho

Heb je wel de juiste rechten op de pc die je gebruikt?

Bama

ja, alle rechten

rho

En ook al eens geprobeerd om yaDis opnieuw te installeren?
Ik heb het ook ooit 1 keer moeten doen. Eerst werkte er niets en na de her-installatie deed ie het perfect.

Bama

Citaat van: rho op april  5, 2013, 13:47:18
En ook al eens geprobeerd om yaDis opnieuw te installeren?
Ik heb het ook ooit 1 keer moeten doen. Eerst werkte er niets en na de her-installatie deed ie het perfect.

al 5x :(

Stop er maar mee

frankp

Stel anders de vraag eens in het Yadis topic van het forum op mpcclub.com

rho

Daar zullen ze beter kunnen helpen. De echte yaDis experts zitten daar.

eagleye50

Ik heb een Synology NAS in combinatie met een Dune HD Smart D1 en yaDIS. Het werkt zonder problemen. Nu heb ik hieraan een harde schijf van mijn pc toegevoegd.
In yaDIS heb ik het volgende opgenomen.

Folder : F:\Movies
Dune path: storage_label://HTPC/Movies (HTPC is het label van de harde schijf F)

In yaDIS is de folder zichtbaar en ik krijg ook de info en de plaatjes van de film te zien. Als ik echter op Play druk krijg ik de waarschuwing dat de url niet geopend kan worden. Ik heb gisteren en vanochtend op het internet gezocht naar oplossingen maar tot nu toe heb ik geen oplossing kunnen vinden. (MPC club, dit forum HDsupplies etc). Soms liep alles helemaal vast.
De map waarnaar het dune pad verwijst is een map met de naam Movies die op mijn harde schijf F staat. Het label van die schijf is HTPC. De permissons zijn read/write.
Ik heb storage_label vervangen door nfs, door storage_uuid, ik heb eeb ip adres toegevoegd (192.168.0.1 en 192.168.0.102 en nog een aantal) maar de fout blijft bestaan. De map Movies is gedeeld in het netwerk. Ik heb ook geprobeerd een andere configuratie te maken die er zo uit ziet:

Folder: \\JOOP-PC/Movies
Dune path: smb://fe80::14dd:4754:f7c9:486c%11/Movies (werd automatisch aangemaakt door yaDIS)

Dit werkte ook niet. Ik heb sbm vervangen door nfs en dat gaf ook geen resultaat.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Joop.

htjan160756

Hallo,

Is er al wat bekent over Yadis 3?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

skank1

Nog steeds in ontwikkeling
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Ik vrees dat er niet veel meer aan ontwikkeld wordt. Misschien heeft de developer zijn Dune verkocht?

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

rho

htjan160756

Citaat van: maximus79 op juli  4, 2013, 12:09:17
http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis/roadmap

Hallo,

Bedankt voor de info, maar ik gebruik zelf altijd Tomtom  ;)
Maar begrijp dat dit project nog wel even kan gaan duren, wel jammer.

Groetjes J@n

esmeets

Goedenavond,

Ik heb zojuist een Dune HD Smart B1 aangeschaft en heb dus geen interne harddisk maar een Bluray speler. Ik heb al mijn films op een externe USB harddisk staan die zonder problemen werkt.
Nu heb ik de laatste versie van yaDIS geïnstalleerd op mijn pc en als test 1 mapje met films gescanned. Netjes alles gevonde en vervolgens de Dune database geëxporteerd naar een map op dezelfde harddisk waar alle films op staan. So far so good!
Echter, als ik de yaDIS map aanklik op m'n Dune, dan zie ik alleen de blauwe achtergrond van yaDIS met een Windows-achtig MAP icoontje in het midden..... Als ik vervolgens weer op OK/Enter druk dan gaat Dune in een andere map, in de map waar de yaDIS bestanden in staan. Verder gebeurt er dus niets en zie ik geen Moviewall o.i.d.....

Wat doe ik verkeerd?

esmeets

Citaat van: esmeets op juli 17, 2013, 19:04:33
Goedenavond,

Ik heb zojuist een Dune HD Smart B1 aangeschaft en heb dus geen interne harddisk maar een Bluray speler. Ik heb al mijn films op een externe USB harddisk staan die zonder problemen werkt.
Nu heb ik de laatste versie van yaDIS geïnstalleerd op mijn pc en als test 1 mapje met films gescanned. Netjes alles gevonde en vervolgens de Dune database geëxporteerd naar een map op dezelfde harddisk waar alle films op staan. So far so good!
Echter, als ik de yaDIS map aanklik op m'n Dune, dan zie ik alleen de blauwe achtergrond van yaDIS met een Windows-achtig MAP icoontje in het midden..... Als ik vervolgens weer op OK/Enter druk dan gaat Dune in een andere map, in de map waar de yaDIS bestanden in staan. Verder gebeurt er dus niets en zie ik geen Moviewall o.i.d.....

Wat doe ik verkeerd?

update: ik heb yaDIS nu op een SD kaart gezet. De films staan (nog steeds) op een USB HD. Ik kan yaDIS nu WEL starten vanaf de Dune maar ik zie vervolgens geen filmhoesjes o.i.d. alleen het menu van yaDIS....