Yadis

Gestart door skank1, juni 5, 2011, 21:22:35

Vorige topic - Volgende topic

rho

Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen, maar je kan het misschien eens proberen op het forum mpcclub. Daar zitten de echte yaDis experts.
Ik heb eigenlijk nooit geprobeerd films van een USB-schijf in mijn movie-wall te steken. Een USB schijf is zo tijdelijk. Maar een HD Max heeft natuurlijk een interne HDD, wat de situatie wel anders maakt.

esmeets

Citaat van: rho op juli 18, 2013, 10:04:14
Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen, maar je kan het misschien eens proberen op het forum mpcclub. Daar zitten de echte yaDis experts.
Ik heb eigenlijk nooit geprobeerd films van een USB-schijf in mijn movie-wall te steken. Een USB schijf is zo tijdelijk. Maar een HD Max heeft natuurlijk een interne HDD, wat de situatie wel anders maakt.

Ik heb me geregistreerd bij mpcclub maar ik krijg nog steeds geen activation mail... ik kan wel inloggen maar niets posten

Oeffel

Ik heb ervaring met Yadis en een NAS, ook niet met externe harde schijf. Maar het klinkt alsof je interface locatie niet in orde is. Ik weet ook niet perse zeker of de Yadis op de Dune moet kunnen 'communiceren' met een PC of NAS.
Je info is wat kort en bondig. Er zijn genoeg mensen hier die je verder kunnen helpen maar misschien scheelt het als je stap voor stap wat meer uitleg geeft, al dan niet met printscreens ofzo.

Verder kunnen mensen op het mpcclub forum inderdaad je zeker wel helpen. Staat veel info op!

esmeets

Citaat van: Oeffel op juli 18, 2013, 14:36:23
.. Er zijn genoeg mensen hier die je verder kunnen helpen maar misschien scheelt het als je stap voor stap wat meer uitleg geeft, al dan niet met printscreens ofzo.

OK. Ik heb een Dune Smart B1, met ingebouwde Bluray speler : http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/14

Mijn films staan op een externe USB 2TB HD van Western Digital.
Ik heb yaDIS 2.2 geinstalleerd op mijn PC met de volgende map instellingen:

I = mijn USB HD, aangesloten op mn PC.
BLURAY HD =  de naam van de USB HD
Aktie & Misdaad  =  de folder met films (als test aangezien de hele HD vol staat met genre folders)

De yaDIS Dune interface wil ik in een aparte folder zetten op dezelfde USB HD:

I = mijn USB HD, aangesloten op mn PC.
Zconfig = de folder

Als ik vervolgens de inhoud van de Aktie & Misdaad folder met succes heb verwerkt, druk ik op EXPORT en de bestanden komen netjes in de aangegeven map te staan:

Ik sluit de USB HD weer aan op de bovenste USB poort aan de achterkant van de Dune.
..je gelooft het niet maar terwijl ik dit aan het uitwerken ben, doet yaDIS het ineens wel!!!  :clapping:

Oeffel

Wat een post met screenshots al niet kan doen?!   :headbanging:
Naar mijn weten had je zo alle stappen ook goed doorlopen en zag er ook logisch uit.
Wie weet nog niet was het nog niet ververst of moest je eens opnieuw exporteren. Nu alle andere films verwerken en exporteren!

esmeets

andere vraag, hoe kan ik yaDIS backuppen? (om dit bijvoorbeeld op een andere PC te zetten)

esmeets

Nog 1 irritant dingetje....
Ik zie continu het Dune logo rechts bovenin! Zelfs door m'n moviewall en info sheets... :confused:
heeft iemand enig idee hoe dit komt??

esmeets

Citaat van: esmeets op juli 18, 2013, 17:33:45
Nog 1 irritant dingetje....
Ik zie continu het Dune logo rechts bovenin! Zelfs door m'n moviewall en info sheets... :confused:
heeft iemand enig idee hoe dit komt??

Laat maar! Opgelost. Even in de setup de animaties uit en aangezet.

esmeets

Ik heb echter wel een aantal bestanden die yaDIS niet wilt verwerken..
De map "Back to the Future 3", hij vindt hem wel nadat ik op "wijzigen" heb gedrukt maar vervolgens blijft hij rood en zie ik geen preview.
De map "Pawn Stars" met een aantal mp4 afleveringen herkent hij ook niet?
Ook als ik voor manueel toevoegen van een film kies, dan slaat hij niets op?!?

Oeffel

Mogelijk heb je wat mappen in mappen staan waar het filmbestand weer in staat. Yadis snapt dat niet.
Verder kan de bestandsnaam onduidelijk zijn en geen match hebben in de database. Dan moet je op wijzigen duwen en handmatig de film opzoeken.

Ook bij een serie komt het nogal nauw hoe je Yadis het laat verwerken.
Eerste map= naam vd serie
De map ín de eerste map is het seizoen.
En in de tweede map staan de afleveringen met de bestandsnaam ook 'juist' geformuleerd. Dus bijv Dexter S01E01.
Ergens een fout in de opbouw en Yadis snapt het niet.

esmeets

Weet iemand hoe ik een nieuwe aflevering van een serie kan toevoegen? Ik heb een nieuwe episode van de serie "The Killing" in de juiste map gezet en yaDIS opnieuw verwerkt maar de interface gaat niet verder dan de voorgaande aflevering... :eh:

esmeets

never mind. opgelost

esmeets

Weet iemand hoe ik een backup maak van Yadis en hoe ik deze vervolgens weer terug zet?

Xstream

Backup maken van je workspace folder met 1 van de 101 tooltjes die je kunt downloaden. Er zijn gratis mogelijkheden alsook betaalde online backup diensten.
Denk bijv. aan Google Drive of Dropbox als optie ... Zet gewoon je workspace hierin en je hebt een online backup ... die je kunt delen met zoveel apparaten als je wilt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

esmeets

Citaat van: Xstream op augustus 20, 2013, 14:53:42
Backup maken van je workspace folder met 1 van de 101 tooltjes die je kunt downloaden. Er zijn gratis mogelijkheden alsook betaalde online backup diensten.
Denk bijv. aan Google Drive of Dropbox als optie ... Zet gewoon je workspace hierin en je hebt een online backup ... die je kunt delen met zoveel apparaten als je wilt.

Ik heb geen interesse in een online backup. Over welke 1 van de 101 tooltjes heb je het dan?

Xstream

Citaat van: esmeets op augustus 20, 2013, 15:30:54
Ik heb geen interesse in een online backup. Over welke 1 van de 101 tooltjes heb je het dan?
Kom op he ...
https://www.google.nl/search?q=free+backup+tool
of
https://www.google.nl/search?q=free+backup+software

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

esmeets

Citaat van: Xstream op augustus 21, 2013, 09:39:36
Kom op he ...
https://www.google.nl/search?q=free+backup+tool
of
https://www.google.nl/search?q=free+backup+software

Ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt hoor. Ik zoek helemaal geen backup software, ik vroeg alleen hoe ik een backup kan maken yadis...oftewel, welke mappen etc..

johan d

copy/paste misschien?

esmeets

johan d

Citaat van: esmeets op augustus 21, 2013, 11:42:47
copy paste WAT!?!? .... :sleepy:
de folder(s) die je instelde in Yadis zelf?

esmeets

Citaat van: johan d op augustus 21, 2013, 11:45:49
de folder(s) die je instelde in Yadis zelf?

...blijkbaar is mijn vraag heeeeel moeilijk... ik zal het nog een keer proberen:

Hoe kan ik een backup maken van mijn yadis database, mocht het ooit een keer misgaan, en hoe zet ik deze backup dat weer terug. Welke mappen zijn het belangrijkst en moet ik dan ook de interface map op mn Dune backuppen?

StefaanD

Wat je ingegeven hebt als workspace pad in YaDIS zelf moet je backuppen. Backup interface map op je Dune kan maar hoeft niet.

Ttz als je op je PC die workspace map zou terug zetten dan lijkt me de beste optie om meteen ook maar een volledige export te doen naar de Dune toe.

johan d

Citaat van: esmeets op augustus 21, 2013, 11:48:00... moet ik dan ook de interface map op mn Dune backuppen?
heb je deze ingegeven in het Yadis programma? ja dus, toch niet moeilijk?

Xstream

Alleen je workspace kopieren is voldoende.
Interface folder van je Dune kan evt, maar kun je met de workspace als 't goed is ook gewoon weer opnieuw exporteren.

Je kunt dan 2 dingen doen. In Yadis je pad aanpassen naar je backup workspace locatie, of de backup terug zetten op dezelfde plek als 't daarvoor ook al stond en dan zou 't weer moeten werken.

Je vraag was inderdaad wat verwarrend ;-) Volgende keer 2 zinnen meer gebruiken om uit te leggen wat je precies bedoelt :)

Eastwood

Voor degenen die net als ik een foutmelding krijgen als je probeert een film vanuit Yadis op te starten; bij mij deden mijn mkv's het niet die ik in een aparte map op mijn NAS heb staan. Andere items uit andere mappen deden het wel. Nu een kopie van de exportfolder in de map geplaatst waar mijn mkv's staan en nu werkt alles naar behoren  ;D