JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Zal volledig buiten budget vallen, maar waar moet ik ongeveer aan denken? :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Mario D

Citaat van: Martijn90 op september  7, 2012, 13:05:17

Staat ook op MP denk ik.  ;)
4.1| LG OLED 65c4 | B&W 804D3-707S2 | SvS SB-4000 | Arcam AVR5 | Sony UBP-X800m2

Vik

Citaat van: Martijn90 op september  7, 2012, 13:05:17

PM  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Martijnst1990

PM terug en zoals gedacht: boven mijn budget :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Vik

Citaat van: morca op mei  7, 2012, 10:52:39
de F112 is gauw 3500 a 4000 denk ik,maar idd laten we de prijzen zometeen eens zien.

Er is nou iemand met goeie contacten bij JL,als hij zijn voordeel doet komt hij een heel eind.

Gisteren is er een test cd binnen gekomen van Barry voor de F112. Pfffff niet normaal.  :)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Ja de JL test cd,die wil ik ook wel eens testen  :music:
wat staat erop?

Jouw F113 doet denk ong net zo gek of iets gekker  ;) als mijn 2 DIY,dus weet ong wat je bedoelt.
Ik heb me gesloten kisten ook eindelijk naar wens spelend,euh boven wens nu  :pompom:

Staaled

Citaat van: vik op september 30, 2012, 11:37:48
Gisteren is er een test cd binnen gekomen van Barry voor de F112. Pfffff niet normaal.  :)
Met of in een goede fles ? ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

SV..S

leuk topic dit  ;)

Citaat van: vik op oktober  4, 2011, 10:31:11
Thanks. Van wat ik op verschillende fora heb gelezen is het beter om bijvoorbeeld een anti-mode te gebruiken , in plaats van de room EQ op de JL Audio zelf. Ik weet niet of dit helemaal klopt.

ik ben benieuwd naar hoe jullie hier de eq regelen van jullie sub.
iemand van jullie de sub gecombineerd met een sms-1 van velodyne?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Vik

Citaat van: morca op september 30, 2012, 12:21:29
Ja de JL test cd,die wil ik ook wel eens testen  :music:
wat staat erop?

Jouw F113 doet denk ong net zo gek of iets gekker  ;) als mijn 2 DIY,dus weet ong wat je bedoelt.
Ik heb me gesloten kisten ook eindelijk naar wens spelend,euh boven wens nu  :pompom:

http://wtrns.fr/ZUAZB7m5A7q8eZ

Je kan hem hier binnenhalen.  ;) SVP stuur hem niet de hele wereld rond.

http://www.soundoctor.com/testcd/

De link is aktief tot en met 19 Oktober.

p.s. het zijn AIFF bestanden.

morca

Citaat van: SV..S op oktober  5, 2012, 09:44:23
leuk topic dit  ;)

ik ben benieuwd naar hoe jullie hier de eq regelen van jullie sub.
iemand van jullie de sub gecombineerd met een sms-1 van velodyne?

De ARC van JL is imo beter als de SMS van velo,gezien een paar metingen die ik gezien heb,retestrake meting en geluid

JL heeft daar juist punten gepakt  ;)

morca

Citaat van: vik op oktober  5, 2012, 10:21:01
http://wtrns.fr/ZUAZB7m5A7q8eZ

Je kan hem hier binnenhalen.  ;) SVP stuur hem niet de hele wereld rond.

http://www.soundoctor.com/testcd/

De link is aktief tot en met 19 Oktober.

p.s. het zijn AIFF bestanden.
ben nu bezig,weet alleen niet of me Dune dit afspeelt.....  bedankt Vik,

Vik

Citaat van: morca op oktober  6, 2012, 11:05:16
ben nu bezig,weet alleen niet of me Dune dit afspeelt.....  bedankt Vik,

Graag gedaan.

Anders gewoon met een converter naar WAV omzetten.

bafke

Vandaag stond er iemand op de beurs in la hulpe met zomaar eventjes 6 F113's...

Beetje overkill ;)
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Dirk

Citaat van: bafke op oktober  6, 2012, 22:58:30
Vandaag stond er iemand op de beurs in la hulpe met zomaar eventjes 6 F113's...

Beetje overkill ;)
maar die 6 klonken vele keren gecontroleerder dan eender welke andere setup op diezelfde beurs (dankzij RP)...dat merkte je ook in zijn ruimte waar het gedonder van de aanpalende demo bij momenten minutenlang doordreunde tot bij hen.

ach, het is zoals Roger (de standhouder) zei ; dan hebben de mensen iets om over te praten (zo blijkt ook hier). En waarom doen we dit met 6 Fathoms ? "omdat we het kunnen  :D"...al begint z'n rug wel stilaan minder enthousiast te worden  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PVL

Dat van die rug is heel herkenbaar. Vorige week is bij ons de vloer gedaan. Een paar keer met de f113 mogen slepen.  :butbut:
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

bafke

Citaat van: Dynky op oktober  7, 2012, 06:40:36
maar die 6 klonken vele keren gecontroleerder dan eender welke andere setup op diezelfde beurs (dankzij RP)...dat merkte je ook in zijn ruimte waar het gedonder van de aanpalende demo bij momenten minutenlang doordreunde tot bij hen.

Akkoord hoor het klonk allemaal heel mooi.
De speakers deden niets onder de 95Hz en ik vond de JL's echt mooi aansluiten/integreren.
Nu had dat met 2 JL's ook wel gegaan :D

En ik had graag de voorkant eens gezien :D

Bafke
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Deleted member

Heeft er iemand ervaring met 't gebruik van een ontkoppelplatform zoals de Gramma/Subdude/Subdude HD onder de JL Audio Fathom?

Ik zie hier absoluut voordelen in maar ben benieuwd of 't goed gaat vanwege de gewichtsverdeling bij de JL. Hier zit een hoop gewicht aan de achterkant waar de trafo ringkern en koelribben zitten. Ook vroeg ik me af of 't meerwaarde biedt t.o.v. de rubber voeten waar de Fathom op staat en of je die dan laat zitten of juist verwijdert (als dat uberhaupt kan).

Hoor graag over jullie ervaringen, alvast bedankt!!  :thumbs-up:

Staaled

Citaat van: Antoine op november  7, 2012, 15:43:43
Heeft er iemand ervaring met 't gebruik van een ontkoppelplatform zoals de Gramma/Subdude/Subdude HD onder de JL Audio Fathom?

Ik zie hier absoluut voordelen in maar ben benieuwd of 't goed gaat vanwege de gewichtsverdeling bij de JL. Hier zit een hoop gewicht aan de achterkant waar de trafo ringkern en koelribben zitten. Ook vroeg ik me af of 't meerwaarde biedt t.o.v. de rubber voeten waar de Fathom op staat en of je die dan laat zitten of juist verwijdert (als dat uberhaupt kan).

Hoor graag over jullie ervaringen, alvast bedankt!!  :thumbs-up:
Ik had de F112's op een Gramma.
Nooit geprobeerd zonder, maar het gewicht is prima te verdelen door ietwat ruimte aan de voorzijde te nemen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Hey Hipster, dank voor je reactie!  :) Ik ga eens kijken of dit dan een succes wordt maar ik ben bang van niet. Hij moet bij mij niet uitsteken omdat de katten er dan niet aankomen en omdat de sub in een hoek staat waar ik langs loop.

knubbe

Sinds kort de trotse bezitten van 6 stuks van de 10W3v3.
Heb ze nog niet mogen horen maar ben wel impressed van de bouwkwaliteit. Zijn erg degelijke subwoofertjes, zwaarder dan ik dacht :)
Krijg zin om te gaan bouwen...
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Citaat van: knubbe op november  8, 2012, 19:57:47
Sinds kort de trotse bezitten van 6 stuks van de 10W3v3.
Heb ze nog niet mogen horen maar ben wel impressed van de bouwkwaliteit. Zijn erg degelijke subwoofertjes, zwaarder dan ik dacht :)
Krijg zin om te gaan bouwen...
Mooie unit,s he,die 13 van mij heeft een paar dagen op de magneet op tafel gestaan,
Ik keek afwisselt tv en dan weer woofert  ..........   :D

Boven stonden ze achter de bank,beneden moet er een mooie kist in de geest van een F112 omheen komen.
Maar dat zal wel volgend jaar worden.
Jammer dat je hem niet zo aan kan sturen,denk als je hem hoort.........  :music: word je heel blij  ;)

knubbe

Citaat van: morca op november  8, 2012, 21:09:59
Mooie unit,s he,die 13 van mij heeft een paar dagen op de magneet op tafel gestaan,
Ik keek afwisselt tv en dan weer woofert  ..........   :D

Boven stonden ze achter de bank,beneden moet er een mooie kist in de geest van een F112 omheen komen.
Maar dat zal wel volgend jaar worden.
Jammer dat je hem niet zo aan kan sturen,denk als je hem hoort.........  :music: word je heel blij  ;)

Haha, hij staat hier ook al 3 dagen op de eetkamertafel !

Leuk werk om een kist mooi af te werken.

Ik moet idd eens goed gaan denken over de opstelling die ik nu uiteindelijk wil. Het is op zich geen probleem om meerdere kisten te maken en zo het een en het ander te vergelijken, het probleem zit hem in de versterking.. 2 kistjes met 2 subs heeft toch iets anders nodig dan 1 kist met 6 ;/
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

ik ben even kwijt welke versie erin zit ivm imp was het de 2of 4 ohm,maar je gaat evengoed wel wat vermogen nodig hebben,
Amp moet je nog kopen toch?
volgens mij kom je met 2 kistjes op 12 ohm per kist,zeer ongunstig,dan heb je nog een mega amp nodig.
Mijn advies,zet gewoon3500 watt RMS op deze kist en ga eens luisteren.