JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Ejorne

Ze zouden die complete plate's toch voor een appel en een ei leveren?

Waarom koopt JL niet de marketing afdeling van Bose en de after sales van bijvoorbeeld TVH? De producten zijn al top, alleen de rest verloopt nogal merkwaardig. Excuses naar Hipster toe, wat zeg ik een setje nieuwe subwoofers, zou gepast zijn. Als JL zo met haar klanten omgaat wil ik geen JL in huis, hoe prachtig hun producten ook zijn...

Vik

Citaat van: Ejorne op mei 16, 2012, 09:38:32

Waarom koopt JL niet de marketing afdeling van Bose en de after sales van bijvoorbeeld TVH? De producten zijn al top, alleen de rest verloopt nogal merkwaardig. Excuses naar Hipster toe, wat zeg ik een setje nieuwe subwoofers, zou gepast zijn. Als JL zo met haar klanten omgaat wil ik geen JL in huis, hoe prachtig hun producten ook zijn...

Citaat van: vik op mei  4, 2012, 08:13:25
We zijn weer wat verder. Vandaag worden de onderdelen vanuit Amerika verzonden.

Het worden 2 complete backplates (onderdelen worden niet los geleverd) en het bedrag wat ik gehoord heb over wat het gaat kosten is echt een lachertje. Zo laag dat ik het eerst nog maar moet zien en er vraag tekens bij heb.

Ik hoop voor Joris dat het natuurlijk wel zo positief zal uit gaan pakken.  :)

Luuk had door de telefoon een schatting doorgegeven van max 100 euro per sub. Ik had daar mijn vraag tekens al bij zoals je ziet.

De realiteit zag er anders uit.

Verder hadden we dit veel eerder moeten doen. Barry van Soundoctor en Luuk passeren en direct contact opnemen met JL Audio Amerika.

Wat betreft Luuk die snapt gewoon helemaal niks van zaken doen en is erg laks.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Staaled

Citaat van: Ejorne op mei 16, 2012, 09:38:32

:thumbs-up: ;D
Als Joris en Vik dat ook regelen krijgt hij van mij zijn geld terug.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

@ Vik , goed dat JL nu zelf aan de bal is.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Citaat van: Hipster op mei 16, 2012, 09:49:20
@ Vik , goed dat JL nu zelf aan de bal is.

Ja inderdaad.  :)

We hebben Barry van Soundoctor ook in de CC gezet. Hopelijk wordt die ook op zijn vingertjes getikt. Hij had ook zeker meer zijn best moeten doen in de naam van JL Audio.

2 nieuwe subs vind ik een beetje overdreven,  het was buiten de garantie periode maar ze hadden jou een betere ondersteuning moeten geven. (weer Barry in dit verhaal)

Ze hadden jou ten minste de kans moeten bieden om gewoon de onderdelen te leveren die kapot zijn i.p.v. nieuwe versterkers.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Staaled

Citaat van: vik op mei 16, 2012, 09:58:12
Ja inderdaad.  :)

We hebben Barry van Soundoctor ook in de CC gezet. Hopelijk wordt die ook op zijn vingertjes getikt. Hij had ook zeker meer zijn best moeten doen in de naam van JL Audio.

2 nieuwe subs vind ik een beetje overdreven,  het was buiten de garantie periode maar ze hadden jou een betere ondersteuning moeten geven. (weer Barry in dit verhaal)

Ze hadden jou ten minste de kans moeten bieden om gewoon de onderdelen te leveren die kapot zijn i.p.v. nieuwe versterkers.
Mijn idee van een redelijke oplossing in deze was:
amp en backplate omwisselen tegen verzendkosten.
Zij krijgt JL ook inzicht in wat er fout is gegaan, want de aanleiding blijft merkwaardig.

morca

Je bent me net voor VIK ,ik was het ook zat en dacht er ook al over aan alle bellen te gaan trekken  :thumbs-up:

Hipster verdiend als voorloper met zijn JL,s zeker 2 nieuwe om het eens even goed recht te zetten,sta ik achter.
VIK mail me een paar adressen ik ga als diehard fan meeklagen voor Hipster zijn nieuwe ......2x F113 dan he voor al het gezeur!

Ejorne ,wil je nog bij mij komen luisteren,ik geloof toch wat ik zelf bouw jouw altijd,en nog steeds erg verrast.
Maar dat doe ik dan wel zelf ,en heb ik de service gewoon van Hypex.

Vik

Citaat van: morca op mei 16, 2012, 12:06:01
Je bent me net voor VIK ,ik was het ook zat en dacht er ook al over aan alle bellen te gaan trekken  :thumbs-up:

Hipster verdiend als voorloper met zijn JL,s zeker 2 nieuwe om het eens even goed recht te zetten,sta ik achter.
VIK mail me een paar adressen ik ga als diehard fan meeklagen voor Hipster zijn nieuwe ......2x F113 dan he voor al het gezeur!

Ejorne ,wil je nog bij mij komen luisteren,ik geloof toch wat ik zelf bouw jouw altijd,en nog steeds erg verrast.
Maar dat doe ik dan wel zelf ,en heb ik de service gewoon van Hypex.

Super cool Morca maar denk niet dat dat verstandig is op het moment.  ;)

Het is nu verhaal Joris wat er speelt en zou een beetje vreemd overkomen als er uit een andere hoek ineens iemand gaat lopen klagen over Hipster zijn probleem destijds.

Je kan er alleen maar dingen kapot mee maken in het nadeel van Joris. Hoe lullig het ook is geweest voor Hipster natuurlijk begrijp me niet verkeerd. We zijn nu eindelijk blij dat er wat gaat gebeuren.   :)

morca

Citaat van: vik op mei 16, 2012, 12:25:14

Het is nu verhaal Joris wat er speelt en zou een beetje vreemd overkomen als er uit een andere hoek ineens iemand gaat lopen klagen over Hipster zijn probleem destijds.

Je kan er alleen maar dingen kapot mee maken in het nadeel van Joris. Hoe lullig het ook is geweest voor Hipster natuurlijk begrijp me niet verkeerd. We zijn nu eindelijk blij dat er wat gaat gebeuren.   :)
Is goed ik  :-X

Maar als het opgelost is wil ik nog wel eens klagen over het totaal niet reageren van Luuk op diverse mails van mij,daarbij zal ik dan later ook over Hipster zijn verhaal nog eens aanhalen.

Ik vind het absoluut niet kunnen.........
En wil daar wel eens even over praten met iemand van JL !!!

Vik

Citaat van: morca op mei 16, 2012, 13:06:52
Is goed ik  :-X

Maar als het opgelost is wil ik nog wel eens klagen over het totaal niet reageren van Luuk op diverse mails van mij,daarbij zal ik dan later ook over Hipster zijn verhaal nog eens aanhalen.

Ik vind het absoluut niet kunnen.........
En wil daar wel eens even over praten met iemand van JL !!!

Wat heeft geholpen bij Luuk is door hem elke dag te bellen. Soms 2 x per dag.

Staaled

Citaat van: vik op mei 16, 2012, 12:25:14

Laat JL idd dit afhandelen.
Ik zit niet zonder. ;)

Ejorne

Citaat van: morca op mei 16, 2012, 12:06:01

Haha, ja zeker wel. En ik zou de JL producten die jij maakt ook nog wel in huis willen hebben hoor. Zeker gezien de prijs/kwaliteit gehalte. Maar een dure huiskamer sub van JL zou ik niet maar zo kopen als ik de aftersales zo zie. Als ik zoveel geld had dan legde ik er nog wel een paar duizend bij en kocht ik een Kharma subwoofer...  8)

morca

Citaat van: Ejorne op mei 16, 2012, 15:10:30
Haha, ja zeker wel. En ik zou de JL producten die jij maakt ook nog wel in huis willen hebben hoor. Zeker gezien de prijs/kwaliteit gehalte. Maar een dure huiskamer sub van JL zou ik niet maar zo kopen als ik de aftersales zo zie. Als ik zoveel geld had dan legde ik er nog wel een paar duizend bij en kocht ik een Kharma subwoofer...  8)
Oh, die waarvan je vind dat ik die kant op ga in SQ.
dat was wel een groot compliment  ;D

Passion4Sound

Eindelijk, blij te horen dat dit nu eindelijk allemaal goed komt. sterkte

gr

Alex

Vik

Citaat van: Passion4Sound op mei 17, 2012, 00:43:38
Eindelijk, blij te horen dat dit nu eindelijk allemaal goed komt. sterkte

gr

Alex

Dank je.

Vik

Wat betreft de service van JL Audio daar kan ik op dit moment alleen maar positief over zijn.

Joris krijgt bijna elke dag een telefoontje uit Amerika om op de hoogte gehouden te worden van de ontwikkelingen.

Ze willen volgende week alles hebben afgehandeld en we krijgen de lay-outs van het electrische gedeelte plus enige andere vorm van ondersteuning.

JL heeft in mijn ogen weer dikke credits verdiend.   :worship:

Staaled

Citaat van: vik op mei 25, 2012, 09:19:55
Wat betreft de service van JL Audio daar kan ik op dit moment alleen maar positief over zijn.

Joris krijgt bijna elke dag een telefoontje uit Amerika om op de hoogte gehouden te worden van de ontwikkelingen.

Ze willen volgende week alles hebben afgehandeld en we krijgen de lay-outs van het electrische gedeelte plus enige andere vorm van ondersteuning.

JL heeft in mijn ogen weer dikke credits verdiend.   :worship:
Kijk, zo kan het dus ook. :thumbs-up:

PVL

:withstupid:

Moet zeggen: ik heb mijn F113 via interventie van een USA kennis (die JL dealer is) naar Europese specs laten "maken". Ben toen in de email correspondentie tussen hem en JL steeds ingekopieerd en heb alleen maar lof over de afhandeling door JL Audio USA.
Ik vermoed dat de vertegenwoordigende partij(en) hier iets meer honger moeten krijgen.. Enfin, al doende leert men (hoop ik)

succes!  vrgr Pieter
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Vik

Citaat van: vik op mei  5, 2012, 09:27:49
We denken zelf dat Luuk gewoon erg laat is geweest om dit proces op gang te brengen.

Sinds dat Joris hem 1-2 per dag belt komt er eindelijk gang in.

Luuk heeft Barry ook zelf gesproken over de telefoon over de defecten. Hij heeft nog nooit van dit probleem gehoord, en was erg verbaasd over hoe de defecten nou mogelijk zijn geweest. Hij vroeg ook of ze waren gebruikt met buizen versterkers.

Omdat dit een probleem is wat nog nooit eerder is gebeurd, maakt Barry een schappelijke prijs (eenmalig) om de kosten te drukken.

Wel is het zo dat Barry enkel de back plates verstuurd inclusief nieuwe control panels (paneel met knoppen voorkant) omdat die volgens hem afgestemd zijn op de rest. (matched) dus goedkoop zal het niet worden.

Verder blijven Fathom's geweldige subs die eigenlijk nooit problemen geven dus dit soort gevallen zijn uitzonderlijk.

Als je nou een JL zou kopen zijn er hier in de Benelux gewoon onderdelen op voorraad.

Nou mensen... weer een update maar dit keer een FINAL one. (zucht, kreun en steun)

Na een lange weg van ongeveer een half jaar, een hoop gedoe met personen die de reparatie uiteindelijk zouden uitvoeren zijn ze eindelijk gefixt.

JL Audio heeft er voor gekozen om de reparaties uit te laten voeren door Audio Service BV te Elst.

Dit bedrijf levert top service en heeft ze binnen een week hersteld. (vorige week gebracht)

De schade:

Er was een elco kapot in de stand-by voeding. Deze zijn dus vervangen en de subs zijn volledig gestest en draaien weer 100%.

Ejorne

O0

Tof dat ze weer spelen. Maar jammer dat het zo heeft moeten lopen. Er zijn hierdoor bepaalde mensen enorm gedupeerd. Althans, zoals ik het zou ervaren als het mij zou overkomen...

Staaled

Nah, eindelijk.
Konden ze nog iets zeggen over de oorzaak?

Spelen maar. :music:

Vik

Citaat van: Hipster op augustus 17, 2012, 22:50:37
Nah, eindelijk.
Konden ze nog iets zeggen over de oorzaak?

Spelen maar. :music:

Het heeft ff geduurd inderdaad.

Verder niks bekend over de oorzaak, Joris heeft niks gevraagd en is al lang blij.

Passion4Sound

Het heeft inderdaad veels te lang geduurt, enjoy

Gr
Alex

HansGT3

Mooi dat het opgelost is  joris kan de boel weer laten shake :bigsmile:

Ben nog steeds ingenomen  met  F113  top wooferddddd O0

Grt Hans

Vik

Er gaat een f112 de verkoop in. bij interesse graag een pm.