JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Zijn die JL dingen zo slecht, dat je er 4 van nodig hebt?

(geintje!)

morca

Citaat van: ArjanR1 op oktober 29, 2011, 16:25:02
Zijn die JL dingen zo slecht, dat je er 4 van nodig hebt?

(geintje!)
Jij mag ook wel eens hier komen luisteren hoor  :D ps  er staan er 2 he,andere 2 beneden  ;)

Timvg

Ik denk dat je met 2x een 13W3V3 al een W7 van dezelfde grootte kan benaderen.. Toch volgens de specs van de JL website.

Een F113 komt niet in de buurt van 4x een 13w3 (mits geschikte versterking welteverstaan ;p)

morca

Citaat van: Timvg op oktober 29, 2011, 17:04:41
Ik denk dat je met 2x een 13W3V3 al een W7 van dezelfde grootte kan benaderen.. Toch volgens de specs van de JL website.

Een F113 komt niet in de buurt van 4x een 13w3 (mits geschikte versterking welteverstaan ;p)

W7 :Driver Displacement:    0.21 cu. ft. / 5.9 liters 1000 rms
W3 :Driver Displacement:    0.096 cu. ft. / 2.72 liters 400rms      4x:0.384cu. ft.  1600rms

Ik verzet wel meer lucht idd met 4 stuks maar er staan er nu 2,wat beter klinkt?
Ik vind zo,n echte wel knettermooi in design.
En er is altijd nog de WAF zo,n kleine unit kan soms de oplossing zijn,klein kistje vergeleken met een 18 inch.
Nog maar niet te spreken over mijn torpedo sub  :D als ik nog eens een vriendin krijg heeft ze wel een probleem denk ik  :popcorn: er gaat geen sub weg

Ejorne

Citaat van: morca op oktober 29, 2011, 18:38:01
Nog maar niet te spreken over mijn torpedo sub  :D als ik nog eens een vriendin krijg heeft ze wel een probleem denk ik  :popcorn: er gaat geen sub weg

Je trekt die bandpas gewoon door tot aan het plafond en zeg je dat het huis zo loopt. Er zullen in die hoek wel wat kabels en leidingen omhoog lopen.
"Waarom dat neit helemaal tot aan de grond doorloopt?" -"Oh, de kabels zullen wel net even iets daarboven de muur in lopen..."  :P ;D

Brengt me ineens op een idee. Zou het goed uitpakken als je een bandpass of een downfire sub op zijn kop tegen het plafond bouwt?
Je zou dan een dubbele bandpass in elke hoek kwijt kunnen, eentje net boven de grond en dan de kast doortrekken in de andere die op zijn kop net onder het plafond staat...  :o :o :o

morca

Citaat van: Ejorne op oktober 29, 2011, 19:16:02
Je trekt die bandpas gewoon door tot aan het plafond en zeg je dat het huis zo loopt. Er zullen in die hoek wel wat kabels en leidingen omhoog lopen.
"Waarom dat neit helemaal tot aan de grond doorloopt?" -"Oh, de kabels zullen wel net even iets daarboven de muur in lopen..."  :P ;D

Brengt me ineens op een idee. Zou het goed uitpakken als je een bandpass of een downfire sub op zijn kop tegen het plafond bouwt?
Je zou dan een dubbele bandpass in elke hoek kwijt kunnen, eentje net boven de grond en dan de kast doortrekken in de andere die op zijn kop net onder het plafond staat...  :o :o :o
In elke hoek  :crazy:
Dat kan niet ,dan moet ik verhuizen omdat er geen huis meer staat. :D

Het word een dressior beneden,en hierboven heb ik dan ook wat ruimte word deze ook zoiets.

Former member 78

Hohoho, ik heb het patent op dressoir subs! ;D

Former member 78

Vik

Citaat van: Hipster op oktober 27, 2011, 18:14:40
Het befaamde JL waggeltje. ;D

"De kenner weet genoeg." :P

Dag Hipster,

In wat voor set up draai jij met de JL? In HT/stereo?

Ik heb vandaag eens ff zitten spelen met de instellingen (nog niet uitgespeeld) op de Marantz AV 7005. Wat in mijn oren het lekkerst klinkt is de crossover in de Marantz op 60 HZ.  Voor de rest heb ik eigenlijk qua instellingen op de JL alles volgens het boekje. Hoe heb jij die staan?

Ik heb vandaag mijn Blu ray binnen gekregen van Cream. (Live Concert blu ray) Deze heb ik ook gehoord bij Cinemike en de drum solo klinkt hier ook echt fantastisch. Alles klopt gewoon en wat me vooral opvalt is dat de JL super snel is. De SVS was wat trager heb ik het idee en was minder mooi te integreren met mijn front speakers.

Met film kijken heb ik ook even Tron geprobeerd. Die heb ik zowel met mijn Elac sub geprobeerd als met de SVS. Het verschil met de JL Audio is dat alles super strak blijft. Erg diep maar gecontroleerd. En dit ding blaast echt een gigantische hoeveelheid druk de huiskamer in dat is niet normaal. Maar het stoort totaal niet. Bij de SVS had ik de  neiging om alles meteen wat zachter te zetten.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Snel en retestrak,klinkt me bekend in de oren,doen zelfs de zelfbouw,s al die eigenlijk voor de auto zijn.
Het ligt eraan hoe je ze bouwd,ik follow,of beter gezegd doe dat al voordat JL voor in huis bouwde,dezelfde bouw een beetje zoals JL ze zelf ook maakt.
Jammer genoeg hebben de meeste niet in de gaten dat je niet altijd die WINisd moet geloven,maar daar je eigen draai aan moet geven,misschien smaak.
Ik weet nu al aan de beschrijving ong hoe die van jouw klinkt.

Wel gaaf dat je er zoveel plezier aan hebt,als er nou nog eens iemand zo slim was die mooie deal van je F112 aan te pakken.
Misschien moet je mensen uitnodigen,maar dan heb je er misschien weer te weinig te koop staan  :D

Vik

Citaat van: morca op november  1, 2011, 19:06:39

Wel gaaf dat je er zoveel plezier aan hebt,als er nou nog eens iemand zo slim was die mooie deal van je F112 aan te pakken.
Misschien moet je mensen uitnodigen,maar dan heb je er misschien weer te weinig te koop staan  :D

Misschien wel een idee. Het is geen Marantz of Oppo die je even onder je arm meeneemt naar een andere lokatie.  :)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Staaled

Citaat van: vik op november  1, 2011, 18:58:43
Dag Hipster,

In wat voor set up draai jij met de JL? In HT/stereo?

Ik heb vandaag eens ff zitten spelen met de instellingen (nog niet uitgespeeld) op de Marantz AV 7005. Wat in mijn oren het lekkerst klinkt is de crossover in de Marantz op 60 HZ.  Voor de rest heb ik eigenlijk qua instellingen op de JL alles volgens het boekje. Hoe heb jij die staan?

Ik heb vandaag mijn Blu ray binnen gekregen van Cream. (Live Concert blu ray) Deze heb ik ook gehoord bij Cinemike en de drum solo klinkt hier ook echt fantastisch. Alles klopt gewoon en wat me vooral opvalt is dat de JL super snel is. De SVS was wat trager heb ik het idee en was minder mooi te integreren met mijn front speakers.

Met film kijken heb ik ook even Tron geprobeerd. Die heb ik zowel met mijn Elac sub geprobeerd als met de SVS. Het verschil met de JL Audio is dat alles super strak blijft. Erg diep maar gecontroleerd. En dit ding blaast echt een gigantische hoeveelheid druk de huiskamer in dat is niet normaal. Maar het stoort totaal niet. Bij de SVS had ik de  neiging om alles meteen wat zachter te zetten.

Stereo.

In set 1 neemt een Lyngdorf TDAi middels roomperfect instellingen voor zijn rekening ( delay , EQ,Xover , level)
Xover 80 Hz

In set 2 gebruik ik ARO , level ,fase van de JL. Op een Linn Akurate voorversterker , stereo sub setting.
Xover 80 Hz.

Je ervaring kan ik onderschrijven.
Snel, perfect te integreren, en moeiteloos krachtig. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Hipster op november  1, 2011, 20:16:16
Stereo.

In set 1 neemt een Lyngdorf TDAi middels roomperfect instellingen voor zijn rekening ( delay , EQ,Xover , level)
Xover 80 Hz

In set 2 gebruik ik ARO , level ,fase van de JL. Op een Linn Akurate voorversterker , stereo sub setting.
Xover 80 Hz.

Snel, perfect te integreren, en moeiteloos krachtig

Jouw beschrijving heb ik vd week ten volle mogen ervaren toen ik in de gaten kreeg dat de bandpass ingespeeld begint te raken.
Nou speelt ie nog soepeler alles af als eerst ,en hij kan harder veel meer donder en geweld maar wel strak en detailrijk.
Het leek wel een kanon die zich af probeerde te vuren,pijpen zitten onder,echt een megalucht verplaatsing,en de vloer  :blink:
Denk dat ik nu ong weet hoe hard hij kan,heb maar niet gekeken hoe hij stond te Xmaxen denk ga hem gewoon op gehoor een keer helemaal open draaien,daar schrok ik zelf,s nog bijna van.

Wat vind jij trouwens Hipster,die ARO werkt best goed bij jouw toch dat was toch je slaapkamermeting van toen.
Ik had het er met Vic over dat die ARO bij jouw best goed zijn werk doet,mooie meting

Vik

Citaat van: Hipster op november  1, 2011, 20:16:16
Stereo.

Xover 80 Hz

Xover 80 Hz.

Duidelijk.  ;)

Staaled

Citaat van: morca op november  1, 2011, 21:15:51
Wat vind jij trouwens Hipster,die ARO werkt best goed bij jouw toch dat was toch je slaapkamermeting van toen.
Ik had het er met Vic over dat die ARO bij jouw best goed zijn werk doet,mooie meting
Klopt.
ARO werkt idd prima hier.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Hipster op november  1, 2011, 21:34:46
Klopt.
ARO werkt idd prima hier.

Ok ,we vergeleken met andere sub,s ,ik dacht aan jouw meting en wat een boel andere systemen voor regeling hebben,Daar kwam voor mij wel een beetje naar voren dat die van jouw zich wel heel mooi had ingeregeld.
Echt op en top JL ,niet alleen de sub werk subliem,maar de eq ook  :thumbs-up:

Vik

Ook wel leuk om te lezen:

The DD-18plus is bigger and better than the old DD-18 in every aspect thanks to the new driver and advanced userbility features. It is a monster subwoofer, with about double the enclosure volume of the old DD-18 and weighs about 40% more. The DD-18plus exceeded all expectations, so good that it has made the DD-1812 obsolete. When properly calibrated, this serious subwoofer outperforms even the JL Audio f113 and f212. No reason for us to lie, we also carry JL Audio subwoofers.

Een stukje van een advertentie van MssHifi (verkoopt Velo en JL Audio) dit stond bij de advertentie van een DD18+ subwoofer van Velodyne.

Dat de DD18+  de Fathom F113 overtreft. Dat zegt toch weer iets over hoe goed de JL Fathom serie is en natuurlijk ook complimenten voor de nieuwe DD+ serie van Velodyne.

CoSo

Citaat van: vik op november  2, 2011, 08:35:41
Ook wel leuk om te lezen:

The DD-18plus is bigger and better than the old DD-18 in every aspect thanks to the new driver and advanced userbility features. It is a monster subwoofer, with about double the enclosure volume of the old DD-18 and weighs about 40% more. The DD-18plus exceeded all expectations, so good that it has made the DD-1812 obsolete. When properly calibrated, this serious subwoofer outperforms even the JL Audio f113 and f212. No reason for us to lie, we also carry JL Audio subwoofers.

Een stukje van een advertentie van MssHifi (verkoopt Velo en JL Audio) dit stond bij de advertentie van een DD18+ subwoofer van Velodyne.

Dat de DD18+  de Fathom F113 overtreft. Dat zegt toch weer iets over hoe goed de JL Fathom serie is en natuurlijk ook complimenten voor de nieuwe DD+ serie van Velodyne.
Ik las in een review ook dat de SPL1200 Ultra niet veel onder doet dan een Fathom f212 welke toch weer een klasse lager is dan de DD, dit was voor mij een reden om niet over te gaan op de f212.

morca

Citaat van: CoSo op november  2, 2011, 12:49:30
Ik las in een review ook dat de SPL1200 Ultra niet veel onder doet dan een Fathom f212 welke toch weer een klasse lager is dan de DD, dit was voor mij een reden om over te gaan op de f212.
Coso,hoor je ook bij de JL club nu ?   :thumbs-up: top man speelt ie al of besteld

Inderdaad Vik een 13 die een 18 eerst versloeg en nu nog net of niet bijhoud.
het word tijd dat JL ook weer 15 en 18 gaat bouwen,dan is er weer een feestje voor ons  :pompom:

CoSo

Citaat van: morca op november  2, 2011, 12:55:45
Coso,hoor je ook bij de JL club nu ?   :thumbs-up: top man speelt ie al of besteld

niet dus, wou wel maar als het verschil niet groot is heeft het weinig zin.

Staaled

Citaat van: CoSo op november  2, 2011, 12:49:30
Ik las in een review ook dat de SPL1200 Ultra niet veel onder doet dan een Fathom f212 welke toch weer een klasse lager is dan de DD, dit was voor mij een reden om niet over te gaan op de f212.

Een SPL1200 Ultra dicht tegen een 212 aan klopt van geen kant. :nowink:
Ik meen,staat ook op dit forum maar kan het niet vinden, dat de auteur een F110 bedoelde.

morca

Men is niet onder de indruk van JL merk ik op het forum.
Toch jammer dat er geen betere dealer,op beurzen staat.

Ik speel met me zelfbouw al een boel zoek,laat maar Hipster,ik probeer ook al een poosje JL aan de man te brengen,men moet het eerst horen.
Ik ben het helemaal met je eens die F112 is zeker beter als die 1200 ultra,maar verwoord dat maar eens naar geluid  ;) men hoord het niet dus wil niet luisteren naar jouw of mijn goedbedoelde advies.
Ik kreeg van 1 vd subdealers te horen dat ik teveel JL aanprijs en altijd dezelfde maten...............deuh hoe zou dat nou komen....................
Misschien omdat die maten goed werken,maarja

Jiij weet wel wat ik bedoel je beschreef het gisteren nog

Staaled

Citaat van: morca op november  2, 2011, 17:29:17
Men is niet onder de indruk van JL merk ik op het forum.
Toch jammer dat er geen betere dealer,op beurzen staat.

Ik speel met me zelfbouw al een boel zoek,laat maar Hipster,ik probeer ook al een poosje JL aan de man te brengen,men moet het eerst horen.
Ik ben het helemaal met je eens die F112 is zeker beter als die 1200 ultra,maar verwoord dat maar eens naar geluid  ;) men hoord het niet dus wil niet luisteren naar jouw of mijn goedbedoelde advies.
Ik kreeg van 1 vd subdealers te horen dat ik teveel JL aanprijs en altijd dezelfde maten...............deuh hoe zou dat nou komen....................
Misschien omdat die maten goed werken,maarja

Jiij weet wel wat ik bedoel je beschreef het gisteren nog
Er staat F212 tov de Velodyne. ;D