JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Ejorne

Vik

Citaat van: Hipster op oktober 27, 2011, 17:28:12
Mooi !

De F113 kun je idd met gemak hebben.
Klassesub. :music:

BTW wel een hele dikke hernia. Niet normaal die doos.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Staaled

Citaat van: vik op oktober 27, 2011, 18:10:48
BTW wel een hele dikke hernia. Niet normaal die doos.  ;D
Het befaamde JL waggeltje. ;D

"De kenner weet genoeg." :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Een echte JL  :wub:

Mooi ding man,echt een super aankoop gedaan, zeer goed bezig  :thumbs-up:
En top te horen dat hij zo mooi zichzelf inregeld,had ook niet anders verwacht van JL, plus dat ik Hipster zijn meting al eens heb gezien,die was ook erg netjes.

Super  :clapping:

Lekker he trouwens die JL sound,ik vind het hier al mooi klinken,kan me wel voorstellen wat die echte van jouw doet  :D

Vik

Citaat van: morca op oktober 27, 2011, 18:43:06
Een echte JL  :wub:

Mooi ding man,echt een super aankoop gedaan, zeer goed bezig  :thumbs-up:
En top te horen dat hij zo mooi zichzelf inregeld,had ook niet anders verwacht van JL, plus dat ik Hipster zijn meting al eens heb gezien,die was ook erg netjes.

Super  :clapping:

Lekker he trouwens die JL sound,ik vind het hier al mooi klinken,kan me wel voorstellen wat die echte van jouw doet  :D

Bedankt! Ja het geluid klopt gewoon. Geen bas die door dreunt (was bij de SVS ook erg goed) en je hoort gewoon niet dat er een aparte sub bij staat.

Ik wilde eerst de A.R.O. laten inregelen en daarna de Anti-mode, maar ik had zoiets van probeer dit nou gewoon eerst eens. En het klinkt geweldig goed.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Nooff

Citaat van: vik op oktober 27, 2011, 18:10:48
BTW wel een hele dikke hernia. Niet normaal die doos.  ;D
Wacht maar tot je de Gotham hebt besteld  :D Veel plezier ermee, supermooie subwoofer!

Vik

Citaat van: Nooff op oktober 27, 2011, 18:55:58
Wacht maar tot je de Gotham hebt besteld  :D Veel plezier ermee, supermooie subwoofer!

:D

morca

Citaat van: vik op oktober 27, 2011, 19:22:59

:D
Word jij de eerste eigenaar op het forum van het beest van JL  :o  Word deze F113 dan voor de slaapkamer ofzo  :D

Tof,waneer kunnen we film komen kijken  :popcorn:

Former member 78

Wauw Vik, ziet er verdomd mooi uit!
Veel plezier ermee! ;D

Vik

Citaat van: morca op oktober 27, 2011, 20:19:19
Word jij de eerste eigenaar op het forum van het beest van JL  :o  Word deze F113 dan voor de slaapkamer ofzo  :D

Tof,waneer kunnen we film komen kijken  :popcorn:

Nee joh. Voorlopig wel ff goed zo met de F113. :) Ik moet wel zeggen dat ik wel een erg vlotte doorstart heb gemaakt. Binnen 1 maand van een Elac SUB 301 naar een SVS, en nu deze.

Vik

Citaat van: ArjanR1 op oktober 27, 2011, 20:29:16
Veel plezier ermee! ;D

Bedankt!  ;)

morca

Citaat van: ArjanR1 op oktober 27, 2011, 20:29:16
Veel plezier ermee! ;D
Mooi he Arjan,eigenlijk mijn droomsub of zijn grote broer.
Maar wij mogen ook niet klagen natuurlijk,al is dit wel even iets beter.

Als ik hier buget voor had,stond ik ze echt niet zelf te bouwen  :D

Maar zelf bouw je wel weer iets meer voor het geld,blijft afwegen

Wel mooi kleur,brengt me weer op ideeen  8)

morca

Citaat van: vik op oktober 27, 2011, 20:40:41
Nee joh. Voorlopig wel ff goed zo met de F113. :) Ik moet wel zeggen dat ik wel een erg vlotte doorstart heb gemaakt. Binnen 1 maand van een Elac SUB 301 naar een SVS, en nu deze.
Goed bezig,ik zeg altijd :wil je iets doe het meteen goed.
Veel beter had je niet kunnen kopen denk ik.

Vanwaar je keuze op JL ,gehoord of veel over gelezen op het forum en andere site,s ?
Vraag ik me wel even af omdat bijna niemand hier de moeite neemt om zo,n ding uit Belgie te laten komen terwijl het top of the bill is.

Vik

Citaat van: morca op oktober 27, 2011, 20:53:47
Goed bezig,ik zeg altijd :wil je iets doe het meteen goed.
Veel beter had je niet kunnen kopen denk ik.

Vanwaar je keuze op JL ,gehoord of veel over gelezen op het forum en andere site,s ?
Vraag ik me wel even af omdat bijna niemand hier de moeite neemt om zo,n ding uit Belgie te laten komen terwijl het top of the bill is.

Het is eigenlijk begonnen met dit topic.  Daarna heb ik erg veel goede dingen gelezen op avsforum.com en avforums.com. en ik moet zeggen dat het uiterlijk mij erg aansprak. Ik vind het een super mooi design. Maar dat vind ik ook zeker van de nieuwe Velodyne plus serie.

Ik liep uiteindelijk tegen een mooie aanbieding op uit Spanje.  Van Musical connection uit Barcelona. De eigenaar had veel goede feedback en ben in contact gekomen. Hij is 1 x open geweest en de eigenaar kwam er te laat achter dat er geen low and high level inputs op zaten en hij had er niks aan. Hij was splinternieuw in doos met faktuur.

Hij is geleverd door Mastering Mansion Madrid.

Het is ook een beetje gekomen door CineMike, ik heb nooit beseft wat een meerwaarde een goede subwoofer kan hebben ook al heb je front speakers die erg laag kunnen.

Vandaar eigenlijk.

In Amerika zijn ook goedkope JL's te vinden maar het gedoe met terug sturen bij garantie, papier werk douane daar had ik geen zin in.

Waarschijnlijk kan ik morgen ook iemand blij maken hier op het forum maar ik wacht nog even iets af.

Geloof mij er zijn zat koopjes te vinden.

morca

Citaat van: vik op oktober 27, 2011, 21:11:30
Het is eigenlijk begonnen met dit topic.  Daarna heb ik erg veel goede dingen gelezen op avsforum.com en avforums.com. en ik moet zeggen dat het uiterlijk mij erg aansprak. Ik vind het een super mooi design. Maar dat vind ik ook zeker van de nieuwe Velodyne plus serie.

Ik liep uiteindelijk tegen een mooie aanbieding op uit Spanje.  Van Musical connection uit Barcelona. De eigenaar had veel goede feedback en ben in contact gekomen. Hij is 1 x open geweest en de eigenaar kwam er te laat achter dat er geen low and high level inputs op zaten en hij had er niks aan. Hij was splinternieuw in doos met faktuur.

Hij is geleverd door Mastering Mansion Madrid.

Het is ook een beetje gekomen door CineMike, ik heb nooit beseft wat een meerwaarde een goede subwoofer kan hebben ook al heb je front speakers die erg laag kunnen.

Vandaar eigenlijk.

In Amerika zijn ook goedkope JL's te vinden maar het gedoe met terug sturen bij garantie, papier werk douane daar had ik geen zin in.

Waarschijnlijk kan ik morgen ook iemand blij maken hier op het forum maar ik wacht nog even iets af.

Geloof mij er zijn zat koopjes te vinden.

Ok,daar moeten wij in de toekomst misschien ook eens over praten,als een echte wel binnen buget zou liggen,ben wel benieuwd wat je betaald hebt,via PM is prima.

Ik vind het een wereldmerk,ik zit nu net film te kijken op mijn zelfbouwtje,s ,maar dat is al erg mooi.
Gepoorte sub,s verkoopt JL niet maar eens een echt F113 als ze voor leuke prijzen te vinden zijn......PM me eens.

Leuk trouwens dat de goeie ervaringen in dit topic je al aan het denken hebben gezet.
Pff star wars 1 staat aan,die tank rijd net over JarJar en de Jedi heen(en over mij) :D

maar er komen nog een paar echte bij op het forum dankzij jouw  :thumbs-up: goed bezig

Vik

Citaat van: morca op oktober 27, 2011, 22:05:45
Ok,daar moeten wij in de toekomst misschien ook eens over praten,als een echte wel binnen buget zou liggen,ben wel benieuwd wat je betaald hebt,via PM is prima.

Ik vind het een wereldmerk,ik zit nu net film te kijken op mijn zelfbouwtje,s ,maar dat is al erg mooi.
Gepoorte sub,s verkoopt JL niet maar eens een echt F113 als ze voor leuke prijzen te vinden zijn......PM me eens.

Leuk trouwens dat de goeie ervaringen in dit topic je al aan het denken hebben gezet.
Pff star wars 1 staat aan,die tank rijd net over JarJar en de Jedi heen(en over mij) :D

maar er komen nog een paar echte bij op het forum dankzij jouw  :thumbs-up: goed bezig

PM  ;) Klinkt goed die Star Wars, het is voor mij nog even wachten op mijn eindversterker en dan weer full surround genieten. Hoewel een 2.1 ook geen straf is. ;)

morca

Citaat van: vik op oktober 27, 2011, 22:21:01
PM  ;) Klinkt goed die Star Wars, het is voor mij nog even wachten op mijn eindversterker en dan weer full surround genieten. Hoewel een 2.1 ook geen straf is. ;)
Jij hebt een hele berg films die je overnieuw moet gaan kijken(luisteren)
Of was je SVS een ultra ,zo,n buis die doen het ook wel met een filmpje  :D

Vik

Citaat van: morca op oktober 27, 2011, 22:28:16
Jij hebt een hele berg films die je overnieuw moet gaan kijken(luisteren)
Of was je SVS een ultra ,zo,n buis die doen het ook wel met een filmpje  :D

Nee dat was een SB12NSD.  Maar het wordt zeker genieten deze donkere dagen.  :)

morca

Citaat van: vik op oktober 27, 2011, 22:48:31
Nee dat was een SB12NSD.  Maar het wordt zeker genieten deze donkere dagen.  :)
Jij gaat echt genieten van deze sub  :D Echt genieten  :popcorn:

Vik

Timvg

Ik zie dat je een best grote ruimte hebt.. Hoe doet de F113 het met films?  Desnoods kan je er altijd nog de F112 naast zetten.. zeg maar aan de vrouw/partner dat je 'm niet kwijt raakt ;p

morca

Denk dat hij nog een F113 wil dan  :D
Maar deze 13 speelt met verschillende test,s makkelijk met 1x18inch mee
Maar 2 is wel een leuke optie,als je hem erbij aansluit ,is het gebeurt denk ik,dan blijft hij staan,of je koopt er 1 bij.
Je bent gauw verwend hoor door dat extra geweld

Vik

Citaat van: Timvg op oktober 28, 2011, 23:28:36
Ik zie dat je een best grote ruimte hebt.. Hoe doet de F113 het met films?  Desnoods kan je er altijd nog de F112 naast zetten.. zeg maar aan de vrouw/partner dat je 'm niet kwijt raakt ;p

De F113 is bij films super strak en heeft een mooi diep geluid. Ik heb gisteren heerlijk genoten van verschillende Blu ray concerten. Ook even Saving Private Ryan geprobeerd en hebt blijft allemaal 1 mooi geheel in het totale geluid.

Maar je mag best weten dat ik behoorlijk wat gemopper heb gehad van mijn vriendin. Die had ten eerste niet eens door dat mijn SVS er al een klein weekje niet meer stond.

Die kwam thuis van haar slaap dienst en schrok zich te pletter van de JL. We hebben best wel even moeten zitten met zijn 2en om het erover te hebben.

Ik denk dat ik toch wel erg blij mag zijn met een vriendin zoals zij.

De extra slaapkamer lijkt momenteel wel de opslag plaats van Hobo Hifi met al die dozen.  ;D

Wat betreft de ruimte, deze sub is meer dan genoeg voor +- 37m² . Hij speelt nog niets een op een 1/4 volgens mij. Maar een 2e sub gaat er echt niet komen. Dat wil ik zelf niet eens.

Timvg

Met al het lezen hier over die nieuwe subs kan ik haast niet wachten op de mijne :p

Blij dat hij zo goed bevalt Vik, ik denk niet dat er een betere sub op de markt is in zo'n klein formaat.

morca

Citaat van: Timvg op oktober 29, 2011, 16:13:11
Met al het lezen hier over die nieuwe subs kan ik haast niet wachten op de mijne :p

Blij dat hij zo goed bevalt Vik, ik denk niet dat er een betere sub op de markt is in zo'n klein formaat.
Mijn laatste is ook net binnen uurtje terug  :D
4x 13,5 inch nu
2 voor boven, 3 voor beneden,daar ga ik ook mijn oude 12 nog inzetten.
Of er moet een mooie F113 op mijn pad komen