FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

Mooi man! echt massief eiken? mag ik vragen wat je voor dit maatwerk betaald ben zelf namelijk ook op zoek naar een tv-meubel.. mag [per PM hoor  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Citaat van: Ron_HT op mei 30, 2013, 22:33:12
Strakke meubel zo te zien!

Relatief strak inderdaad met een warm materiaal als eiken. En het ziet er echt één op één uit als ik het vergelijk met mijn andere meubels. Heb ook een staande kast staan van een andere serie (en merk en winkel) en ook daar zitten details van in.  Alles pas straks wel mooi bij elkaar.

Citaat van: Dennis75 op mei 30, 2013, 22:37:11
Dat ziet er zeer strak uit!

Ik moet toch ook maar eens voor een zelf gemaakt meubel gaan kijken.

Handige is dan wel dat je zelf de maten mag bepalen. Sowieso vond ik het vinden van een meubel met 60 centimeter diepte relatief lastig.

Citaat van: AndreC op mei 31, 2013, 00:20:43
Welke module heb je ?

Neem ziggo, al vanaf 2008 hier, nooit problemen mee gehad, ongeacht dat er mensen zijn die wel ontevreden zijn, ik gelukkig niks dan lof.

Ziggo kan niet als je in een UPC-gebied woont, het is het één of het ander. Ik houd het voor nu op opstartproblemen en dat is deels aan mezelf te danken door te switchen van een losse mediabox naar een CI+. Als alles straks draait ga ik eens monitoren hoe veel overlast ik dan ondervindt. Qua internet ben ik nog steeds zeer tevreden, volle snelheid.

Citaat van: Rha007 op mei 31, 2013, 00:22:34
Het meubel ziet er strak uit. Heeft de strook aluminium nog een functie, of is het het alleen voor de sier?

Het zijn de handgrepen als het ware, krijg je dus zoiets:


Citaat van: Raymond187 op mei 31, 2013, 09:39:02
Hij is wel hoog. KOmt je center er bovenop te staan? Zo ja hoe hoog hangt je TV dan? Als je op de bank zit kijk je dan wat omhoog, want middenlijn van je TV is dan hoger dan oog hoogte als je op de bank zit. Tenzij je staand film kijkt  :clapping:

65 hoog en dan nog 20 centimeter hoogte voor de center gaat hem inderdaad niet worden denk ik. Ik ga het wel testen, want dat was het originele idee. Ophangen gebeurt pas als ik zeker weet wat de indeling wordt. Maar mocht het te hoog zijn dan gaat de center in het meubel, past als het goed is ook netjes. Enige wat ik dan kwijt ben is de Denon Blu-rayspeler boven de Denon receiver, maar dat is puur qua looks dat het leuk is. Want ooit gaat de DVD-2500BT er toch uit en wordt vervangen door iets als een Oppo.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: W.Otter op mei 31, 2013, 10:19:12
Mooi man! echt massief eiken? mag ik vragen wat je voor dit maatwerk betaald ben zelf namelijk ook op zoek naar een tv-meubel.. mag [per PM hoor  :D

Is inderdaad massief eiken, 40 mm dik als ik het goed heb. Daarom werd het meubel ook iets hoger dan gepland  :tongue2: Ik heb 775 euro moeten betalen voor het hout. Moet wel meteen bij worden gezegd dat mij oom echt alles maakt (trappen, kasten, poorten, sauna's, et cetera) en dus contacten heeft. Dit hout komt uit België en is exclusief BTW en natuurlijk nog meer van dat soort voordelen. Verder betaal ik de (softclose) scharnieren en de grepen. Arbeid is gratis, want het blijft toch familie. Als ik een dergelijk meubel zou halen bij iemand met uurloon en waar ook nog een winstmarge op moet dan was ik vast een veelvoud kwijt geweest.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Leentje

Hey Fear, dat word echt een gaaf meubel zeg  :clapping: Past inderdaad mooi bij de rest van je inrichting. Goeie smaak heb je :headbanging:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

Nieuw TV-meubel. Op maat gemaakt door mijn oom  en met als "inspiratie" de serie QUINT van Beter Meubel :pompom:

Meubel is 186 lang, 63 diep en 65 hoog. Diepte en hoogte was nodig om onder andere de Emotiva XPA's wat lucht te geven. En nu is er ook plek voor een eventuele upgrade die iets hoger kan zijn.
Verder gemaakt van massief eiken op de achterplaat na, dat is meubelpaneel met eiken-look.



En achter de deurtjes is het qua indeling hetzelfde:


Met alles er in ziet het er dan zo uit:


Links zie je nog een Focal Chorus 826W en een Velodyne SPL-1200 Ulta, rechts in de hoek de andere Focal Chorus 826W.

En de apparatuur met de deurtjes open:


Donkere foto, maar voor de volledigheid:
Bovenop een Panasonic TX-P65VT50 welke nog aan de muur gehangen gaat worden.
Linksboven een Denon DVD-2500BT, middenboven de Focal Chorus CC800W en rechtsboven de Playstation 3 en XBox 360.
Linksonder een Emotiva XPA-2, middenonder de Denon AVR-2809 welke als pre/pro dient en rechtsonder de Emotiva XPA-5.

Nu nog alles aansluiten, dat wordt nog wel een werkje...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rovinggecko

Mooi hoor, kan die oom van je zo commercieel aan gaan bieden, misschien moet je jezelf als sponsor op deze site aanmelden en een klein meubel shopje beginnen  :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

LuPo


RvD

Mooi meubel alleen de deurtjes had ik anders gedaan namelijk dat je die in het meubel kon schuiven. Is handig als de set aan staat en meteen nog meer ventilatie voor de eindtrappen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

FeaR1986

#1184
Thnx allen, ik ben ook zeer content met het meubel. Nu eens op mijn gemak de Viablue T6S aan de Van den Hul gaan solderen en dan kabels trekken...

Citaat van: RvD op juni  2, 2013, 17:48:43
....deurtjes had ik anders gedaan namelijk dat je die in het meubel kon schuiven. Is handig als de set aan staat en meteen nog meer ventilatie voor de eindtrappen.

Hebben we aan zitten denken, maar dan werd het meubel nog een stuk(je) breder (of hoger als je ze weg laat klappen nautuurlijk). Deurtjes open is wel een nadeel voor als je naar de gang/WC moet inderdaad. Maar de route naar de keuken is wel open  :P
Overigens hoop ik met de ventilatie wel goed te zitten. De vakken waar de XPA's in staan zijn 61 diep. meer dan 55 breed en aan de bovenzijde is nog meer dan vijf centimeter vrij. Dat is vele malen meer dan dat ik eerst vrij had voor ze. Verder staan de vakken met elkaar in verbinding voor kabelmanagement, dus warme lucht kant altijd weg. Plus het voordeel dat XPA's niet extreem warm worden.  Het is ook niet de bedoeling de kastjes dicht te doen tijdens spelen, het is meer dat niet alles in het zicht hoeft te staan. Ik woon direct aan de straat namelijk.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Leentje

Waanzinnig meubel :clapping: Dat zal inderdaad nog wel ff een klusje worden om alles aan te sluiten. Succes ermee :popcorn:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

AndreC

Complimenten aan je oom zeg, wat een mooi meubel is het gebeurden.  :clapping:
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

denoontje


Maro

Mooi meubel zeg.  :pompom:  Mocht je oom nog tijd hebben....mijn opdracht heeft ie bij deze.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pietr


Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Jumping Jack

Gaat dat kastje niet doorhangen met zo'n joekel van een tv?  :P. Mooi hoor, en gebouwd voor de eeuwigheid zo te zien.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martijnst1990

Zo, dat ziet er heel erg strak uit! Meubel kan zo uit een goede meubelzaak komen :)

Veel plezier en succes met alles aansluiten :D Overigens lijkt die TV niet eens zo groot als hij zo op het kastje staat, foto vertekend best wel wat dat betreft, want het is echt een bakbeest 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Nogmaals bedankt, zal mijn ooms ego ook goed doen  :hehe: Had ook niets anders verwacht van die man eigenlijk dan dat hij vakwerk zou leveren :blush:

Citaat van: Jumping Jack op juni  2, 2013, 22:30:48
Gaat dat kastje niet doorhangen met zo'n joekel van een tv?  :P.

Nou... we hebben expres voor 40mm massief eiken gekozen om juist het doorhangen tegen te gaan. Maar Emotiva's en de Panasonic was toch genoeg om iets te hangen, enkele millimeter maar toch...Dus er wordt een vijfde poot voor in het midden-midden gemaakt, uit het zicht. En de TV wordt opgehangen, ook dat gewicht valt er op een gegeven moment af van het totaal.

Citaat van: Martijn90 op juni  3, 2013, 00:08:35
Zo, dat ziet er heel erg strak uit! Meubel kan zo uit een goede meubelzaak komen :)

Veel plezier en succes met alles aansluiten :D Overigens lijkt die TV niet eens zo groot als hij zo op het kastje staat, foto vertekend best wel wat dat betreft, want het is echt een bakbeest 8)

Toch maar die 65" in gaan ruilen voor zo'n 80" UHD-TV  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb toch maar even de 816W uit de doos gehaald en opgesteld. Nog niet aangesloten, maar het is sowieso al beter dan twee dichte dozen in de achterkamer te hebben liggen.

Speakers staan dus in plastic en zijn nog niet aangesloten en qua positie dus maar wat los neergezet, maar voor het idee:





Totaal krijg je dan dit:


Center speaker zie je dus niet in verband met dat deze in het TV meubel staat. Tevens meteen goed  te zien waarom ik de TV op wil hangen: met de voet komt de TV veel te ver naar voren toe.
Opstelling is zeker niet optimaal, ik weet het maar het is veel beter dan wat ik op de slaapkamer had. En met wat inregelen en indraaien moet het geluid van de rears ook zeker goed komen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

 :worship: voor de kast  :worship:

Is de achterkant van de kast open? Hoe zit het met de warmte?

clockwork

#1197
Prachtige kast inderdaad. :clapping:

Maar eh, 'niet optimaal' is wel een heel sterk understatement vwb je rears (rechtsachter).  :-\

Toch maar gaan voor een 'boekenkast' model op een stand? Dit lijkt me erg zonde van je prachtige vloerstaanders.  :blush:

Edit: ik hoop niet dat ik te nurks overkom. Ik vind je installatie en je inrichting echt erg mooi. Ik vond het alleen oprecht zonde van je rear. Is er niet een andere oplossing te vinden?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op juni  4, 2013, 15:26:02
Is de achterkant van de kast open? Hoe zit het met de warmte?

Open niet, wel openingen voor kabeldoorvoer. Maar met de warmte maak ik me geen zorgen. De vakken zijn echt veel groter dan de apparatuur dus warme lucht kan met gemak weg. In gebruik doe ik de deurtjes wellicht toch open. Verder staat de hele kast in verbinding met elkaar doordat de planken en panelen de laatste 9 centimeter niet doorlopen. Is gedaan voor makkelijk te trekken van kabels en ook weer voor de warmte.

Citaat van: clockwork op juni  4, 2013, 15:39:56
Toch maar gaan voor een 'boekenkast' model op een stand? Dit lijkt me erg zonde van je prachtige vloerstaanders.  :blush:

No offence taken  ;)

Boekenplank model is alleen de 806W welke niet in Satin Black te leveren is, alleen High Gloss. Plus de 806W en dan de originele 800-serie stand komt op totaal ~600 euro (450 euro voor de 806W en 150 voor de stand), dan was een 816W niet heel veel duurder en meteen in de kleur die ik wilde, Satin Black. En zo veel hoger komt een stand plus boekenplank niet, het probleem los je daar dus niet mee op. Enige echte oplossing is de hoekbank weg en dan twee losse banken nemen zodat de rugleuning daar niet staat. Maar aangezien de bank een maand of drie oud is is dat geen optie. Speaker komt nog wat hoger doordat er spikes onder komen (zijn op de foto teruggedraaid) en dan nog cups er onder.

Maar de rear right is inderdaad niet de beste qua opstelling. Gelukkig zijn de andere vijf speakers dat wel. En het is veel beter dan hoe het op mijn slaapkamer stond, daar stond eigenlijk geen één speaker echt optimaal.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

clockwork

Gelukkig maar.  ;D

Oke, duidelijk verhaal. Wie weet valt het in de praktijk mee. Of kun je de surrounds wat hoger plaatsen door er wat onder te zetten. Eerst maar eens goed aansluiten.  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling