FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rallufff

Citaat van: Nooff op maart  8, 2012, 19:01:17
Probleem is de VV op dit moment. De combi Pioneer+Emo/Onkyo+Emo of Denon+Emo (allen gehoord) werden volledig weggeblazen toen ik de UMC-1 er destijds aan koppelde. Vermogen zegt ook niet alles, zeker niet als je een vrij makkelijk aan te sturen speaker hebt.

En wat voor receivers waren dit Nooff? Gewoon middenklassers van Pioneer, Onkyo en Denon of echt de grote bakken uit dat segment?

Op zich klinkt het logisch dat Emotiva (UMC-1) met Emotiva (bijv. XPA-2) het beste klinkt... Je blijft bij hetzelfde merk. Aan de andere wel weer vreemd dat het verschil ZO groot is dat de UMC-1 de andere merken wegblaast.

Daarom ben ik wel benieuwd wat voor types dat waren van bovengenoemde merken.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Nooff

De combi's waren:

Pioneer LX71 + XPA5
Pioneer LX82 + XPA5
Onkyo 805 + XPA5
Onkyo 808 + XPA5
Onkyo 3007 + XPA5
Onkyo 5007 + XPA5
Denon 4308 + XPA5
UMC-1 + XPA5

Allen getest onder dezelfde omstandigheden en op dezelfde set waarbij opviel dat Onkyo (van de Receivers) veruit de beste match was icm de XPA5. Toen de UMC aangesloten werd verbleekten ze allen en daaruit bleek dus de kracht van een echte VV itt een AVR. Ik ben altijd voorstander van matching, dus merk bij merk in dit geval.

De verschillen tussen Onkyo en Integra zit hem tegenwoordig vaak in de voedingen en betere elco's, verder weinig wat van invloed zal zijn. Onkyo is met zijn nieuwe looks wel een stuk mooier dan Integra, daar ben ik het mee eens.

FeaR1986

De twee LEDjes zijn vervangen. Kan eigenlijk niet wachten om naar huis te gaan om het te testen. Heb er aan de ene kant weinig vertrouwen in, want de LEDjes die er uit kwamen zagen er gewoon goed uit. Om die reden zou je denken dat het wellicht toch niet in de LEDjes zit. Maar we zien het straks thuis wel  :smile:

Overigens ben ik al lang blij als de LED van Channel 1 gewoon werkt (dus aan blijft) en dat de zevende LED van Channel 2 uit is. Denk dat ik toch nooit de echte werking van die zevende LED kan testen. Dan moet ik de set extreem ver open draaien namelijk  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rallufff

Oke, dat zijn dus inderdaad niet de minste receivers!  :hmmm:

Ik sta er wel van te kijken dat het verschil zo groot is met een VV van Emotiva tegenover niet de minste AVR's van een Onkyo, Pioneer en Denon! Merk bij merk is in dit geval dus essentieel als je er het beste uit wilt halen. Goed om te weten! Ik wil zelf t.z.t. naar een XPA-5 en heb daarbij een Integra in mijn hoofd... Eerst was het 80.2, nu 80.3 en eer het zover is dat ik over ga tot aanschaf is het 80.4  :D. Maargoed... Nu bekend is dat de XMC-1 komt van Emotiva + deze informatie begin ik steeds meer te twijfelen.... De match zal wellicht top zijn en het scheelt ook nog ongeveer een 700 a 800 euro met de Integra. En dat de XMC-1 maar 1 HDMI uitgang heeft... So be it. Dat heeft mijn HK AVR ook tot nu toe heb ik nooit een 2e nodig gehad. Maar dat dit voor sommige een punt van kritiek is snap ik wel  ;).

Goed bezig Nooff  ;).
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Raphie

dus als je hem nu aanzet brandt ledje 1L nu wel direct zonder flikker? neem aan dat je dat op de zaak getest hebt?
JBL PRX Power!

FeaR1986

Citaat van: Raphie op maart  9, 2012, 10:06:46
dus als je hem nu aanzet brandt ledje 1L nu wel direct zonder flikker? neem aan dat je dat op de zaak getest hebt?

Nope, heb alleen het board meegenomen, testen kan ik pas thuis doen. De gehele versterker meeslepen zag ik niet echt zitten. Mede omdat ik ook bang ben om nog meer te beschadigen tijdens transport.

Maar de collega die had gesoldeerd had het idee dat er met het board iets niet lekker was. Er zitten wat rare vlekken op die raar over de verbindingen lopen. Wellicht vanaf fabriek al iets niet mooi vast gezet ofzo. Maar thuis testen en dan Emotiva maar eens de uitslag mailen  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Hell ja! Net het board weer in de Emotiva geschroefd en alles werkt naar behoren  :headbanging:
Net de VU-meter tot het vierde LEDje uit kunnen laten slaan :devil: . Zat al rond de twee LEDjes, maar toen kwam er opeens een diepe bass waar de versterker meteen op reageerde.

Raphie, hartelijk bedankt voor het contact met Emotiva en de goede nazorg  :clapping:

Zojuist ook nog een paar Profigold OXYA4201 binnen gehad, ook besteld via het forum:


Ik ben niet zo van de extreem dure kabels, als het maar solide in elkaar zit vind ik het al snel goed. En die Profigold zitten zeker goed in elkaar. Je moet eerst de mantel wat losdraaien voordat je de stekker aan kan sluiten, daarna wederom draaien om de connector goed contact te laten maken.

Nu eens zien hoe de ouders gaan reageren als ze thuis komen van vakantie. De CC800V hebben ze nog steeds niet opgemerkt, ze dachten dat ik die altijd al had. De Denon DVD-2500BT hebben ze ook nog steeds niet door, terwijl er eerst eeen BDP-320 stond van Pioneer en die is toch wel een stuk kleiner. De Velodyne SPL-1200 Ultra hadden ze wel meteen door. Denk dat het laatste met de XPA-2 ook wel gaat gebeuren, die zie je niet echt snel over het hoofd  :devil:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raphie

Mooi, da's het mooie van die led bar, je ziet gelijk bij wat voor pieken versterkers echt nodig zijn  8)

dus gewoon lekker luisteren en ineens heb je 3x zo veel vermogen nodig, de XPA-2 kan alles aan
JBL PRX Power!

FeaR1986

Gisteren een mail van Emotiva gehad over dat de garantie nu op mijn naam staat. Nu eens wachten op iedereen hier die de XMC-1 gaat bestellen zodat ik een setje Black Trim mee kan bestellen. Maar heeft geen haast, de XPA-2 staat hier nu zonder Trim mooi te wezen.

De laatste dagen ook nog flink wat CD's geluisterd die ik redelijk goed ken om eens te horen of er meer verschillen in zitten. Op één of andere manier hoor ik met een CD als Brothers In Arms van Dire Straits eigenlijk geen tot zeer weinig verschil. Had ik toch wel anders verwacht aangezien ik dacht dat Brothers In Arms redelijk wat lage tonen had. Maar als ik dan een Amused To Death van Roger Waters op zet herken ik mijn eigen speakers niet meer terug. Vooral met een nummer als Three Wishes komt er zo veel meer laag mee. En toch heb ik ook het idee dat er niet alleen in de lage regionen een verschil zit, maar ook bovenin heb ik het idee meer te horen. Overigens luister ik ook nog steeds met plezier naar Birdy - Birdy, blijft een zeer mooie CD.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Klinkt toch als een goeie aankoop! Ondanks dat je niet met elk nummer verschil hoort zijn ze er met regelmaat toch wel. En het blijft natuurlijk gaaf om losse componenten te hebben ;)

Ik hoor trouwens veel meer mensen over Birdy... Is haar hele cd net als dat nummer wat op de radio grijs gespeeld wordt of zit er ook uptempo bij?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Probeer "Lisa Hannigan - Passenger" eens. Erg fijne cd, aparte sound, lekkere muziek. Met name "A Sail" is erg fijn, maar de andere nummers ook.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

FeaR1986

Citaat van: skyfox op maart 13, 2012, 09:37:10
Klinkt toch als een goeie aankoop! Ondanks dat je niet met elk nummer verschil hoort zijn ze er met regelmaat toch wel. En het blijft natuurlijk gaaf om losse componenten te hebben ;)

Vooral het hebben van de losse componenten is een leuke inderdaad. Nu eens zien wat de volgende koopt wordt, een XPA-3 of een XPA-5. Aan de ene kant is de XPA-3 meer dan genoeg aangezien ik geen 7.1 in de planning heb. Aan de andere kant is een XPA-5 wel makkelijker voor als[/] het er ooit wel komt. Of met een Zone 2...

Citaat van: skyfox op maart 13, 2012, 09:37:10
Ik hoor trouwens veel meer mensen over Birdy... Is haar hele cd net als dat nummer wat op de radio grijs gespeeld wordt of zit er ook uptempo bij?

De CD zelf is wel wat rustig, idem met de toon waarop de meeste liedjes zijn. Al krijg je dat al snel met een stem zoals zij heeft. Ikzelf blijf Young Blood (origineel door The Naked And Famous) ook een goede cover vinden. Iets minder zeurderig om het zo maar te zeggen. Maar het leukste van de CD vind ik nog wel dat je op de radio lang niet alles hoort. In het nummer Skinny Love hoor ik op mijn set heel subtiel een extra stootje in het laag bij sommige tonen. Dan komt zo'n nummer opeens heel anders over. Maar moet wel zeggen dat ik die CD zelden helemaal af luister. Heb na een nummer of vijf - zes het wel gehad. Terwijl ik iets als Enya uren achter elkaar op kan hebben staan. Al is dat natuurlijk wel wat meer achtergrondmuziek dan een Birdy.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield


FeaR1986

Citaat van: larzie op maart 13, 2012, 09:55:20
Probeer "Lisa Hannigan - Passenger" eens. Erg fijne cd, aparte sound, lekkere muziek. Met name "A Sail" is erg fijn, maar de andere nummers ook.

Ik ga thuis eens zoeken en eens testen hoe dat klinkt. Bedankt voor de tip in ieder geval :smile:

Citaat van: mscofield op maart 13, 2012, 14:44:47
Tijd om de startpost aan te passen?  ::)

Dat kan nog perfect in het laatste uurtje, toch rustig op het werk  :bigsmile:

Zie dat de Startpost niet eens meer klopt. Staat ergens dat ik geen andere versterker wil omdat de Denon het nog wel trekt. Zal dat eens snel gaan veranderen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JCL

Citaat van: FeaR1986 op maart 13, 2012, 07:51:36
Gisteren een mail van Emotiva gehad over dat de garantie nu op mijn naam staat. Nu eens wachten op iedereen hier die de XMC-1 gaat bestellen zodat ik een setje Black Trim mee kan bestellen. Maar heeft geen haast, de XPA-2 staat hier nu zonder Trim mooi te wezen.

De laatste dagen ook nog flink wat CD's geluisterd die ik redelijk goed ken om eens te horen of er meer verschillen in zitten. Op één of andere manier hoor ik met een CD als Brothers In Arms van Dire Straits eigenlijk geen tot zeer weinig verschil. Had ik toch wel anders verwacht aangezien ik dacht dat Brothers In Arms redelijk wat lage tonen had. Maar als ik dan een Amused To Death van Roger Waters op zet herken ik mijn eigen speakers niet meer terug. Vooral met een nummer als Three Wishes komt er zo veel meer laag mee. En toch heb ik ook het idee dat er niet alleen in de lage regionen een verschil zit, maar ook bovenin heb ik het idee meer te horen. Overigens luister ik ook nog steeds met plezier naar Birdy - Birdy, blijft een zeer mooie CD.

Birdy is idd een hele mooie CD! Wat vind je van de opname? Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind. Er zit wel strak laag in (People help the People) maar wat ik van het hoog vind weet ik nog niet.

FeaR1986

Citaat van: JCL op maart 13, 2012, 20:44:55
Birdy is idd een hele mooie CD! Wat vind je van de opname? Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind. Er zit wel strak laag in (People help the People) maar wat ik van het hoog vind weet ik nog niet.

Het laag is inderdaad veel meer aanwezig dan je op de radio hoort. Qua hoog heb ik nog geen veranderingen kunnen ontdekken in dingen die ik nog niet had gehoord. Vind het wel een mooie CD, alleen wel wat eentonig na loop van tijd.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Hier ook een fan van de CD van Birdy, maar ik vind inderdaad wel als hij harder staat dat het hoog wat aan de schelle kant word.

Vind het ook altijd weer moeilijk voor te stellen dat ze pas 15-16 is. Zo'n stem en zoveel emotie erin kunnen leggen op die leeftijd vind ik erg knap :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op maart 14, 2012, 17:02:49
Hier ook een fan van de CD van Birdy, maar ik vind inderdaad wel als hij harder staat dat het hoog wat aan de schelle kant word.

Vind het ook altijd weer moeilijk voor te stellen dat ze pas 15-16 is. Zo'n stem en zoveel emotie erin kunnen leggen op die leeftijd vind ik erg knap :)

Op de hogere volumes is de CD van Birdy inderdaad niet erg Focal-friendly, had ik wellicht toch die B&W of Heco's moeten nemen  :P
Nu ken ik de klank van een XTZ niet, dus weet niet of die ook wat schel in het hoog is. Anders kunnen we toch wel stellen dat het hoog niet je van het is als elke speaker er last van heeft.

Ik heb overigens SABnzb aan de gang op de NAS, maar ben nog niet overtuigd. Wel netjes ingesteld dat ik vanaf externe lokaties NZB's in mijn NAS kan zetten, dus als ik op het werk iets leuks zie kan ik dat meteen downloaden. Maar ik heb als test nu zo'n 6 GB binnen gehaald en ik heb zo'n 3 GB over. De rest is allemaal troep, reclame of bar slechte kwaliteit. Maar dit was pas de eerste dag, dus we testen vrolijk verder. Maatje van me heeft bij Eweka een account welke ik deels mee gebruik, dus op het moment kost het me gelukkig niets.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

larzie

Lisa Hannigan - Passenger nog geluisterd? Ben wel benieuwd wat je er van vindt :)
Nieuwe cd van Lykke Li is ook erg fijn overigens.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

FeaR1986

Citaat van: larzie op maart 14, 2012, 18:45:15
Lisa Hannigan - Passenger nog geluisterd? Ben wel benieuwd wat je er van vindt :)

Van die CD vind ik persoonlijk het nummer Nowhere to Go toch één van de mooiere. Wel een relatief langzaam en donker nummer in vergelijk met de rest van de CD, maar de emotie in de stem komt zo goed naar voren. Lijkt wel alsof dat nummer qua stijl beter op Sea Sew had gekund. Kan dat soort wat minder vrolijk klinkende nummers altijd erg goed waarderen. Soms is het bijna geen zingen meer, maar haast neuriën. Zit nog behoorlijk wat laag in die muziek ook. En dan niet het subtiele laag wat ik bijvoorbeeld ken van Dire Straits, maar behoorlijk laag waar de subwoofer toch echt wel laat merken dat hij iets toevoegt.

Citaat
Nieuwe cd van Lykke Li is ook erg fijn overigens.

Lykke Li had ik letterlijk al maanden op mijn NAS staan en had er ook relatief vaak naar geluisterd. Alleen nu dat I Follow Rivers zo vaak op de radio komt heb ik het er wel weer mee gehad. Toch zonde dat je muziek op die manier zat kan gaan worden. Grote kans ook dat een volgende single ook reeds bekend is en dat ik die bij voorbaat zat ben. Bij Birdy denk ik dat Young Blood nog wel een leuke single kan worden aangezien het weer eens wat anders is. Maar dat nummer heb ik hier thuis als bijna grijs gedraaid.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Dirk

Citaat van: FeaR1986 op maart 14, 2012, 20:32:30
Alleen nu dat I Follow Rivers zo vaak op de radio komt heb ik het er wel weer mee gehad.
gelukkig is er nog deze versie  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YE0JjFfduxg
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

De mannen van Triggerfinger hebben dat goed gedaan! Dit nummer staat trouwens op de speciale vinyl-release naar aanleiding van Record Store Day komende april...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

larzie

Citaat van: FeaR1986 op maart 14, 2012, 20:32:30
Van die CD vind ik persoonlijk het nummer Nowhere to Go toch één van de mooiere. Wel een relatief langzaam en donker nummer in vergelijk met de rest van de CD, maar de emotie in de stem komt zo goed naar voren. Lijkt wel alsof dat nummer qua stijl beter op Sea Sew had gekund. Kan dat soort wat minder vrolijk klinkende nummers altijd erg goed waarderen. Soms is het bijna geen zingen meer, maar haast neuriën. Zit nog behoorlijk wat laag in die muziek ook. En dan niet het subtiele laag wat ik bijvoorbeeld ken van Dire Straits, maar behoorlijk laag waar de subwoofer toch echt wel laat merken dat hij iets toevoegt.

Lykke Li had ik letterlijk al maanden op mijn NAS staan en had er ook relatief vaak naar geluisterd. Alleen nu dat I Follow Rivers zo vaak op de radio komt heb ik het er wel weer mee gehad. Toch zonde dat je muziek op die manier zat kan gaan worden. Grote kans ook dat een volgende single ook reeds bekend is en dat ik die bij voorbaat zat ben. Bij Birdy denk ik dat Young Blood nog wel een leuke single kan worden aangezien het weer eens wat anders is. Maar dat nummer heb ik hier thuis als bijna grijs gedraaid.

Als je veel laag wil dan kan ik je de cd van Snow Patrol aanraden om je sub te testen. Met name de live versie van het nummer "Run" gespeeld in the Union Chapel zorgt voor een goede uitdaging voor de controle over het laag bij mij. Ook bij High-q hadden we laatst problemen met dit nummer. Komt voornamelijk ook doordat de akoestiek in onze ruimtes niet optimaal is, maar in het nummer zitten lange lage tonen.

Leuk dat je Lisa Hannigan ook kunt waarderen. Ik had deze cd per ongeluk eigenlijk ontdekt. Soms download ik wel eens wat onbekende artiesten via Spotnet :P Lykke Li heb je opzich wel gelijk in. I Follow Rivers is inderdaad grijs gedraaid, maar ik denk dat je in een latere fase de cd toch wel weer gaat waarderen door de bijzondere sound.

Ik hou persoonlijk wel van artiesten met een bijzondere en mooie sound, tenzij de muziek te vaag wordt. Ik merk dit vooral vaak met jazz. Jazz kan soms erg mooi zijn, maar vaak zit er zoveel improvisatie in dat voor mij de melodie ver te zoeken is. Dan komt het bij mij over als subtiel gespeelde muzikale chaos en daar moet je van houden.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

JCL

Citaat van: larzie op maart 15, 2012, 09:10:59
Als je veel laag wil dan kan ik je de cd van Snow Patrol aanraden om je sub te testen. Met name de live versie van het nummer "Run" gespeeld in the Union Chapel zorgt voor een goede uitdaging voor de controle over het laag bij mij. Ook bij High-q hadden we laatst problemen met dit nummer. Komt voornamelijk ook doordat de akoestiek in onze ruimtes niet optimaal is, maar in het nummer zitten lange lage tonen.

Leuk dat je Lisa Hannigan ook kunt waarderen. Ik had deze cd per ongeluk eigenlijk ontdekt. Soms download ik wel eens wat onbekende artiesten via Spotnet :P Lykke Li heb je opzich wel gelijk in. I Follow Rivers is inderdaad grijs gedraaid, maar ik denk dat je in een latere fase de cd toch wel weer gaat waarderen door de bijzondere sound.

Ik hou persoonlijk wel van artiesten met een bijzondere en mooie sound, tenzij de muziek te vaag wordt. Ik merk dit vooral vaak met jazz. Jazz kan soms erg mooi zijn, maar vaak zit er zoveel improvisatie in dat voor mij de melodie ver te zoeken is. Dan komt het bij mij over als subtiel gespeelde muzikale chaos en daar moet je van houden.

Welke CD van Snow Patrol is dat? Up till Now? Ik heb een paar CD's van hun maar vind de kwaliteit niet altijd even goed.

larzie

Citaat van: JCL op maart 16, 2012, 01:24:34
Welke CD van Snow Patrol is dat? Up till Now? Ik heb een paar CD's van hun maar vind de kwaliteit niet altijd even goed.

Klopt! Zit een gedeelte bij wat live in the Union Chapel wordt gespeeld :)
Stond trouwens nu ook een post op spotnet met 3 cd's van Lisa Hannigan in flac.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT