FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skyfox

Zo, vandaag de grote (zware!) dag!! Even heel wat kilootjes versterker ophalen. Had je thuis al de interlinks klaarliggen? Dan kan je meteen aan de slag ;)

Vergeet niet ons te laten weten wat de bevindingen zijn!!  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame


rallufff

Citaat van: WickedGame op maart  6, 2012, 10:29:56
Uitgebreide test is natuurlijk de verwachting  ;D



Precies.. daar zit ik ook op te wachten.

Kevin kennende komt er straks een enorme lap met tekst...  :D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Citaat van: rallufff op maart  6, 2012, 08:50:05
Al onderweg?  :D

Ik ben nu net wakker... Had om 04:00 mijn ouders naar Schiphol gebracht. Daarvoor niet geslapen, dus was extreem brak toen ik om 06:00 weer thuis aan kwam. Maar had met Raphie afgesproken dat ik na 13:30 er zou zijn. Nu dus even douchen en eten en dan op weg. Ik moet wel goed uitgerust zijn straks. Niet om te rijden of te tillen, maar ik wil minstens één A4-tje volschrijven over die Emotiva  :tongue2:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raphie

JBL PRX Power!

FeaR1986

Net weer thuis van Raphie. Ben nu aan het uithijgen van de Emotiva twee verdiepingen omhoog sjouwen. De receiver moet helemaal naar -12.5 dB om het tweede LEDje van de VU-meter te laten branden. Meer dan genoeg headroom dus!
Zo eens alles netjes in het kastje weg gaan stoppen en kabels netjes wegwerken.

Voor de mensen voor wie dat nog te veel tekst is wil ik het wel even samenvatten:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raphie

JBL PRX Power!

Martijnst1990

Gaaf hoor, maar doe mij toch die Lambo maar :D

Ben benieuwd naar je verslag als je een beetje gewend bent aan al die power ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FeaR1986

Even snel wat foto's genomen. Helaas wel echt slechte foto's, want met directe lichtinval is een telefoon als camera gewoon niet handig:



Kastje wat verbouwd zodat de Emotiva er in kan:


Totaalplaatje met één van de Focals er bij:


Moet nog even een versteviging aanbrengen onder het kastje, want een Emotiva van 34 kilo werd het meubel toch net wat te veel  :angel:

Enige jammere is dat de LEDjes niet goed lijken te werken. Het standaard LEDje wat moet branden van het linkerkanaal wil vaak uitvallen. Van het rechterkanaal brand er semi een LEDje op 75% van het vermogen. Morgen de XPA-2 eens open maken om te zien waar het aan kan liggen. Nu heb ik de LEDjes standaard uit staan, want voor de VU-meters hoef ik het niet te doen aangezien die pas gaan werken als de receiver op -12.0 dB staat. En vind het zonder LEDjes wel net zo rustig. Maar toch wil ik er even naar kijken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

-madison-

Nice!! Wat een bakbeest van een versterker!!
Veel plezier ermee, maar dat zal vast wel lukken 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Raphie

bij mij was het soms flikkerende ledje weg als die warm was. maar aangezien het ff flikkert zal het wel een los contactje zijn. misschien door loskoppelen vervoer iets verder losgetrild?
Ik heb de XPA-2 nog nooit open gehad, mocht het meer werk zijn dan hoor ik het graag.
JBL PRX Power!

clockwork

Anders even kijken of de schakelaartjes achterop echt goed aangeschoven zijn. Ze kunnen tijdens het transport of de plaatsing een beetje verschoven zijn.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

De Emotiva net even open gehad en naar het PCB met de LEDs gekeken. Openmaken is een eitje trouwens. De kap komt los door een stuk of zeven schroeven aan de achterkant. En dan acht schroeven voor het gehele voorpaneel. Dan kijk je direct op het PCB. En ik denk dat ik Emotiva maar eens ga mailen over wat een nieuw PCB kost.

Als ik de Emotiva instel dat ik geen VU-meter wil dan krijg ik onderstaande:


Duidelijk te zien dat er rechts een LED half brand waardoor de LED links minder fel is en dus veelal uit springt.

Als ik instel dat ik wel een actieve VU-meter wil dan trekt de hele linker LED het niet meer en krijg ik dit:


De LED rechts wordt veel feller, terwijl die eigenlijk uit moet zijn. Maar de LED links doet dan helemaal niets meer.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raphie

Ben benieuwd wat de techneuten hiervan zeggen? die witte blokjes aan de onderkant zijn dat connectors?
JBL PRX Power!

Xander32

Ik denk dat zwarte of geen trims mooier oogt.
Enne; wat heb je de Focals absurd ver ingedraaid :o.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

clockwork

Die leds zijn idd niet goed. Ik zou een mailtje sturen naar Emotia. Kun je gelijk de garantie overzetten (die staat op naam).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Eddye

Mooie bak, hoor

Citaat van: Xander32 op maart  6, 2012, 19:32:50
Ik denk dat zwarte of geen trims mooier oogt.
Enne; wat heb je de Foclas absurd ver ingedraaid :o.

Ik vermoed dat hij scheef voor de TV zit te kijken/luisteren
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

mscofield

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zou je eens een overzicht/panorama foto kunnen maken?