Pino´s Room!

Gestart door Pinohelmond, februari 26, 2011, 14:22:20

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Ik heb één versterker waarmee ik kan bi-ampen, dus meerdere versterkers is niet strikt noodzakelijk :)
Misschien zeg ik het niet 100% correct. Ik heb in ieder geval 1 apparaat (de Marantz SR8002), waarmee ik kan bi-ampen. Denk dat ik het zo beter zeg :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op oktober  4, 2011, 20:27:38
Ik heb één versterker waarmee ik kan bi-ampen, dus meerdere versterkers is niet strikt noodzakelijk :)
Misschien zeg ik het niet 100% correct. Ik heb in ieder geval 1 apparaat (de Marantz SR8002), waarmee ik kan bi-ampen. Denk dat ik het zo beter zeg :)

Een receiver heeft (zeker in het geval van de 8002) 8 versterkers aan boord, 7 voor de speakers en 1 voor een passieve subwoofer. In het geval van bi-amping worden de versterkers voor de surround backs gebruikt om de hoge tonen van de fronts aan te sturen. De versterkers voor de voorste kanalen verzorgen dan de lage tonen.

Hoe dat bij de Creek zit weet ik niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Pinohelmond

Citaat van: HTip op oktober  4, 2011, 18:50:44
Ik vind het nogal cryptisch omschreven :unsure:

Meerdere versterkers gebruiken is bi-amping, maar als ze parallel worden geschakeld??

Hier gaat het inderdaad om... Denk toch dat het bi-wire en geen bi-amping is.
Heb overigens al gehoord hoe het klinkt als het zo aangesloten is (ongeacht hoe het genoemd word) bij H&C Hifi tijdens een luistersessie van ruim 2 uur. Heb toen een 3-tal eindversterkers beluisterd zowel enkel als dubbel aangesloten op de Creek en ook op een Chord Mezzo en uiteraard de fronts waarmee ik zelf ook speel. Wat een pracht is dat trouwens, dat Chord spul... $$$

Zie net op de Track & Trace dat de chauffeur al onderweg is met de kabel en S-booster. Denk alleen niet dat er tijd is voor het weekend om de kabel door de buizen te trekken dus zal nog even geduld op moeten brengen.

Update 13.30: Pakketje bezorgd. De Canare kabel ziet er netjes uit en is mooi in het zwart, matcht goed met de speakers. S-Booster is nog kleiner als verwacht, benieuwd of zo´n klein dingetje veel effect heeft. Omdat foto´s altijd leuk blijven maar even een fotootje toegevoegd.
Overigens zat in het pakketje een schrijfblok van Hifi Supply en een zakje Haribo beertjes  ;D. Die beertjes zijn al op inmiddels  :D
Netjes verzorgd door Peter van Hifi Supply, levering binnen 24 uur en netjes verpakt. Klasse! 

Zit me af te vragen in hoeverre de kwaliteit van banaanpluggen het geluidsbeeld beïnvloed. Heb nu van die Nakamichi banaanpluggen dus de goedkoopste van de goedkoopste. Misschien ook wel leuk om eens te testen met en zonder banaanpluggen aan de kabels.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Waren de Haribo beertjes ook netjes verpakt?   :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Banaanpluggen beinvloeden het geluid, niet ten positieve, de voorkeur geniet om een kale draad te gebruiken. De pluggen zijn er alleen voor het plaatje en/of het gemak (wanneer je vaak aan het wisselen bent).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Pinohelmond

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2011, 18:34:26
Banaanpluggen beinvloeden het geluid, niet ten positieve, de voorkeur geniet om een kale draad te gebruiken. De pluggen zijn er alleen voor het plaatje en/of het gemak (wanneer je vaak aan het wisselen bent).

Sander.
Citaat van: larzie op oktober  5, 2011, 17:34:32
Waren de Haribo beertjes ook netjes verpakt?   :P

Zal beide opties proberen! Vind die pluggen er wel chique uit zien maar hoe vaak zie je nu de achterkant van je speaker. We gaan dus voor geluidskwaliteit ipv uitzicht.  ;D
Als de tijd het toelaat gaan we zaterdag ook kijken voor een vloerkleed, er zijn voldoende mogelijkheden om dit toe te passen op vloerverwarming dus het grootste obstakel is uit de weg. Om te beginnen maar eens kijken bij zaken als Kwantum, met een hond en kruipende tweeling van inmiddels 8 maanden oud lijkt het me niet verstandig om meteen een duur kleed neer te leggen.

Zou graag eens inzicht krijgen ik zaken als nagalmtijd en akoestische eigenschappen van mijn woonkamer. Heb nu alles puur op het gehoor ingesteld en denk dat er nog veel winst te behalen is op diverse vlakken. Zijn er forumgenoten die in de buurt van Helmond wonen en zin hebben om eens een avond of middag op de koffie te komen met een decibelmeter en wat meer kennis als mijn eigen persoontje?

@ Larzie, helaas was het maar een minizakje. Speciaal voor jou een foto toegevoegd!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Een klein zakje misschien maar wel gouden beertjes! Wel netjes ingepakt inderdaad :P

Zag op marktplaats ook allerlei vloerkleden staan voor nog minder geld dan kwantum etc. en ook nieuw. Misschien ook nog een optie om op te kijken. Weet niet in hoeverre je deze tapijten icm je vloerverwarming kunt gebruiken.

Larzie HT

Pinohelmond

Gistermorgen op jacht geweest naar een geschikt vloerkleed en met succes.. De keuze overgelaten aan de vrouw des huizes en zoals in de meeste gevallen bleek onze smaak grotendeels overeen te komen. De kamer is met vloerkleed een stuk knusser en gezelliger dus daar zijn we beide erg blij mee.  :worship:

Zoals door velen hier al voorspeld is het vloerkleed ook de akoestiek ten goede gekomen. De sound komt wat ingetogener over en dat is in ons geval een absoluut pluspunt.
Ook de lage tonen zijn overigens een stuk sneller en met name korter, Boem is nu Boem ipv Boemmm.

Voor het vervangen van de speakerkabel nog geen tijd gehad, dat laat nog even op zich wachten tot waarschijnlijk volgend weekend.

Pino's Room

larzie

Zo hey dat staat een stuk beter met dat vloerkleed! Mooi kleed ook trouwens :) Scheelt het heel veel zo'n kleed? Ik moet binnenkort ook nog even één kopen.
Ik schrok vandaag van hoeveel het nu scheelt dat ik een centerspeaker erbij heb gekocht bij de surround in films  :worship: klinkt echt waanzinnig nu al.
Was het kleed een beetje betaalbaar? Had je nog een speciaal kleed nodig met de vloerverwarming?

Larzie HT

treky22

Heel mooi zo met dat vloerkleed  :thumbs-up:
En het geluid klinkt ook beter, zo te lezen. En daar doen we het hier allemaal voor  :music:

Qua metingen komt de meetploeg (denoontje, Ralph en mark) volgende maand mijn kant op.
Misschien is het iets dat we dan een keer jouw kant opkomen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Pinohelmond

Citaat van: larzie op oktober  9, 2011, 19:28:07
Zo hey dat staat een stuk beter met dat vloerkleed! Mooi kleed ook trouwens :) Scheelt het heel veel zo'n kleed? Ik moet binnenkort ook nog even één kopen.
Ik schrok vandaag van hoeveel het nu scheelt dat ik een centerspeaker erbij heb gekocht bij de surround in films  :worship: klinkt echt waanzinnig nu al.
Was het kleed een beetje betaalbaar? Had je nog een speciaal kleed nodig met de vloerverwarming?

Dank je Lars! Het scheelt echt heel veel, ik overdrijf niet als ik zeg dat het misschien wel de beste upgrade is geweest die ik de afgelopen maanden gedaan heb. Denk wel dat het effect van een vloerkleed per ruimte erg verschillend is. Bij ons was alles wel erg hard: Muren, plafonds en met name de tegelvloer die een oppervlakte heeft van circa 65 vierkante meter.
Vloerkleden zijn er in alle soorten en maten en van heel goedkoop tot heel duur. Heb zelf de kerk een beetje in het midden gehouden, zoiets word (zeker met aanwezigheid van twee baby´s en een hond) toch relatief snel vies en vervang liever om de 3 jaar een kleed van een paar honderd euro dan een kleed wat ver over de duizend euro gaat.
Er zijn vloerkleden op de markt die speciaal geschikt zouden zijn voor vloerverwarming, deze zijn te herkennen aan een icoontje op de achterkant. Ben zelf in 5 zaken geweest variërend van Leenbakker tot speciaalzaken maar ik kon toch weinig verschil ontdekken in de structuren van kleden die wel en niet geschikt zouden zijn voor vloerverwarming.

Gefeliciteerd met je Center! Inderdaad een wereld van verschil met of zonder center. De dialogen komen veel beter tot zijn recht met een goede center.

Citaat van: treky22 op oktober  9, 2011, 19:58:30
Heel mooi zo met dat vloerkleed  :thumbs-up:
En het geluid klinkt ook beter, zo te lezen. En daar doen we het hier allemaal voor  :music:

Qua metingen komt de meetploeg (denoontje, Ralph en mark) volgende maand mijn kant op.
Misschien is het iets dat we dan een keer jouw kant opkomen.

Sssssttttttt... Mevrouw Pino denkt dat de aankoop van het vloerkleed een geste aan haar is. Ze heeft niet in de gaten dat het puur eigenbelang is.  :D

Laat die meetploeg maar komen, zou super zijn. Lees inderdaad in het Eindhoven en omstreken topic en in jullie eigen topics dat jullie elkaar al kennen. Sta zelf ook op het lijstje voor het bezoeken en ontvangen van M&G maar door de aanwezigheid van de genoemde baby´s ontbreekt het nogal aan tijd de laatste maanden.
Mark kijkt ook regelmatig in mijn topic volgens mij, en anders misschien een keertje dmv wat PM´s wat afspreken.
Luisteren, kijken, meten en wat buurten onder het genot van een Corona´tje en wat hapjes is sowieso nooit weg!

Pino's Room

HTip

Citaat van: Pinohelmond op oktober 10, 2011, 09:02:03
Sssssttttttt... Mevrouw Pino denkt dat de aankoop van het vloerkleed een geste aan haar is. Ze heeft niet in de gaten dat het puur eigenbelang is.  :D
:clapping:

Mooi kleed. Het staat erg goed in jullie interieur. En goed te lezen dat je nu ook hebt gemerkt wat akoestiek kan betekenen voor je geluid.

Veel plezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: Pinohelmond op oktober 10, 2011, 09:02:03
Dank je Lars! Het scheelt echt heel veel, ik overdrijf niet als ik zeg dat het misschien wel de beste upgrade is geweest die ik de afgelopen maanden gedaan heb. Denk wel dat het effect van een vloerkleed per ruimte erg verschillend is. Bij ons was alles wel erg hard: Muren, plafonds en met name de tegelvloer die een oppervlakte heeft van circa 65 vierkante meter.
Vloerkleden zijn er in alle soorten en maten en van heel goedkoop tot heel duur. Heb zelf de kerk een beetje in het midden gehouden, zoiets word (zeker met aanwezigheid van twee baby´s en een hond) toch relatief snel vies en vervang liever om de 3 jaar een kleed van een paar honderd euro dan een kleed wat ver over de duizend euro gaat.
Er zijn vloerkleden op de markt die speciaal geschikt zouden zijn voor vloerverwarming, deze zijn te herkennen aan een icoontje op de achterkant. Ben zelf in 5 zaken geweest variërend van Leenbakker tot speciaalzaken maar ik kon toch weinig verschil ontdekken in de structuren van kleden die wel en niet geschikt zouden zijn voor vloerverwarming.

Gefeliciteerd met je Center! Inderdaad een wereld van verschil met of zonder center. De dialogen komen veel beter tot zijn recht met een goede center.

Mij gedachte ook. Koop ook liever een wat goedkoper kleed, omdat een kleed idd snel vies kan worden en ook omdat je na een bepaalde tijd misschien ook wel weer uitgekeken bent op het soort kleed of de kleur of wat dan ook. Daarnaast hoef ik niet een speciaal voor vloerverwarming.
Zag op marktplaats in de buurt een verkoper die kleden van 230x170 verkocht voor 40 tot 75 euro. Komend weekend maar eens kijken of dat wat is. Ik vond het iig wel een mooie prijs :)

Bedankt voor de felicitaties :) Ben ook erg blij met de aankoop, maar wat een center zeg! Dikke 40 kilo met 373(h) x 774(b) x 420(d) als afmetingen. Nu snap ik ook waarom High-q van die grote spierballen heeft  :D

Larzie HT

Pinohelmond

Citaat van: HTip op oktober 10, 2011, 09:11:04
:clapping:

Mooi kleed. Het staat erg goed in jullie interieur. En goed te lezen dat je nu ook hebt gemerkt wat akoestiek kan betekenen voor je geluid.

Veel plezier!

Of dat zo goed is voor de portemonnee is nog maar te betwijfelen  ;).
Een dezer dagen ook maar eens opnieuw de audyssey opnieuw inregelen met de microfoon. Er zullen wel wat dingen veranderen nu..

Citaat van: larzie op oktober 10, 2011, 10:28:14
Mij gedachte ook. Koop ook liever een wat goedkoper kleed, omdat een kleed idd snel vies kan worden en ook omdat je na een bepaalde tijd misschien ook wel weer uitgekeken bent op het soort kleed of de kleur of wat dan ook. Daarnaast hoef ik niet een speciaal voor vloerverwarming.
Zag op marktplaats in de buurt een verkoper die kleden van 230x170 verkocht voor 40 tot 75 euro. Komend weekend maar eens kijken of dat wat is. Ik vond het iig wel een mooie prijs :)

Bedankt voor de felicitaties :) Ben ook erg blij met de aankoop, maar wat een center zeg! Dikke 40 kilo met 373(h) x 774(b) x 420(d) als afmetingen. Nu snap ik ook waarom High-q van die grote spierballen heeft  :D

Dat is wel heel erg goedkoop.. Let op dat goedkoop ook duurkoop kan zijn! Maar goed, zelf gaan kijken dan weet je al snel genoeg. Het word tijd voor een eigen topic Larzie!
Heb je de center van High-q overgenomen? Dat is geen half werk! Netjes. 

Pino's Room

mtissink

Een dB-meter en wat kabeltjes staan nog op de wensenlijst.
Wanneer dat is aangeschaft is het meten niet zo moeilijk meer.

Waar iedereen wel rekening mee moet houden is dat de lijntjes er leuk uitzien, maar de interpretatie daarvan ontzettend lastig is (voor een leek), zo niet onmogelijk.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

larzie

Citaat van: Pinohelmond op oktober 10, 2011, 13:47:27
Of dat zo goed is voor de portemonnee is nog maar te betwijfelen  ;).
Een dezer dagen ook maar eens opnieuw de audyssey opnieuw inregelen met de microfoon. Er zullen wel wat dingen veranderen nu..

Dat is wel heel erg goedkoop.. Let op dat goedkoop ook duurkoop kan zijn! Maar goed, zelf gaan kijken dan weet je al snel genoeg. Het word tijd voor een eigen topic Larzie!
Heb je de center van High-q overgenomen? Dat is geen half werk! Netjes.  

Opnieuw inregelen met de Audyssey scheelde bij mij iig wel een hoop :) Misschien dat ik nog even moet nameten met de tijd.  Dat ik samen met high-q een db meter koop ofzo.

Ik heb wel dezelfde center als High-q, maar ik heb hem niet van hem overgenomen. Heb deze overgenomen van Joris1971 van dit forum :)

PS: Ik weet t... iedereen wacht op mijn topic :D Zal m'n best doen deze week één te openen met wat foto's erbij en een geschiedenisverhaaltje erbij.

Larzie HT

Xander32

Nice :thumbs-up:. En ook acoustisch zal `t een verademing zijn denk ik.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op oktober  6, 2011, 13:13:56
...
Zou graag eens inzicht krijgen ik zaken als nagalmtijd en akoestische eigenschappen van mijn woonkamer. Heb nu alles puur op het gehoor ingesteld en denk dat er nog veel winst te behalen is op diverse vlakken. Zijn er forumgenoten die in de buurt van Helmond wonen en zin hebben om eens een avond of middag op de koffie te komen met een decibelmeter en wat meer kennis als mijn eigen persoontje? ...
Allicht kan/wil Rob aka StadiumIII hierin iets betekenen ¿

Sander.

Pinohelmond

Citaat van: mtissink op oktober 10, 2011, 14:07:27
Een dB-meter en wat kabeltjes staan nog op de wensenlijst.
Wanneer dat is aangeschaft is het meten niet zo moeilijk meer.

Waar iedereen wel rekening mee moet houden is dat de lijntjes er leuk uitzien, maar de interpretatie daarvan ontzettend lastig is (voor een leek), zo niet onmogelijk.

Meten is weten zegt men maar inderdaad maar als ik al die grafiekjes in het `Meet-topic` bekijk dan houdt het daar bepaald niet bij op. Lijkt erg lastige materie maar al is het maar voor de fun, zo´n meting doen in je eigen situatie met bijbehorend grafiekje moet een kick geven.

Citaat van: larzie op oktober 10, 2011, 14:12:34
Opnieuw inregelen met de Audyssey scheelde bij mij iig wel een hoop :) Misschien dat ik nog even moet nameten met de tijd.  Dat ik samen met high-q een db meter koop ofzo.

Ik heb wel dezelfde center als High-q, maar ik heb hem niet van hem overgenomen. Heb deze overgenomen van Joris1971 van dit forum :)

PS: Ik weet t... iedereen wacht op mijn topic :D Zal m'n best doen deze week één te openen met wat foto's erbij en een geschiedenisverhaaltje erbij.

Muziek luister ik zelf altijd op Pure Direct maar film en concerten dan weer in surround. De vorige keer dat ik de audyssey metingen gedaan heb gaf het in surround een grote verbetering al vond ik wel dat veel waardes wel erg afgezwakt of juist versterkt werden.

Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2011, 15:37:02

Nice :thumbs-up:. En ook acoustisch zal `t een verademing zijn denk ik.

Sander.

Dat kun je wel zeggen! En ook nog eens lekker aan de voetjes.  ;D
Van de week de Canare nog leggen en dan maar eens de balans opmaken!

Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2011, 15:47:18
Allicht kan/wil Rob aka StadiumIII hierin iets betekenen ¿

Sander.

Die heb ik weleens gesproken via een PM. Ook op het Marantz forum veel van hem gelezen. Die optie houd ik voorlopig maar even achter de hand mocht het met de voorgaande optie op niets uitlopen.

Pino's Room

larzie

Citaat van: Pinohelmond op oktober 10, 2011, 15:56:52
Muziek luister ik zelf altijd op Pure Direct maar film en concerten dan weer in surround. De vorige keer dat ik de audyssey metingen gedaan heb gaf het in surround een grote verbetering al vond ik wel dat veel waardes wel erg afgezwakt of juist versterkt werden.

Dat kun je wel zeggen! En ook nog eens lekker aan de voetjes.  ;D
Van de week de Canare nog leggen en dan maar eens de balans opmaken!

Ik ook tenzij het een concert op dvd is die opgenomen is in surround. Luister muziek meestal in source direct, zodat ik ook nog beeld heb van mijn htpc :)

Laat ook maar even weten als je de balans hebt opgemaakt of de Canare kabels echt zo goed zijn als wat ik er over lees.  ;)

Larzie HT

FeaR1986

Hoe bevalt die S-Booster voor de Logitech Squeezebox? Vind de vervangende voedingen die ze aanbieden toch redelijk aan de prijs, sommige zijn net zo duur of duurder dan heel de Squeezebox zelf! Dus dan kan zo'n S-Booster een leuke gulden middenweg zijn  :smile:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Pinohelmond

Citaat van: FeaR1986 op oktober 17, 2011, 12:31:19
Hoe bevalt die S-Booster voor de Logitech Squeezebox? Vind de vervangende voedingen die ze aanbieden toch redelijk aan de prijs, sommige zijn net zo duur of duurder dan heel de Squeezebox zelf! Dus dan kan zo'n S-Booster een leuke gulden middenweg zijn  :smile:

De S-Booster bevalt goed. Beter gezegd, ik ben tevreden over de kwaliteit die de squeezebox levert. Heb een paar keer dezelfde nummers geluisterd met en zonder S-Booster en ik denk verschil te horen, klank is ietwat rustiger en gecontroleerder. Vraag mezelf af en toe wel eens af of het niet gedeeltelijk een soort van placebo-effect is. Bij elke aanschaf wil je misschien wel iets horen en denk je wellicht wat te horen terwijl dat niet zo is.

Voor die € 39,- kun je zo´n S-Booster allicht eens proberen, zelfs al zou het placebo zijn. Het is maar wat je denkt te horen natuurlijk. Is trouwens wel echt een klein blokje, dacht dat ze een stuk groter en zwaarder zouden zijn.

Harde schijf direct aan de squeezebox werkt trouwens steeds minder goed, soms midden in een nummer wat afgespeeld word is hij de schijf plotseling kwijt. Zal dus een keer aan een NAS moeten.

Pino's Room

Pinohelmond

Even zelf het topic kicken. Vanwege drukte nog altijd niet de tijd gehad om de Canare luidsprekerkabel te trekken maar hopelijk komt daar deze week verandering in.

Op de wishlist staat momenteel een kwaliteits-cd-speler en daarnaast zit ik me af te vragen wat het vervangen van de SR6004 door (bijvoorbeeld) een SR7005 te weeg zou brengen aan verandering. Met de SR7005 zijn de audyssey mogelijkheden veel uitgebreider en preciezer wat gezien mijn akoestisch slechte huiskamer een absolute pré is.
Is er iemand die beide receivers gehad of beluisterd heeft en hierover wat kan vertellen?

Update 27-10: Voorlopig (nog) geen vervanging van de SR6004. Het totale kostenplaatje van de SR7005 en pro afregeling hiervan is me te gortig. Wellicht in de toekomst... Als er een dikke winstuitkering en/of 13e maand binnenkomt  :D

Pino's Room

Pinohelmond

Wellicht dat de aanschaf van een andere cd-speler toch sneller is dan eigenlijk gepland:

Momenteel heb ik een Marantz DVD4003 staan en deze staat op de nominatie om vervangen te worden. De speler word voor 90% gebruikt voor het afspelen van CD´s maar een blueray kunnen draaien is natuurlijk een leuke bonus.

Als opties die nu toevallig op mijn pad komen en tevens goed betaalbaar zijn: Marantz UD5005 of een Marantz BD7004. Zouden deze spelers op audio gebied een fikse vooruitgang zijn tov de huidige DVD4003?
Of toch maar gaan voor een dedicated cd-speler?

Pino's Room

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op oktober 27, 2011, 17:04:10
Wellicht dat de aanschaf van een andere cd-speler toch sneller is dan eigenlijk gepland:

Momenteel heb ik een Marantz DVD4003 staan en deze staat op de nominatie om vervangen te worden. De speler word voor 90% gebruikt voor het afspelen van CD´s maar een blueray kunnen draaien is natuurlijk een leuke bonus.

Als opties die nu toevallig op mijn pad komen en tevens goed betaalbaar zijn: Marantz UD5005 of een Marantz BD7004. Zouden deze spelers op audio gebied een fikse vooruitgang zijn tov de huidige DVD4003?
Of toch maar gaan voor een dedicated cd-speler?
De UD5005 heb ik gehoord op een SR7005, zowel in stereo als meerkanaals en dat was geen straf. Zonder dat ik de UD5005 en de DV4006 1 op 1 heb vergeleken ga ik er van uit dat hiet een upgrade zal zijn.

Sander.