Pino´s Room!

Gestart door Pinohelmond, februari 26, 2011, 14:22:20

Vorige topic - Volgende topic

millon

Dit zijn zeer goede betaalbare speakerkabels.
Ik heb ze ook.
VAN DAMME HIFI SERIES STUDIO GRADE SPEAKER CABLE 4.0mm

En ook de interlink
Connect Audio Phono interconnect Neutrik Van Damme 1.5M
http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6440.0

Pinohelmond

Afgelopen weken weer een 2-tal upgrades uitgevoerd, een BK XXLS 400 FF draait volop mee en ook een nieuwe center die bij de fronts past, een Boston Accoustic VS 325C.

Ben nog steeds volop aan het spelen met de instellingen, mijn fronts gaan tot 34 HZ en heb ik op small gezet met een crossover van 60 HZ en hoewel zo ongeveer de norm is vind ik de fronts op large toch beter klinken. Sub speelt dan ook bij stereoweergave gewoon mee, lage tonen worden in stereomode door zowel de fronts als sub weergegeven. De lage tonen worden misschien wel wat te aanwezig weergegeven door de fronts als ze op large staan icm met de sub. Lijkt een beetje alsof de fronts de lage tonen harder weergeven als voorheen zonder sub.  Merk wel dat ik ook tijd nodig heb om aan veranderde instellingen te wennen.
Leuk om zo te blijven experimenteren.

UpdateInmiddels de Bi Wire Jumpers er weer tussenuit gehaald en vervangen door de standaard brugjes. Geluid en met name het laag is dan toch beter, met de jumpers was het een beetje te... Wellicht komt dit door de receiver?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Pinohelmond

Dit weekend weer een upgrade gedaan in de set. Hoewel alles al naar volle tevredenheid functioneerde wilde ik graag de kwaliteit van het muziek luisteren verbeteren. In het begin van de set luisterde ik nooit naar het welbekende `pure direct`, op de een of andere manier vond ik dat niet overtuigend klinken maar na enkele maanden werd die mening heel anders en tegenwoordig luister ik muziek altijd in pure direct.
Grappig ook hier weer dat je smaak zich lijkt te ontwikkelen als je meer muziek luistert en ermee bezig bent.

Als gezegd lag de focus voor een upgrade op stereogebied en na zelf al wat onderzoek te hebben gedaan een topic geopend om nog wat meer meningen en informatie te krijgen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114103.0

Afgelopen zaterdag een luisterafspraak gemaakt bij Marcel van H&C Hifi om wat eindversterkers te gaan beluisteren. Gewapend met een stapeltje cd´s richting Oostrum gereden en daar een uurtje of 2 geluisterd naar een Chord Mezzo 50 en 2 eindversterkers van Creek (A53 en de Destiny).
Het verschil dat de goedkoopste van de 3 eindversterkers al maakte, de A53 tov van alleen de Marantz was al duidelijk hoorbaar. Vervolgens de Destiny uitgebreid beluistert en als laatste de Chord Mezzo 50.

De Destiny was duidelijk nog een stapje verder als de A53 en klonk heerlijk vol en hield het laag uitstekend onder controle, strak en puntig of hoe omschrijf je dat.. De Chord Mezzo 50 klonk ook goed maar toch heel anders, de nadruk leek op heel andere punten te liggen als bij de Destiny. Op de een of andere manier was het geluidsbeeld niet helemaal mijn smaak bij de Chord en gezien deze ook nog eens een stuk duurder was als de Destiny viel deze af.

Uiteindelijk dus gekozen voor de Creek Destiny en met Marcel de afspraak gemaakt dat de versterker een weekendje mee naar Helmond mocht om te `proefdraaien`. Aangezien mijn huiskamer akoestisch niet top en sowieso heel anders is als in de winkel was dit een belangrijk punt.  Eenmaal thuis aangekomen was de verbetering zelfs nog beter als in de winkel dus de Destiny is een blijvertje!

Zal zsm wat foto´s maken en ze hier posten.

H&C Hifi en met name Marcel, thanks again voor de goede service en deal  :clapping:.  
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Pinohelmond

Thanks Skyfox. En als beloofd wat foto´s al zijn het het niet geen eigen foto´s maar dat mag de pret niet drukken.

Pino's Room

HTip

Mooie set heb je! Als ik je een tip mag geven, zou ik ook aandacht gaan schenken aan de akoestiek. Ik zie veel harde oppervlakken, waardoor je waarschijnlijk veel galm hebt. Je stoffen banken doen wel iets, maar denk ik te weinig. Je weet pas wat akoestiek kan doen als je het hebt ervaren. Naar mijn idee de grootste upgrade die je je geluid kan geven...

Een hoogpolig kleed onder de tafeltjes bijvoorbeeld zou al helpen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op mei 30, 2011, 12:07:43
De Infinity sub is verkocht en zal worden vervangen door een BK XXLS 400 FF.
Levertijd is ruim 5 weken, nu maar wachten dus!
Foto `gestolen` van het web en forumgenoot, excuus.

`t is je vergeven  ;D.

Enne mooie aanvulling die Creek ev. Heb zelf ook een tijdje met een receiver - ev combi gespeeld. Bracht bij mij meer controle, meer fundament waardoor meer rust.

Ben nu wat laat met deze reply maar voorts is ook mijn ervaring dat een goede stereo-versterker (met ht-pass-thru) nog veel meer brengt (voorversterking van de receiver is betreft `t stereo de zwakste schakel).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Pinohelmond

De akoestiek is inderdaad niet optimaal maar vind het erg lastig dit te verbeteren. Een kleed en / of gordijnen zouden een verbetering zijn maar een groot kleed is geen optie ivm vloerverwarming en gordijnen zijn ook lastig doordat de tv in het midden hangt dus de gordijnen dan niet samen komen. Ben bang dat dat er niet uit gaat zien en de vrouw moet natuurlijk te vriend gehouden worden. Wat dat betreft overigens niets te klagen, ze geniet net zoveel van geluid en beeld als ik zelf.

Het is niet de Evo Xander, het is de Destiny. Toch een flinke stap hoger als de Evo die ik overigens niet beluisterd heb (wel de A53).
Misschien juist door de matige akoestiek dat de Creek Destiny zo tot zijn recht komt, het laag is veel meer onder controle en dreunt niet meer door. Op wat hardere volumes was het met alleen de Marantz vaak een beetje "behelpen", je kon horen dat het geluid niet helemaal in bedwang was. Nu is dat wel anders....

Aanschaf van een squeezebox staat op het programma maar verder is het voor dit kalenderjaar welletjes geweest met de grote upgrades. Dit jaar op de TV na alles wat er nu staat aangeschaft dus tel uit  ;)

Pino's Room

HTip

Zo te lezen heb je er over nagedacht en dat is al goed! Ook leuk dat je vrouw net zo kan genieten. Dat maakt upgraden een stuk makkelijker :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op augustus 22, 2011, 18:58:03
De akoestiek is inderdaad niet optimaal maar vind het erg lastig dit te verbeteren. Een kleed en / of gordijnen zouden een verbetering zijn maar een groot kleed is geen optie ivm vloerverwarming en gordijnen zijn ook lastig doordat de tv in het midden hangt dus de gordijnen dan niet samen komen. Ben bang dat dat er niet uit gaat zien en de vrouw moet natuurlijk te vriend gehouden worden. Wat dat betreft overigens niets te klagen, ze geniet net zoveel van geluid en beeld als ik zelf.

Het is niet de Evo Xander, het is de Destiny. Toch een flinke stap hoger als de Evo die ik overigens niet beluisterd heb (wel de A53).
Misschien juist door de matige akoestiek dat de Creek Destiny zo tot zijn recht komt, het laag is veel meer onder controle en dreunt niet meer door. Op wat hardere volumes was het met alleen de Marantz vaak een beetje "behelpen", je kon horen dat het geluid niet helemaal in bedwang was. Nu is dat wel anders....

Aanschaf van een squeezebox staat op het programma maar verder is het voor dit kalenderjaar welletjes geweest met de grote upgrades. Dit jaar op de TV na alles wat er nu staat aangeschaft dus tel uit  ;)

Creek "ev" staat voor eind versterker  ;).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Pinohelmond

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2011, 21:58:38
Creek "ev" staat voor eind versterker  ;).

Sander.

:-X  Dat ik zelf ook wel mogen bedenken idd.

Pino's Room

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op augustus 23, 2011, 07:36:39
:-X  Dat ik zelf ook wel mogen bedenken idd.
Ach joh, dat gaat mij zelf vaak net zo  ;D.

Sander.

Pinohelmond

Aangezien de receiver en eindversterker wel heel erg heet worden min of meer noodgedwongen een nieuw meubel aangeschaft. Als het goed is word deze vandaag nog bezorgd. Vanavond dus weer aan de slag...

Pino's Room

Pinohelmond

Meubel is netjes afgeleverd door de bezorgdienst en heb het meteen in elkaar geknutseld. De hele setup ziet er een stuk strakker uit nu en het belangrijkste, de apparatuur kan nu probleemloos zijn warmte kwijt.

Pino's Room

Pinohelmond

En wat afbeeldingen van de speakers  :google::
Tevens in de startpost nieuwe overzichtsfoto's van de kamer toegevoegd, er is teveel veranderd om de oude te laten staan  ;D

Pino's Room

Pinohelmond

Tenslotte: graag zou ik de wens naar streaming gaan concretiseren maar zit in dubio over de methode. Ik neig heel erg naar een squeezebox touch, deze is aanmerkelijk goedkoper dan Sonos (ook omdat ik geen I-Phone gebruik en dus ook de Sonos Remote zal moeten aanschaffen) maar uit verschillende hoeken word toch Sonos aangeraden vanwege de betere kwaliteit. Op dit forum speelt echter 90% met een squeezebox dus zo groot kan het verschil haast toch niet zijn?
In mijn situatie zou op de squeezebox touch een externe harde schijf worden aangesloten met eigen voeding en de squeezebox uiteraard op de Marantz receiver.
Wat zouden jullie aanraden? Squeezebox, toch Sonos of iets geheel anders? 

Pino's Room

Pinohelmond

Even mijn conclusies checken hier alvorens tot bestelling over te gaan:
-Squeezebox Touch aansluiten op receiver dmv interlink.
-Externe harde schijf met eigen voeding direct op Squeezebox Touch aansluiten.
-Squeezebox en harde schijf zien elkaar en werken in harmonie samen zonder verdere software die op de harde schijf moet komen te staan.
-Volumeregeling kan (ook) middels de squeezebox en hoeft niet perse via de receiver.

Zit ik goed of zie ik iets over het hoofd?

Pino's Room

richardnl

Ik heb zowel touch (gehad) als sonos
Persoonlijk vind ik sonos beter qua geluid (helderder) en meer mogelijkheden multiroom

Pinohelmond

Thanks voor je relpy.

Multiroom is voor mij geen pré, daarvan zal ik geeb gebruik gaan maken. Ben er wel uit dat ik de voorkeur geef aan een squeezebox boven Sonos, tenminste als onderstaande bevindingen juist blijken te zijn. Bevalt de squeezebox niet dan verkoop ik die wel weer.

Pino's Room

LOTS

Citaat van: Pinohelmond op september  7, 2011, 13:20:47
Even mijn conclusies checken hier alvorens tot bestelling over te gaan:
-Squeezebox Touch aansluiten op receiver dmv interlink.
-Externe harde schijf met eigen voeding direct op Squeezebox Touch aansluiten.
-Squeezebox en harde schijf zien elkaar en werken in harmonie samen zonder verdere software die op de harde schijf moet komen te staan.
-Volumeregeling kan (ook) middels de squeezebox en hoeft niet perse via de receiver.

Zit ik goed of zie ik iets over het hoofd?

Hoi,
Ben me ook een beetje aan het inlezen omtrent streaming audio en ben zeker geen ervaringsdeskundige.
Maar wat ik zo gelezen heb van ervaringen van anderen is dat de Touch het beste aangesloten kan worden met de coax (dig.out)

De meesten prefereren een NAS waarop dan de serversoftware van Logitech wordt geïnstalleerd.
In de Touch zelf zit een wat uitgeklede variant van die software ingebouwd zodat op de Touch ook een HDD kan worden aangesloten.
Het werkt, maar niet zo fraai als met een NAS. Er kleven wat nadelen aan.
Het loont de moeite denk om daar even naar te kijken of dat problematisch voor je is of niet.

De Touch kan 24bit/96khz bestanden afspelen. De Sonos dacht ik niet.
De meeste gebruikers prefereren de volumeregelaar op Fixed. Volume regelen op je receiver. Kost je anders resolutie

http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/01/soundchecks-squeezebox-touch-toolbox-20.html

LOTS: Lord Of The Strings

Pinohelmond

Blijft toch erg lastig. In het topic aangaande de squeezebox geeft men aan dat de Touch aangesloten op een externe harde schijf vaak helemaal niet werkt, erg sloom werkt en dat zelfs lang niet alle schijven geschikt zijn.
Zijn er nog andere spelers (nee, geen cd / dvd speler) op de markt die gedownloade muziek en geripte cd´s kunnen afspelen zonder dat daar de tv of computer voor aan moet staan en tevens enigzins betaalbaar zijn?

Pino's Room

LOTS

Hallo Pino uit Helmond

Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Natuurlijk zijn er de dure oplossingen en is er nog weinig keus tussen die >2000 euro en de goedkopere oplossingen SB Touch e.d./Sonos.

Als je het beste wilt halen uit een SBTouch dan heb je nogal wat tweaking voor de boeg (zie toolbox linkje) en ook het nodige aan hardwarekosten zoals externe voeding, een HDD die al dan niet werkt of Nas. Ipod/Ipad voor afstandsbediening omdat het schermpje op de touch op 3 meter niet te lezen is enz. Dan ben je toch ook nog wel wat kwijt.

Maar ik geloof wel dat er een tendens is voor de meer mainstream merken om goedkopere alternatieven aan te bieden.

Cambridge Audio heeft een streamer die mogelijk doet wat jij en ik willen voor 600 euro.
Marantz ook, maar is duurder.
Pioneer komt ook met een streamer. Lijkt me ook erg interessant. Fraai apparaat. Prijs geen idee.

Van Bryston heb ik een streamer gezien die gebouwd is voor weergave vanaf USB (hetzij met disc of stick)

Die is dus gemaakt voor ons! ;D
Maar ja. wel weer 2000 euro geloof ik...

Verder zit ik ook aan de Oppo en Dune varianten te denken.

Pino: waarom niet een Nas?
Ik heb er hier op het forum verscheidene voorbij zien komen met de software van Logitech al geïnstalleerd voor redelijk weinig geld.

De Touch rechtstreeks op een eindversterker gaat wel werken, maar uit eigen ervaring (Wadia) geeft dat geen goed resultaat. Tenzij de eindversterker een goede potmeter heeft, dan kan het omzeilen van een voorversterker wel heel goed werken.

Blijft inderdaad lastig. Geduld kan in deze een schone zaak zijn. Kijken wat de markt brengt de komende tijd.  ;)

LOTS: Lord Of The Strings

Pinohelmond

Gisteren een Squeezebox Touch gekregen, via marktplaats gekocht voor een hele nette prijs en de verkoper kwam hem nog brengen ook! Zo kan het dus ook op marktplaats..
Ga het voorlopig dus maar eens proberen met de Touch, bevalt dat niet dan gaat hij gewoon weer in de verkoop.

Citaat van: mtissink op september 26, 2011, 13:45:01
1) Dubbele, inderdaad rood/wit, is analoog.
2) Enkele, vaak oranje, is digitaal.
3) De toslink, optisch (met het rode lampje) is ook digitaal.

Bij 1 maak je gebruik van de DAC van de Squeezebox Touch
Bij 2 en 3 maak je geen gebruik van die DAC, maar bijv van je receiver of losse DAC

De wijze van aansluiten... Heb alle 3 de kabels thuis liggen dus ga ze dan ook maar eens gewoon allemaal proberen.
Bij optie 1 zou ik direct naar de stereo eindversterker kunnen, bij opties 2 en 3 moeten we eerst naar de receiver. Op voorhand ben ik het meest benieuwd naar optie 1!

Pino's Room

mtissink

Citaat van: Pinohelmond op september 26, 2011, 14:33:14
Ga het voorlopig dus maar eens proberen met de Touch, bevalt dat niet dan gaat hij gewoon weer in de verkoop.
En bevalt het al of loop je tegen vervelende dingen aan?

En inderdaad ook hier nog even de 'waarschuwing'. Aangezien de stereo (eind)versterker geen volumeregeling heeft is het niet heel slim om de squeezebox direct eraan te hangen. Het zal dus 'altijd' via de surround versterker moeten gaan.
Uiteraard zijn daarop alle 3 de mogelijkheden (zie boven) weer van toepassing!

Op de gok zou ik zeggen dat optie 1 het beste werkt, gevolgd door 2 en daarna 3. Maar ja, het is aan jou om dat te bevestigen!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Pinohelmond

Citaat van: mtissink op september 29, 2011, 15:29:34
En bevalt het al of loop je tegen vervelende dingen aan?

En inderdaad ook hier nog even de 'waarschuwing'. Aangezien de stereo (eind)versterker geen volumeregeling heeft is het niet heel slim om de squeezebox direct eraan te hangen. Het zal dus 'altijd' via de surround versterker moeten gaan.
Uiteraard zijn daarop alle 3 de mogelijkheden (zie boven) weer van toepassing!

Tot op heden bepaald niet tevreden over de geluidskwaliteit. Zowel mp3, flac als internetradio is stukken minder als gewoon een cd-speler of fm radio.

Wellicht ligt het aan aan de kwaliteit van mijn kabeltje wat de squeezebox verbind met de receiver. Is gewoon een prutkabeltje van een paar euro. Zou een betere kabel, bijvoorbeeld deze http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115451.0 veel verbetering geven of is dat te verwaarlozen?

Pino's Room