betaalbare boekenplankspeaker met goed middengebied en warm klinkend?

Gestart door Toni71, februari 24, 2011, 21:56:50

Vorige topic - Volgende topic

Toni71

Hallo medeforummers ,

ik ben voor bij mijn pc op zoek naar een setje boekenplankspeakers , monitors.
Daar luister ik vaak lossless muziek .

Heb mijn oog laten vallen op een setje B&w 685 , maar lees ook dat je wel meer hebt in die prijsklasse en misschien beter.
Als ik voor minder ook een mooi klinkende speaker vind , mag dat natuurlijk ook.
Tweedehands is ook een optie..

Ze komen aangesloten op een cantatis geluidskaart , via een versterker.

Suggesties of ervaringen ?Ik hoor het gaarne.

M.v.g.Tony

Thesqualer

misschien een paar Wharfedale 9.1 overwegen.
Een vrij neutraal klinkende speaker die licht neigt naar de warme kant.

Speel met deze speaker al een hele tijd icm marantz pm7003 maar owwowow wat een geluid.
De buren worden niet bepaald vrolijk.
Mooie bas en zeer mooi en gedetailleerd hoog.
En met de juiste bekabling ook erg lekker in het middengebied.
Daarom ben ik van Van den hull naar QED overgestapt wat een erg verschil maakt. En zeker in het hoog en midden.
Huiskamer:
Marantz Cinema 40 | Quadral Platinum M5, M1Base, Infinty Rear | B&W ASW750 | Audioquest Rocket 44  | Akai AP-001C | LG OLED77G45LW | R_volution PlayerMini |  Apple TV 4k | Audioquest Pearl 48 HDMI
Slaapkamer:
LG OLED55c7 | Apple TV 4k |

B.

Nu gaat iedereen z'n eigen speakers weer adviseren en er komen waarschijnlijk nog wat sponsors langs... :blush:

Misschien mijn speakers? :-X

Toni71

Ik zal die Wharfedale ook eens bekijken .

Ik zie die trouwens ook op Whathifi met 5 sterren ertussen staan.
Voor dat geld , hoef je zeker geen tweedehands te gaan kopen zeg..

De speakers moeten niet al teveel to the front geluid geven , laidback of redelijk laidback heeft mijn voorkeur.
Ik luister veel akoustisch , unplugged , vocals , soms klassiek......

Bedankt voor je info.

Tony

Toni71

Ach , daar zijn fora voor toch......

Wil zo gewoon eens kijken welke merken een beetje in de richting gaan , wat ik zoek.

Nu kan ik wharfedale daarbij zetten...

Als ik er dan een aantal heb ,  ga ik eens kijken waar ik ze kan luisteren.

M.v.g.Tony

B.

Je moet gewoon zoveel mogelijk beluisteren.
Wharfedale is een goed advies, maar er komen straks ook mensen die je 60 euro breedbanders in een dure kast gaan adviseren, of complete 2.1 systemen met versterkers ingebouwd :D

Het enige advies is: ZELF luisteren. Als jij een klank beschrijft, heeft een ander daar een heel andere eigenschap bij in z'n hoofd. Dus het heeft geen zin om a.d.v. andere meningen een keuzelijst te maken.

Thesqualer

Het is inderdaad wat B. zegt zelf luisteren.
Buiten de speakers zegt de gebruikte versterker en bekabeling erg veel.

Want ik gebruik Whharfedale met marantz.
Maar als jij Wharfedale met Rotel combineert wil niet zeggen dat dit het zelfde effect heeft.
Buiten dat zegt ook de akoestiek heel erg veel.

Dus luisteren, luisteren en het liefst in je eigen ruimte.
Huiskamer:
Marantz Cinema 40 | Quadral Platinum M5, M1Base, Infinty Rear | B&W ASW750 | Audioquest Rocket 44  | Akai AP-001C | LG OLED77G45LW | R_volution PlayerMini |  Apple TV 4k | Audioquest Pearl 48 HDMI
Slaapkamer:
LG OLED55c7 | Apple TV 4k |

Martijn M

Ik zou een setje Infinity Beta 20's bij correct bestellen. Deze kosten nu maar €140! Een geweldige speaker die de concurrentie met speakers die vele malen dit bedrag kosten aan kan.

EDIT: taalfout gecorrigeerd.
Dutch & Dutch

Toni71

Heb via het net  etc al wat merken gevonden die mij misschien kunnen bekoren.

Uiteraard ga ik ze eerst beluisteren.

Bedankt voor de reacties.

Tony

Ejorne

Citaat van: B. op februari 24, 2011, 22:34:59
Nu gaat iedereen z'n eigen speakers weer adviseren en er komen waarschijnlijk nog wat sponsors langs... :blush:

Nee, niet mijn eigen speakers. Maar ik zou xtz zeker overwegen.

Toni71

xtz

Ben gelijk de website eens aan het bekijken , dat merk had ik nog niet.

Thx

Toni71

de 99.25 en de 99.26 ...hebben die allebei dezelfde tweeters etc...?

Tony

Ejorne

Citaat van: tony71 op februari 25, 2011, 16:34:28
de 99.25 en de 99.26 ...hebben die allebei dezelfde tweeters etc...?

Tony

Ik dacht het wel en is alleen de vorm van de behuizing anders. Maar zeker weten doe ik het niet.

Toni71

Ja , denk ik ook volgens de site .

Zal er eens wat meer over googlen.

Ejorne

clockwork

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109619.0

Zou dit niet iets zijn? (ik plug alleen andermans speakers ;D).
Zit je voor een dubbeltje op de eerste rang.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Toni71

Ik vind 900 euro toch net iets meer als een dubbeltje....:)

Hij zal het zeker waard zijn , voor mij is het teveel aan wat ik er aan wil uitgeven.

M.v.g.Tony

Stefan S.

Voor je pc zeg ik absoluut: Audioengine A2 of A5, heel veel voor weinig geld  :wub:

morca

Citaat van: B. op februari 24, 2011, 22:34:59

Misschien mijn speakers? :-X
een ieder mag toch zijn mening of advies geven hier,jammer dat sommige altijd meteen beginnen te schreewen dat iemand zijn merk wel weer aan zal dragen als beste,terwijl nog niemand wat heeft gezegd
als je je daar zo aan iriteert, zou ik deze topics niet meer lezen,dat is op de voorhand iemand anders zijn advies denigreren

ps doet je woofer het al,en je tweeters ook weer ok ;)

ik sluit me bij XTZ aan ,niks als zeer lovende berichten moet toch gauw eens gaan luisteren bij iemand

ThijsG

Ik zal eens gaan kijken naar Dynaudio als ik jou was!! (Ik heb ze zelf niet :P). Maar bij PC etc schijnt het heel mooi te zijn. Excite 12 doet het heel goed!!
Voor wat meer geld heb je met geintegreerde versterker de Focus 110A
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

B.

Citaat van: morca op februari 27, 2011, 13:21:22
een ieder mag toch zijn mening of advies geven hier,jammer dat sommige altijd meteen beginnen te schreewen dat iemand zijn merk wel weer aan zal dragen als beste,terwijl nog niemand wat heeft gezegd
als je je daar zo aan iriteert, zou ik deze topics niet meer lezen,dat is op de voorhand iemand anders zijn advies denigreren

ps doet je woofer het al,en je tweeters ook weer ok ;)

ik sluit me bij XTZ aan ,niks als zeer lovende berichten moet toch gauw eens gaan luisteren bij iemand

Verder alles ok?

morca

Citaat van: B. op februari 27, 2011, 17:42:33
Verder alles ok?
Ja hoor,dat was mijn vraag aan jouw eigenlijk????? wat een vreemde reactie van je ,het forum is ook van sponsers dus ja die gaan reageren logisch lijkt me,forumsponser,naam zegt het al
Ja wij gaan ook reageren maar zoals je ziet niet met onix ofzo,je geeft het topic en de tips al een negative reactie voordat er een reactie is,zie je daar zelf niet van in dat dat een beetje vreemd is
En je geeft ook geen antwoord op mijn vraag?

Dit is een adviestopic,niet een boor alles de grond in topic voordat ik weet wat ik de grond in ga boren
en stond nog geen reactie en jij zet dat er neer ,vast met je verkeerde been uit bed gestapt,als dit niet zo is kan je echt beter mijn advies opvolgen
Doe niet meteen zo negatief ,als de TS hier net nieuw is denk ie ook wat zijn het voor prutsers of dit forum,ik kijk wel verder voor advies

die dynaudio lees ik ook goeie dingen over goed om mee te nemen in je besluit

B.

Morca, wat is er aan de hand? En welke vragen moet ik beantwoorden? Of mijn tweeters het nog doen? Ja, die doen het nog. Mijn woofers doen het ook nog. Weetje, zelfs de elektrische tandenborstel van Braun deed het vanmorgen

Rage

Ik zou zeker luisteren naar de Dynaudio DM 2/7, 650 euro per paar maar speelde naar mijn mening de B&W DM 684 helemaal weg!

Toni71

Na wat wikken en wegen , en veel de tweedehands sites in de gaten houdend , heb ik de volgende speakers aangeschaft.

Een paartje Wharfedale evolution 2-10.

Ik las op het net dat bij deze speakers toch het hoog soms overheerste, ik moet zeggen dat is bij mij niet het geval.
Voor 125 euro een meeneemprijsje , daar kon ik ze niet voor laten staan.

Ik had natuurlijk ook nog een versterker nodig , voor bij de pc.

Wat een prijzen vragen ze vandaag de dag nog , voor tweedehands versterkers.
Maar een Denon pma-1060 kwam in mintstaat op mijn pad.
Daar worden deze week 9 elco``s , condensatoren vervangen voor Panasonic elco`s.

Al met al kan ik straks lekker muziek luisteren bij de pc.

M.v.g.Tony