Ghosty J Cinema

Gestart door Ghosty J, januari 15, 2011, 14:12:16

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: Ghosty J op februari 21, 2011, 13:30:36
Zaterdag naar BelgiĆ« geweest om de eindbak op te halen  :pompom:
Hij was toch iets groter dan ik had verwacht maar speelt nu lekker mee.
Ga nu eerst rustig luisteren.  Merk dat de set nu kwa db's harder kan maar daar heb ik h'm niet voor gekocht :)
Die kast is zeker mooi staat erg mooi,maar die componenten van Rotel   :inlove: wauwie dat is echt strak om te zien,superdesign.
Dan nog  B&W, een Velodyne en een Pana als ik het goed zie,dat maakt het al een hele dikke set
Zal je heel wat luisterplezier bezorgen,het upgraden is soms een verslaving ,maar het luisteren helemaal :music:

Ghosty J

Heren bedankt voor de complimenten!

laatste update's:
Extra geheugen geprikt in de laptop 4 => 8 gig intern (laptop)
Andere hd naast mijn SSD => Western Digital Scorpio Black (laptop)

Verder ben ik bezig geweest met mijn speakers.
ik heb ze verwisseld van voor naar achter, achter naar voor. zodat ik een betere sound bubble krijg.

verder heb ik ook nog de nopjes vervangen voor spike's moet zeggen dat klinkt toch een stuk strakker.

Merk dat achter nu beter klinkt als voor dus die moeten nog even worden in gepeeld. :)

verder weinig tijd gehad om hier aan te werken. vorig weekend motor gehuurd + afgelopen week nachtdienst gehad.

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

stevefilmfreak54

En dat motor rijden geeft net zo`n adrenaline kick als een waanzinnig film of muziek blu ray,toch?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Ghosty J

Klopt ! al vind ik motorrijden toch net iets spannender ;)

Heb nu al 2 weken de nieuwe Samsung Galaxy SII
toch maar eens testen of alles goed werk en opneemt :)

http://www.youtube.com/watch?v=EN4bn-2GMmw
Rotel, B&W & Velodyne!

Ghosty J

Kleine update.

De HDX verkocht, de PS3 verkocht. nu toch maar de overstap gedaan naar een HTPC.

Heb een nieuw moederbord gekocht met geheugen en een processor

Moederbord : Asus Sabertooth P67 rev 3.0
Geheugen: Corsair vengeance 4x 4gig.
processor: Intel i5 2500K

Deze week komt er nog meer binnen als het mee zit.
Als kast heb ik de Zallman HD503

Heb voor de processor een andere cooler gekocht de Noctua NH-C12P SE14

Voor de airflow in de kast heb ik gekozen voor 4 ventilatoren van Noctua

2x Noctua NF-P12 (120mm)

2x Noctua NF-R8 (80mm)

Natuurlijk moet er ook een blu-ray lezer inzitten dat is deze geworden.
LG BH10LS30 + software

Op mijn lijstje staat nu nog een andere hardeschijf, videokaart en een fanless psu.  :)
Rotel, B&W & Velodyne!

OMD

Jij moet wel erg in het grote geld zitten zeg. Heb nog nooit zo een overkill machine gezien voor een HTPC... 16 gig is al nergens goed voor zelfs voor een normale pc, laat staan een media bak. Is alleen maar nutteloos stroomverbruik maar goed. Die processor is uiteraard goed, maar meer bedoeld voor overclocken ook niet echt dagelijks werk van een HTPC.

De koeler is redelijk stil, maar is volgens mij niet PWM dus draait altijd op vol vermogen, dan heeft een fanless PSU ook geen zin, kan je beter een semi passieve nemen van Seasonic maar dat terzijde.

Wat ga je draaien? XBMC?

LittleNinja

Schandalig maar waar.... Tot op heden had ik dit topic compleet gemist. :o

Was die OrigenAE niets voor je dan? ( zie markt )
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

high-q

Beetje overkill voor een htpc idd. Je kan hem ook nog gebruiken als back-up game-pc oid.
Enige wat je nog mist is een dikke videokaart ;D

Ik zou ook nog even nadenken over het aantal fans. Niks is zo irritant als een blazende HTPC als je een film zit te kijken.
CPU fan kan je weglaten, want geen enkele HD film gaat je processor laten stressen. Ook 2x 120mm + 2x 80mm is wat te
veel van het goede.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Ghosty J

Citaat van: OMD op september 21, 2011, 20:07:20
Jij moet wel erg in het grote geld zitten zeg. Heb nog nooit zo een overkill machine gezien voor een HTPC... 16 gig is al nergens goed voor zelfs voor een normale pc, laat staan een media bak. Is alleen maar nutteloos stroomverbruik maar goed. Die processor is uiteraard goed, maar meer bedoeld voor overclocken ook niet echt dagelijks werk van een HTPC.

De koeler is redelijk stil, maar is volgens mij niet PWM dus draait altijd op vol vermogen, dan heeft een fanless PSU ook geen zin, kan je beter een semi passieve nemen van Seasonic maar dat terzijde.

Wat ga je draaien? XBMC?

Overkill misschien voor nu. de laatste pc die ik heb gekocht was meende ik 6 jaar geleden. er veranderd altijd redelijk wat in computerland heb geen zin om straks weer een ander moederbord te kopen of een andere proc omdat er dan net weer een andere bus is voor de proc of het geheugen.

De ventilatoren kan ik regelen met de bijgeleverde (Adaptors) kabeltjes. ik heb de keuze uit Low-Noise Adapter 13.2 dB/A of
Ultra-Low-Noise Adapter 10.1 dB/A. aangezien dat deze proccesor alles op zijn slofjes kan doen kan ik de ventilatoren heel langzaam laten draaien. Daarom staat er ook nog een fanless psu op het lijstje.

klopt XBMC ga ik er draaien. lekker makkelijk vanaf mijn android telefoon muziek uitzoeken om te luisteren.
Helaas werkt het niet om met een Iphone en een Android telefoon tegelijk op de server bezig te zijn.
Rotel, B&W & Velodyne!

Ghosty J

Citaat van: high-q op september 21, 2011, 22:17:02
Beetje overkill voor een htpc idd. Je kan hem ook nog gebruiken als back-up game-pc oid.
Enige wat je nog mist is een dikke videokaart ;D
btw de videokaart is een 8800GTS ;)

Ik zou ook nog even nadenken over het aantal fans. Niks is zo irritant als een blazende HTPC als je een film zit te kijken.
CPU fan kan je weglaten, want geen enkele HD film gaat je processor laten stressen. Ook 2x 120mm + 2x 80mm is wat te
veel van het goede.
Misschien dat ik de pc ook wel meeneem naar lanparty's oid hij gaat hoop ik niet alleen gebruikt worden voor films en muziek.  :D

Ik ben wat wezen rond kijken. Toen ik zocht of het moederbord wel paste in de case die ik in gedachte had. Kwam ik toen uit op dit topic op overclockers.co.uk.
Zij hebben express voor dit merk gekozen omdat het volgens hun stil was. Ik ken de het merk Noctua niet, ook geen ervaring maar als ik bekijk wat er bij word geleverd dan moet het wel een stille HTPC worden. ook de 120 & 80mm kan ik regelen dmv een adapter/ kabeltje. (zie plaatjes hier boven).

Rotel, B&W & Velodyne!

Ghosty J

Citaat van: LittleNinja op september 21, 2011, 22:07:57
Schandalig maar waar.... Tot op heden had ik dit topic compleet gemist. :o

Was die OrigenAE niets voor je dan? ( zie markt )
Die heb ik helaas gemist. kan hem ook niet meer vinden in de markt.
Rotel, B&W & Velodyne!

high-q

Citaat van: Ghosty J op september 22, 2011, 01:38:43
Misschien dat ik de pc ook wel meeneem naar lanparty's oid hij gaat hoop ik niet alleen gebruikt worden voor films en muziek.  :D

Kijk ... dan wordt het verhaal natuurlijk anders en is het niet zo zeer een dedicated htpc meer. Dan valt het nut van al die fans ook meer op z'n plek ;)

Zelf heb ik mijn HTPC dik 4 jaar geleden samen gesteld en voor het doel waar die voor gebouwd is, kan deze nog prima mee. Zelfs HD materiaal zou nog puur op alleen de processor kunnen. Ik had later alleen een videokaart nodig die DTS-HD-MA en Dolby True HD kon bitstreamen.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

OMD

Dan wordt het idd een ander verhaal.

Ik heb zelf als HTPC een C2D E6850 met 4 gig maar mijn hoofd pc is toch ook een 2500K met Noctua NH-D14 en 8 gig een ssd's

TopGun2010

Noctua is erg goed! Fans gewoon op de low-noise stand laten draaien. Dit kan ook prima met de cpu-fan, dit is juist prettig omdat je dan niet de hele tijd het toerental hoort veranderen. Wel even de fancontrole in de bios uit zetten!! Verder zou ik een snelle en stille videokaart nemen, dan kun je ook nog een keer gamen!! Games voor de pc zijn een stuk goedkoper dan voor x-box o.i.d.

Als je het helemaal stil wil hebben kun je beter naar waterkoeling kijken.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

screamhouse

Citaat van: Ghosty J op september 22, 2011, 01:41:43
Die heb ik helaas gemist. kan hem ook niet meer vinden in de markt.

Beetje jammer, zo raak ik hem nooit kwijt.....
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Ghosty J

Citaat van: screamhouse op september 25, 2011, 18:03:27
Beetje jammer, zo raak ik hem nooit kwijt.....
Heb h'm net even bekeken, maar ik ben meer een intel & nvidia fanboy. mooie kast trouwens die viel buiten mijn budget!
Rotel, B&W & Velodyne!

Ghosty J

Het zit me niet mee. vorige week woensdag de onderdelen besteld bij Afuture.nl. helaas na wat mail contact toch te lezen gekregen dat de HTPC case niet leverbaar is bij de leverancier waar ze alles bestelden. Nu gaan ze nadat ik vandaag maar contact hebt gezocht waar mijn spullen bleven naar een andere leverancier. blijkt dat het voor hun duurder is om daar te bestellen maar ik hoefde gelukkig niets bij te betalen.

Helaas nu weer 3 werkdagen wachten tot dat ik dan eindelijk mijn HTPC kan gaan bouwen.

Verder heb ik me vergist met me geheugen dat is toch te hoog icm mijn proccesorkoeler. Vorige week bij Mycom geweest om het te ruilen zodat het wel past, staat het geheugen wat ik graag wil in backorder. geen idee wanneer het binnen komt. ik heb 2 soorten besteld allebei backorder tot nu toe.

to be continued.
Rotel, B&W & Velodyne!

LittleNinja

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

screamhouse

Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

larzie

Ik vind persoonlijk de cases van Origenae mooier, maar goed smaken verschillen :)

Ik had me ook een beetje verkeken met mn interne geheugen naast mn processorkoeler :) Ik dacht dat ik 2x 2gb had besteld, maar het was 1x 8gb en een blok wat 2x zo hoog is als normaal. Gelukkig zitten er meerdere geheugenslots op je moederbord :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ghosty J

dit weekend  heb ik dit overgenomen van een forumgenoot:

Citaat van: german op december 16, 2011, 19:53:18
Bij deze te koop een Behringer DSP1124p Feedbackdestroyer Pro/Parametrische Equalizer met alles wat verder nodig is om metingen te verrichten en uw subwoofer af te regelen op de luisterpositie.
Het hele pakket bevat naast de DSP 1124:
Radioshack 30-4050 Db meter
Behringer UCA202 externe USB geluidskaart (instellingen voor uw laptop zijn te vinden op de site van Hometheatershack)
10m RCA kabel zodat de Db meter/microfoon op elke luisterpositie te plaatsen is.
1m RCA kabel om tussen de Db meter en uw laptop te plaatsen
1m RCA kabel voor tussen de receiver en de Behringer.

Rotel, B&W & Velodyne!

Ghosty J

heb ondertussen de psu en de HD's vervangen.
1x intel SSD 120gig
1x Hitachi Deskstar 5K3000

de psu is
Seasonic X-460 Fanless 80 Plus Gold

Foto 1 wat er zoal in gaat.

Foto 2 de standaard case fans vervangen

Foto 3 alles er in gepropt
Rotel, B&W & Velodyne!

Ghosty J

Gaat toch allemaal even wat sneller dan ik dacht.
vandaag even langs de mycom geweest en de volgende videokaart gehaald:
Asus Videokaart GeForce GT520 SILENT/LP,1GB

Verder nog even een mooie muis en toetsenbord set gekoch van Logitech. De Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution.
Rotel, B&W & Velodyne!

larzie

Is natuurlijk ook voor je lan-party gebeuren dat je zo'n toetsenbord en muis hebt gekocht anders was een ht toetsenbord handiger geweest.  :D
De Enermax Aurora Micro Wireless schijnt wel een aardig ht toetsenbord te zijn. Heb ook wel goede recensies gelezen over de Rii die nog kleiner is. Ik weet niet wat de ervaringen van de mensen hier op t forum zijn wat dat betreft. Moet zelf ook nog zo'n toetsenbord aanschaffen.  :D

Deze ziet er ook wel praktisch uit:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Moooie comp aan het bouwen man,ik heb zelf net ook wat gekocht,maar 3 fans? draaien ze maar 500 toeren zeker das wel stil.
Ik moet een paar nieuwe cookers halen maar de I7 kan best warm worden als he hem ook laar werken,
Ik heb een gewone kast dus 1 goeie fan voor het harde werken in de case,en op de prossesor komt ook een nieuwe die wel stil is maar ook heel hard kan koelen

Lukt het een beetje met de DSP ?