Skyfox's Little Cinema

Gestart door skyfox, januari 3, 2011, 17:44:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ppeter

Cosy ruimte Richard! 👍
Geniet ervan! 😉🎥🎬🍿
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Peerless Monster

Vette ruimte geworden zeg! Echt heel gaaf gedaan.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Martijnst1990

Heel vet zo! 8) Heb eindelijk eens een echt goed beeld van je ruimte :D EN wat al gezegd is, je kan goed zien aan de bank wat de sweetspot is haha.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Tijdens m'n vakantie is er een mooie Bluesound Node 2i binnengekomen. Ben benieuwd hoe deze presteert ten opzichte van HEOS in de Marantz. Die laatste gebruikt alleen de eindtrappen van de Roksan waar de Bluesound ook de voorversterker gaat gebruiken.

Binnenkort maar eens lekker voor gaan zitten om te testen.

Zodra het vakantiegeld er is bestel ik denk ik ook een MiniDSP 2x4HD.

En dan is het wel ff klaar met speeltjes. De voorraden op de spaarrekening vragen erom aangevuld te worden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Mooi hoor! Ben heel benieuwd. Binnenkort even wat plannen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Inmiddels heb ik een leuke AB test gedaan tussen de verschillende setups. Het leukste is dat ik zowel op Heos als op de Node een track kan starten en dan op de Roksan alleen maar van input hoef te wisselen. Even met de DB meter zorgen dat het volume zo dicht mogelijk is gematcht en los met muziek!

Allereerst de drie setups: Marantz pre + adsy + Heos + Roksan eindtrap, Marantz pre + heos + Roksan eindtrap en Node + Roksan pre en eindtrap. Ze klinken alledrie verschillend  :hehe: :music: :clapping:

De Adsy setup met subs klinkt het minst. Het geluidsbeeld voelt niet coherent, compleet. Ondanks dat deze het meest recht meet. Recht meten is dus niet per sé geweldig klinken (maar dat wisten we al). Voor films vind ik deze adsy implementatie juist geweldig klinken, met correctie tot 500hz. Enfin, voor muziek was ik dus snel klaar met deze setup.

Dan de Pure Direct modus met Heos vs de Roksan met Node. Het verschilt gek genoeg per track wat ik lekkerder vind klinken. In algemene zin vind ik de Node op de Roksan net iets échter klinken. Een trompet bijvoorbeeld heeft net wat meer blaaslucht door het instrument, iets meer resolutie zo je wilt. Ook leggen beide systemen de nadruk van de klank net iets anders. Gevoelsmatig hoor ik meer mid bij de Roksan, maar ik kan er m'n vinger niet direct op leggen. Soms lijkt het door de toonbalans dat er een sluier over de muziek ligt, gek genoeg ligt het wederom aan de track welke versterker de betere weergave geeft. Wel merk ik bij de Roksan Node combi een betere scheiding van instrumenten in termen van resolutie en plaatsing.

Qua plaatsing vind ik de Roksan mooier. De Marantz centreert meer, de Roksan geeft een breder en dieper geluidsbeeld.

Extra noot is dat het per track verschilt of ik met of zonder pluggen in de poorten wil spelen. Ik merk duidelijk op lage frequenties een bass boost door de hoekplaatsing. Idealiter zou hier een goede room correction de oplossing kunnen zijn, waarbij tot max zo'n 200hz gecorrigeerd wordt, en dan crossen naar de subs. Wellicht dat de komende MiniDSP daar mooie resultaten laat horen door de fronts continu geplugd te laten zijn met een soepel verloop naar de subs.

Conclusie: de Node/Roksan combinatie is beter dan de Heos/Marantz pre/Roksan eind combi. Het verschil is op de meeste vlakken klein, behalve op plaatsing en enigszins op resolutie. De Node/Roksan combi klinkt beter, maar als ik alleen de Heos/Marantz/Roksan combi zou hebben, dan zou ik het niet direct heel erg missen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Recht meten is alleen voor jazz leuk,en dan moet je nog finetunen vaak voor perfectie.
Adsy is ook verre van goed voor een goeie muziek afstelling imo.
Met de Mini dsp kan dat veel beter.
Vooral fine tuning,maar daar ben je wel even mee bezig

Heb je weer wat te doen  ;)

skyfox

Citaat van: morca op mei 19, 2021, 14:39:35
Recht meten is alleen voor jazz leuk,en dan moet je nog finetunen vaak voor perfectie.
Adsy is ook verre van goed voor een goeie muziek afstelling imo.
Met de Mini dsp kan dat veel beter.
Vooral fine tuning,maar daar ben je wel even mee bezig

Heb je weer wat te doen  ;)

Whaha, ik heb een gezin, dus doorgaans geen tijd "over". Maar beetje tweaken hou ik wel van. Nog een weekje wachten op het vakantiegeld...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Nou, afgelopen weekend die minidsp besteld, vandaag nog niet binnen. Onze vrinden van de DPD nemen er hun tijd voor. Scheelt dat ik pas vrijdagochtend weer echt me-time heb met het huis helemaal voor mezelf.

Misschien kan ik vooraf al een klein beetje voorbereiden. Aansluiten, software downloaden en misschien alvast even spelen
Met de plaatsing van de subs ofzo. Niet dat ik veel opties heb: achter de bank. Maar daar zou ik nog wat kunnen schuiven met vnl de spl1200. En draaien met de DD10.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Pom pom!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Inmiddels is de MiniDSP 2x4HD binnen, heb ik de tijd genomen om deze in te regelen (nog niet gefinetuned overigens) en heb ik wat content gekeken en geluisterd. Wat vind ik er nou van? Tsja.

1. Inregelen
Het inregelen van de MiniDSP is dankzij de tutorial videos van Home Theater Gamer erg makkelijk! Zeker als je al wat meer gelezen en gedaan hebt met REW en DSP dan kan je aan de hand van zijn 4 videos heel snel een eind komen. Ben je nieuw in REW en heb je ook nooit echt met DSP gewerkt, dan zijn de video's zeker duidelijk, maar ben je gewoon langer bezig. Let er met REW op dat je de nieuwste beta versie gebruikt, de laatste officiële build komt een feature tekort die je zeker wilt gebruiken. De software doet z'n werk verder goed en dankzij de extra instellingen van de HD kon ik een preset aanmaken speciaal voor stereo en apart voor HT gebruik. Ideaal!

Binnenkort ga ik nog eens serieus aan de slag met finetunen. Ik wil de time alignment nog een keertje nameten en mogelijk nog wat tweaken aan m'n house curve, om deze iets milder uit te laten komen.

Wat heb ik nu aan settings:
> Crossovers: Fronts 120hz, center 110hz, rears 80hz, heights (niet gemeten met REW) 80hz, LFE 120hz
> Cutoff subs: 15hz, 48db/o slope
> House curve: 20-120hz, 10db rise.

2.Meten en grafiekjes
Hoeveel beter kan je inmeten met een MiniDSP? Nou, ten opzichte van Audyssey eigenlijk best wel flink. Je hebt veel meer controle over je aanpassingen en, misschien wel de grootste verbetering, je meet je resultaten na. Adsy is heel goed in voorspellen, maar omdat je niets meet na correctie blijft het bij een voorspelling. En eigenlijk is die niet zo heel goed (in mijn ruimte althans). REW laat elke keer steevast een ander plaatje zien dan die gladde Adsy curve.

3. Luisteren
Hoe klinkt dit dan? Eerst met muziek. TOP! Voorheen had ik de fronts via de Roksan lopen, waarbij bij sommige muziek de baspoort overuren maakte waardoor de muziek veel te boemerig werd. Met poortpluggen klonk het dan weer saai en iel. Nu de subs erbij zijn ingeregeld klinkt de muziek weer levendiger, met een lekker fundament en zonder boemerig te worden. De afstelling mag nog wat finetuning gebruiken, maar in de basis ben ik al héél tevreden.
Dan HT. Dit is een iets gemengder verhaal. Allereerst de timing. Ik heb het idee dat ik met de Auro demo discs en dan wat muzieknummers de timing niet helemaal goed heb staan. De beats van wat EDM muziek lopen wat uit de maat, voor mijn gevoel. Echter, met filmclips heb ik daar geen last van en lijkt een explosie precies op het juiste moment ook uit de subs te komen. Nog even verder mee testen dus. Daarnaast de output. Ik heb een housecurve aangelegd, maar ik heb nog het idee dat ie vooral van 40-80hz iets te krachtig staat, waardoor soms met muziek of luchtige effecten deze toch te imposant overkomen. Daarentegen weten de LFE effecten enorm te overtuigen. In San Andreas wanneer de dam breekt, brak m'n kamer ook. In de tank van Fury werden ontploffingen enorm gaaf weergegeven, maar ook effecten als geweren leken de juiste balans te hebben qua zwaarte. Ook had ik het idee dat er meer gelaagdheid is ontstaan, dat de subs op de een of andere manier effecten makkelijker weergeven waardoor het geluid luchtiger is geworden. Wellicht heeft dit deels te maken met de ingestelde cutoff op 15hz, waardoor je effectief ziet dat er onder de 20db geluid snel afvalt.

4. Conclusie
Dat een MiniDSP meer werk vereist dan een rondje Adsy instellen, dat moge duidelijk zijn. Er komst iets meer kennis bij kijken, iets meer geduld ook. Je moet het denk ik leuk vinden om ermee te spelen. Ik val gelukkig in die categorie. Wat je dan krijgt voor 250 euro is een apparaatje wat flinke meerwaarde biedt bij het tweaken van je geluid. Waar Adsy ophoudt, daar begint MiniDSP eigenlijk pas. Het is nog steeds geen wondermiddel, maar door de flexibiliteit en ook de kracht van REW kan je problemen in de basweergave oplossen die eigenlijk niet door Adsy opgelost kunnen worden. En heb je maar 1 systeem en slechts max 4 PEQ banden nodig, dan is er nog de goedkopere 2x4 (zonder HD) om je op weg te helpen. Hou je ook maar een beetje van tweaken, dan is dit kastje absoluut een aanrader!

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dirk

Citaat van: skyfox op juni  9, 2021, 15:38:34
Wat heb ik nu aan settings:
> Crossovers: Fronts 120hz, center 110hz, rears 80hz, heights (niet gemeten met REW) 80hz, LFE 120hz
> Cutoff subs: 15hz, 48db/o slope
> House curve: 20-120hz, 10db rise.

Waarom stel je het crossover steeds hoger in naarmate je speakers fysiek groter worden cq zelf meer laag (kunnen) produceren?
Lijkt me net andersom logischer...al zet ik zelf 99% vd tijd gewoon alle speakers op éénzelfde crossover-punt tov de sub.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Ik ben het helemaal eens met Dirk.
Waarom niet gewoon alles op 80?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: Dirk op juni  9, 2021, 15:43:45
Waarom stel je het crossover steeds hoger in naarmate je speakers fysiek groter worden cq zelf meer laag (kunnen) produceren?
Lijkt me net andersom logischer...al zet ik zelf 99% vd tijd gewoon alle speakers op éénzelfde crossover-punt tov de sub.

Ook mijn gedachte, ben zelf ook voorstander van de crossovers allemaal gelijk te houden (indien mogelijk natuurlijk).

Enige wat je bij je Marantz ook ff rekening mee moet houden is de LPF for LFE setting, deze staat dus los van de crossover en altijd op 120Hz laten staan.
Setting had er wat mij betreft net zo goed helemaal uit gekunt en gewoon vastzetten.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

#1515
Citaat van: Dirk op juni  9, 2021, 15:43:45
Waarom stel je het crossover steeds hoger in naarmate je speakers fysiek groter worden cq zelf meer laag (kunnen) produceren?
Lijkt me net andersom logischer...al zet ik zelf 99% vd tijd gewoon alle speakers op éénzelfde crossover-punt tov de sub.
Citaat van: reza op juni  9, 2021, 15:51:16
Ik ben het helemaal eens met Dirk.
Waarom niet gewoon alles op 80?

Goede vraag! Tijdens het instellen van de MiniDSP is er een stukje over het bepalen van de beste crossover per speaker. Door via de aangereikte meetmethode elke respons te meten van 60hz tot 120hz met daarbij de juiste delay op de subwoofer in te stellen krijg je voor elke respons per speaker te zien hoe deze rond de crossover reageert. In principe wil je natuurlijk de meest vlakke overgang realiseren zonder dat er nulls ontstaan in de weergave eromheen. Bij het meten van de verschillende responses per speaker kwamen deze crossovers eruit als de meest soepele. Ik snap dat het gek overkomt, en dat het wellicht afwijkt van de gebruikelijke paden, maar ik heb het idee dat dit de weergave echt ten goede komt.

Citaat van: PascalP op juni  9, 2021, 15:54:02
Ook mijn gedachte, ben zelf ook voorstander van de crossovers allemaal gelijk te houden (indien mogelijk natuurlijk).

Enige wat je bij je Marantz ook ff rekening mee moet houden is de LPF for LFE setting, deze staat dus los van de crossover en altijd op 120Hz laten staan.
Setting had er wat mij betreft net zo goed helemaal uit gekunt en gewoon vastzetten.

Eens met dat ze die LFE setting gewoon vast hadden kunnen instellen. Ik ken niemand die hier iets aan veranderd. Hooguit dat je de LFE+Mains nog eens zou kunnen gebruiken als je speakers er iets mee kunnen. Typisch, maar ach, zolang je er niet aan zit gaat het ook niet mis.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sjaak_Banaan

Hoe heb jij de time alignment gedaan van alleen jouw subs?
Gewoon proberen met delay wat het mooiste resultaat geeft en daarna finetunen of gebruik jij een feature uit REW?

In de comments bij Home Theater Gamer zei iemand dit, maar dat begreep ik niet goed:

CitaatJimmy2Shoes
4 maanden geleden
I highly recommend measuring the subs with "acoustic timing". Then you can use the REW Alignment Tool to find the best summation of all the subs without trying to input a ton off different delays. It's highly accurate much quicker and only requires to measure each sub once and than use the alignment tool to find the what works best in your room.

Weet jij daar meer van?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

skyfox

Qua initiële time alignment ben ik gestart met proberen wat het mooiste resultaat gaf en vervolgens finetunen. Om vervolgens de beste cross-overs te bepalen heb ik vervolgens die extra tool gebruikt om de additionele delay te berekenen per ingestelde cross-over.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sjaak_Banaan

Oké, zo heb ik het ook gedaan, maar dan ben ik wel benieuwd naar die manier van die Jimmy, het klinkt alsof dat hij het 'gokwerk' overbodig maakt mijn zijn methode.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

skyfox

Ja, ik snap wat je zegt, ik ben daar nu ook wel heel nieuwsgierig naar. Vanavond of morgenochtend eens even mee klooien. Als het goed is heb ik m'n individuele sub metingen nog bewaard.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Trabuca

Leuk om te lezen Richard. Beide subs op elkaar afstemmen kan ik volgen in de filmpjes, maar hoe pak je daarna de time alignment tussen fronts en subs aan? Gooi je Audessey er over om de afstanden te bepalen en zet je dan Audessey uit?
Of zijn er andere manieren ?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

skyfox

Wat je doet is Adsy draaien inderdaad met de app, vervolgens in de frequency editor de sub aanpassingsfrequency helemaal naar links slepen. Om de fronts dan vervolgens goed op de subs in te meten gebruik je REW en de MiniDSP. Je kan per frequentie de delay laten berekenen tussen een submeting en een meting van de fronts op een bepaalde crossover. Vervolgens kan je aan REW vragen de delay op de crossfrequentie te berekenen. Dit kan dan in de Alignment tool. Video 4 van Home Theater Gamer gaat hier volledig over. Daarmee regel je niet alleen de delay op de crossover, maar kan je ook de beste crossover vinden voor jouw specifieke situatie.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Trabuca

Die aflevering moet ik nog kijken dan.
Ik heb nog een oude receiver zonder Audessey app ondersteuning, maar ik begrijp dat het ook zonder Audessey kan via REW.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

skyfox

Ik had nog timing issues met de MiniDSP waarbij de Bas achter de muziek aan kwam, bijv bij de openingsscène van A Star is Born. Volgens mij is het niet zo de bedoeling, maar ik heb het ogenschijnlijk opgelost door de distance van de sub in adsy op 0 te zetten. Spontaan loopt de Bas zo goed als synchroon met de muziek.

Heeft iemand anders die timing issues gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Volgens mij is het juist wel de bedoeling om het zo op te lossen. In ieder geval met audessy.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"