Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

FDLARRY

Wat een onzin, net met mijn hoofd in de kast gezeten met de OPPO aan en voor de rest alles in het huis uit, en ........ Helmaal niks, ik heb het idee dat mijn stekkerblok meer geluid produceerd! :P
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

riwi

Ik moet wel toegeven dat ik de fan van de 95 wel iets rumoeriger vind dan ik verwacht had van een dergelijk toch wel dure speler.
Maar bij mij staat ie niet op de bovenste plank, en ik hoor hem wel als ik er vlak bij of op zij sta, maar niet op de luisterpositie gelukkig.

Na je vorige post over het aansluiten via je tv en het gedreutel over het rom in de Oppo was je wat credits kwijt bij mij
:hehe:
Zijn er al meldingen van mensen die de fan vervangen hebben? Welk type fan zou passen en aan te raden zijn?
Eigenlijk hoef ik nog niet zo nodig de Oppo te openen en de garantie kwijt te raken.

FDLARRY

Hhmmm ik hoor echt niks, zou mijn fan dan stuk zijn. Morgen maar eens goed onderzoeken.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

riwi

Citaat van: FDLARRY op oktober  2, 2011, 23:15:52
Hhmmm ik hoor echt niks, zou mijn fan dan stuk zijn. Morgen maar eens goed onderzoeken.

Nou, in het begin hoor je niks want dan spint ie niet. Maar na een poosje begint de fan af en toe te draaien.
Omdat ik het niet hoor vanaf de luisterpositie maar wel als ik iets opzij zit, achter mijn PC. En als de muziek dan gestopt is en de Oppo staat nog aan dan hoor ik hem af en toe. Maar het is minder geluid dan mijn PC en die is behoorlijk (extra) stil.

Dus om te testen : aanzetten, uurtje wachten, en dan zonder muziek eens luisteren.

FDLARRY

Citaat van: riwi op oktober  3, 2011, 01:11:25
Nou, in het begin hoor je niks want dan spint ie niet. Maar na een poosje begint de fan af en toe te draaien.
Omdat ik het niet hoor vanaf de luisterpositie maar wel als ik iets opzij zit, achter mijn PC. En als de muziek dan gestopt is en de Oppo staat nog aan dan hoor ik hem af en toe. Maar het is minder geluid dan mijn PC en die is behoorlijk (extra) stil.

Dus om te testen : aanzetten, uurtje wachten, en dan zonder muziek eens luisteren.
OK! Ik ga het vanavond meteen even testen.

Snowmaster

Citaat van: Multi-Region op september 29, 2011, 07:34:00
Onlangs is de OPPO BDP-95 gearriveerd als opvolger van mijn OPPO BDP-83 voor DVD en Blu-ray en mijn Denon DVD-3930 voor audio.

De BDP-95 moet nog verder inspelen, maar qua audio (stereo/2.0) wint bij A/B vergelijking CD's en SACD's momenteel nog steeds met gemak mijn Denon DVD-3930. Vooral in middengebied.
(XLR uitgangen nog niet geprobeerd).

Heb je in de Denon nog de circuits aangepast i.p.v. default ? Zoals : alle delay en meters op 0,00 , source direct ingeschakeld, >100khz(zoiets?),  video op PAL i.p.v. multi en er is geloof ik nog iets waardoor hij ietsje beter presteert.  De door mij genoemde kanalen hebben hun invloed omdat ze niet parallel geschakeld zijn, maar altijd meedoen in de processing hoe gering ook.

Door aangepaste instellingen, Denon link en lichte modificaties speelt hier voor DVD nog altijd een 3930.
Was de Oppo 83 beter met DVD dan je Denon 3930?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Multi-Region

Citaat van: Snowmaster op oktober  3, 2011, 18:31:08
Heb je in de Denon nog de circuits aangepast i.p.v. default ? Zoals : alle delay en meters op 0,00 , source direct ingeschakeld, >100khz(zoiets?),  video op PAL i.p.v. multi en er is geloof ik nog iets waardoor hij ietsje beter presteert.  De door mij genoemde kanalen hebben hun invloed omdat ze niet parallel geschakeld zijn, maar altijd meedoen in de processing hoe gering ook.

Door aangepaste instellingen, Denon link en lichte modificaties speelt hier voor DVD nog altijd een 3930.
Was de Oppo 83 beter met DVD dan je Denon 3930?
Qua beeld is de OPPO BDP-83 beter dan de Denon DVD-3930, maar iets minder dan de BDP-95.
Mbt audio is de Denon DVD-3930 stukken beter dan de OPPO BDP-83 met de instellingen die je opsomde.
De OPPO BDP-95 klinkt ook nog steeds minder dan de DVD-3930 (CD, HDCD, SACD).
In tegenstelling tot wat 1 Amerikaanse reviewer vermelde, en hier 'gepapagaaid' is, gebruikt de '95' alleen de Sabre-DAC bij 5.1 en niet bij 2.0/stereo. Conform de datasheet gebruikt OPPO daar een andere DAC. Bij sommige opnames kun je bij de '95' in de set-up F/L en F/R gebruiken, en dan klinkt de speler in stereo beter omdat de Sabre-Dac dan in gebruik is. Toch wint de Denon DVD-3930, die beter in middengebied klinkt en minder analytisch is.
E.e.a. met 2 OPPO BDP-95's op 2 verschillende installaties getest. Waarbij de fan van 1 der '95' behoorlijke herrie maakt (hinderlijk bij zachte passages in muziek).

riwi

Citaat van: Multi-Region op oktober  4, 2011, 00:55:28
Qua beeld is de OPPO BDP-83 beter dan de Denon DVD-3930, maar iets minder dan de BDP-95.
Mbt audio is de Denon DVD-3930 stukken beter dan de OPPO BDP-83 met de instellingen die je opsomde.
In tegenstelling tot wat 1 Amerikaanse reviewer vermelde, en hier 'gepapagaaid' is, gebruikt de '95' alleen de Sabre-DAC bij 5.1 en niet bij 2.0/stereo. Conform de datasheet gebruikt OPPO daar een andere DAC. Bij sommige opnames kun je bij de '95' in de set-up F/L en F/R gebruiken, en dan klinkt de speler in stereo beter omdat de Sabre-Dac dan in gebruik is. Toch wint de Denon DVD-3930, die beter in middengebied klinkt en minder analytisch is.
E.e.a. met 2 OPPO BDP-95's op 2 verschillende installaties getest. Waarbij de fan van 1 der '95' behoorlijke herrie maakt (hinderlijk bij zachte passages in muziek).

Ik weet niet waar jij jouw data vandaan haalt, maar volgens de Oppo website gebruikt de 95 wel degelijk 2x dezelfde sabre dac. 1x voor stereo output en 1x voor de multichannel output.

Citeer
SABRE 32 Reference Audio DAC - The DAC (Digital-to-Analog Converter) is one of the most important components for digital audio playback. The SABRE 32 Reference ES9018 from ESS Technology is the world's best performing 32-bit audio DAC solution targeted for high-end consumer applications and professional studio equipment. With the ESS patented 32-bit Hyperstream™ DAC architecture and Time Domain Jitter Eliminator, the SABRE 32 Reference DAC delivers an unprecedented DNR (Dynamic Range) of up to 135dB and THD+N (Total Harmonic Distortion plus Noise) of -120dB, the industry's highest performance level that will satisfy even the most demanding audio enthusiast. The BDP-95 uses two ES9018 DAC chips - one for the 7.1-channel output, and another for the dedicated stereo output. T

Multi-Region

Citaat van: riwi op oktober  4, 2011, 01:19:35

Ik weet niet waar jij jouw data vandaan haalt,.
Bron (onder 'Verschillen').

riwi

Citaat van: Multi-Region op oktober  4, 2011, 01:27:42
Bron (onder 'Verschillen').
Ik moet zeggen dat eerder geneigd ben de opgave van Oppo zelf te geloven, dan die van een reviewer ten tijde van voor de feitelijke introductie van de 95.
Oppo zelf geeft duidelijk aan dat er 2x de 9018 in zit.

riwi

In google en via de website van ess is niets te vinden over een dac es9019
Ik betwijfel of het ding wel bestaat. Je verhaal en dat van de avblogger klopt niet.

FDLARRY

Citaat van: Multi-Region op oktober  4, 2011, 00:55:28
Wie is er hier nou aan het papagaaien. De OPPO heeft gewoon 2 Sabre 9018 Dacs, de mijne is open geweest dus ik weet waar ik her over heb.

FDLARRY

Vandaag dan eindelijk tijd gehad om het lawaai te testen. Koelkast in de (open) keuken uitgezet, klok naar de slaapkamer verplaatst en een serene rust  met geen geluid gecreëerd. CD in de OPPO en lekker muziek geluisterd, na een uur de CD laten draaien en geluid uitgezet, en warempel ik hoorde geluid, vanaf de bank die toch een paar meter verwijderd is van de OPPO, geluid van OPPO weer aangezet op een zacht niveau waar ik zelden op luister en het geluid van de fan was al niet meer waarneembaar, geluid van OPPO weer uit en kast dicht en het geluid van de fan was nauwelijks hoorbaar, moest echt mijn best doen. Dus kortom, voor mij absoluut niet storend, maar er is geluid, dat moet ik (helaas) toegeven, ik had het alleen niet gehoord. Je moet wel een absolute audiofreak zijn om je hieraan te storen, en dat ben ik gelukkig niet, scheelt weer in de portemonnee!  ;)

HTip

Zo zeg! Je hebt echt grondig getest :o En als je er niet aan stoort dan is dat helemaal goed. Want anders ga je er extra op letten en dan wordt het vanzelf tweaken... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Ja goed getest  ;D
Mij stoort het ook niet, zeker niet genoeg om de fan aan te gaan passen zelf.

Multi-Region

@FDLARRY. Bedankt dat je moeite hebt genomen geluidsniveau van de OPPO BDP-95 fan te testen. Dit geeft al aan, dat jouw fan stiller is dan die van mij.

Ik heb even gewacht met reageren, omdat ik door een kennis, die 7 weken eerder dan ik de '95' had gekocht mij 2 dagen geleden belde over zijn OPO BDP-95 fan, na 7 'stille weken' nu ook goed te horen is. Ik had gehoopt, dat mijn rumoerige fan en die van die Amerikaanse blogger, exemplarisch zijn.
Voor antwoord te geven nog even kennis gebeld en de fan begint bij hem nog steeds, evenals bij mij, stevig continu op volle toeren te blazen na 1e opdracht met de remote.
Hij heeft niets aan de opstelling van de '95' veranderd. Ondanks temperatuurdaling wordt ook bij hem nog niet gestookt.
Wij zijn zeker geen audio-puristen, maar we horen duidelijk tijdens rustige passages in de muziek of tijdens films gedurende momenten waar niet gesproken wordt en geen filmmuziek speelt, de fan van de '95'. Dus ook met de '95' op pauze. Afstand tot de '95' 4 -5 meter.
edit
Hopelijk is er totaal geen link, maar beiden hebben we een regiovrijgemaakte '95'. Vraag, is jouw stille OPPO regiovrij?

riwi

De mijne heeft de pro mod van jvb.
Hij staat op 5m afstand links van de linker speaker. Zoals gezegd kan ik hem bij absolute stilte wel horen, maar niet op een storend niveau.

FDLARRY

Citaat van: Multi-Region op oktober  9, 2011, 06:47:58
@FDLARRY. Bedankt dat je moeite hebt genomen geluidsniveau van de OPPO BDP-95 fan te testen. Dit geeft al aan, dat jouw fan stiller is dan die van mij.
edit
Hopelijk is er totaal geen link, maar beiden hebben we een regiovrijgemaakte '95'. Vraag, is jouw stille OPPO regiovrij?
Nee, de mijne is orgineel, ik heb het wel even overwogen, hij was al open voor de mod maar omdat ik totaal geen ander regio materiaal heb en mijn OPPO het meest gebruik voor mij audio verzameling en minder voor beeld heb ik het maar niet gedaan.

Vik

Een vraag aan de BDP-95 bezitters die een JVB Digital region-zone free mod hebben:

Hoe werkt dit??

Ik heb in de tussen tijd al 2 mailtjes gestuurd naar JVBdigital met deze vraag maar tot op heden geen reaktie.  CineMike kwam hier ook al niet uit.

Het gaat niet om de pro- mod maar de gewone.

Ik heb via de vorige eigenaar van mijn Oppo, via zijn account op JVBdigital een manual doorgestuurd gekregen maar die is van de pro mod en doet helemaal niets op die manier.

Alvast bedankt.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

riwi

Met mijn 83 en mijn huidige 95 met pro mod is het als volgt :
- speler uit zetten met de AB.
- Op de AB de gewenste regio drukken (1 of 2)
- De 83 moest ik dan handmatig aanzetten, de 95 gaat geloof ik vanzelf aan na het drukken van de 12 of de 2

Met de 83SE met jvb mod was het als volgt :
- turn player off with remote control
- press and hold the blue button until the player beeps (approx 5 seconds)
- select zone 1 2 or 3

Die instructie kreeg je er bij in de doos van de Oppo toen je hem hebt gekocht.

Vik

Citaat van: riwi op oktober 16, 2011, 11:07:11
Met mijn 83 en mijn huidige 95 met pro mod is het als volgt :
- speler uit zetten met de AB.
- Op de AB de gewenste regio drukken (1 of 2)
- De 83 moest ik dan handmatig aanzetten, de 95 gaat geloof ik vanzelf aan na het drukken van de 12 of de 2

Met de 83SE met jvb mod was het als volgt :
- turn player off with remote control
- press and hold the blue button until the player beeps (approx 5 seconds)
- select zone 1 2 or 3

Die instructie kreeg je er bij in de doos van de Oppo toen je hem hebt gekocht.

Dag Riwi,

Die van de 95 Pro had ik ook gekregen maar dan moet de speler vanuit standby weer aanspringen na het omzetten van de regio. Dat doet hij dus niet.

De Oppo 83 was inderdaad met de kleuren en piepjes, die had ik ook en er zat ook een manual in de doos.  Bij de 95 zat helemaal niks.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

riwi

_Mijn_ 83 moest ik handmatig weer aanzetten.
Je kon dus niet merken of het drukken van de 1, 2 gewerkt had tot je er een gelimiteerde disk in stak.

Vik

Citaat van: riwi op oktober 16, 2011, 12:17:32
_Mijn_ 83 moest ik handmatig weer aanzetten.
Je kon dus niet merken of het drukken van de 1, 2 gewerkt had tot je er een gelimiteerde disk in stak.

Dat heb ik al geprobeerd. Het gekke is dat hij op regio 1 staat. Ik heb een film gepakt waar echt regio 2 opstaat. Eden Lake. Zodra ik die erin doe blokkeert hij.

Het moet echt een kleine handeling zijn.  Ik heb wel verschillende dvd's geprobeerd van verschillende regio's en die doet hij wel automatisch zoals staat beschreven in de handleiding.

fugazi_2009

Dit zegt blueraychip voor de standard mod:
Citeer
    By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
    1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show "No Disc".

2. About 4 seconds after the "No Disc" displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.

3. Power off your player. When started up again, the regioncode has changed.
    Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vik

Citaat van: fugazi_2009 op oktober 16, 2011, 14:22:02
Dit zegt blueraychip voor de standard mod:

Hé Jack bedankt! Ik ga hem straks ff proberen.  ;)