Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Citaat van: fugazi_2009 op oktober 16, 2011, 14:22:02
Dit zegt blueraychip voor de standard mod:

It worked thanx!  ;)

Ik heb gisteren zitten spelen met een externe usb schijf en image files van blu ray films geprobeerd af te spelen. Helemaal top!!

VOB dvd mappen ook geprobeerd, en wat me opviel was dat de ondertiteling een soort roze/paarse gloed kreeg. Je moet dan wel de map induiken om de eerste file te selecteren en dan speelt de gehele film gewoon af. Menu van de film werkt niet want als je wat wil selecteren skipped hij gewoon naar de film.

Ik ben super blij met de Oppo en besef nu hoe super snel (was ik vergeten) hij is in gebruik vergeleken met de Denon 2500.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

riwi

Ik had Oppo nog gemailed. Pluim voor deze mensen bij Oppo support want zelfs met een typefout in mijn mail adres wisten ze me nog terug te mailen :)  (xs4all met 3x een L)

Ik heb gevraagd of er een upnp control point voor ipad of andoid pad aan zat te komen. De support man zei dat ze er zeker mee bezig waren momenteel, maar een release datum oid was er nog niet.
Ik vond het in ieder geval al goed nieuws dat er misschien een android pad remote control point gaat komen op termijn. Dat zou hem voor mij 100% compleet maken deze Oppo.

LittleNinja

Ik zou daar toch niet al teveel hoop op vestigen.. Dit werd namelijk ook geroepen als reactie op de vraag of ze nog een regelbare kantelfrequentie zouden toevoegen aan de BDP83... Daar wacht ik ook nog steeds op. :-X  :D

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op oktober 26, 2011, 01:22:52
Ik zou daar toch niet al teveel hoop op vestigen.. Dit werd namelijk ook geroepen als reactie op de vraag of ze nog een regelbare kantelfrequentie zouden toevoegen aan de BDP83... Daar wacht ik ook nog steeds op. :-X  :D

Volgens mij kwam daar toch wel gauw als antwoord op dat dit niet ging lukken met de 83?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

FDLARRY

Laatst 2 K2HD CD's aangeschaft, waaronder (zie plaatje) Deze zijn beide 24-Bit/100kHz Mastering, nou klinken de CD's fantastisch maar mijn OPPO geeft aan 16 bits 44 khz, wat instellingen verandert maar blijft dit aangeven, ik heb wel het idee dat ie wel degelijk op 24 bits afspeelt zo goed klinkt het maar begin toch te twijfelen als ik 16 bits zie in het display, iemand anders ervaring met K2HD CD's?

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

marconist

Marketing geleuter:

Let op dit zinnetje:
"It is a normal Redbook CD that will play on anything that plays CDs."

http://www.stereomojo.com/K2%20HD/K2HDReview.htm

Beetje studio werkt (bij masteren CD) met 24-bits en 96 kHz sampling.

FDLARRY

Dank, lekker duidelijke uitleg, het klinkt wel als een klok. :music:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

riwi

Citaat van: LittleNinja op oktober 26, 2011, 01:22:52

Ik denk dat voor de programmeerbare kantelfrequentie toch ook een hardware wijziging nodig zou zijn.
Voor de upnp control point hoeven ze zelf weinig te doen. Een open source upnp control point als Bubble upnp is er al voor Android en voor Apple zal er ook wel wat zijn. Ze hoeven alleen software te schrijven die mogelijk maakt dat de mediaplayer in de Oppo zich door een extern ding via IP laat aansturen.

fugazi_2009

Ik zag in het Goldmund nieuws topic dat de nieuwe Goldmund speler, welke gebaseerd is op de Oppo 93, bediening via iPad e.d. krijgt. Dus dan neem ik aan dat Oppo hier zelf ook wel mee zal komen. Van oppo mag je dan overigens ook verwachten dat er ook een android versie komt.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

FDLARRY

Android versie zou zeer wenselijk zijn, ik ben benieuwd. ;)

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Ralph71

Citaat van: vik op november  5, 2011, 23:02:33
Review Areadvd :

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_oppo95.shtml

Leuk om te lezen!  :)

Overigens wel vreemd dat hij adviseert om bass-management uit te zetten en alle speakers op large vanaf middelgrote speakers. Lijkt me dat je dan een fors stuk laag mist?
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

marconist

Citaat van: Ralph71 op november  6, 2011, 09:38:05
Leuk om te lezen!  :)

Overigens wel vreemd dat hij adviseert om bass-management uit te zetten en alle speakers op large vanaf middelgrote speakers. Lijkt me dat je dan een fors stuk laag mist?

Ik denk het niet. De sub staat er immers nog op en het LFE-kanaal gaat van 120 Hz naar beneden.
Nadeel van zijn aanpak is wel dat de speakers een verder doorlopend laag krijgen aangeboden, waar sommige types met vervorming op reageren.
Je moet dus je speakers kritischer kiezen.
Overigens deel ik zijn opmerking in deze over bass-management niet; acoustische invloeden (plaatsing dus) geven veel meer verstoringen in klank en geluidsbeeld.

Ralph71

Citaat van: marconist op november  6, 2011, 10:50:54
Ik denk het niet. De sub staat er immers nog op en het LFE-kanaal gaat van 120 Hz naar beneden.
Nadeel van zijn aanpak is wel dat de speakers een verder doorlopend laag krijgen aangeboden, waar sommige types met vervorming op reageren.
Je moet dus je speakers kritischer kiezen.
Overigens deel ik zijn opmerking in deze over bass-management niet; acoustische invloeden (plaatsing dus) geven veel meer verstoringen in klank en geluidsbeeld.

Wat zou jij in mijn geval doen? Zouden de Arcs geschikt zijn om op large te zetten in de Oppo? Of zouden ze dan vervormen in het laag?
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

jaco

Via de hdmi uitgang is de 93 gelijk aan de 95 blijkbaar ?

FDLARRY

Citaat van: jaco op november  6, 2011, 12:33:22
Via de hdmi uitgang is de 93 gelijk aan de 95 blijkbaar ?
Je koopt de 95 tov de 93 voornamelijk om zijn extra analoge audio kwaliteiten, digitaal zijn ze nagenoeg gelijk.

jaco

Dan heb ik de juiste gekocht  ;D Analoog heb ik niet meer.

FDLARRY

Citaat van: jaco op november  6, 2011, 13:14:38
Dat scheelt idd een hoop meerprijs. ;)

riwi

Citaat van: jaco op november  6, 2011, 13:14:38

Alleen uit de luidsprekers dan :) de decibellen.

marconist

Citaat van: Ralph71 op november  6, 2011, 11:42:57
Wat zou jij in mijn geval doen? Zouden de Arcs geschikt zijn om op large te zetten in de Oppo? Of zouden ze dan vervormen in het laag?

Ik zou ze op 'large' zetten, dat geeft m.i. voordelen bij het beluisteren van muziek door een betere spreiding van het laag.
Die Arc's van jou zijn uitstekende compacte monitors, die er op gemaakt zijn om ook in het laag hun mannetje te  staan en niet zomaar op te breken.

Ik zou ook (uitproberen) de sub dan pas heel laag te laten beginnen (45Hz of lager). Uitproberen lijkt mij goed te kunnen met muziek met een goede bass solo (dus niet eentonig geplok  ;) maar iemand die een mooie bassline  speelt.
Op die manier kun je muzikaal je systeem optimaliseren en tegelijkertijd profiteren van  de sub bij het effectenwerk in films.

jaco

Citaat van: riwi op november  6, 2011, 13:48:41
Alleen uit de luidsprekers dan :) de decibellen.
Ja uit elke driver komen nog analoge trillingen. Dat komt door die oren he, miljoenen jaar oud ontwerp..

riwi

Citaat van: marconist op november  6, 2011, 13:49:29
Ik zou ze op 'large' zetten, dat geeft m.i. voordelen bij het beluisteren van muziek door een betere spreiding van het laag.
Die Arc's van jou zijn uitstekende compacte monitors, die er op gemaakt zijn om ook in het laag hun mannetje te  staan en niet zomaar op te breken.

Ik vind dat een vreemd advies. Uitproberen staat natuurlijk vrij en is ook aan te raden. Maar de DD15 die Ralph71 heeft gaat veel dieper en met meer energie. Bovendien biedt die de akoustische aanpassing voor het frequentie gebied dat via de sub loopt. Daardoor verhelp je veel problemen in de laag regionen die optreden tgv de kamer.
En bovendien : Als je de front speakers op Large zet dan komt er bij stereo toch helemaal geen geluid uit de sub?
Als je de DD15 reduceert tot sub die alleen bij films het LFE kanaal mag weergeven dan heb je de verkeerde sub gekocht. Dan had je ipv 3200 euro voor de DD15 beter een goedkopere SVS kunnen nemen.

Ik draai met mijn 4x B&W N803 die tot 32Hz moeten gaan gewoon met de DD15, ook voor stereo.

marconist

Citaat van: riwi op november  6, 2011, 14:18:00
Ik vind dat een vreemd advies.

Ralph71 gebruikt een Arcam, als ik mij niet vergis. Daarin kun je 'large' fronts en de sub samen laten spelen. Alleen in 'pure stereo' schakelt de sub volledig af. Handig dus.

Bij analoge aansluiting kies je zelf of je bass-management ic. room-calibration gaat doen in de Oppo óf in de receiver/versterker. Niet in allebei dus.   ;)
Wanneer je een receiver/versterker hebt die niet de mogelijkheid geeft om de sub ook in een 'large' installatie te laten meespelen is je opmerking wellicht terecht. In dat geval is het wellicht aan te raden de sub 'high level' aan te sluiten op de frontspeaker uitgangen, vooropgesteld dat de sub dan voldoende instelmogelijkheden heeft.
V.w.b. de prijs van een sub: je kiest 'm niet zozeer om 50 Hz weer te geven, maar 25 Hz of lager. Dat goed doen bepaald de prijs zoals helaas maar al te vaak duidelijk wordt als je een 'boom-kastje' hoort meezuchten. Vooral in muziek is dat storend.

Maarre, ieder zijn meug hoor. Het eindresultaat telt.

riwi

Ik vind de bass via speaker + sub een beetje de n00b stand. Dat wil je niet die verdubbelde bass. Dat werkt alleen als je precies de afval karakeristiek van je main speakers kan aanvullen met de Sub. In de praktijk onmogelijk.

De Sub highlevel aansluiten is in een meerkanaals setup al helemaal niet aan te raden. Zeker niet als je geinvesteerd hebt in een HT versterker die bedoeld is om juist dat te regelen.

De Arcam heeft niet de parametrische EQ mogelijkheden die de Velodyne sub wel biedt. De Arcam en Oppo doen alleen afstanden en levels.

En je koopt een sub niet voor de 50Hz en ook niet voor de 25Hz. Ik koop een Sub en met name de Velodyne vanwege de controle over de bass regionen tot 200Hz. Die controle gooi je overboord met jouw adviezen.

Ik begrijp wel vanuit welk standpunt jij redeneert (denk ik ;) ) : overwegend stereo gebruik, met wat speakertjes erbij voor de effectjes bij een filmpje. Maar als je een serieuze HT setup wilt, is de insteek toch anders. En als je een serieuze HT versterker en sub hebt zou ik zeggen dat je die ook moet inzetten. Tenzij je luistertests anders bewijzen. Ik zou in ieder geval uit de set de sterkste punten van ieder component willen gebruiken.

SV..S

even een vraagje,
ik meen in 1 van deze 34 pagina's gelezen te hebben dat bij de configuratie van de speakers je de afstanden van de speakers per paar(u) in moet stellen.
dus de fronts en de rears?
dat heb ik toch hopelijk wel verkeerd begrepen, bij mij zit er behoorlijk wat verschil in de afstand tussen de linker en rechter rear.
ik mag toch wel hopen dat deze apart in te stellen is?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15