Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: destroyer2usa op augustus 27, 2011, 23:39:34
Jammer dat mijn pc alweer 4 jaar oud is...weet niet hoe snel een huidige i5 of i7 zo'n 40 gig file omzet in iso maar  " ik" ben daar toch wel 20 minuten zoet mee... 
Wellicht de HDD snelheid, 40Gig in 20 minuten is zo'n 33MB/s, alleen als je via (e)Sata of USB3.0 met twee verschillende HDD's werkt valt daar nog een factor 2 winst te boeken,
staat los van je processor nog  ;)

borkaenjo@work

Ach, je hoeft hem alleen maar aan te zetten.
De rest gaat vanzelf.  ;D

Multi-Region

Als ik het goed begrijp, heb ik als STEREO (aka 2 CH/LPCM 2.0) freak niets aan die veel geroemde SABRE-Reference ES9018 DAC, maar moet het doen met de 'standaard' ES9019 D/A converter, die de aparte stereo uitgang verzorgt.
(SABRE-DAC voor de analoge 7.1).

RobertVanWoerden

Citaat van: Multi-Region op september 18, 2011, 15:52:43
Als ik het goed begrijp, heb ik als STEREO (aka 2 CH/LPCM 2.0) freak niets aan die veel geroemde SABRE-Reference ES9018 DAC, maar moet het doen met de 'standaard' ES9019 D/A converter, die de aparte stereo uitgang verzorgt.
(SABRE-DAC voor de analoge 7.1).

Als de Oppo 95 hetzelfde werkt als mijn 83, dan kun je de stereo ook aansluiten op de FL/FR aansluiting in het MCH gedeelte.

Multi-Region

Citaat van: RobertVanWoerden op september 18, 2011, 16:12:38
Als de Oppo 95 hetzelfde werkt als mijn 83, dan kun je de stereo ook aansluiten op de FL/FR aansluiting in het MCH gedeelte.
...maar wil ook gebruik maken van LPCM 2.0 track op muziek Blu-rays. Mis dan toch geluidsinfo; en bij Blu-ray flims de stemmem op de centerspeaker...

Ralph71

Inmiddels staat de nieuwe (beta)software met mp3 ondersteuning op de Oppo uk website.
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

RobertVanWoerden

Citaat van: Multi-Region op september 18, 2011, 16:27:17
...maar wil ook gebruik maken van LPCM 2.0 track op muziek Blu-rays. Mis dan toch geluidsinfo; en bij Blu-ray flims de stemmem op de centerspeaker...

Waarom zou je geluidsinfo missen als je 2.0 afspeelt via de front aansluitingen van de 7.1 uitgang? Bij mijn weten staan alle uitgangen van de Oppo's open, en ligt het maar net aan je aansluiting naar de versterker welke gebruikt wordt, de stereo uitgang of de fronts van de 5.1 uitgang.

Wat betreft de center speaker, dat begrijp ik niet, in je andere post schrijf je juist dat je alleen stereo wilt luisteren. Of wil je voor films toch 5.1? Is overigens voor sommige studio muziek ook zeer aan te raden.

FDLARRY

High Fidelity Audio Performance:
•SABRE32 Reference Audio DAC - The DAC (Digital-to-Analogue Converter) is one of the most important components for digital audio playback. The SABRE32 Reference ES9018 from ESS Technology is the world's best performing 32-bit audio DAC solution targeted for high-end consumer applications and professional studio equipment. With the ESS patented 32-bit Hyperstream™ DAC architecture and Time Domain Jitter Eliminator, the SABRE32 Reference DAC delivers an unprecedented DNR (Dynamic Range) of up to 135dB and THD+N (Total Harmonic Distortion plus Noise) of -120dB, the industry's highest performance level that will satisfy even the most demanding audio enthusiast. The BDP-95EU uses two ES9018 DAC chips - one for the 7.1-channel output, and another for the dedicated stereo output.
;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Multi-Region

Bedankt voor de reacties!
Voor aanschaf bij BDP-95EU gebruiker en ook stereo-liefhebber langs geweest. Beiden hebben we vastgesteld, dat geluid RECHTSTREEKS van de analoog stereo-uitgang van de OPPO BDP-95 minder klinkt dan hetzelfde analoge stereo signaal via een Sony Bravia flatscreen, waar ook (nog) analoog stereo-uit op zit. Dit signaal is ook aangesloten op de stereoversterker en krijgt de flatscreen via HDMI.
Natuurlijk nog versterker ingangen en interlinks omgewisseld, maar de geluidsverschillen blijven.
Impedantie versterker: 100 Kohm.

edit
Bij analoog stereo-uit van de OPPO BDP-95 nog een ander fenomeen geconstateerd. Bij (muziek) Blu-rays blijkt na een aantal tracks geluidsbeeld dicht te slibben. Lade open en daarna weer dicht gedaan, gaat disc op zelfde punt weer verder en... geluid weer OK, tot na aantal tracks zelfde fenomeen weer optreedt.
En alleen bij Blu-ray, dus niet bij DVD, CD en SACD.
We hebben er nog geen goede verklaring voor. Vermoedden, dat OPPO ROM en RAM niet goed  
gescheiden heeft. Dus als de RAM vol is beïnvloed ie de ROM en gaat fouten maken in het omzetten in de DAC....

daxie

Citaat van: Multi-Region op september 19, 2011, 07:38:17
Voor aanschaf bij BDP-95EU gebruiker en ook stereo-liefhebber langs geweest. Beiden hebben we vastgesteld, dat geluid RECHTSTREEKS van de analoog stereo-uitgang van de OPPO BDP-95 minder klinkt dan hetzelfde analoge stereo signaal via een Sony Bravia flatscreen, waar ook (nog) analoog stereo-uit op zit. Dit signaal is ook aangesloten op de stereoversterker en krijgt de flatscreen via HDMI.
Natuurlijk nog versterker ingangen en interlinks omgewisseld, maar de geluidsverschillen blijven.

edit
Bij analoog stereo-uit van de OPPO BDP-95 nog een ander fenomeen geconstateerd. Bij (muziek) Blu-rays blijkt na een aantal tracks geluidsbeeld dicht te slibben. Lade open en daarna weer dicht gedaan, gaat disc op zelfde punt weer verder en... geluid weer OK, tot na aantal tracks zelfde fenomeen weer optreedt.
We hebben er nog geen goede verklaring voor. Vermoedden, dat OPPO ROM en RAM niet goed 
gescheiden heeft. Dus als de RAM vol is beïnvloed ie de ROM en gaat fouten maken in het omzetten in de DAC....

sjonge jonge. Hoe zou in godsnaam een ROM kunnen beïnvloed worden?

LOTS

???

Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar zeg je nu dat de DA-conversie via de Sony Bravia, eenvoudigweg beter klinkt dan rechtstreeks via de Sabre DAC's van de Oppo?
Dan deugt dit apparaat toch helemaal niet?
I.i.g. zonde van je geld...
En al die recensies dan?

Ook het inkakkende geluidsbeeld voorspelt niet veel goeds. Lijkt mij i.i.g. niet mee te werken. Je zou aan een defect kunnen denken.
LOTS: Lord Of The Strings

Ralph71

Impedantie versterker: 100 ohm.

edit

Ik zou maar eens terug gaan naar je dealer. Zelf speel ik al maanden met de Oppo BDP-95 en herken geen van deze klachten...
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Multi-Region

Citaat van: LOTS op september 19, 2011, 09:45:02
Ook het inkakkende geluidsbeeld voorspelt niet veel goeds. Lijkt mij i.i.g. niet mee te werken. Je zou aan een defect kunnen denken.
Dat 'inkakkende' geluidsbeeld gebeurt pas na een aantal tracks. Lade ff open en dicht en OPPO pakt draad weer op en geluid is meteen weer OK. Na weer aantal tracks, zelfde fenomeen.
Nogmaals, alleen bij muziek Blu-ray en bij toepassing analoog stereo uit.
Bij film Blu-ray zal, hoogstwaarschijnlijk door veel minder audio info, e.e.a. niet eens merkbaar zijn.

PS
De OPPO BDP-95EU zit nog in garantie trouwens.

Kjelt

Impedantie versterker: 100 ohm.
Ik zou dan eerst die flatscreen eens helemaal loskoppelen, lijkt me dat die de boel aan het verzieken is. Zet eens je Oppo als enigste aangesloten aan je versterker en luister dan nog eens. Zou niet de eerste keer zijn dat een tv de boel verziekt omdat een tv net als een receiver een samenkomst van audiokabels,videokabels,antennekabels is en je dus als je niet weet wat je doet twee sterpunten aan het creeren bent (1 je receiver , 2 je tv). Als je het goed wilt aansluiten dan moet je tv alleen je monitor zijn , oftewel 1 hdmi kabel van je receiver (sterpunt) naar je tv, niets meer en niets minder anders heb je weer kans op ellende. En dan ga je de verkeerde component de schuld geven, even uitgesloten dat de Oppo defect is maar dat kun je snel constateren door deze als enigste aan te sluiten op de receiver.

CiteerWe hebben er nog geen goede verklaring voor. Vermoedden, dat OPPO ROM en RAM niet goed  
gescheiden heeft. Dus als de RAM vol is beïnvloed ie de ROM en gaat fouten maken in het omzetten in de DAC
Wat bedoel je te zeggen , dat de RAM buffer vol loopt? Dat kan in principe helemaal niet omdat BD een max audio en video bitrate heeft en daar zal de bd speler chipset rekening mee houden. Dan zou er een fout in de chipset moeten zitten, lijkt me stug dat jij de eerste bent die daar tegenaan loopt.

Multi-Region

Citaat van: LOTS op september 19, 2011, 09:45:02Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar zeg je nu dat de DA-conversie via de Sony Bravia, eenvoudigweg beter klinkt dan rechtstreeks via de Sabre DAC's van de Oppo? Dan deugt dit apparaat toch helemaal niet? I.i.g. zonde van je geld...En al die recensies dan?
Recensies gaan meestal over analoog 5.1 en 7.1 (Sabre DAC), niet analoog 2CH/stereo (eigen ES9019 D/A converter en uitgangs-trap).
Audio-kennis wacht nog op bericht OPPO team.

Deze week verwacht ik mijn BDP-95 en gaan we zeker vergelijken.

FDLARRY

Nogmaals:

The BDP-95EU uses two ES9018 DAC chips - one for the 7.1-channel output, and another for the dedicated stereo output.

:nopompom:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Danny1981

Ik was even op de site van JVB Digital aan het kijken en zag dat er nu van zowel de Oppo 93 als de 95 een 3G-SDI en een Pro modification versie is.
http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=browse&searchtype=brand&searchstring=Oppo

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met zo'n 3G-SDI modification en/of dit echt een noemenswaardige meerwaarde heeft?
Bij de 95 is het toch wel een fors bedrag dat je er extra voor betaald.
€1.149,- zonder of €2.399,- met 3G-SDI modification.

Info Oppo met 3G-SDI:
Installation of this modification is quick, very easy and can be done within 2 minutes.
!!! NO SOLDERING NECESSARY !!! Just open your player and plug it in.

For more information about the kit please follow THIS LINK.

SDI specifications:
The 3G-SDI upgrade offers an affordable way of adding a SMPTE 424M high definition serial digital interface (3G-SDI) to your equipment. The connection bypasses the D/A and A/D stages and sends a digital signal (up to 1080) directly into your video processor. The result is a much more detailed picture with richer colors and NO video noise.
Features:
- Includes OSD and interactive menu's in the SDI signal.
- Supporting standards: 3G-SDI (SMPTE 424M), HD-SDI (SMPTE 292M) and SDI (SMPTE 259M-C).
- Supports SD resolution of: 480i and 576i.
- Supports HD resolution of: 720p, 1080i, 1080p and 1080p24
- 8 channels of embedded audio (LPCM or bitstream at 48KHz).

Extra info:
Please note that the 3G-SDI output does not mean 3D SDI. 3G-SDI specifications are according SMPTE-424M. This upgrade does not support the 3D SDI standard known as SMPT-3D.
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Kjelt

Dan zul je dus een professionele videoprocessor moeten hebben die en een SDI ingang heeft EN beter is dan de videoprocessing van de Oppo. Dan vraag ik me af waarom je nog een Oppo 95 wilt kopen als je dat al hebt  ;)

Danny1981

Duidelijk, thanks Kjelt... scheelt weer  ;D
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Claudio

LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

riwi

Citaat van: Claudio op september 27, 2011, 10:44:10
Yes mp3 playback bij de nieuwe eu versie
http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/firmware/

Ik kreeg gisteren op mijn amerikaanse Oppo 95 nieuwe officiele firmware automatisch aangeboden.

Claudio

Ja er waren wat problemen met  POTC4 3D. Iig snel een oplossing aangeboden.
Kan overigens bevestigen dat mp3's het nu dus doen met de nieuwste firmware.  ;)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Multi-Region

Onlangs is de OPPO BDP-95 gearriveerd als opvolger van mijn OPPO BDP-83 voor DVD en Blu-ray en mijn Denon DVD-3930 voor audio.

De BDP-95 moet nog verder inspelen, maar qua audio (stereo/2.0) wint bij A/B vergelijking CD's en SACD's momenteel nog steeds met gemak mijn Denon DVD-3930. Vooral in middengebied.
(XLR uitgangen nog niet geprobeerd).

Waar ik wel van baal is de rumoerige cooler/fan van de BDP-95. Heb ik de fan van de OPPO BDP-83 nog nooit gehoord, die van de BDP-95 hoor ik nog op 4,5 meter afstand tijdens rustige passages in de muziek of film.
Herkenbaar?

evilniek

De OPPO BDP-93 is fanloos, misschien een gemodde versie op de kop tikken?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Multi-Region

Citaat van: evilniek op september 29, 2011, 10:13:56
De OPPO BDP-93 is fanloos, misschien een gemodde versie op de kop tikken?
De '95' dus niet. zie ook 'Fan Noise on the Oppo BDP-95'.  

OPPO zal zsm niet met een firmware update moeten komen, maar wel met een hardware update in de vorm van een stille fan!