Ervaringen met unRAID?

Gestart door Bolle, november 24, 2010, 15:23:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowi

Citaat van: skank1 op oktober 12, 2012, 10:39:30
probleem is dat ik simple features wou installeren
de plg files staan onder
flash drive \config\plugins\
gereboote
maar helaas, niets te zien
zelfs mn explorer gerefreshed , nothing

ideetjes?
Welke versie van unraid heb je? Vanaf rc8a geeft dit problemen, dus beste is om rc5 te gebruiken...

skank1

Citaat van: jowi op oktober 12, 2012, 12:31:18
Welke versie van unraid heb je? Vanaf rc8a geeft dit problemen, dus beste is om rc5 te gebruiken...

rc5

het is ondertussen gelukt om simple features te installeren (wel niet via reboot, maar manueel via installplg (en dan filename))

nu nog een makkelijkere manier vinden om selectief bestanden over te zetten tss servers zonder win machine
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

Share van de ene server mounten op de andere server en dan via CP kopieren op de commandline.

via het mount commando op linux moet je een heel eind komen.

Het zal iets zijn als:

mount -t cifs of smbfs //server/share -o username=vivek,password=myPassword /mnt/sharenaam

Een van de 2 bold opties zou moeten werken (afhankelijk van je linux versie), het italic gedeelte is optioneel en alleen nodig als je gebruikers rechten hebt ingesteld op de share en geen guest access.

daarna kun de met cd /mnt/sharenaam de share openen op de commandline en met ls -l een listing opvragen en met cp kopieren. cp heeft een een aantal opties waardoor je bijv ook hele directories in een keer kan kopieren.

skank1

CHINEES
:(
blijkbaar is zoiets ook mogelijk met rsync
maar hoe of wat, i dont know
ik wil geen complete shares kopieren enkel, hier en daar een folder met de inhoud
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Vraag voor mensen die streamen naar een dune.
Zijn er problemen met wat hogere bitrate blu rays die gestreamed worden naar een dune ?

Ik had iets van 38 mbps en het ging haperen. De film x-man Origins wolverine. Eerste 30 minuten ok, en daarna haperingen. Daarna django, veel lagere bitrate maar ook niet goed. Andere film met bitrate van 25 mbps liep wel prima voor zover ik gecontroleerd heb.

Maar controleren of het van dezlefde hdd komt, wellicht dat die niet heel lekker meer is.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi


skank1

ook nooit problemen gehad met een dune
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Robbo

Is je server niet bezig met iets anders ?

skank1

Citaat van: Robbo op oktober 13, 2012, 09:28:22
Is je server niet bezig met iets anders ?

dan nog, ik heb een veel tragere processor, en ik kan uitpakken, kopieren en full bluray afspelen zonder de minste stottering
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

#1734
Citaat van: skank1 op oktober 12, 2012, 15:36:51
CHINEES
:(
blijkbaar is zoiets ook mogelijk met rsync
maar hoe of wat, i dont know
ik wil geen complete shares kopieren enkel, hier en daar een folder met de inhoud

Rsync is het synchroniseren van folders/schijven/shares. Het kan dus wat je wil, maar veel makkelijker dan bovenstaand zal het niet zijn. Begin wel steeds minder van je keuze voor Unraid te snappen, als bovenstaande al chinees voor je is, was je dan niet makkelijker afgeweest met een syno of een Qnap?

Anyway Rsync:

rsync -avz username@bronmachine:/bronmachine/share/folder /share/doelfolder

Uitvoeren op de doelmachine uiteraard, en op beide machines Rsync geconfigureerd hebben.

skank1

Citaat van: dennism op oktober 13, 2012, 11:15:32
Rsync is het synchroniseren van folders/schijven/shares. Het kan dus wat je wil, maar veel makkelijker dan bovenstaand zal het niet zijn. Begin wel steeds minder van je keuze voor Unraid te snappen, als bovenstaande al chinees voor je is, was je dan niet makkelijker afgeweest met een syno of een Qnap?

Anyway Rsync:

rsync -avz username@bronmachine:/bronmachine/share/folder /share/doelfolder

Uitvoeren op de doelmachine uiteraard, en op beide machines Rsync geconfigureerd hebben.

Euh nee, heb totaal geen problemen met unraid
En veel voordelen tov een nas, ik zou zelf nooit een nas kiezen..
Trowuens ben bijna klaar met via win te kopieren en ga het toch niet meer nodig hebben
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Citaat van: skank1 op oktober 12, 2012, 10:39:30
Ander vraagje, hoe zet ik het snelst bestanden over tss unraid server 1 en unraid server 2?
nu doe ik dit via mn windows machine maar da gaat traag! (9/10 gaat hij van unraid 1 naar mn win desktop en dan naar unraid 2)
Bij mij van de ene naar de andere server zie ik als ik het op de PC tussen 2 shares oversleep gewoon rond de 50 Mbyte/sec gaan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Citaat van: skank1 op oktober 13, 2012, 10:05:58
dan nog, ik heb een veel tragere processor, en ik kan uitpakken, kopieren en full bluray afspelen zonder de minste stottering
Die problemen had ik op mijn Atom systeem, zet ze nu over naar de Xeon en als dat wel loopt dan weet ik wat me te doen staat :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

dennism

Citaat van: skank1 op oktober 13, 2012, 11:32:22
Euh nee, heb totaal geen problemen met unraid
En veel voordelen tov een nas, ik zou zelf nooit een nas kiezen..
Trowuens ben bijna klaar met via win te kopieren en ga het toch niet meer nodig hebben

Welke voordelen zoal dan? Alles wat een Unraid machine kan, kan een Syno of Qnap in princiepe ook, en ik heb het idee makkelijker ook nog voor de minder gevorderde gebruiker. Ik zie de voordelen vooral in de scaling zitten, waar je bij Unraid makkelijker, en goedkoper na het bouwen van de machine veel schijven kan bijplaatsen, terwijl je bij een nas vaak gebonden zit aan 2 of 4 schijven wil je de prijs redelijk houden. Sas/Sata kaartje in je unraid machine en gaat met die schijven  ;) En ander voordeel is natuurlijk wel dat bij extreme uitval schijven leesbaar blijven op individuele basis.

Verder zie ik voor vooral minder gevorderde gebruikers alleen maar nadelen, voor gevorderde gebruikers met kennis is eigenlijk alleen punt 1 en misschien 4 echt van toepassing.

1. hoger stroom verbruik
2. lastiger te configureren
3. minder goede officiele ondersteuning
4. filesystem waar geen tot weining ontwikkeling meer in zit.
5. Kleine community dan bijv Syno/Qnap waardoor je bij problemen vaker zelf moet gaan vogelen naar een oplossing.

En zeggen dat je geen problemen ondervind, is zacht gezegt verrassend te noemen daar de laatste 2 pagina's vooral gaan over installatie vragen en problemen die je ondervind bij het bouwen van een nieuwe machine.....

dennism

Citaat van: jaco op oktober 13, 2012, 13:29:39
Die problemen had ik op mijn Atom systeem, zet ze nu over naar de Xeon en als dat wel loopt dan weet ik wat me te doen staat :)

Gezien Jowi's performance problemen lijkt een Atom idd niet geheel geschikt te zijn voor een unraid setup wanneer je performance nodig hebt. Geloof dat Jowi na de overgang op zijn Xeon setup aardig tevreden is over zijn machine

skank1

Citaat van: dennism op oktober 13, 2012, 14:32:15
Welke voordelen zoal dan? Alles wat een Unraid machine kan, kan een Syno of Qnap in princiepe ook, en ik heb het idee makkelijker ook nog voor de minder gevorderde gebruiker. Ik zie de voordelen vooral in de scaling zitten, waar je bij Unraid makkelijker, en goedkoper na het bouwen van de machine veel schijven kan bijplaatsen, terwijl je bij een nas vaak gebonden zit aan 2 of 4 schijven wil je de prijs redelijk houden. Sas/Sata kaartje in je unraid machine en gaat met die schijven  ;) En ander voordeel is natuurlijk wel dat bij extreme uitval schijven leesbaar blijven op individuele basis.

Verder zie ik voor vooral minder gevorderde gebruikers alleen maar nadelen, voor gevorderde gebruikers met kennis is eigenlijk alleen punt 1 en misschien 4 echt van toepassing.

1. hoger stroom verbruik
2. lastiger te configureren
3. minder goede officiele ondersteuning
4. filesystem waar geen tot weining ontwikkeling meer in zit.
5. Kleine community dan bijv Syno/Qnap waardoor je bij problemen vaker zelf moet gaan vogelen naar een oplossing.

En zeggen dat je geen problemen ondervind, is zacht gezegt verrassend te noemen daar de laatste 2 pagina's vooral gaan over installatie vragen en problemen die je ondervind bij het bouwen van een nieuwe machine.....

Ik heb geen zin om terug opnieuw mij te moeten "verantwoorden"
Lees de vorige paginas, er werd al genoeg over gezegd

Ik ondervind geen problemen met mn huidige machine..
Bij de nieuwbouw van een 2de machine, kom ik dingen tegen die niks met unraid te maken hebben en omdat het al lang geleden is..
Maar goed ik hoef geen verantwoording tov jou

Volgens mij zitten er hier veel meer mensen dan jij denkt die niets van linux afweten en toch een unraid machine bouwen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

#1741
Ik heb na 2 jaar ook maar eens een software update van mijn dune gedaan.
Django loopt nu goed lijkt het. Deze oude film heeft een bitrate die rond de 40 mbps schommelt.

Ook de x-men film lijkt het goed te doen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Citaat van: jaco op oktober 13, 2012, 20:33:55
Ik heb na 2 jaar ook maar eens een software update van mijn dune gedaan.
Django loopt nu goed lijkt het. Deze oude film heeft een bitrate die rond de 40 mbps schommelt.

Ook de x-men film lijkt het goed te doen.

Probeer die mooie 1440p file timescapes al getest ? :)

Erg mooi 2560x1440p web-dl via itunes (of nieuwsgroepen). Ik zie dan maar 1080p (gedownscaled door de Dune) maar mooie plaatjes en ik denk super demo materiaal voor de oooh's en de aaah's  :)
Is ook in echt 4k te krijgen (zelfs met 12 bit kleur)
http://timescapes.org/products/default.aspx

Daar hakkelt de dune af en toe op bij mij. Maar het ligt denk ik niet aan de PC, maar aan de Dune zelf die moeite heeft met de bitrate/resolutie. Ik moet hem ook nog eens met de Oppo testen via upnp/dlna.

jaco

Waarom zou je dat willen afspelen, en downscalen ?
Ik heb ook wel 4k 60fps materiaal, dat doet het ook niet ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Citaat van: jaco op oktober 14, 2012, 07:09:05
Waarom zou je dat willen afspelen, en downscalen ?
Als test voor je NAS en speler ;) Maar verder niet echt nuttig nee :)

skank1

Som eens jullie addons op :) ben benieuwd
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Van de mensen die de logitech squeezebox server addon gebruiken, weet iemand hoe ik logitech server opnieuw opstart?
Via explorer kun je wel klikken op restart maar dat doet hij hier niet
Via addon options kan ik enablen/disablen maar ook dat helpt niet
Unraid restarten helpt ook niet...

Ik heb nl 2 plugins geinstalleerd bij logitech server en die blijft maar vragen om te hetopstarten , vandaar
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Syslog zegt

Media Server (v7.7.2, r33893, Wed Mar 14 06:37:22 MDT 2012) perl 5.010001
Oct 19 17:26:42 Unraid slimserver.pl: [12-10-19 17:26:42.2061] Slim::Utils::Misc::msg (1304) Warning: [17:26:42.2058] error: Can't chmod() /usr/local/slimserver/data/Cache/InstalledPlugins/Plugins/SongLyrics/install.xml: Operation not permitted   at /boot/Slimserver/program/Slim/Utils/PluginManager.pm line 805
Oct 19 17:26:42 Unraid slimserver.pl: [12-10-19 17:26:42.2087] Slim::Utils::Misc::msg (1304) Warning: [17:26:42.2085] error: Can't chmod() /usr/local/slimserver/data/Cache/InstalledPlugins/Plugins/SongInfo/BaseSettings.pm: Operation not permitted   at /boot/Slimserver/program/Slim/Utils/PluginManager.pm line 805
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jeroen de Waal

Rechtenprobleem zo te zien.


Jeroen.

skank1

Citaat van: Jeroen de Waal op oktober 19, 2012, 19:00:39
Rechtenprobleem zo te zien.


Jeroen.

Denk ik ook
Maar hoe los ik het op
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii