Marco,s setje. Nog meer atlas eos power cords

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

Vorige topic - Volgende topic

morca

De hyper is bijna niet te vinden..
Die is oud denk ik

Ik heb die witte
Daar zijn 2 verschillende types van.

Maar degene die ik al heb is anders.
Dikker, stugger en niet verzilverd.
Met een blauwe stekker.

Hoor nu met f1 en serie kijken dat die oude witte element mooier klinkt.
Die is ofc

De nieuwere is ofc en silverplated.

Morgen word die andere oude type element verwacht.

CinéHome

Die met de blauwe stekker is niet ouder hoor. Ze hebben naast elkaar bestaan en de blauwe stekker versie is het langst gebleven.
De Hyper versie is er al lang niet meer.

Atlas liet de HDMI kabels altijd afgewerkt leveren bij hun. Zit dus niet in hun standaard gamma wat ze bij bestelling op maat confectioneren in Schotland.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Spijkie

Citaat van: morca op juni  5, 2026, 16:56:21De hyper is bijna niet te vinden..
Die is oud denk ik

Ik heb die witte
Daar zijn 2 verschillende types van.

Maar degene die ik al heb is anders.
Dikker, stugger en niet verzilverd.
Met een blauwe stekker.

Hoor nu met f1 en serie kijken dat die oude witte element mooier klinkt.
Die is ofc

De nieuwere is ofc en silverplated.

Morgen word die andere oude type element verwacht.

Misschien nog wat inspelen?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Citaat van: Spijkie op juni  5, 2026, 20:44:18Misschien nog wat inspelen?
Nee ik hoor dat er zilver op zit.
Net als op degene die ik al heb.
Iets minder scherp maar niet wat ik wil.

Ik wil juist naar ofc.
Dezelfde als ik had zeg maar.

morca

Hij zit er inmiddels tussen.
En begint na een paar uur lekkerder te klinken.

Jammer dat ik er maar 1 kan vinden.
Die ene die ik al had is stuk .
Ik moet een 2e zoeken voor de oppo.

morca

Ik heb vandaag de gesloten subs via de dsp op de sub out van de crossover aangesloten.
Zodat ik in stereo ook subs heb.

Ik heb de subs uit de hoek getrokken.

En op 35 cm dichterbij gezet dan de fronts ivm de timing.
De berekening klopt precies.
Als ik mijn hoofd iets naar links of rechts beweeg,hoor je dat de bas niet meer klopt.

Of het mooi klinkt weet ik nog niet.
Moet inregelen.
Nu eerst f1 kijken

morca

Nou ..
Daar had ik mazzel.
De dsp setting klopt al aardig.

Na iets tweaken Klinkt het al veelbelovend.

Voor de bandpass koelkast size heb ik ook iets verzonnen.
Links achter me,ook op 2,10 meter
Tegen de muur.
Heb ik alleen een tulp nodig van 6 of 7 meter,of een speaker cable van monster.
Dat word beide niet goedkoop  :D

CinéHome

CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

PascalP

Zijn mooie kabels die Atlas Element 18G, hier ook lang in gebruik gehad voordat ik overstapte naar een andere/betere kabel :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: PascalP op juni  8, 2026, 08:11:01Zijn mooie kabels die Atlas Element 18G, hier ook lang in gebruik gehad voordat ik overstapte naar een andere/betere kabel :)
Welke vind jij beter Pascal?

PascalP

Citaat van: morca op juni  8, 2026, 08:53:00Welke vind jij beter Pascal?

Ik ben van de Atlas Element 18G overgestapt naar een Wireworld Ultraviolet 7 (die is wel silver plated overigens) en heb ik tussen de Oppo 203 en processor zitten, is dan ook mijn enige bron die ik heb.

In het verleden wel eens getest samen met een forumlid en weer de Atlas Element 18G ertussen, ook een AudioQuest Pearl 48 (instapper dus), maar unaniem bleven we de Wireworld prefereren, definitie, en meer details.
AudioQuest -> Atlas -> Wireworld als ik ze moet ranken.

In een nog verder verleden in mijn vorige woning (dus al zeker 3-4 jaar geleden) de Wireworld Ultraviolet vergeleken met een Wireworld Silver Sphere 48, geen echte verandering.

En in een andere test ook vergeleken met een Nordost Heimdal 2 (ca. €600 voor 1m) en Nordost Valhalla (ca. €3000 voor 1m) en was beide een stap terug en eigenlijk helemaal niks in mijn set op dat moment, schel, niet lekker.
De enige kabel t.o.v. de Ultraviolet waar ik tot nu toe een echte significante stap heb ervaren is de oude Cinemike HDMI kabel die helaas niet meer te krijgen is sinds enkele jaren.
Wil dan wel nog eens de Cinemike Audioquest Dragon testen, dit is er nog niet van gekomen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: PascalP op juni  8, 2026, 09:26:07Ik ben van de Atlas Element 18G overgestapt naar een Wireworld Ultraviolet 7 (die is wel silver plated overigens) en heb ik tussen de Oppo 203 en processor zitten, is dan ook mijn enige bron die ik heb.

In het verleden wel eens getest samen met een forumlid en weer de Atlas Element 18G ertussen, ook een AudioQuest Pearl 48 (instapper dus), maar unaniem bleven we de Wireworld prefereren, definitie, en meer details.
AudioQuest -> Atlas -> Wireworld als ik ze moet ranken.

In een nog verder verleden in mijn vorige woning (dus al zeker 3-4 jaar geleden) de Wireworld Ultraviolet vergeleken met een Wireworld Silver Sphere 48, geen echte verandering.

En in een andere test ook vergeleken met een Nordost Heimdal 2 (ca. €600 voor 1m) en Nordost Valhalla (ca. €3000 voor 1m) en was beide een stap terug en eigenlijk helemaal niks in mijn set op dat moment, schel, niet lekker.
De enige kabel t.o.v. de Ultraviolet waar ik tot nu toe een echte significante stap heb ervaren is de oude Cinemike HDMI kabel die helaas niet meer te krijgen is sinds enkele jaren.
Wil dan wel nog eens de Cinemike Audioquest Dragon testen, dit is er nog niet van gekomen.
Ik wil geen zilveren meer .
Die zat er tussen.

Ik denk dat ik de wireworld sphere of radius ga proberen .

morca

Nou...
Ik ga helemaal overstappen op stereo.
Dit bevalt prima.
Bij veel film en serie is het geluid om je heen net alsof je nog steeds surround hebt.

Ook heb ik een upgrade gepland.
Waarschijnlijk een musical fidelity m6x 250.4/2.

Die wil ik bi amp testen..
De nieuwe op de monitoren.
De oude mm8003 op de Slam woofers.

Dan kan de atlas 4,0 power cord aan de musical fidelity.
En ik denk een supra aan de mm8003..
Die maakt de bas strakker.

Dat laatste komt omdat ik het power cord vd receiver, aan de crossover heb gezet
Een atlas eos 4,0.
Die klinkt wat wolliger als een supra.

Op de monitoren pakt dat geweldig uit.
Minder scherp en helder op de stem.
Maar wel helderder overal.

Richi

Een flinke verandering, maar het zat er aan te komen. Goed besluit!
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Ik ben er nog niet helemaal uit wat eerst.
Misschien toch beter eerst een nieuwe pre.
Die is antiek en heeft maar 1 input, omdat hij gemaakt is voor in een tape monitor loop.

Ik heb uiteindelijk gevonden waar alles opzit.
En enigszins binnen budget is.

Musical Fidelity M6S-PRE
Xlr  in en out.
Analoge volume control ,als in een ladder met weerstanden.

Zelfs nog een tape loop voor mijn equalizer  :D .

Daarnaast zit ik naar een atoll pr300 signature te kijken.
Die heeft geen xlr.
Alp volume control.
Maar wel optische en coax ingangen .
Dat is weer handig om de tv en blu ray speler aan te sluiten, zonder dat de streamer dac altijd aan hoeft te staan.

Mijn streamer heeft xlr out.
En ik heb een setje atlas over liggen straks .

chansig

Je bedoelt Alps.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Ik heb al een tijdje geleden de overstap gemaakt idd naar volledig stereo. Was ik echt meer filmliefhebber geweest dan was ik bij surround gebleven maar budget technisch komt t me beter uit om bij stereo te blijven en met tv / filmkijken is het dan ook meer dan prima
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

De musical fidelity klinkt heel zoet...?
Dat moest ik googlen.
In balans zeer muzikaal en niet scherp.
Goed voor lange luister sessies zonder luister moeheid.

De atoll schijnt erg klinische te zijn.
Waardoor hij scherp Klinkt voor sommige.
Sneller luister moe zeg maar.

Uiteindelijk is het smaak en hoe het verder uitpakt in je set .
Keuze stress  :D

Eigenlijk moet je beide een weekje testen.

Richi

Je zou eens met @AudioLaan contact kunnen opnemen, want hij voert beide merken volgens mij. Van Musical Fidelity weet ik het zeker en Atoll heb ik ook bij hem zien staan. Hij kan je iets meer vertellen over de klankkleur denk ik.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Citaat van: Richi op juni  9, 2026, 12:52:01Je zou eens met @AudioLaan contact kunnen opnemen, want hij voert beide merken volgens mij. Van Musical Fidelity weet ik het zeker en Atoll heb ik ook bij hem zien staan. Hij kan je iets meer vertellen over de klankkleur denk ik.
Heb ik al contact mee.
Hij had mijn post gelezen.

Vertellen over de klank is anders als ervaren/zelf horen.
Maar dat is idd een goed idee.

Uiteraard heb ik ook contact met cinehome.
Ik wil de receiver graag inruilen.
Dat scheelt mij weer hoofdpijn ivm te koop zetten enz...

holco

Een AV setup is prima te combineren met een mooie stereo setup.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Citaat van: holco op juni  9, 2026, 18:02:51Een AV setup is prima te combineren met een mooie stereo setup.
Dat weet ik.
Maar ik zie de meerwaarde niet zo meer als eerst .
Beter stop ik mijn budget dan in de stereo set .

holco

Citaat van: morca op juni  9, 2026, 18:10:46Dat weet ik.
Maar ik zie de meerwaarde niet zo meer als eerst .
Beter stop ik mijn budget dan in de stereo set .

Dat kan natuurlijk ook  ;)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Citaat van: holco op juni  9, 2026, 18:13:30Dat kan natuurlijk ook  ;)
Dat deed jij ook  ;D
Jouw av 41 beviel zo goed.
Tot je wat anders hoorde mbt stereo.

Best gek hoe je vol enthousiasme een set opbouwt.
Denkend hoe goed het klinkt.

Dan komt er wat anders op je pad
En is dat het weer helemaal anders opeens  :clapping: