Marco,s setje. Netwerk schoon maken....

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: chansig op juli 22, 2026, 23:32:40Kan je weer opnieuw aan de slag met je kabels.

Of zijn die niet matchgevoelig ?

Gr. Hans
Dat gaan ik zien.
Ik denk het niet.

En die aan de subs weet ik ook al.
Die gaan geen invloed hebben op deze kabels.

chansig

Wat maakt dat je denkt dat je kabelavontuur niet opnieuw zou beginnen met andere luidsprekers ?

Want dat alles matcht, gun ik je, is  ook een utopie.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

De kabels werken wel.
Misschien een stekkerje wisselen ergens in de keten.

Vergeet niet ik heb ook een equalizer.

chansig

Citaat van: morca op juli 23, 2026, 08:24:11De kabels werken wel.
Misschien een stekkerje wisselen ergens in de keten.

Vergeet niet ik heb ook een equalizer.

Ja dat is wat je denkt. En mijn vraag is wat maakt dat je deze gedachte hebt ? Gevoel, ervaring, logica of wat dan ook ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: chansig op juli 23, 2026, 08:44:41Ja dat is wat je denkt. En mijn vraag is wat maakt dat je deze gedachte hebt ? Gevoel, ervaring, logica of wat dan ook ?

Gr. Hans
Als ik ze zelf bouw kan je de volumes mbt tweeter en mid zelf regelen mbt weerstanden aan te passen in het filter.

CinéHome

Niet alles mbt kabels is matching. Als je je set niet moet tunen met de kabels, zijn Atlas puur koper kabels vrijwel altijd een match.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

Citaat van: CinéHome op juli 23, 2026, 09:19:52Niet alles mbt kabels is matching. Als je je set niet moet tunen met de kabels, zijn Atlas puur koper kabels vrijwel altijd een match.

👌

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

Citaat van: morca op juli 23, 2026, 08:56:17Als ik ze zelf bouw kan je de volumes mbt tweeter en mid zelf regelen mbt weerstanden aan te passen in het filter.

Ah leuk, heb je al iets in gedachten ?

Maar je gaat je speakers dan aanpassen aan wat je kabels met de weergave doen ?

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: chansig op juli 23, 2026, 18:21:40Ah leuk, heb je al iets in gedachten ?

Maar je gaat je speakers dan aanpassen aan wat je kabels met de weergave doen ?

Gr. Hans
Ik denk niet dat het meetbaar dat ik er andere kabels tussen heb zitten in een freq output meting.

Dus nee ik ga gewoon speakers bouwen.

Ik heb 3 weg in gedachte.
En ze moeten biwire aangesloten .

Ik zat te denken 1 grote, of 2 of 3 kleinere woofers gebruiken.
Misschien kan hier iemand nog voordeel van 1 van beide toelichten.
Ik denk dat een kleinere lichte conus sneller is.

chansig

Niet meetbaar. En vervolgens ga je dan het filter ( mogelijk) aanpassen om te horen wat je wilt horen.

Bijzonder concept qua logica maar een leuke uitdaging.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

RZeemering

Citaat van: chansig op juli 23, 2026, 18:36:44Niet meetbaar. En vervolgens ga je dan het filter ( mogelijk) aanpassen om te horen wat je wilt horen.

Gr. Hans
Dit doen alle speakerbouwers toch?
uiteindelijk maken die wat ze zelf willen horen. Of zit ik daarnaast?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

Ja dat klopt zeker.

Maar is meer de combi van zinnen die het voor mij onlogisch maken: het is niet te meten icm met bv een dB'tje meer of minder.

Gr. Hans

Coax AQ Carbon

RZeemering

Ik lees nergens iets over een dbtje meer of minder?

chansig

Citaat van: morca op juli 23, 2026, 08:56:17Als ik ze zelf bouw kan je de volumes mbt tweeter en mid zelf regelen mbt weerstanden aan te passen in het filter.

Hiero.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: chansig op juli 23, 2026, 18:36:44Niet meetbaar. En vervolgens ga je dan het filter ( mogelijk) aanpassen om te horen wat je wilt horen.

Gr. Hans
Nee ik ga niks aanpassen aan de kabels.
Ik meet gewoon de speakers in.
En dan luister ik of het naar wens is.

morca

Citaat van: chansig op juli 23, 2026, 19:31:40Hiero.

Gr. Hans
Je maakt het zelf  onnodig ingewikkeld Hans  :D

Jij zegt dat ik ze in ga meten op de kabels.
Ik ga ze gewoon inmeten.

Kurt

Speaker design made easy... Was het maar zo simpel! Maar goed, we lezen 't wel.

morca

Citaat van: Kurt op juli 23, 2026, 20:03:35Speaker design made easy... Was het maar zo simpel! Maar goed, we lezen 't wel.
Nee zo simpel is het niet.
Misschien kan ik beter een speaker nabouwen die al ontworpen is.
Daar zijn diverse sites voor heb ik in het verleden gezien.

Kurt

Citaat van: morca op juli 23, 2026, 20:10:12Nee zo simpel is het niet.
Een bewezen ontwerp is wellicht een goed startpunt, en zo kan je veel geld besparen, als je er de moed voor hebt om eraan te beginnen.

CinéHome

CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

Citaat van: morca op juli 23, 2026, 19:43:39Je maakt het zelf  onnodig ingewikkeld Hans  :D

Jij zegt dat ik ze in ga meten op de kabels.
Ik ga ze gewoon inmeten.

Nee dat zeg ik niet. Ik bedoel het ook zeker niet.

Maar het is niet discussiewaardig wat mij betreft.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

morca

Een actieve crossover is makkelijk te ontwerpen en in te regelen lees ik.

Omdat hij in het lijn signaal zit.
En niet beïnvloed word door de drivers.

Spijkie

Citaat van: morca op juli 23, 2026, 20:10:12Nee zo simpel is het niet.

Je had vroegah speaker en co pakketten voor speakers , wellicht is er nog steeds zoiets. Dan heb je een beproefd ontwerp.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.