MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Gestart door mtissink, oktober 11, 2010, 17:11:42

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

Top hoor die progressie....
Al had ik denk ik toch eerst een plaatje in het raam gezet...

Wanneer eerste filmpje?

mtissink

Citaat van: denoontje op juli 16, 2013, 19:50:31
Top hoor die progressie....
Al had ik denk ik toch eerst een plaatje in het raam gezet...

Wanneer eerste filmpje?
Oktober.., als we ergens een goedkoop bankje kunnen scoren.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Och wij hebben eerst ook op tuinstoelen gezeten...

Al een idee qua zetels?

HTip

Je gaat lekker voortvarend :thumbs-up:

Tijdens mijn bouwproject had ik ook nog geen naam voor mijn HT, wel voor het project ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Ok, omdat foto's zo motiveren voor de rest.
Afgelopen weekend de eerste stucplaten neergekwakt...

RalphH

Goed bezig joh!

Zie dat je de hoeken afschuint, waarom maak je daar niet meteen bass trapjes van?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Citaat van: RalphH op juli 25, 2013, 10:35:03
Goed bezig joh!

Zie dat je de hoeken afschuint, waarom maak je daar niet meteen bass trapjes van?
Ze zitten vol met glaswol..., dat zou voldoende moeten zijn, toch?
Dit geldt ook voor het plafond, de projectiewand en de schuine stukken op het plafond.

Goed bezig of hadden we wat anders moeten doen?

RalphH

Citaat van: mtissink op juli 25, 2013, 11:15:26

Goed bezig of hadden we wat anders moeten doen?

Goed bezig sowieso ;D
Je hebt nu enkel eerder een toegepaste trap/resonator gemaakt voor bepaalde frequenties. Wellicht pakt het goed uit, maar een open trap met een stofje/folie/combo ervoor zou wellicht gunstiger zijn geweest. Beetje richting de superchunks waar ik heen wil.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

mtissink

Die zou ik eventueel nog langs de achterwand of zijkant kunnen maken?

RalphH

Achteraf wordt lastig, je zet ze namelijk in de hoeken:

KLIK

Je kunt tegen de achterwand nog wel vlakke basstraps maken, maar voor een beetje effect, moeten die al vlug een cm of 15 dik worden.

Maar zoals gezegd, misschien pakt het nu wel goed uit.

Wat ik in iedergeval geleerd heb, is om vantevoren akoestiek heel goed te overdenken. Aanpassingen achteraf zijn vaak lastig te realiseren. Zeker als het om bass-trapping gaat omdat dit nogal om volume vraagt.

mtissink

Helaasch, de hoeken zitten dus nu al vol.
Die 15 cm heb ik zeker straks nog wel aan de achterwand want dat is ook de plek waar de apparatuur komt te staan en de beamer komt te hangen (duh!)

Dat is zo'n 50 cm, dus mocht het tegenvallen is er nog wel een noodgreep uit te halen.

Wel moet ik zeggen dat voor zo'n kale ruimte het al best wel lekker gedempt klinkt.
Meten blijft natuurlijk erg lastig in zo'n ruimte.

RalphH

Die zooi in de hoeken is in principe ook bedoeld voor het laag, niet voor het hoog.

ruud2

wat  ik me afvraag , hoe krijgen ze die isolatiezooi zo mooi gesneden, gezaagd,......?
Ik gebruik rockwool , en jij Mark?
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

RalphH

Die gele tjarrie in het plaatje is glasveselplaat (Owens corning gok ik), is een stuk stijver dan rockwool. Denk dat ze daar een broodmes ofzoiets voor gebruikt hebben.

RalphH

Of een zaagtafel, dun blad en 5000 rpm

mtissink

Ik gebruik glaswol, waarom? Was net een paar euro goedkoper in de bouwmarkt. (en dat begint bij 38 rollen best aan te tikken)

Zaterdag is de electricien op bezoek geweest om even te kijken hoe het project vordert en of hij al in actie moest komen; hij vond van wel, want de schakelingen etc was hij niet over te spreken...,
Ik: "waarom niet"
Electricien: tsja., zo leg je geen electra aan
Ik: maar wat is er niet goed aan dan
Electricien: zo leg je dat gewoon niet aan.

*zucht*

Gister wel al het schakelmateriaal (Gira E22, wit) en een volledige inrichting CAT6 aangeschaft! :pompom:

morca

In de bouw word vaak slodig gewerkt imo Marc,hij zal veel gezien hebben wat hem niet aanstond.
Dat is aan iemand die geen electro technische niet altijd goed uit te leggen,dat zie ik op me werk ook soms.

mtissink

Citaat van: morca op juli 29, 2013, 17:17:19
In de bouw word vaak slodig gewerkt imo Marc,hij zal veel gezien hebben wat hem niet aanstond.
Dat is aan iemand die geen electro technische niet altijd goed uit te leggen,dat zie ik op me werk ook soms.

Ik ben er ook steeds vaker achter dat er niet 'één manier' is om een bepaald iets te doen. Een wet waaraan gehouden moet worden. In het geval van elektra was ik er van overtuigd dat NEN1010 zo vol met regeltjes zat dat er weinig interpretatie meer mogelijk was.

Een nadeel van alle spotjes in de woning is dat er amper plek is om centraaldozen neer te hangen...

morca

Er zijn idd regels,maar hoe die toegepast worden soms..............is droevig.

mtissink

Gister de eerste van de 39 electrabakkies geplakt.
Wat een k-klus zeg. Omdat je speciaal schakelmateriaal wil moet je ook speciale (vierkante) bakken in de muur plakken.
Afijn, het houd je (zelfs met dit weer) van de straat...

De inbouwbakken van de spotjes zijn ook geleverd, dus als ik de juiste tips van de electricien krijg kunnen we weer meters maken.

Van t weekend eerst weer de badkamer verder afmaken (inbouwkranen etc)

mtissink

De ruimte is klaar om gestukt te worden. Ben benieuwd hoe het eruit ziet wanneer hij klaar is.
Dan maar eens wat kleuren uitzoeken om de muren mooi donker te texen.
Project schuifdeur volgt later; eerst de rest van de woning maar eens afkrijgen!

Oh ja, ook via het forum 8 absorbers gekocht en via denoontje een flink aantal meters Belden-kabel voor de twee audio en video groepen

De Tact is nu volledig verkocht; als we gesetteld zijn maar eens opzoek naar een stereoversterker voor in de woonkamer

larzie

Het gaat toch redelijk vlot zie ik je ht ruimte. Ben echt benieuwd altijd als zo'n mooi project weer klaar is. De forumgenoten hier blijven mij telkens weer verbazen.
Al wat kunnen testen wat betreft die absorbers?

Mijn oom is gelukkig electricien dus die legt alles wel netjes aan voor mij. Moet nog steeds een aparte groep voor mijn ht gebeuren een keer regelen. Steeds weer andere prioriteiten tussendoor. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mtissink

Citaat van: larzie op september  3, 2013, 20:08:52
Al wat kunnen testen wat betreft die absorbers?
Nee, helaas. De ruimte is volledig leeg in afwachting van de stukadoor. Ook zouden tests nu nog niet representatief zijn vanwege de ontbrekende vloer en schuifdeur.

Citaat van: larzie op september  3, 2013, 20:08:52
Mijn oom is gelukkig electricien dus die legt alles wel netjes aan voor mij.
Ik moet het helaas allemaal zelf doen, maar dat kan ik.
Uiteindelijk is er wel een electricien die het naloopt en aansluit in een nieuw te plaatsen groepenkast.

Van het weekend verder met de electra!

RalphH

U gaat goed. Komen vrijdag ff kijken verwacht ik.

mtissink

Omdat we gisteren in de buurt waren toch even langs het huis..., kijken of toevallig de stukadoor al tijd voor ons heeft gehad.
Ja hoor! Het eerste plafond is gestuukt. Hopelijk gaat ie snel een rondje maken in de HT!!
Het meestuuken van de verlichting beloofd in elk geval veel goeds voor die ruimte!