HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Gestart door vik, oktober 11, 2010, 11:23:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spekkie99

Citaat van: htjan160756 op mei 18, 2013, 22:41:09
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe Humax 5200 (van Ziggo) aangesloten op mijn TV, dit is de 3de Humax die ik nu heb (1 x 5050 en 2 x 5200) op 1 TV.
Ik heb bij deze (laatste Humax 5200) steeds dat het beeld groen is en ik kan dan niks kijken.
Weet iemand hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen?
De Humax 5050 en 1  Humax 5200 zijn aangesloten op HDMI poort 3 en 4 van mijn TV.
De nieuwe Humax is aangesloten op een splitter van VIVANCO (42079) 3WEG HDMI SWITCH 1080P op de HDMI poort 2 van mijn TV.

Groetjes J@n

Ander poortje al geprobeerd?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

CineSmurf

Volgens mij is iedereen hier aan het experimenteren met z'n nieuwe humax.  ;)

Even een vraagje: De DLNA afspeelfunctie is best handig, om op de slaapkamer nog even de serie af te kijken. Ik doe dat nu met een dune lite. Dat werkt, maar met name het connecten (dan druk ik op afspelen en komt er een klokje) duurt soms erg lang.

Ligt dit aan mijn dune, of is dit met alle spelers? Wat is een goede dlna speler?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

Je Oppo werkt vrij goed met DLNA vind ik.
Heb het nog niet getest met de DLNA server van de Humax, maar van bv twonky doet de Oppo het prima.

wfk

Afgelopen week mailtje van ziggo.

trouwe klanten aanbieding blablabla.
een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 119 (normaal € 349).

Dus ik bellen om te vragen wat je krijgt. Heb gezegt dat ik graag wil weten wat ik koop!.
Na enig aandringen werd verteld dat voor 80% zeker het een |Humax zou zijn.

O.k. even gekeken , een humax van 349 is m.i. een 5400C , dus dat gevraagd.
Ja hoor volgens medewerker is een 5400c , dus ik nogmaals woord en wederwoord toegepast . :sneaky:

Gisteren bericht , vandaag word pakket geleverd van ziggo.
Toch maar thuis gebleven en pakket werd bezorgt.
Na openmaken WTF een 5200c decoder .

Dus bellen...... 1e medewerker ging er niet over dus verder en de betreffende afdeling.
Uitgelegd dat dit dus helemaal ruk was. immers afspraak was 5400c
nog even wat heen en weer gepraat over ziggoprijs en normale gangbare prijs en excuses.
De eerste medewerker (callcenter) had helemaal geen 5400c mogen aanbieden omdat ze die niet voeren.
Na nog wat onbegrip geuit te hebben ging medewerker intern overleggen.
Hij kwam met een voorstel om 50 euro in mindering te brengen .
Had gezien dat behalve de hdd die groter is en een ander front er geen interne verschillen waren tussen de 2 .

Dus ik vond het een ok voorstel. Terloops ook nog even aangehaald , dat er geen woord was gerept over de verzendkosten van 10 euro (wat best veel is tav pakket)
Dit word ook in mindering gebracht.

Moet het nog even zien want de 60 euro word volgende maand op de abbo kosten in mindering gebracht , maar als dit rond is vind ik het toch nog redelijk netjes  opgelost.


CineSmurf

Citaat van: riwi op mei 31, 2013, 18:05:25
Je Oppo werkt vrij goed met DLNA vind ik.
Heb het nog niet getest met de DLNA server van de Humax, maar van bv twonky doet de Oppo het prima.

Die kant op doet het hier ook goed. Humax als dlna server gaat goed met korte programma's, maar lange krijg ik niet door (rond 3 uur). Op zich namelijk een handige functie om even boven een programma "af te kijken".
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

alexander2

Ding wil niet wissen wat een troep weer. :D

gast2018

Over een half uurtje nog eens proberen. ;D

alexander2

Citaat van: ergé op juni 21, 2013, 13:29:34
Over een half uurtje nog eens proberen. ;D

Meen je dit echt?
Ik kan nog geen eens op het wissen vlak komen?
De 1 zegt even een stukje afspelen en dan moet het lukken, klopt maar niet altijd?

Zijn er nog opties om de schijf te formatteren?
partitie foto's / films etc.?

gast2018

Ja dat meen ik echt.

Soms is dat ding traag, op een of andere manier, zeker in het begin toen ik hem had.

alexander2

Dat gaan we in het weekend is uitproberen.
Bedankt Ergé.

htjan160756

Citaat van: alexander2 op juni 21, 2013, 13:28:32
Ding wil niet wissen wat een troep weer. :D

Hallo,

Over welk DING heb je het?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

alexander2

Citaat van: htjan160756 op juni 21, 2013, 15:09:23
Hallo,

Over welk DING heb je het?

Groetjes J@n

De HUMAX iHDR-5200c.
Ik heb er nog een paar van het vorige type en die waren/zijn probleemloos.
Met dit model heb ik het probleempje dat die niet wil wissen?
Maar Ergés' oplossing ga ik in het weekend is rusttig uitproberen, telkens formatteren is ook geen optie. :D

htjan160756

Hallo,

Neem ik aan dat je deze pas hebt, dan heb je toch garantie?
Heb zelf ook net een nieuwe van Ziggo, heb alleen af en toe last van dat hij opstart met een groen scherm.
Als ik de Humax uitzet en dan weer aan dan doe ie het weer.
Heb ik trouwens ook met mijn andere Humaxen (1 x 5050 en 2 x 5200).

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

alexander2

Citaat van: htjan160756 op juni 21, 2013, 22:51:25
Hallo,

Neem ik aan dat je deze pas hebt, dan heb je toch garantie?
Heb zelf ook net een nieuwe van Ziggo, heb alleen af en toe last van dat hij opstart met een groen scherm.
Als ik de Humax uitzet en dan weer aan dan doe ie het weer.
Heb ik trouwens ook met mijn andere Humaxen (1 x 5050 en 2 x 5200).

Groetjes J@n

Heb je dat soms ongeacht of de Humax iets opneemt of niet.
ik heb dat gehad met de voorganger als die aan het opnemen was later met de update nooit meer last van gehad.
Lijkt mij meer een handshake probleem J@n.

Garantie is geen probleem bij Ziggo, ik kom vaak in Utrecht en daar kan ik hem zo inleveren.
Ziggo stuurt hem op naar de leverancier en Ziggo stuurt hem na reparatie direct naar mijn huisadres.

htjan160756

Citaat van: alexander2 op juni 21, 2013, 23:02:01
Heb je dat soms ongeacht of de Humax iets opneemt of niet.
ik heb dat gehad met de voorganger als die aan het opnemen was later met de update nooit meer last van gehad.
Lijkt mij meer een handshake probleem J@n.

Garantie is geen probleem bij Ziggo, ik kom vaak in Utrecht en daar kan ik hem zo inleveren.
Ziggo stuurt hem op naar de leverancier en Ziggo stuurt hem na reparatie direct naar mijn huisadres.

Hallo,

Bij de oudere komt het echt af en toe nog eens voor, maar ze doen verder wel alles, alleen als het tijdens het opnemen gebeurt maakt het niet uit of ik de Humax uitzet (niet de hoofdschakelaar), moet dan even wachten tot het opnemen klaar is.
Ben zelf wel heel tevreden over de Humax, vind alleen jammer dat je de programma's niet op DVD / Blu-ray kan zetten.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Martinus

Citaat van: htjan160756 op juni 22, 2013, 01:11:37vind alleen jammer dat je de programma's niet op DVD / Blu-ray kan zetten.

Groetjes J@n

Alles staat er in .TS file op.mvia de ftp client kan je dst er afhalen en dan via bepaalde programmas als dvd indelen. Is echter wel wat werk.
............

Moondust

Ik heb sinds een klein maandje een Humax iHDR5200c staan en ondanks dat ik geen grote tv-kijker ben heb ik toch al e.e.a. opgenomen. Ik doe dat vanuit de EPG, kinderlijk eenvoudig, maar afgelopen week was de finaleuitzending van Expeditie Robinson maar voor 83 minuten opgenomen, terwijl het programma nog in volle gang was. Ik en mijn zoon wilden toch wel erg graag weten wie er nu gewonnen had en uiteindelijk heb ik dus maar € 1,45 betaald voor de RTLXL uitzending met baggerbeeldkwaliteit. Nu lig ik daar niet wakker van, maar ik vind het wel vervelend dat ik dus niet op de opnames kan vertrouwen. Is dit een bekend probleem? Is er een manier om het te voorkomen?

En dan nog een vraagje over het updaten van de software. Klopt het dat er in het menu geen mogelijkheid is om te updaten als je reeds de nieuwste formware hebt draaien?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Martinus

#267
Citaat van: Moondust op december 15, 2013, 15:40:39
Ik heb sinds een klein maandje een Humax iHDR5200c staan en ondanks dat ik geen grote tv-kijker ben heb ik toch al e.e.a. opgenomen. Ik doe dat vanuit de EPG, kinderlijk eenvoudig, maar afgelopen week was de finaleuitzending van Expeditie Robinson maar voor 83 minuten opgenomen, terwijl het programma nog in volle gang was. Ik en mijn zoon wilden toch wel erg graag weten wie er nu gewonnen had en uiteindelijk heb ik dus maar € 1,45 betaald voor de RTLXL uitzending met baggerbeeldkwaliteit. Nu lig ik daar niet wakker van, maar ik vind het wel vervelend dat ik dus niet op de opnames kan vertrouwen. Is dit een bekend probleem? Is er een manier om het te voorkomen?
En dan nog een vraagje over het updaten van de software. Klopt het dat er in het menu geen mogelijkheid is om te updaten als je reeds de nieuwste firmware hebt draaien?

vervelende voor jou was, dat alleen de finale aflevering zo lang was, 90 min. als jij vanaf het begin wekelijks hebt opgenomen, dan is het logisch dat die weer die hoeveelheid tijd opneemt, en ja daardoor mis je wel de uitslag. Als dit het geval was, is er dus niets met je apparaat aan de hand.
............

htjan160756

Citaat van: Moondust op december 15, 2013, 15:40:39
Ik heb sinds een klein maandje een Humax iHDR5200c staan en ondanks dat ik geen grote tv-kijker ben heb ik toch al e.e.a. opgenomen. Ik doe dat vanuit de EPG, kinderlijk eenvoudig, maar afgelopen week was de finaleuitzending van Expeditie Robinson maar voor 83 minuten opgenomen, terwijl het programma nog in volle gang was. Ik en mijn zoon wilden toch wel erg graag weten wie er nu gewonnen had en uiteindelijk heb ik dus maar € 1,45 betaald voor de RTLXL uitzending met baggerbeeldkwaliteit. Nu lig ik daar niet wakker van, maar ik vind het wel vervelend dat ik dus niet op de opnames kan vertrouwen. Is dit een bekend probleem? Is er een manier om het te voorkomen?

En dan nog een vraagje over het updaten van de software. Klopt het dat er in het menu geen mogelijkheid is om te updaten als je reeds de nieuwste formware hebt draaien?

Dit is logies want je neemt het al een paar weken op, op de zelfde tijd en de finaals lopen eigenlijk altijd uit.
Het is mij ook al een paar keer overkomen dat ik het einde mis van finale programma's en daarom programmeer ik al vanaf de eerste uitzenden een uur extra (niet iedere programma natuurlijk, maar zoals bv Expeditie Robinson, VOH enz.), want ook life show lopen meestal uit.
Eigenlijk moet je iedere dag controleren of het programma van die dag nog wel op de zelfde tijd begint of eindigt en bij life finales altijd een uur extra.
Het is jammer dat het niet automatisch kan via bv teletekst of een code maar ook dat is wel eens geweest en dat werkte ook niet goed.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

TopGun2010

Er is inderdaad nieuwe firmware, heeft iemand de changelog gezien?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Martinus

Citaat van: TopGun2010 op december 21, 2013, 22:59:58
Er is inderdaad nieuwe firmware, heeft iemand de changelog gezien?

Nope draait prima.
............

Raymen

#271
hier niet, :devil: :devil:

Vindt hem ineens heel raar doen

loopt steeds vast en moet hem dan resetten.

ook zappen gaat ineens heel slecht, ben zeker niet tevreden

Heb hier nog NOOIT last van gehad.

ik wou dat ik 1 firmware terug kon :crazy: :crazy:

mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

vik

Citaat van: Raymen op december 21, 2013, 23:52:52
hier niet, :devil: :devil:

Vindt hem ineens heel raar doen

loopt steeds vast en moet hem dan resetten.

ook zappen gaat ineens heel slecht, ben zeker niet tevreden

Heb hier nog NOOIT last van gehad.

ik wou dat ik 1 firmware terug kon :crazy: :crazy:

mvrg,
Raymen

Draait hier prima!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

luistervinkje

Citaat van: Raymen op december 21, 2013, 23:52:52
hier niet, :devil: :devil:

Vindt hem ineens heel raar doen

loopt steeds vast en moet hem dan resetten.

ook zappen gaat ineens heel slecht, ben zeker niet tevreden

Heb hier nog NOOIT last van gehad.

ik wou dat ik 1 firmware terug kon :crazy: :crazy:

mvrg,
Raymen


Heb daar ook last , zappen gaat bijna niet meer en "commando s " gaat niet of met groot tijdsverschil.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

5061

Hier loopt ie zoals gewoonlijk lekker. Geen problemen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master