HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Started by vik, October 11, 2010, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Ik neem vooral op om die reclames te skippen.  :devil:
Standaard wordt klokhuis, jeugdjournaal en het achtuurjournaal hier opgenomen. Daarnaast nog wat series links en rechts. 2 dingen tegelijk opnemen is vooral handig om overlap te voorkomen.

Het is wel irritant dat je maar een paar dagen vooruit kan kijken. Als je dan een leuk programma op TV ziet en de volgende keer wil opnemen, moet je dus 4 dagen later er aan gaan denken... Heel irritant dat het niet gewoon minimaal een week vooruit gaat.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

advr

soms zijn er dingen die je wat verder van tevoren wilt opnemen..gewoon op nederland 1.... :(
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

htjan160756

Quote from: CineSmurf on January 26, 2014, 13:50:38
Ik neem vooral op om die reclames te skippen.  :devil:
Standaard wordt klokhuis, jeugdjournaal en het achtuurjournaal hier opgenomen. Daarnaast nog wat series links en rechts. 2 dingen tegelijk opnemen is vooral handig om overlap te voorkomen.

Het is wel irritant dat je maar een paar dagen vooruit kan kijken. Als je dan een leuk programma op TV ziet en de volgende keer wil opnemen, moet je dus 4 dagen later er aan gaan denken... Heel irritant dat het niet gewoon minimaal een week vooruit gaat.

Je kunt wel de Humax instellen en tot een 1 jaar min 1 dag.
Je krijg alleen geen naam.
Ik heb zelf 3 Humax(en) staan, en ja, worden bijna iedere dag alle 3 gebruikt.
Ik stel als ik iets zie wat ik wil opnemen in wat bv over een week komt in en dan als het wel in de Guide staat dan veranderd ik de tijd en dan komt de naam ervan zelf in, of ik haal alles weg en stel als nog via Guide in, zo kan ik het dan in iedere geval niet missen.
Het probleem is dat de meeste programma's / series op de zelfde tijd komen.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

gogo

zijn er nog andere mediaspelers die kunnen streamen vanaf de humax behalve een dune?

Ik vind ze nogal prijzig, het is alleen maar voor op de slaapkamer, om eventueel een opgenomen programma van af de huiskamer naar de slaapkamer te streamen.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

CineSmurf

Alles wat DNLA speelt zou het moeten kunnen, dus bijvoorbeeld ook een smart TV rechtstreeks.
Met de dune light was de performance echter zeer beroerd. Ik heb nu een humax 5300, die doet het een stuk beter.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RonG

Quote from: CineSmurf on January 28, 2014, 08:56:36
Alles wat DNLA speelt zou het moeten kunnen, dus bijvoorbeeld ook een smart TV rechtstreeks.

Helaas is dit niet altijd zo, mijn samsung smart tv ziet wel de opgenomen programma's maar wanneer ik ze wil afspelen krijg ik een melding dat het bestandsformaat niet herkent wordt.

gogo

Ja dat krijg ik ook, ik heb het net even op de hd ryan van mijn zoon geprobeerd, en daar lukt het wel mee, alleen doorspoelen gaat maar met max  2x ik weet niet of dit door de ryan komt of dat het altijd zo is, nu ik weet dat het werkt kan ik opzoek naar een wat goedkopere mediaspeler.

gr


Quote from: RonG on January 28, 2014, 08:58:47
Helaas is dit niet altijd zo, mijn samsung smart tv ziet wel de opgenomen programma's maar wanneer ik ze wil afspelen krijg ik een melding dat het bestandsformaat niet herkent wordt.
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

NewHT

Quote from: CineSmurf on January 28, 2014, 08:56:36
Alles wat DNLA speelt zou het moeten kunnen, dus bijvoorbeeld ook een smart TV rechtstreeks.
Met de dune light was de performance echter zeer beroerd. Ik heb nu een humax 5300, die doet het een stuk beter.

Mits deze m2ts bestanden goed kan afspelen dacht ik?

hdnoob

Als ik het goed begrijp kan je met deze Humax opnames kopieren naar je PC? Soms zijn er uitzendingen die ik best op schijfje zou willen branden en bewaren.

NewHT

Quote from: hdnoob on January 28, 2014, 20:53:27
Als ik het goed begrijp kan je met deze Humax opnames kopieren naar je PC? Soms zijn er uitzendingen die ik best op schijfje zou willen branden en bewaren.

Bestanden zijn via FTP te kopiëren naar je PC. Dit zijn wel grote m2ts bestanden (5 a 6 gb per uur), en zijn bijvoorbeeld met VLC niet goed af te spelen. Conversie is naar mijn ervaring veel te bewerkelijk. Een m2ts compatible mediaspeler biedt dan uitkomst (bijv. Dune), maar dan kun je je de moeite van het FTPen besparen, omdat deze apparaten als DNLA client te gebruiken zijn en de HUmax dat ondersteunt.

hdnoob

Quote from: NewHT on January 28, 2014, 22:03:09
Bestanden zijn via FTP te kopiëren naar je PC. Dit zijn wel grote m2ts bestanden (5 a 6 gb per uur), en zijn bijvoorbeeld met VLC niet goed af te spelen. Conversie is naar mijn ervaring veel te bewerkelijk. Een m2ts compatible mediaspeler biedt dan uitkomst (bijv. Dune), maar dan kun je je de moeite van het FTPen besparen, omdat deze apparaten als DNLA client te gebruiken zijn en de HUmax dat ondersteunt.

Super! dank je wel voor je uitleg :)

Bas Akkerman

Quote from: NewHT on January 28, 2014, 22:03:09
Bestanden zijn via FTP te kopiëren naar je PC. Dit zijn wel grote m2ts bestanden (5 a 6 gb per uur), en zijn bijvoorbeeld met VLC niet goed af te spelen. Conversie is naar mijn ervaring veel te bewerkelijk. Een m2ts compatible mediaspeler biedt dan uitkomst (bijv. Dune), maar dan kun je je de moeite van het FTPen besparen, omdat deze apparaten als DNLA client te gebruiken zijn en de HUmax dat ondersteunt.
Ik heb geen problemen om de m2ts-bestanden met VLC af te spelen. :huh2: Films en dergelijke haal ik verloop van tijd wel weg, maar documentaires en dergelijke bewaar ik wel. Erg handig inderdaad!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

htjan160756

Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2014, 09:05:31
Ik heb geen problemen om de m2ts-bestanden met VLC af te spelen. :huh2: Films en dergelijke haal ik verloop van tijd wel weg, maar documentaires en dergelijke bewaar ik wel. Erg handig inderdaad!

Ik zou dat graag willen, vooral voor documentaires te kunnen bewaren, alleen ik zou niet weten hoe ik dit moet doen?
Hoe krijg ik de bestanden op mijn PC van af mijn Humax 5200.
En hoe krijg ik bestanden op mijn PC dat ik ze kan branden op DVD of Blu-ray?
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Bas Akkerman

#313
Quote from: htjan160756 on January 29, 2014, 15:24:38
Ik zou dat graag willen, vooral voor documentaires te kunnen bewaren, alleen ik zou niet weten hoe ik dit moet doen?
Hoe krijg ik de bestanden op mijn PC van af mijn Humax 5200.
En hoe krijg ik bestanden op mijn PC dat ik ze kan branden op DVD of Blu-ray?
Het eerste gaat via FTP. Het precieze programma weet ik zo even niet, maar kan ik straks of morgen nog even laten weten.
Het tweede weet ik niet. Er zal vast wel een programma zijn dat M2ts naar Blu ray-bestand kan converteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

NewHT

Quote from: htjan160756 on January 29, 2014, 15:24:38
Ik zou dat graag willen, vooral voor documentaires te kunnen bewaren, alleen ik zou niet weten hoe ik dit moet doen?
Hoe krijg ik de bestanden op mijn PC van af mijn Humax 5200.
En hoe krijg ik bestanden op mijn PC dat ik ze kan branden op DVD of Blu-ray?

Over FTP-en van besanden:

http://www.sr-pc-hulp.nl/Humax%205200c.pdf

Een handige gids.


NewHT

Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2014, 09:05:31
Ik heb geen problemen om de m2ts-bestanden met VLC af te spelen. :huh2: Films en dergelijke haal ik verloop van tijd wel weg, maar documentaires en dergelijke bewaar ik wel. Erg handig inderdaad!

Verrek, heeft bij mij nooit gewerkt. Ik zie nu dat dit wel zou moeten..... Ik krijg een compleet verstoord en schokkend beeld, wat ik ook probeer.....

Bas Akkerman

Quote from: NewHT on January 29, 2014, 20:09:06
Verrek, heeft bij mij nooit gewerkt. Ik zie nu dat dit wel zou moeten..... Ik krijg een compleet verstoord en schokkend beeld, wat ik ook probeer.....
Geen idee. Ik ben er niet zo in thuis. :mellow:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

gogo

Het is toch nog gelukt om een dune 101 te scoren voor een mooi prijsje, eerst alles even beneden getest, en het werkt perfect via wifi.

Maar boven op de slaapkamer werkt het niet, hij happerd, ik heb wel een wifi versterker boven, maar dat scheelt bijna niks >:(

Nu moet ik toch een kabel naar boven trekken helaas.

gr


Quote from: gogo on January 27, 2014, 23:29:53
zijn er nog andere mediaspelers die kunnen streamen vanaf de humax behalve een dune?

Ik vind ze nogal prijzig, het is alleen maar voor op de slaapkamer, om eventueel een opgenomen programma van af de huiskamer naar de slaapkamer te streamen.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Bas Akkerman

Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2014, 18:34:22
Het eerste gaat via FTP. Het precieze programma weet ik zo even niet, maar kan ik straks of morgen nog even laten weten.
Het tweede weet ik niet. Er zal vast wel een programma zijn dat M2ts naar Blu ray-bestand kan converteren.
Het programma heet FileZilla.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

htjan160756

Quote from: Bas Akkerman on January 30, 2014, 19:34:31
Het programma heet FileZilla.

Bedankt, als ik mijn computer weer op orde heb ga ik eens kijken hoe dat werkt.
Op het ogenblik wordt ik gek van Windows 8.1, vanaf ik deze op mijn schijf heb staan gaat alles mis.
USB schijven werken bijna of niet meer en nog meer.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

alexander2


digitalboy

Quote from: NewHT on January 29, 2014, 20:09:06
Verrek, heeft bij mij nooit gewerkt. Ik zie nu dat dit wel zou moeten..... Ik krijg een compleet verstoord en schokkend beeld, wat ik ook probeer.....

Je computer is waarschijnlijk te traag voor het afspelen van hd content
(1080i) of je videochip is brak / videodriver is brak.
standaard definition content van de humax (ts bestanden) zou geen probleem moeten zijn.
Of vlc updaten naar nieuwere versie als je een erg oude versie heb.

Mistermo

Na jaren van tevreden gebruik is er sinds gisteren ineens een probleem met de Humax.
De humax geeft aan dat er geen signaal meer is en daardoor geen zenders meer kan vinden.

Als ik echter een andere decoder aansluit (samsung) dan heb ik wel gewoon signaal en beeld.

Acties die ik geprobeerd heb zijn:
- Terug zetten naar fabrieksinstellingen
- Smartcard meerdere keren eruit gehaald en terug gezet.
- 2de smartcard geprobeerd
- 20-30x opnieuw opgestart
- stroom er volledig afgehaald

Dit alles mocht helaas niet baten. Iemand een oplossing voor dit probleem?
Of kan ik mijn Humax afschrijven?
Marantz SR7007 - Humax 5200C - Popcorn Hour C-200 - KEF Q900 - KEF IQ10 - SVS PC12Plus - Audio Agile powercord - W&M powercord

gast2018


Mistermo

Garantie heb ik niet meer.
Reparatie zou een optie zijn. Mocht ik het zelf niet kunnen oplossen dan zal ik hem zeker voor reparatie weg brengen.
Marantz SR7007 - Humax 5200C - Popcorn Hour C-200 - KEF Q900 - KEF IQ10 - SVS PC12Plus - Audio Agile powercord - W&M powercord