Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

Vorige topic - Volgende topic

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

chansig

Tuurlijk is het jammer, zeker omdat Antoine inhoudelijk wel wat te melden had, het voor mensen opnam (gepast/ongepast....ongepast als hij de behoefte voelde mij aan te spreken  :D) en hij heeft een hele mooie set. Wat ik ook jammer vind is dat Antoine het beeld schets dat het weggaan aan anderen zou liggen.  Mensen zuigen, mensen zijn niet inhoudelijk, mensen dit, mensen dat. Tsja....dan is het een zware wereld. Deal with it or walk away with dignity zoals ze hier zeggen.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

Citaat van: Christiaan S op juni 18, 2013, 02:44:34
Antoine, ik zou het oprecht jammer vinden als je vertrekt van dit forum. Een keus die een ieder voor zichzelf moet, en gelukkig(!) mag maken; maar nogmaals: jammer als we hier geen input of posts van je voorbij zien komen. Je bent iemand die door veel leden toch gerespecteerd wordt.

klopt, zou het ook jammer vinden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 00:15:17
Ah, de Raphie stalker!

dit is feitelijk onjuist, een stalker volgt een persoon, ik deel alleen info en jij voelt je over je broek gezeken, jouw probleem toch?
maar weer een +1 voor je bejegingen Antoinne, denk dat stalker meer op jezelf van toepassing is, getuigende jouw fixatie op mij hier in dit topic  :D

BTW je komt wéér goed weg, ik zou voor gebruik van het woord stalker een 6mnd of jaar aan m'n broek hebben gehad.

Antoine ik denk dat het tijd wordt dat je i.d.d. eens een deurtje verder kijkt, beter voor je hart, open je wereld.
Voor de anderen: blaffende honden bijten niet, de members die hier het hardst janken dat ze weggaan, geven alleen een schreeuw om aandacht (been there done that  :D )
de members met een echte deceptie vertrekken in stilte, of het forum bezoek vanuit hen bloedt gewoon dood.

niet cateteren a.u.b. voor dit soort jankerts......

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

De druppel omdat ik een grapje maak, voornamelijk bedoeld om te laten zien hoe vreemd dat soort gedrag is ?

Jammer hoor. Ik draag alle leden een warm hart toe en vind het doodzonde als ieman vertrekt. Maar in dit soort gevallen denk ik wel "ga je thuis jezelf ook opsluiten omdat ergens in een straat mensen dingen doen die je niet waardeert". Ik zeg vermijd die straat en negeer die groep. En geniet van de rest.

Een forum als dit is zeer groot en er gebeurt enorm veel. Dit betekend ook dat er altijd groepen zulken zijn waar je je thuis voelt en groepen waar je je niet thuis voelt.

Als je dan om dat soort redenen weg gaat is dat mijn inziens onbegrijpelijk.

Als mijn grapje de druppel was, sorry dan maar nogmaals ik snap je denkwijze totaal niet. Ook ik heb mensen die ik liever niet zie maar ik negeer die gewoon in discussies.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pinohelmond

Citaat van: Raphie op oktober  8, 2010, 10:05:35
Jongens, forum is een afspiegeling van de maatschappij. De zwevers zullen zich altijd storen aan de nuchteren.
de linksen altijd aan de rechtsen
de armen aan de rijken.
etc.

Dit moet je niet verwarren met sfeer, maar is gewoon een verschil van mening, achtergrond, educatie ect.

Ik vind buiten bovenstaande verhoudingen de sfeer op het forum overigens prima.

Hele oude post maar wat mij betreft nog steeds van toepassing. Zo slecht is de sfeer toch niet op het forum? Van een mug een olifant maken is nu ook weer niet nodig..  8)
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Raphie

Citaat van: Pinohelmond op juni 18, 2013, 08:32:20
Hele oude post maar wat mij betreft nog steeds van toepassing. Zo slecht is de sfeer toch niet op het forum? Van een mug een olifant maken is nu ook weer niet nodig..  8)
precies, als je echt ALLES wat je leest onder een vergrootglas gaat leggen en op jezelf gaat betrekken, dan moet je daarvoor de oorzaak echt bij jezelf zoeken en die aanpakken. Voor een tijdje wat afstand nemen van het forum, kan dan heel verhelderend werken.
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 07:55:59
dit is feitelijk onjuist, een stalker volgt een persoon, ik deel alleen info en jij voelt je over je broek gezeken, jouw probleem toch?
maar weer een +1 voor je bejegingen Antoinne, denk dat stalker meer op jezelf van toepassing is, getuigende jouw fixatie op mij hier in dit topic  :D

BTW je komt wéér goed weg, ik zou voor gebruik van het woord stalker een 6mnd of jaar aan m'n broek hebben gehad.

Antoine ik denk dat het tijd wordt dat je i.d.d. eens een deurtje verder kijkt, beter voor je hart, open je wereld.
Voor de anderen: blaffende honden bijten niet, de members die hier het hardst janken dat ze weggaan, geven alleen een schreeuw om aandacht (been there done that  :D )
de members met een echte deceptie vertrekken in stilte, of het forum bezoek vanuit hen bloedt gewoon dood.

niet cateteren a.u.b. voor dit soort jankerts......

Beter lezen jankert! Ik had 't duidelijk over InSQ.

En tot slot; aangaande het "blaffende honden", jij en ik lijken in 't geheel niet op elkaar...(godzijdank!  :D)

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 09:04:13
Beter lezen jankert! Ik had 't duidelijk over InSQ.

En tot slot; aangaande het "blaffende honden", jij en ik lijken in 't geheel niet op elkaar...(godzijdank!  :D)
+1

(antoine mode aan) alleen de laatste pagina al: Stalker, Jankert, mods tellen jullie mee?
JBL PRX Power!

Deleted member

Goed, dit is m'n laatste post. M'n redenen heb ik gisteren al gegeven. Er is hier voor mij niet zo veel meer te beleven, ben 't HTForum denk ik ontgroeid en hier actief zijn kost me meer energie dan dat 't oplevert. Dit is niet puur iets van gisteren maar iets dat al langer bij me speelt. Vandaar de conclusie dat ik op zoek ga naar een nieuw forum dat inhoudelijk sterker is. En met inhoudelijk bedoel ik dan vooral technisch inhoudelijk.

Dit alles overigens niet ten nadele van de mensen die nog wel serieus, leerzaam en inhoudelijk bijdragen of daarvoor hun best doen. Die mensen weten wie ze zijn! En voor diegenen ook: veel succes en plezier verder hier! :thumbs-up:

Raymond187

Men moet idd niet om elk woordje gaan lopen mauwen of jammeren. Als je dta vervelend vind kan je toch 2 dingen makkelijk doen.

1)
Je zet iemand op zijn plaats door communicatief sterker te zijn. Uiteraard zonder iemand te bedreigen  :-X

2)
Ignore option gebruiken. Voila kan je je ook niet storen aan wat diegene uitkraamt.

3)
Je kan ook het forum verlaten. Daar zou jezelf het meeste mee hebben.

Ik vermaak me prima hier op het forum. De mensen die ik spreek via PB of in de topics allemaal  :thumbs-up: al ben ik het niet altijd eens wat ze zeggen wat ook niks uitmaakt. Dat maakt het juist leuk.

En de mensen die graag provoceren kan je opzoeken of vermijden. Die vrije keus heb je.

En je moet maar zo zien de mensen die andere opzettelijk willen kwetsen (vraag me af met de onderwerpen die hier besproken worden kan gebeuren) dat zijn van die i-net hooligans. In real life vaak onderdeel van de onderste laag van de maatschappij. Hier legt wie het laatst lacht lacht het best ;)

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 09:11:38
Goed, dit is m'n laatste post. M'n redenen heb ik gisteren al gegeven. Er is hier voor mij niet zo veel meer te beleven, ben 't HTForum denk ik ontgroeid en hier actief zijn kost me meer energie dan dat 't oplevert. Dit is niet puur iets van gisteren maar iets dat al langer bij me speelt. Vandaar de conclusie dat ik op zoek ga naar een nieuw forum dat inhoudelijk sterker is. En met inhoudelijk bedoel ik dan vooral technisch inhoudelijk.

Dit alles overigens niet ten nadele van de mensen die nog wel serieus, leerzaam en inhoudelijk bijdragen of daarvoor hun best doen. Die mensen weten wie ze zijn! En voor diegenen ook: veel succes en plezier verder hier! :thumbs-up:
Je bedoelt inhoudelijk meer in je straatje, succes met je zoektocht, denk dat je snel weer "terug" bent (want je gaat natuurlijk niet echt weg, je doet een beetje een "Frank2'tje", een hoop poeha, dan gepikeert in stilte een halve dag niet posten maar als gast meelezen en dan vrolijk weer posten) is niks mis mee, we moeten allemaal wel eens wat stoom afblazen.
JBL PRX Power!

THX-UltraII

Antoine, het zijn wel heel veel laatste postings van je. Ik zou nog 1 keer gedag zeggen als ik jou was!   :P

alexander2

Meneer Doorhof is nu ook al schuldig aan het vertrek van Antoine!
Het lijstje van de recalcitranten wordt steeds groter, precies wat ik voorspelde!
Wat een ongelofelijke triestheid heerst er bij die zogenaamde model leden hier.
Emmers stront worden over de recalcitranten gegooid, allerlei verwensingen en dat allemaal in de hoop om die 'groep' die het zogenaamd verstiert eruit te werken en als dat niet lukt dan gaan we lekker om ons heen meppen en iedereen afzeiken als zuur.....
Zelfs de leiding krijgt de schuld als het niet gaat zoals de model leden willen.
Als laatste nog de onbeschoftheid om te melden als ik iets te verkopen dan meld ik mij weer???
Vreemd daar is het vervloekte forum en die zogenaamde recalcitranten wel goed voor om je spulletjes te verkopen?

De oprichter en mods moeten is achter hun oortjes krabben want als dit niet het ware beeld schetst van die zogenaamde model leden dan weet ik het niet meer.
Jowi sloeg de spijker op zijn kop met de uitspraak: zelfs toen hij was gebanned ontstond er nog ruzie.
Raphie heeft ook een punt : er zijn er voor minder gewaarschuwd of gebanned vooral model leden kunnen geen kwaad doen, toch?

Het is allemaal willekeur niets anders, precies wat ik al tijden schrijf, heb je stront met iemand gehad dan blijft dat hangen en heb je stront met een Mod gehad dan heb je ook pech want die blijft je monitoren en dan is alles wat je schrijft bij voorbaat verkeerd/intimiderend/manipulerend/kinderachtig etc.

Verhelderd dit alles, fijn om te lezen dat Meneer Doorhof nu ook al iemand is die iemand bewust kwetst.
Kortom gaat nergens meer over maar dat was te voorspellen.

edit:

En dan nog te weten dat ik Heer Antoine nog een PM had gestuurd welke ik helaas volgens de regels niet mag laten zien.
Maar neem van mij maar aan dat die in de trend was ....leuke discussie hoop je nog te treffen elders in een ander topic.
Om even te laten zien dat deze azijnpissers gisteren nog sympathie had voor Antoine maar wat er daarna is gebeurd is mij een raadsel?

frank2

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 09:17:09
Je bedoelt inhoudelijk meer in je straatje, succes met je zoektocht, denk dat je snel weer "terug" bent (want je gaat natuurlijk niet echt weg, je doet een beetje een "Frank2'tje", een hoop poeha, dan gepikeert in stilte een halve dag niet posten maar als gast meelezen en dan vrolijk weer posten) is niks mis mee, we moeten allemaal wel eens wat stoom afblazen.
precies raphie jij bent daar ook een voorbeeld van. :D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

J.A.F._Doorhof

"Verhelderd dit alles, fijn om te lezen dat Meneer Doorhof nu ook al iemand is die iemand bewust kwetst."
Hoop dat je dat anders bedoeld als dat het er staat.....
Ik doe mijn stikende best om zoveel mogelijk iedereen te vriend te houden en mensen een leuk forum bezoek te garanderen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

Citaat van: frank2 op juni 18, 2013, 09:38:30
precies raphie jij bent daar ook een voorbeeld van. :D
klopt, ik heb me hier in het verleden ook wel eens schuldig aangemaakt, vandaar dat het e.e.a. ook zo herkenbaar en voorspelbaar is  :D
JBL PRX Power!

alexander2

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 18, 2013, 09:46:58
"Verhelderd dit alles, fijn om te lezen dat Meneer Doorhof nu ook al iemand is die iemand bewust kwetst."
Hoop dat je dat anders bedoeld als dat het er staat.....
Ik doe mijn stikende best om zoveel mogelijk iedereen te vriend te houden en mensen een leuk forum bezoek te garanderen.

frank ik word er kotsmisselijk van NATUURLIJK IS DIT OP DE MAN !
Dit bedoel ik dus ik hoef maar iets te schrijven en ja hoor de oprichter vliegt weer in de gordijnen.
Ik heb ooit op jullie advies smileys gebruikt.......nou dat heb ik geweten dat was nog fouter dan fout.
Vervolgens heb ik ooit geschreven dat iedereen een zwak plekje heeft op de ziel.......nou dat heb ik geweten.
Vervolgens na al die foute slechte minachtend manipulatieve egocentrische botte debiele acties van mij had jij een epistel geschreven LEES EERST VOORDAT JE...
En nu reageer jij ( alweer ) hoop dat je anders bedoeld dat het er staat.

Jongens adem is in en uit en hou is op met dat selectieve gedoe het creëert irritaties over en weer.  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Als ik het nog een keer moet uitleggen gaarne.

J.A.F._Doorhof

Hummmmm,
Zoals ik al zeg, je kan het nooit voor iedereen goed doen....
Vind je reactie wel erg over the top, maar goed sommige mensen zullen dat zo hebben blijkbaar.

Zover ik weet val ik niemand aan in deze thread, spring ik niet in de gordijnen etc.
Ik denk dat je leidt aan hersenspinsels, kan die misselijkheid ook veroorzaken.... :D
Zou even wat rustiger aan doen.
Custom installer

Zymotic

Citaat van: alexander2 op juni 18, 2013, 10:08:35
frank ik word er kotsmisselijk van NATUURLIJK IS DIT OP DE MAN !
Dit bedoel ik dus ik hoef maar iets te schrijven en ja hoor de oprichter vliegt weer in de gordijnen.
Ik heb ooit op jullie advies smileys gebruikt.......nou dat heb ik geweten dat was nog fouter dan fout.
Vervolgens heb ik ooit geschreven dat iedereen een zwak plekje heeft op de ziel.......nou dat heb ik geweten.
Vervolgens na al die foute slechte minachtend manipulatieve egocentrische botte debiele acties van mij had jij een epistel geschreven LEES EERST VOORDAT JE...
En nu reageer jij ( alweer ) hoop dat je anders bedoeld dat het er staat.

Jongens adem is in en uit en hou is op met dat selectieve gedoe het creëert irritaties over en weer.  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Als ik het nog een keer moet uitleggen gaarne.

Dus eigenlijk loop je alleen maar te trollen.

Zefanja

Zal ik eens wat dooddoeners eruit gooien?

Waar twee kijven hebben twee schuld.
En als je wilt dat dingen beter of anders gaan dan is er maar 1 optie.
Verbeter de wereld begin bij jezelf!
Ik snap dat het super lastig is, maar soms zal je toch echt die hand in eigen boezem moeten steken.
Kijk vooral even in de spiegel. Durf je dan nog te beweren dat je zonder schuld bent?
Zij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen of zoiets toch?

Ik bedoel dit niet persoonlijk naar niemand toe, maar please STFU en kijk naar je zelf!

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

MVG

Citaat van: Zefanja op juni 18, 2013, 10:25:49

Ik snap dat het super lastig is, maar soms zal je toch echt die hand in eigen boezem moeten steken.
Kijk vooral even in de spiegel. Durf je dan nog te beweren dat je zonder schuld bent?

Ik bedoel dit niet persoonlijk naar niemand toe, maar please STFU en kijk naar je zelf!

Amen to that!

Er post iemand in een oud topic over wat hij van de sfeer vind, kijk eens wat een opvolging van acties en reacties. Sorry, maar ik vind, voor mij althans, het gewoon lachwekkend hoe serieus er gereageerd wordt. Misschien komt het omdat ik nog niet zo lang lid en ik niet alles heb meegekregen, maar ik heb het hier prima naar mijn zin. Heb inmiddels enkele mensen in real life ontmoet en dan bevalt me erg goed. Ik vind het leuk om hier met mijn hobby bezig te zijn, en samen met mensen in verschillende topics hierover te praten. Ook per pm mag ik graag eens babbelen. De topics waarbij voor mij minder relevante informatie staat of hier en daar een tenenkrommende discussie bezig is daar lees ik even mee, en als ik zie dat een en ander aan het onsporen is: terug knop, wegwezen, ander topic.

Zo simpel kan het zijn, leven en laten leven dus! Fijne dag iedereen, geniet van het mooie weer! Cheers !

Hanky Panky

Citaat van: Zefanja op juni 18, 2013, 10:25:49

Mmmmm de meeste van die zogenaamde 'model-leden'  (alleen die naam al is zum kotsen want als ze iets niet zijn ..... maar goed) hebben nogal last van het 'splinter-balk in eigen oog'-syndroom.

Voor de rest geef je goede raad  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

alexander2

Citaat van: Zymotic op juni 18, 2013, 10:18:52
Dus eigenlijk loop je alleen maar te trollen.

Ja misschien wel op hetzelfde niveau als frank Doorhof, cynisch geschreven dus!
Schrijf even hetzelfde commentaar ook bij Frank Doorhof anders lijkt het net alsof IK degene ben die het topic verstiert waar veel mensen last van hebben.

alexander2

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 18, 2013, 10:13:40
Hummmmm,
Zoals ik al zeg, je kan het nooit voor iedereen goed doen....
Vind je reactie wel erg over the top, maar goed sommige mensen zullen dat zo hebben blijkbaar.

Zover ik weet val ik niemand aan in deze thread, spring ik niet in de gordijnen etc.
Ik denk dat je leidt aan hersenspinsels, kan die misselijkheid ook veroorzaken.... :D
Zou even wat rustiger aan doen.

Nergens last van behalve de hitte die plots komt opzetten.
Bedankt voor je advies zal iets meer gaan drinken vandaag.
Ik hoef toch niet overal een smiley achter te zetten, hoop ik?