Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

Vorige topic - Volgende topic

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 17, 2013, 23:47:47
LOL...nog iemand die wat laat in de discussie aanschuift...hoest in de taartenfabriek Abeltje?  :D
Ach wat is laat in een topic van 3 jaart oud  :D  maar hoe is het met je? 
Heb je zelf geen bans en nieuwe gebruikernamen meer gehad sinds InSQ

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 00:03:02Wie is die ander?  ;)
Zal mijn goed vriend A...fiel wezen  :D

AbZ

Nahpets

Op Hifi Wigwam hebben ze wat coolere smiley's als hier.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Citaat van: Nahpets op juni 18, 2013, 00:07:36
Op Hifi Wigwam hebben ze wat coolere smiley's als hier.
Het is hier cooler dan bij jullie  8)

Deleted member

Citaat van: AbZ op juni 18, 2013, 00:04:21
Ach wat is laat in een topic van 3 jaart oud  :D  maar hoe is het met je? 
Heb je zelf geen bans en nieuwe gebruikernamen meer gehad sinds InSQ

Ah, de Raphie stalker! Was je dat zelf niet? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91354.msg2161590#msg2161590

Ik heb nooit een ban gehad trouwens, wel een afkoelperiode.  :blink:

chansig

Ik alleen een waarschuwing...maar ik ben wel lifetime banned bij een ander forum. Maar die mensen daar begrepen mij niet.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Deleted member

Citaat van: chansig op juni 18, 2013, 00:17:12
Ik alleen een waarschuwing...maar ik ben wel lifetime banned bij een ander forum. Maar die mensen daar begrepen mij niet.

Gr Hans

Dat laatste zeggen al die mensen die in een gevangenis zitten ook.  :D

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 00:15:17
Ah, de Raphie stalker! Was je dat zelf niet? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91354.msg2161590#msg2161590

Ik heb nooit een ban gehad trouwens, wel een afkoelperiode.  :blink:
Nee en dat weet jij als geen ander. 

Jouw link verwijst het "belagen" van een sponsor die inmiddels zelf een ban for life heeft.
Ik had alleen wat eerder door dat hij de zaak belazerde...

Grappig dat je denkt dat een afkoelperiode iets anders is dan een ban.

alexander2

Antoine en ik maar denken dat jij het schoolvoorbeeld was hoe mensen zich moeten gedragen. :D
Snappen doe ik je niet maar dat doet er niet aan toe, ik spreek je wel weer in een ander topic.

Deleted member

Citaat van: AbZ op juni 18, 2013, 00:21:14
Nee en dat weet jij als geen ander. 

Jouw link verwijst het "belagen" van een sponsor die inmiddels zelf een ban for life heeft.
Ik had alleen wat eerder door dat hij de zaak belazerde...

Grappig dat je denkt dat een afkoelperiode iets anders is dan een ban.

Bedankt voor je toelichting en het in mij gestelde vertrouwen!  ;)

Hanky Panky

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 00:19:54
Dat laatste zeggen al die mensen die in een gevangenis zitten ook.  :D

Die zijn ook allemaal onschuldig, misbegrepen en hebben externaliseren tot een lifestyle verheven  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Deleted member

Citaat van: alexander2 op juni 18, 2013, 00:24:29
Antoine en ik maar denken dat jij het schoolvoorbeeld was hoe mensen zich moeten gedragen. :D
Snappen doe ik je niet maar dat doet er niet aan toe, ik spreek je wel weer in een ander topic.

Niets menselijks is mij vreemd!  ;)

Ik ga trouwens weer ontopic hoor. In het topic waar ik net naar linkte (één van ABZ zijn bans) las ik nog onderstaande van Perfectionist...

Citeer
Overigens hoop ik dat mensen een patroon in ons banbeleid zien. Het lontje wordt c.q. is, bij een bepaalde groep steeds korter, de tolerantie bij ons naar dat gedrag ook.

Een groep van 10-15 mensen op het forum verstiert het met grote regelmaat voor de rest, en het zijn bijna altijd discussies die in het bekende domein zitten van believers versus non-. Ook zien we veel stalkgedrag, waarbij men best weet dat men elkaar niet meer kan overtuigen, en ipv twee meningen naast elkaar te laten bestaan, volgt men elkaar en maakt er een missie van om telkens de persoonlijke confrontatie aan te gaan, die met regelmaat escaleert.

Voor die groep laat helder zijn dat er een escalatieschaal is. Het moment gaat komen, als iemand al een ban heeft gehad recent, dat er bans for life uitgedeeld gaan worden. Als je hier structureel de boel wilt verzieken ben je gewoon niet meer welkom, dan pas je hier niet.

Overigens geldt dit niet voor 99% van de forumgemeenschap, die gewoon een leuke hangplek wil voor zijn hobbies, en we krijgen echt veel ondersteunende reacties vanuit die groep. Voor die groep doen we het ook allemaal, dat is de motivatie voor ons om te zorgen voor een een leuk, leefbaar, nuttig en plezierig HT forum.

AbZ

Ik denk de mods inmiddels iets wijzer zijn betreffende chronische klagers, en ook iets van de discussie rond BE's vertrek hebben geleerd, zelfs al zijn ze het niet eens geworden.  Blijft een feit dat niet iedereen hier een tevreden mens wordt, wat dat kan een forum niet voor je regelen.

Deleted member

Afgezien van 't Devialet topic heb ik op dit HTForum niet zo veel meer te melden. Met een aantal hier kan ik 't goed vinden maar 't punt dat de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen is wel bereikt besef ik me eigenlijk al een tijdje.  Ik had er al steeds minder zin in (bleef soms zelfs weken weg) en nu ook HTForum President and CEO J.A.F._Doorhof hier in dit topic gaat zitten te grappen en grollen vervliegt na m'n laatste poging van vandaag 't laatste beetje misplaatste loyaliteit om er nog iets van te maken.

Aangezien de NL forums nu eigenlijk allemaal zuigen (dit was 't laatste waar 't nog redelijk ok was) ga ik me eens inschrijven op wat buitenlandse fora zoals 'What's Best Forum'. Ik lees bij die laatste al een tijdje mee en de sfeer en inhoud daar bevalt me goed. Ook leer ik weer wat bij daar en dat is toch een van mijn belangrijkste drijfveren om forum's te bezoeken.

Oftewel: de ga-roeten ik "ban" ik ook out of here!

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 01:26:43
Afgezien van 't Devialet topic heb ik op dit HTForum niet zo veel meer te melden. Met een aantal hier kan ik 't goed vinden maar 't punt dat de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen is wel bereikt besef ik me eigenlijk al een tijdje.  Ik had er al steeds minder zin in (bleef soms zelfs weken weg) en nu ook HTForum President and CEO J.A.F._Doorhof hier in dit topic gaat zitten te grappen en grollen vervliegt na m'n laatste poging van vandaag 't laatste beetje misplaatste loyaliteit om er nog iets van te maken.

Aangezien de NL forums nu eigenlijk allemaal zuigen (dit was 't laatste waar 't nog redelijk ok was) ga ik me eens inschrijven op wat buitenlandse fora zoals 'What's Best Forum'. Ik lees bij die laatste al een tijdje mee en de sfeer en inhoud daar bevalt me goed. Ook leer ik weer wat bij daar en dat is toch een van mijn belangrijkste drijfveren om forum's te bezoeken.

Oftewel: de ga-roeten alvast, binnenkort "ban" ik ook out of here. Ik denk nog even na over een goede kamikaze actie! >:D :D

edit: o nee wacht even, advertenties op HiFi.nl kosten tegenwoordig geld,
geen kamikaze actie dus.
Meer een drama queen actie idd.
Anyway het ga je goed.

Hanky Panky

Citaat van: AbZ op juni 18, 2013, 01:47:56
Anyway het ga je goed.

Ah ja, de klassieke slachtofferrol teneinde de andere partij in de verdediging te drukken of zijn standpunt af te laten zwakken. Daar zijn sommigen hier écht heel goed in.

Of zou hij gewoon toch stiekem humor hebben en is dit sarcasme??  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Nahpets

Heb het schrijven van zo'n afscheidpost nooit zo begrepen. Als je het forum en (een aantal) van haar leden zo zat bent dan kun je toch gewoon stoppen met posten? Of is het de bedoeling dat we nu met zijn allen gaan roepen dat we je zullen missen en dat we de schouders er onder zetten om het beter naar je zin te maken?

Edit door Christiaan: ook al was het hoogstwaarschijnlijk een geintje: het was een politieke opmerking, en zoals bekend: die zijn niet toegestaan ;)
I love everybody!
some I love to avoid,

Nahpets

Citaat van: AbZ op juni 18, 2013, 01:47:56
Anyway het ga je goed.

Grootste drama is nog dat 9 van de 10 met enige tijd weer op de stoep staan om ons weer deelgenoot te maken van *whatever*.
I love everybody!
some I love to avoid,

AbZ

Citaat van: Hanky Panky op juni 18, 2013, 01:52:01Of zou hij gewoon toch stiekem humor hebben en is dit sarcasme??  :D
Geintje zeker? 
Voor een parodie op zichzelf was het idd geen slechte actie geweest.

Citaat van: Nahpets op juni 18, 2013, 01:56:10
Grootste drama is nog dat 9 van de 10 met enige tijd weer op de stoep staan om ons weer deelgenoot te maken van *whatever*.
Regelmatig afscheid nemen.  Het is net Raphie.

Deleted member

Uiteraard zijn jullie zure reacties zoals gewoonlijk weer vermoeiend voorspelbaar... :yawnee:

Hoe dan ook set op de Showcase is al verwijderd en profiel is leeggemaakt. En nee heb zeker geen behoefte aan 'o wat jammer's etc. Een afscheidsreceptie is ook niet nodig ik sta niet zo graag in de spotlights.  ;D ;D

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 02:18:34
Uiteraard zijn jullie zure reacties zoals gewoonlijk weer vermoeiend voorspelbaar... :yawnee:
Je moet je gewoon niet zo aanstellen.
Menigeen kan zich wel eens ergeren hier.
Gaat vanzelf weer over als het niet aan jezelf ligt.
We zien je wel weer verschijnen  :coffee:
en dat is prima want je schrijft niet altijd onzin.

VlisChris

Citaat van: Perfectionist op juni 17, 2013, 21:07:28
Overigens komen er weinig rtm's meer om anderen zo gezegd een oor aan te naaien. Wij kijken daar overgens echt wel doorheen.

Sterker nog, het overgrote deel van de R2M's die binnenkomen (en dat zijn er ook al opvallend weinig gelukkig!) gaat over prijsadviezen (of aanvallen hoe je het wilt zien), over verkeerd geplaatste topics, enz. Ik zou echt even moeten gaan nakijken wat de laatste is geweest die over "een lid" is gegaan. Ik zou hem niet weten te vinden.
Terwijl ik in principe toch een flink deel van de dag op het forum of op mijn email te vinden ben.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted member

Ben er gewoon klaar mee, simpel. Gewoon m'n conclusies getrokken en 'k ga elders weer verder. En ik doe wat ik zeg, altijd! Dus tenzij ik iets te verkopen heb zien jullie me niet meer. Bye bye, zwaai zwaai.  :D

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 02:32:43
Ben er gewoon klaar mee, simpel. Gewoon m'n conclusies getrokken en 'k ga elders weer verder. En ik doe wat ik zeg, altijd! Dus tenzij ik iets te verkopen heb zien jullie me niet meer.

Bye bye, zwaai zwaai.  :D
Tuurlijk.  Plaatje al eerder gezien.

VlisChris

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 02:18:34

Hoe dan ook set op de Showcase is al verwijderd en profiel is leeggemaakt. En nee heb zeker geen behoefte aan 'o wat jammer's etc. Een afscheidsreceptie is ook niet nodig ik sta niet zo graag in de spotlights.  ;D ;D

Antoine, ik zou het oprecht jammer vinden als je vertrekt van dit forum. Een keus die een ieder voor zichzelf moet, en gelukkig(!) mag maken; maar nogmaals: jammer als we hier geen input of posts van je voorbij zien komen. Je bent iemand die door veel leden toch gerespecteerd wordt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.