Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

Vorige topic - Volgende topic

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

Raphie

Citaat van: Kjelt op juni 20, 2013, 16:19:59
Bullshit je leest kennelijk wat je wilt lezen. Dit was mijn persoonlijke mening dat voor mij de sfeer van het forum sterk zou verbeteren als iedereen gewoon ontopic blijft en niet op de man gaat spelen. Als je eenieder in zijn waarde laat heb je een leuk en informatief forum. Helaas zijn de grootste posters degene die totaal niets bijdragen.
Ben best wel een grote poster, maar ook best wel aardig wat inhoudelijk bijgedragen afgelopen dgn.
JBL PRX Power!

Zefanja

Grootste probleem is denk ik dat vele van ons vergeten hoe subjectief onze meningen over onze hobby zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Kjelt

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 16:21:18
Ben best wel een grote poster, maar ook best wel aardig wat inhoudelijk bijgedragen afgelopen dgn.
Het leven is niet zwart-wit   :)

Raphie

Citaat van: Kjelt op juni 20, 2013, 16:25:58
Het leven is niet zwart-wit   :)
Nee, 50 tinten grijs zeker?  :D
JBL PRX Power!

Zefanja

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 16:28:11
Nee, 50 tinten grijs zeker?  :D

Zullen we dat niet doen.
Iets met zweepjes enzo....
Lijkt me niet bevordelijk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

JANJWJMC

Citaat van: Hanky Panky op juni 20, 2013, 12:29:04
Dat is gewoon een topic waarin op amicale wijze ge-OH'ed wordt over kinderen en speakers. Als je dat al als onbeschoft ervaart.....

Lees aub nog eens alle post op die pagina.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

AbZ

Citaat van: JANJWJMC op juni 20, 2013, 17:03:02
Het enige waar ik een verband kan leggen is dat het eventjes over JOUW speakers gaat,
waarbij enkele moeilijk weerlegbare praktische opmerkingen worden gemaakt,
dus ik neem aan dat daar het probleem zit?

JANJWJMC

Citaat van: AbZ op juni 20, 2013, 17:23:18
Het enige waar ik een verband kan leggen is dat het eventjes over JOUW speakers gaat,
waarbij enkele moeilijk weerlegbare praktische opmerkingen worden gemaakt,
dus ik neem aan dat daar het probleem zit?

ik geef een foto voormijn setup met waf vriendelijk speakers perfect bij zijn interieur .

member vraagt wat hebben die speakers te maken met? die met kindvriendelijk

Member 2 antwoordt: Hellemaal niks en die opstelling van die speakers lijkt me ook verre van optimaal trouwens.
Zon antwoord vind ik onbeschoft'. ik vind dan, als je niks hebt bij te dragen zegt dan ook niks.
maar het is blijkbaar normaal om zo te reageren :(
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

VlisChris

Tja, als je al niet mag zeggen dat je het ergens niet mee eens bent. . .

Volgens mij pak ik een sigaartje, mijn muziekje, lijn ik de hond aan, en ga ik eens genieten van het lekkere weer. Lijkt me verstandiger dan dit topic weer te gaan volgen :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AbZ

Citaat van: JANJWJMC op juni 20, 2013, 17:35:50
ik geef een foto voormijn setup met waf vriendelijk speakers perfect bij zijn interieur .

Member 2 antwoordt: Hellemaal niks en die opstelling van die speakers lijkt me ook verre van optimaal trouwens.
Zon antwoord vind ik onbeschoft'. ik vind dan, als je niks hebt bij te dragen zegt dan ook niks.
Ik vond beide antwoorden prima to the point en absoluut niet onbeleefd.  Het is mooi dat het voor jou goed werkt maar het kan gebeuren dat anderen dit geen logische oplossing vinden.  Verschil van inzicht is niet onbeschoft, nog maar afgezien van het feit dat het er regelmatig aanzienlijk harder aan toe gaat...

Hanky Panky

Citaat van: JANJWJMC op juni 20, 2013, 17:03:02

Nog een keer?

Na de verklaring verderop in dit topic kan ik alleen maar concluderen dat sommigen een (zeer) lage en anderen een wat hogere tollerantiegrens hebben.

Volg het advies van Jowi eens op...
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

chansig

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT....  :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

:D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Ejorne

Citaat van: chansig op juni 20, 2013, 18:41:18
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT....  :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

:D

Gr Hans

Je toetsenbord is kapot joh, koop eens wat deugdelijks.

Hanky Panky

Citaat van: Ejorne op juni 20, 2013, 18:59:00
Je toetsenbord is kapot joh, koop eens wat deugdelijks.

Ja, koop eens een goede netwerkkabel. Ik hoor ruis...  :D

twani

Citaat van: JANJWJMC op juni 20, 2013, 17:35:50

Goh, jij zal geen makkelijk leven hebben denk ik zo... :o

Deleted member

Citaat van: Hanky Panky op juni 20, 2013, 18:33:56
Nog een keer?

Na de verklaring verderop in dit topic kan ik alleen maar concluderen dat sommigen een (zeer) lage en anderen een wat hogere tollerantiegrens hebben.

Volg het advies van Jowi eens op...

Mijn conlusie is dat de meeste mensen zich wel kunnen gedragen en sommigen dat niet kunnen of willen. Die mensen worden ook wel aso's, tokkie's of sociaal beperkt genoemd. Als je tegen deze laatste groep wat zegt valt vaak op dat juist zij zo intolerant zijn als de pest en je dan nog even net een tandje extra willen afzeiken, terugpakken, of wat dan ook.

Of iemand daar tegen kan of niet is niet relevant, doe gewoon normaal, pas je aan. Dat is pas tolerant.

chansig

Nou Antoine....wat jij vindt hoeft een ander nog niet te vinden. Wat dan dus inhoud dat het ook wel eens bij jezelf zou kunnen beginnen.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Deleted member

Hans, dit alles bezien vanuit de 99% vs. de 1%. Lijkt me duidelijk dat 't probleem ook hier bij die laatste kleine groep ligt. Die past zich dus maar aan als ze daarom wordt verzocht en gaan ze te vaak duidelijk over de schreef dan zijn ze niet meer welkom.

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 19:29:20
Hans, dit alles bezien vanuit de 99% vs. de 1%. Lijkt me duidelijk dat 't probleem ook hier bij die laatste kleine groep ligt. Die past zich dus maar aan als ze daarom wordt verzocht en gaan ze te vaak duidelijk over de schreef dan zijn ze niet meer welkom.
't Is amper 48 uur geleden dat je 99% van het forum zulke bagger vond
en nu heb je je aangepast?

chansig

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 19:29:20

Dus die 1% zijn de tokkies en andere leuke benamingen waar je over schrijft ?

Gr Hans

Hanky Panky

Citaat van: chansig op juni 20, 2013, 19:23:19
Nou Antoine....wat jij vindt hoeft een ander nog niet te vinden. Wat dan dus inhoud dat het ook wel eens bij jezelf zou kunnen beginnen.

Gr Hans

+1

Een medium als forum biedt nu éénmaal niet de gelegenheid om alle vormen van beschaafdheid in te waarborgen. Daar waar de één denkt 'wat een lompe reactie' ervaart een ander de reactie als lekker direct en to the point. Als iedere member die zichzelf als zeer tolerant ziet daar eens rekening mee zou houden...

Deleted member

Citaat van: chansig op juni 20, 2013, 19:32:35
Dus die 1% zijn de tokkies en andere leuke benamingen waar je over schrijft ?

Gr Hans

Yep, en of ze 't zijn of zich zo gedragen maakt mij niet uit als ze zich niet aan willen passen wanneer ze daar om wordt gevraagd door medeforumleden of de mods.

Zie ook het ban topic:
Citeer
Overigens hoop ik dat mensen een patroon in ons banbeleid zien. Het lontje wordt c.q. is, bij een bepaalde groep steeds korter, de tolerantie bij ons naar dat gedrag ook.

Een groep van 10-15 mensen op het forum verstiert het met grote regelmaat voor de rest, en het zijn bijna altijd discussies die in het bekende domein zitten van believers versus non-. Ook zien we veel stalkgedrag, waarbij men best weet dat men elkaar niet meer kan overtuigen, en ipv twee meningen naast elkaar te laten bestaan, volgt men elkaar en maakt er een missie van om telkens de persoonlijke confrontatie aan te gaan, die met regelmaat escaleert.

Voor die groep laat helder zijn dat er een escalatieschaal is. Het moment gaat komen, als iemand al een ban heeft gehad recent, dat er bans for life uitgedeeld gaan worden. Als je hier structureel de boel wilt verzieken ben je gewoon niet meer welkom, dan pas je hier niet.

Overigens geldt dit niet voor 99% van de forumgemeenschap, die gewoon een leuke hangplek wil voor zijn hobbies, en we krijgen echt veel ondersteunende reacties vanuit die groep. Voor die groep doen we het ook allemaal, dat is de motivatie voor ons om te zorgen voor een een leuk, leefbaar, nuttig en plezierig HT forum.

Deleted member

Citaat van: Hanky Panky op juni 20, 2013, 19:33:37
+1

Een medium als forum biedt nu éénmaal niet de gelegenheid om alle vormen van beschaafdheid in te waarborgen. Daar waar de één denkt 'wat een lompe reactie' ervaart een ander de reactie als lekker direct en to the point. Als iedere member die zichzelf als zeer tolerant ziet daar eens rekening mee zou houden...

Vaak is echt wel duidelijk wanneer iemand irritant is of gewoon niet anders weet. In 't laatste geval past iemand zich aan wanneer daar om wordt gevraagd of doet z'n best. Juist tolerante mensen herkennen dat en laten 't dan gaan/laten iemand gewoon zichzelf zijn.

chansig

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 19:35:33
Yep, en of ze 't zijn of zich zo gedragen maakt mij niet uit als ze zich niet aan willen passen wanneer ze daar om wordt gevraagd door medeforumleden of de mods.

Zie ook het ban topic:

Ik zie geen termen als tokkies, aso's etc voorbij komen.

Gr Hans