Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

Zefanja

Citaat van: CoSo op februari  9, 2011, 11:07:51
Dat lijkt me logisch, hij wil zeker weten dat je ze bij hem koopt of dat als je ze niet koopt onbeschadigd terug komen.

Vind het enigszins logisch. Een aanbetaling had ik beter begrepen.
Als hij zorgt dat ik thuis kan luisteren dan koop ik ook bij hem, zo ben ik dan ook wel weer.
Maar niet ieders morele kompas wijst die kant op, dus dan begrijp ik het ook wel weer.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: screw op februari  9, 2011, 13:19:10
Dat ben ik deels met je eens, mijn dealer heeft gewoon de rx6en en de rx8en hier thuis neergezet...hier luister maar eens een weekje....idem met mijn velodyne.... hier luister maar eens thuis een weekje want hier in de luister ruimte klinkt alles goed  :D (of ik heb gewoon een hele goede dealer!)

Dan heb je een hele fijne dealer. Waar woon je ook alweer?  :devil: :pompom:
Ik heb nog een forumsponser bij mij in de buurt dus misschien is hij bereid.

Mag ik vragen waarom jij voor de RX8 hebt gekozen boven de RX6?
En voor achter ben jij voor de RX FX gegaan, waarom die keuze boven de RX1 of RX2?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Net even bij smits geweest en naar de RX6 en RX8 geluisterd.
Hier klonken ze veel minder verschillend.
De RX8 was iets gedetailleerder en klonk iets beter in het hoog, maar de RX6 bleef echt niet ver achter.

De keuze is dus alleen maar moeilijker geworden.
Weet echt nog niet wat ik moet doen.

De RX6 gaf naar mijn idee toch het rustigste luister beeld en bij de RX8 had ik het idee dat deze toch wel vermoeiend kan worden in het hoog.
Naja iig nog een keer gaan luisteren en eventueel thuis proberen. Dat kan gelukkig bij smits.

Zefanja

De beslissing is genomen!!!!
Als alles goed gaat heb ik komende week de Monitor Audio RX8 in huis staan  :pompom: :pompom: :pompom:

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 12, 2011, 19:04:10
Als alles goed gaat heb ik komende week de Monitor Audio RX8 in huis staan  :pompom: :pompom: :pompom:

Toch de RX8 dus! Mooie keuze hoor, die gaan je set zeker naar een veel hoger niveau tillen!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Ja ik vond deze toch mooier klinken.
Was vandaag nog een keer gaan luisteren en hij pakte me gewoon.
Ben erg benieuwd hoe ze gaan klinken hier in huis.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 12, 2011, 19:22:34
Ben erg benieuwd hoe ze gaan klinken hier in huis.

Dat is toch altijd een verrassing  ;D

Waar komen ze nu te staan? Bij je vriendin al of nog op je eigen plekje?

diceman

Citaat van: Zefanja op februari 12, 2011, 19:04:10

Kijk geen halve maatregelen, gefeliciteerd  O0.
Goed dat je toch beiden hebt kunnen beluisteren, en uiteindelijk toch voor de RX8 heb gekozen daar deze je meer pakte.
Anders had je altijd het gevoel gehouden van:" had ik maar, of heb ik wel de juiste keuze gemaakt"  ;)

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 12, 2011, 19:23:39
Dat is toch altijd een verrassing  ;D

Waar komen ze nu te staan? Bij je vriendin al of nog op je eigen plekje?

Dat is idd afwachten, maar ik verwacht dat ze goed zullen klinken en anders de akoestiek aanpakken.

Ze komen bij mijn vriendin te staan.
Alle apparatuur staat inmiddels ook al daar.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 12, 2011, 20:17:22
Ze komen bij mijn vriendin te staan.
Alle apparatuur staat inmiddels ook al daar.

Als ze weer een beetje opgeknapt is dan maar eens een luistersessie plannen  ;D

Zefanja

Citaat van: diceman op februari 12, 2011, 19:52:30
Kijk geen halve maatregelen, gefeliciteerd  O0.
Goed dat je toch beiden hebt kunnen beluisteren, en uiteindelijk toch voor de RX8 heb gekozen daar deze je meer pakte.
Anders had je altijd het gevoel gehouden van:" had ik maar, of heb ik wel de juiste keuze gemaakt"  ;)

Thanks! Ik wou ook echt een upgrade en de RX6 zou niet echt een upgrade zijn t.o.v. de paradigm monitor 9
En ze klonken gewoon toch dat stukkie beter dan de RX6.

Ja heb ze beide meerdere mailen beluisterd en ook nog naast mijn de paradigm's dus heb goed kunnen vergelijken.
Maar ik weet nu dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 12, 2011, 20:19:26
Als ze weer een beetje opgeknapt is dan maar eens een luistersessie plannen  ;D

Ja dat gaat zeker goed komen.
Zodra zij er weer bovenop is ben je welkom.

Xander32

Mooie speakers die MA RX8, nu maar duimen dat deze keuze bij jouw thuis net zo gaat uitpakken.

Sander.
Citaat van: Zefanja op februari 12, 2011, 20:19:57
Thanks! Ik wou ook echt een upgrade en de RX6 zou niet echt een upgrade zijn t.o.v. de paradigm monitor 9
En ze klonken gewoon toch dat stukkie beter dan de RX6.

Ja heb ze beide meerdere mailen beluisterd en ook nog naast mijn de paradigm's dus heb goed kunnen vergelijken.
Maar ik weet nu dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Zefanja

Citaat van: Xander32 op februari 12, 2011, 20:36:31
Mooie speakers die MA RX8, nu maar duimen dat deze keuze bij jouw thuis net zo gaat uitpakken.

Sander.

Dank je.
Ik verwacht het wel en anders de akoestiek aanpakken.

HTip

Alvast gefeliciteerd! Hou wel rekening met de nodige inspeeltijd. Dus niet te snel oordelen over de klank.

Inspelen kan trouwens door 1 speaker in tegenfase aan te sluiten en de 2 speakers tegenover elkaar te zetten op ca. 30 cm. En dan continu muziek spelen. Dan zijn ze veel sneller los, dan normaal luisteren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 08:57:08
Alvast gefeliciteerd! Hou wel rekening met de nodige inspeeltijd. Dus niet te snel oordelen over de klank.

Inspelen kan trouwens door 1 speaker in tegenfase aan te sluiten en de 2 speakers tegenover elkaar te zetten op ca. 30 cm. En dan continu muziek spelen. Dan zijn ze veel sneller los, dan normaal luisteren.

Maar het inspelen zelf is juist leuk, je hoort in de loop der tijd de speaker gewoon veranderen. Vond het zelf erg prettig om mee te maken  ;)

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 13, 2011, 09:40:10
Maar het inspelen zelf is juist leuk, je hoort in de loop der tijd de speaker gewoon veranderen. Vond het zelf erg prettig om mee te maken  ;)
Dat kan natuurlijk ook, maar je moet dan niet te snel conclusies trekken over het geluid en of de speaker wel de juiste keuze is. Ik probeer al mijn kabels ingespeeld te krijgen. Met de Oppo is dat niet gelukt, want die moet 600 uur inspelen :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 08:57:08

Bedankt voor de tip!

Citaat van: Madhouse op februari 13, 2011, 09:40:10

Maar ik ga komende tijd idd gewoon lekker veel muziek luisteren en genieten van speakers die steeds beter gaan klinken :)

En ik hou er rekening mee dat ze niet direct goed zullen klinken, dus ik zal niet gelijk een oordeel vellen of telleurgesteld zijn.
Ik weet hoe ze kunnen klinken dus zal geduld hebben. En mocht het niet goed klinken dan eerst de akoestiek aanpakken.
Maar ik verwacht dat ze uitstekend gaan klinken.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 13, 2011, 16:54:32
Maar ik ga komende tijd idd gewoon lekker veel muziek luisteren en genieten van speakers die steeds beter gaan klinken :)

Ik zal hiervoor vandeweek mijn belofte even inlossen  ;)

Zefanja

Vandaag een nieuwe toevoeging besteld voor ht set.
Als ik geluk heb is deze er morgen al.

Helaas alleen nog steeds geen speakers binnen  :(
Hopelijk komen ze snel.

Zefanja

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 17, 2011, 21:13:30
Vandaag een nieuwe toevoeging besteld voor ht set.
Als ik geluk heb is deze er morgen al.

Is dat die ik denk dat het is?

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 17, 2011, 21:20:57
Is dat die ik denk dat het is?

Dat is em zeker.
En trouwens er komt misschien binnenkort nog een upgrade.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 17, 2011, 21:22:29
En trouwens er komt misschien binnenkort nog een upgrade.

Hmmmm ben benieuwd wat er nu weer komt  ;D

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 17, 2011, 21:24:10
Hmmmm ben benieuwd wat er nu weer komt  ;D

Ik heb het vandaag op het forum al min of meer gezegd ;)