Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: AbZ op januari 12, 2011, 22:47:33
Er zit wel een logica in hoor:  sopraan en fluit 'klinken hoog' (subjectief), enerzijds omdat ze relatief hoog zijn en anderzijds wellicht juist omdat er weinig boventonen bij zitten.  Daarom is een coloratuursopraan ook zo slecht verstaanbaar (zelfs als je de taal van het libretto kent).

Dat is wel slim.
Thnx. :)

Jij hebt ook best wel wat verstand van muziek lees ik.  :)
Ik vergeet dat soort dingen iedere keer weer. moet het dan weer opzoeken. Dan weet je alleen nog dat iets ongeveer, zus en zo zit, maar hoe precies...?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Allemaal bedankt voor de reacties en tips.
Ik heb nog een mooie cd van lang lang liggen. Die gaan we maar eens beluisteren.

Is het ook een idee om niet alleen de speakers apart te beluisteren, maar ook de tweeter?
Ik heb mijn speakers namelijk bi-amp aangesloten dus ik heb ook de mogelijkheid alleen het hoge gedeelte aan te sluiten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

AbZ

Citaat van: Zefanja op januari 13, 2011, 09:37:51
Allemaal bedankt voor de reacties en tips.
Ik heb nog een mooie cd van lang lang liggen. Die gaan we maar eens beluisteren.

Is het ook een idee om niet alleen de speakers apart te beluisteren, maar ook de tweeter?
Ik heb mijn speakers namelijk bi-amp aangesloten dus ik heb ook de mogelijkheid alleen het hoge gedeelte aan te sluiten.
Dat kan wel maar dan klinkt het sowieso voor geen meter, denk ik.

Zefanja

Citaat van: AbZ op januari 13, 2011, 10:21:10
Dat kan wel maar dan klinkt het sowieso voor geen meter, denk ik.

Dat zal denk ik ook niet, maar is denk ik ook niet nodig.
Het gaat er vooral om of de tweeters nog goed zijn ja of nee.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Gisteren/vanavond bij Roy geweest om hem te helpen (of moeilijk te maken ) een keuze te maken om een nieuwe speler aan te schaffen.
We hebben mijn UD5005 beluisterd op zijn set. (voor het verslag daarvan zie het topic van Madhouse)
Ik moet zeggen dat ik echt genoten heb. Mooi afgestemde set met een vriendelijk, helder en strak geluid.
Was onder de indruk van het geluid van de speakers.
En dit heeft mij de motivatie te geven snel wat aan de afstelling van mijn set te doen.
Maar daarvoor is er voor mij een zeer belangrijke upgrade nodig.
En dat is een andere woning. En zoals dat er nu uitziet gaat die eind juni komen  :laugh:
Ik kan niet wachten!!!

HTip

Dat is nog eens een upgrade!! Ga je een aparte ruimte voor de HT maken?

In ieder geval gefeliciteerd :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

We hebben het er gisteren al over gehad maar dit zal zeker jouw beste upgrade worden. Je doet je set gewoon te kort nu en dat is zonde.

Ik ben overigens blij dat je genoot van mijn setup, dat bevestigd dat ik op de goede weg ben!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Leuk dat jullie zo beide weer wat waardevolle ervaring hebben opgedaan. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Citaat van: HTip op januari 15, 2011, 09:12:38
Dat is nog eens een upgrade!! Ga je een aparte ruimte voor de HT maken?

In ieder geval gefeliciteerd :pompom:

Nee helaas is het nog niet zo ver. Ik trek nu gewoon bij haar in. Samen een ander huis is iets voor de toekomst.
De HT komt nu gewoon in de woonkamer te staan.
Nog steeds geen grote ruimte maar beter dan wat ik nu heb.

Thanks!

Zefanja

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 09:20:08
We hebben het er gisteren al over gehad maar dit zal zeker jouw beste upgrade worden. Je doet je set gewoon te kort nu en dat is zonde.

Ik ben overigens blij dat je genoot van mijn setup, dat bevestigd dat ik op de goede weg ben!  ;)

Ik denk dat je trots mag zijn op je set.
De tijd en moeite die je erin heb gestoken heeft zeker resultaat gehad.

Zefanja

Citaat van: tiptop op januari 15, 2011, 10:57:23
Leuk dat jullie zo beide weer wat waardevolle ervaring hebben opgedaan. 8)

Was voor mij de eerste ontmoeting met een forumlid en dat is zeker waardevol gebleken.
Maar als de verhuizing gedaan is komt er ook zeker een uitnodiging.

Zefanja

Nou goed nieuws, mijn tweeters zijn heel!!!  :pompom:
Ik ben aan het testen geweest en heb eea uitgeprobeerd en het lijkt een combi te zijn van het type luidspreker, de gebruikte speakerkabel en dat de speakers nog niet helemaal ingespeeld zijn.
Eén van de dingen die ik geprobeerd heb is het anders aansluiten van de speakerkabels.
Ik heb mijn speakers bi-amp aangesluiten en de kabels voor highlevel zijn verzilverd. Dit zorgt voor extra helderheid, zeker met deze speakers.
Alleen in dit geval te veel helderheid. Ik heb dus de koperen kabels highlevel aangesloten en de zilveren lowlevel.
Dit gaf gelijk een heel duidelijk verschil. Het klink gelijk een stuk beter.
En ik heb de speakers nu een stuk verder uit elkaar staan wat ook erg helpt.

Van het weekend ben ik ook nog even naar de hifi winkel geweest, naja even. Ik ben er zo een 3 uur geweest.
Ik heb daar in eerste instantie naar de focal chorus 836v en de paradigm studio S60 geluisterd en beide erg mooi klinkende speakers.
Maar daarvoor was ik niet gegaan. Ik heb ze alleen beluisterd omdat de andere luisterruimte op dat moment bezet was.
Ze hebben daar ook mijn speakers staan, de paradigm monitor 9. Deze heb ik dus beluisterd en toen kwam de echte geruststelling.
De speakers daar klonken vrijwel hetzelfde in het hoog als mijn eigen speakers.
Ik heb ook nog naar een paar andere speakers geluisterd waaronder de dali ikon 6 mk2, de monitor audio silver rx6 en mijn eigen speakers de paradigm monitor 9.
Later ook een naar een setje elac speakers, maar ik weet niet meer welke.
En ik heb ook nog even naar de Rotel RCD06 SE en de Musical Fidelity M3CD geluisterd.

De dali had een mooi, open en helder geluid en weinig gekleurd.
Ik vond ze met momenten te helder. Niet echt mijn smaak.

De monitor audio vond ik enigsinds vergelijkbaar met de paradigm's
De monitor heeft een mooie warme tint en prettig hoog. Vond het hoog met momenten nogal wollig, maar dat lag aan het volume en hoe de speakers zijn aangesloten.
Als je hem bi-amp aansluit los je het probleem op. Ik denk dat zilver op het hoog bij deze speakers een heel mooi effect heeft. En op hogere volumes klinken ze goed.

De paradigm's klonken zoals ik had verwacht. Een hele mooi warme tint een helder hoog en een mooie bas.
Voordeel van deze speakers is dat ze een hoge gevoeligheid hebben. Dus ze gaan veel makkelijker hard.
Dat was met moment wel even lastig vergelijken, omdat je elke keer het volume moest bijstellen als je van speakers wisselde.

De set elac speakers vond ik veels te helder over de hele lijn. Niet mijn smaak dus.

Maar goed waarom ik dit vertel. Er komt misschien een upgrade.
Aankomende donderdag weet ik meer.

HTip

Mooi dat je tweeters niet kapot zijn. Ik weet inmiddels dat kabels ook een soort "vervorming" kunnen veroorzaken en dat dan lijkt op een probleem met je speaker.

Upgrade? Spannend 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Nou het is dus donderdagavond geweest en de kogel is door de kerk.
Er gaat een upgrade komen.
Er gaan andere speakers komen en dat worden de monitor audio rx8.

Net terug van een luistersessie met de baas en zij was ook gelijk verliefd  :wub: op deze speakers.
Ze vond ze wel wat groot maar ze vond ze dusdanig mooi klinken dat ze deze wou hebben.
Had ik dus echt niet verwacht. Ik had verwacht dat ze alleen voor het formaat zou gaan en de rx6 kiezen.
Maar hopelijk snel dus de rx8 in huis.
Overigens ben ik ook weg van deze speaker. Ze zijn minder up front dan de paradigm's die nog al vermoeiend konden worden met luisteren.
Ondanks dat ik genoten heb van deze speakers denk ik dat de rx8 toch beter gaan bevallen.

Madhouse

WOW geweldige upgrade zeg! Kom ze zeker beluisteren als je ze hebt staan!

Laat me raden: Hoogglans wit?  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Ben benieuwd! Gefeliciteerd met je mooie upgrade! :) Fantastico :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2011, 22:13:49
WOW geweldige upgrade zeg! Kom ze zeker beluisteren als je ze hebt staan!

Laat me raden: Hoogglans wit?  :D

Hahahaha in 1 keer goed.  :clapping: Ze komen in de kleur hoogglans wit  :headbanging:
En als ze staan ben je zeker uitgenodigd.

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2011, 22:16:18
Ben benieuwd! Gefeliciteerd met je mooie upgrade! :) Fantastico :)

Thank you. ben er ook erg blij mee en blij dat de baas er ook blij mee is.
We zijn dus allemaal blij  :pompom:

Denon Focal

gefeliciteerd, heel mooi klinkende speakers en in hoogglans wit een hoge WAF :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Alvast gefeliciteerd met deze mooie upgrade. Speakers bepalen uiteindelijk het geluid 8)
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: Denon Focal op januari 27, 2011, 22:48:46
gefeliciteerd, heel mooi klinkende speakers en in hoogglans wit een hoge WAF :clapping:

Dank je.
Het eerste wat ze zei toen ze de speakers zag was: die zijn groot en lomp
Maar toen ze de speakers hoorde spelen was ze gelijk verkocht en ik overigens ook.

Zefanja

Citaat van: HTip op januari 27, 2011, 22:52:41
Alvast gefeliciteerd met deze mooie upgrade. Speakers bepalen uiteindelijk het geluid 8)

Dank u zeer.
Dat doen ze zeker en ik verwacht meer van deze speakers te genieten dan van mijn huidige.
Ze luisteren een stuk meer ontspannen. En ik blijf de warme open klank houden wat ik bij mijn huidige speakers ook heb alleen dan rustiger.

tiptop

Gefeliciteerd! 8)

Marantz en MA zijn een mooie combi. :)

Zefanja

Thanks.
Het is inderdaad een mooie combi. Ik heb ze op mijn eigen receiver kunnen beluisteren dus dat zit zeker weten goed.
Jij nog bedankt voor de tip, maar die speakers zouden te duur worden.

Zaak is nu alleen om mijn "oude speakerset kwijt te raken"
Iemand interesse???  :pompom:

tiptop

Citaat van: Zefanja op januari 28, 2011, 09:50:29
Thanks.
Het is inderdaad een mooie combi. Ik heb ze op mijn eigen receiver kunnen beluisteren dus dat zit zeker weten goed.
Jij nog bedankt voor de tip, maar die speakers zouden te duur worden.

Zaak is nu alleen om mijn "oude speakerset kwijt te raken"
Iemand interesse???  :pompom:
Daar hebben ze heel handig de marktsectie voor uitgevonden. ;) ;D