Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 18, 2011, 22:17:34
Dank je. Laat me vriendin je maar niet horen. Ze vind wit zwart vreselijk.
Voor apparatuur vind ze het gelukkig nog wel kunnen. En ja de kast kan dicht dus... :-X
Ik zal het haar niet vertellen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Mooi!!!  :wub:

Goed dat je eerst met de ViaBlue's gaat spelen, zo leer je het geluid goed kennen en zul je (mocht je upgraden) de sound van andere LS kabels veel beter kunnen waarnemen.

Edit: er zitten toch voetplaten bij de MA speakers? Doe je die er niet onder?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 18, 2011, 23:20:01
Ik zal het haar niet vertellen ;D

Haha thanks, maar ze bevestigde net toch weer dat ze zwarte apparatuur toch het mooist vind.
Een vrouw naar mijn hart dus.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

CoSo

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 19, 2011, 00:23:08
Mooi!!!  :wub:

Goed dat je eerst met de ViaBlue's gaat spelen, zo leer je het geluid goed kennen en zul je (mocht je upgraden) de sound van andere LS kabels veel beter kunnen waarnemen.

Edit: er zitten toch voetplaten bij de MA speakers? Doe je die er niet onder?

Thanks ik ben ook helemaal in  :wub: en mijn vriendin ook.

Moet zeggen dat die viablue vooralsnog lekker klinkt op de speakers.
Er zit wel een klein scherp randje aan het hoog, maar hopelijk word dat niet erger.
Maar goed. Inspelen, inspelen en nog eens inspelen.

Ja klopt er zitten voetplaten bij, maar die zet ik er denk ik niet onder.
Vind het zo mooier.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

CoSo

Citaat van: Zefanja op februari 19, 2011, 01:08:37
Moet zeggen dat die viablue vooralsnog lekker klinkt op de speakers.
Er zit wel een klein scherp randje aan het hoog, maar hopelijk word dat niet erger.
Maar goed. Inspelen, inspelen en nog eens inspelen.
Lekker s'nachts ook laten spelen en overdag

Zefanja

Citaat van: CoSo op februari 19, 2011, 01:19:18
Lekker s'nachts ook laten spelen en overdag

Ja probeer ze zoveel mogelijk te laten spelen.
Maakt het erg uit op wat voor volume?
Kan ze snachts namelijk niet te hard zetten.

Zefanja

Zit nu te genieten van Buena Vista Social Club.
En kan alleen maar zeggen wat klinken ze toch lekker.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 19, 2011, 13:23:42
Maakt het erg uit op wat voor volume?

Zelfde als een auto inrijden, af en toe lekker rustig, soms wat harder maar nog niet voluit  :D

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 19, 2011, 14:33:14
Zelfde als een auto inrijden, af en toe lekker rustig, soms wat harder maar nog niet voluit  :D

Aha dus soms liefkozend voor ze zijn en soms en ze soms een beetje op de staart trappen.
Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ben er tot nu toe echt heel tevreden mee.
Ze klinken echt zo lekker.
Je moet snel maar eens komen luisteren.

Madhouse

Zefanja

En de volgende toevoeging is binnen  :pompom:
Jaja we blijven maar door gaan.
En toevoeging is geworden de HDI Dune HD Smart D1

Zal kijken of ik zo een foto kan plaatsen.
Hopelijk komt mijn 2TB HD ook vandaag.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 21, 2011, 13:18:14
Donders, gaat lekker zo! Goed bezig! :) Gefeliciteerd!

Thanks. Hij gaat zeker lekker.
Mijn verlanglijstje is ook bijna leeg.

Zefanja

frankp

Goed bezig!!!
Veel plezier met je Dune, maar dat zal wel lukken kan ik je vertellen uit eigen ervaring  ;D

Zefanja

Citaat van: frankp op februari 21, 2011, 14:08:14
Goed bezig!!!
Veel plezier met je Dune, maar dat zal wel lukken kan ik je vertellen uit eigen ervaring  ;D

Thanks!!!
Zal ik je wat verklappen.
Mede door jou ervaringen heb ik em gekocht  :pompom:

Zefanja

Martijnst1990

Erg mooie aanwinst weer! :)

Als je hem even in gebruik hebt, zou je mij kunnen vertellen of het ook mogelijk is/makkelijk werkt om door je muziek mappen te scrollen op het display van de Dune zelf? Dus toch makkelijk muziek kunnen luisteren zonder de TV aan te hoeven hebben. Of iemand anders die hier antwoord op heeft uiteraard ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Ik zou haast provisie moeten gaan vragen bij HDI  ;)

@Martijn
Het bladeren dmv display gaat redelijk, maar je moet wel zelf een beetje weten hoe je mappenstructuur in elkaar zit.
Ik gebruik het nog niet echt veel.
Wat ik wel doe is een remote-control gebruiken waarmee ik vanaf laptop/pc de dune kan besturen en muziek mee kan afspelen ongeacht
of de muziek op de dune staat of ergens op een andere nas/pc/stick/hdd. Progje werkt erg leuk en is hier te vinden:
http://www.bos-network.nl/public/DuneRemoteController32.zip

HTip

Je blijft lekker bezig. Gefeliciteerd met alweer een mooie aanwinst 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op februari 21, 2011, 14:16:40
Erg mooie aanwinst weer! :)

Als je hem even in gebruik hebt, zou je mij kunnen vertellen of het ook mogelijk is/makkelijk werkt om door je muziek mappen te scrollen op het display van de Dune zelf? Dus toch makkelijk muziek kunnen luisteren zonder de TV aan te hoeven hebben. Of iemand anders die hier antwoord op heeft uiteraard ;)

Thanks!

Ik heb de laatste stable FW erop staan. Deze heeft volgens mij nog niet de uitgebreidere opties voor het scherm.
Ik ben niet zo van de beta's. Maar ik kan je daar dus nog geen antwoord op geven.

Zefanja

Citaat van: frankp op februari 21, 2011, 15:44:38
Ik zou haast provisie moeten gaan vragen bij HDI  ;)

@Martijn
Het bladeren dmv display gaat redelijk, maar je moet wel zelf een beetje weten hoe je mappenstructuur in elkaar zit.
Ik gebruik het nog niet echt veel.
Wat ik wel doe is een remote-control gebruiken waarmee ik vanaf laptop/pc de dune kan besturen en muziek mee kan afspelen ongeacht
of de muziek op de dune staat of ergens op een andere nas/pc/stick/hdd. Progje werkt erg leuk en is hier te vinden:
http://www.bos-network.nl/public/DuneRemoteController32.zip

Haha idd. Ik wist wel dat het een dune ging worden, maar jou topic erover heeft me over de streep getrokken.

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 22, 2011, 23:21:47
Je blijft lekker bezig. Gefeliciteerd met alweer een mooie aanwinst 8)

Dank je wel.
Hij gaat lekker. Ben alleen bang dat de volgende toevoegingen nog even op zich gaan laten wachten.
De belangrijkste toevoegingen zijn de surrounds en de center speakers en een subdude voor onder de BK.
De sub durf ik hier niet zonder subdude neer te zetten. Dat kan ik de buren niet aan doen.
En als deze toevoegingen zijn gedaan zal het denk ik fine tunen worden.
Wil al mijn HDMI kabels van audioquest hebben. Daar moet ik er nog 2 van hebben voor de Xbox en de Dune.
De TV wil ik laten calibreren of heel heeeeel misschien een nieuwe TV.
En dan waarschijnlijk nog wat aan de netkabels doen.

Maar goed het belangrijkste is de surround set afmaken en de subdude aanschaffen.
Twijfel alleen of ik eerst de surrounds of de center ga aanschaffen.