Nieuwe Dune producten o.a. HD max

Gestart door mausie, augustus 18, 2010, 10:14:29

Vorige topic - Volgende topic

mausie

Ik weet niet of ik moet balen of wat anders....

Straks komt mijn Dune prime 3.0 binnen en voor de gein kijk ik nog even op de dune site en zie daar een hele rits nieuwe spelers staan zoals de HD max!

Ziet er er mooi uit! lijkt wel op de zelfde sigma chipset als de prime 3.0 maar toch. ben misschien weer ff te snel geweest....

Kijk maar op de officiele dune site!
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

jowi

Zo te zien en te lezen is de Max niets meer dan een Prime 3.0 in een nieuw jasje, met de mogelijkheid tot het toevoegen van een paar expansieboards.
Ik wacht wel tot er een echte opvolger is... mocht die beter zijn :)

*edit* grappig, de Max is eigenlijk de nieuwe Dune Center 1.0 ;) met een 3,5" (!) harddisk tray achter een klepje en een blurayspeler achter het andere klepje... plus er zit een SD card slot op.

WilcoL

...EDIT... Leuke spelertjes op de site trouwens; de HD Max vind ik erg mooi! Ben benieuwd wanneer ze te verkrijgen zijn ...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

clockwork

Die Smart serie ziet er ook wel veelbelovend uit. Je kunt kiezen uit verschillende modules om zodoende 'a la carte' je eigen apparaat samen te stellen.   

Ik zal deze ontwikkeling op de voet volgen. Ik zoek namelijk vervangers voor mijn mediaspeler, satellietdecoder en hd-recorder. Het liefst in 1 lijn. Denk dat ik hier wel ver mee kom.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

jowi

Citaat van: WilcoL op augustus 18, 2010, 10:34:48
Ik kan er eerlijk gezegd niet bij dat er zelfs nu nog mensen aan het wachten zijn op de levering van hun Prime of Base 3.0: vind ik echt schandalig!
Vreemd verhaal... dingen staan gewoon overal op voorraad, zelfs bij informatique. Ik geloof het dan ook niet.

riwi

Citaat van: clockwork op augustus 18, 2010, 10:58:25
Die Smart serie ziet er ook wel veelbelovend uit. Je kunt kiezen uit verschillende modules om zodoende 'a la carte' je eigen apparaat samen te stellen.   

Ik denk dat hij de prime pas net besteld heeft. Ik heb mijn base besteld en de volgende dag had ik hem in huis. Er zijn geen voorraad problemen, en die zijn er ook amper geweest.

mausie

Citaat van: riwi op augustus 18, 2010, 14:10:25
Ik denk dat hij de prime pas net besteld heeft. Ik heb mijn base besteld en de volgende dag had ik hem in huis. Er zijn geen voorraad problemen, en die zijn er ook amper geweest.

Ik ben vorige week donderdag in de Arnhemse winkel geweest en hij was toe even uitverkocht, gisteren zijn de prime 3.0 weer binnengekomen en direct verstuurd.
Zit dus nu op TNT te wachten ;)

Overigens hebik niet voor de playon gekozen dar deze niet goed omgaat met de files van mijn Panasonic sd707 camera (1080P50 avchd)  ook de PCH c200 ging niet vlekkeloos. Alleen de Dune deed dit naar mijn zin (in het korte tijdje dat we in de winkel hebben getest....) dus de keus was eenvoudig.

Vind de HD max overigens wel een stuk mooier dan de prime.

we zullen zien.
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

jowi

Citaat van: mausie op augustus 18, 2010, 14:16:17
Vind de HD max overigens wel een stuk mooier dan de prime.
Dat wel ja, hij is wat hoger. Iets betere verhoudingen, zo'n dun apparaatje als de Prime/Base komt niet echt serieus over.

Hanky Panky

Citaat van: WilcoL op augustus 18, 2010, 10:34:48
Ik kan er eerlijk gezegd niet bij dat er zelfs nu nog mensen aan het wachten zijn op de levering van hun Prime of Base 3.0: vind ik echt schandalig!

Ben blij dat ik destijds gewoon voor een Playon! ben gegaan... Wel leuke spelertjes op de site trouwens; de HD Max vind ik erg mooi! Maar ja; als je ze niet echt kan bemachtigen is dat ook maar een wassen neus natuurlijk!

Ik heb een Dune 1.0 (speelt alles af tot nu toe  :pompom: ) en op de slaapkamer een Playon! HD  maar het grote nadeel van die laatste is het gegeven dat je geen audio delay/lip sync of whatever kunt instellen. Mijn pa draait er mee op een Sony LCD scherm en zit zich rot te ergeren als de ontploffingen of de vuistslagen weer voor lopen op het beeld. Echt een misser. Had die Playon deze functie gehad dan zou ik hem voor het geld zo aan kunnen bevelen.

OT: mooie spullen bij HDI, de verleiding wordt groter ...  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

MaxxMark

Ik vond die met het grotere display wel handig. Ik vind het soms wel een gemis dat ik geen mp3tjes kan afspelen zonder mn projector aan te zetten.

In dat opzicht zou zo'n display wel nice zijn, maar aangezien dat het enige is, ga ik nu echt niet overstappen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

WilcoL

Citaat van: jowi op augustus 18, 2010, 11:00:49
Vreemd verhaal... dingen staan gewoon overal op voorraad, zelfs bij informatique. Ik geloof het dan ook niet.

Dan zal ik het ongetwijfeld verkeerd geinterpreteerd hebben: ik ben destijds afgehaakt na al het wachten op de release en daadwerkelijke levering, etc.

Citaat van: Hanky Panky op augustus 18, 2010, 16:49:28
Ik heb een Dune 1.0 (speelt alles af tot nu toe  :pompom: ) en op de slaapkamer een Playon! HD  maar het grote nadeel van die laatste is het gegeven dat je geen audio delay/lip sync of whatever kunt instellen. Mijn pa draait er mee op een Sony LCD scherm en zit zich rot te ergeren als de ontploffingen of de vuistslagen weer voor lopen op het beeld. Echt een misser. Had die Playon deze functie gehad dan zou ik hem voor het geld zo aan kunnen bevelen.

OT: mooie spullen bij HDI, de verleiding wordt groter ...  :D

Daar kan ik gelukkig niet over mee praten: mijn AVR trekt alles zonodig recht met auto lip-synch. Maar ik heb eigenlijk nooit in de gaten of en wanneer de 2808 iets doet. Alles loop hier altijd straks synchroon  :)...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

MaxxMark

Citaat van: WilcoL op augustus 18, 2010, 17:45:13
Daar kan ik gelukkig niet over mee praten: mijn AVR trekt alles zonodig recht met auto lip-synch.

Een AVR kan alleen corrigeren voor lipsync issue's die ontstaan zijn door apparaten vanaf afspeel apparaat tot weergave apparaat. Bijvoorbeeld als de versterker 50ms meer nodig heeft om de video te processen dan zou dat normaal resulteren in een sync probleem. Met AutoLipSync wordt dit gecorrigeerd.

Als een bronbestand (of de decorder in het afspeel apparaat) een fout heeft (of maakt) en daardoor een delay van 50ms introduceert in het signaal kan een versterker daar helaas niets meer aan doen.

En ook een AVR auto-met lipsync is niet heilig. Mijn yamaha heeft namelijk naast de auto lipsync setting ook nog een mogelijkheid om  bovenop de auto-lipsync een custom waarde op te geven bovenop de auto-lipsync.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Hanky Panky

Citaat van: MaxxMark op augustus 18, 2010, 17:59:28
Een AVR kan alleen corrigeren voor lipsync issue's die ontstaan zijn door apparaten vanaf afspeel apparaat tot weergave apparaat. Bijvoorbeeld als de versterker 50ms meer nodig heeft om de video te processen dan zou dat normaal resulteren in een sync probleem. Met AutoLipSync wordt dit gecorrigeerd.

Als een bronbestand (of de decorder in het afspeel apparaat) een fout heeft (of maakt) en daardoor een delay van 50ms introduceert in het signaal kan een versterker daar helaas niets meer aan doen.

En ook een AVR auto-met lipsync is niet heilig. Mijn yamaha heeft namelijk naast de auto lipsync setting ook nog een mogelijkheid om  bovenop de auto-lipsync een custom waarde op te geven bovenop de auto-lipsync.

Klopt dat kan mijn Marantz ook - zij het dat ik geen hdmi input heb - maar dan alleen voor alle bronnen tegelijk. TV kijken via de sattuner geeft dan weer een verkeerde combinatie.

Mijn pa heeft een Sony Bluray setje die volgens mij (en ik heb me wild gezocht) geen audiodelay optie heeft. Erg iri dus het zou fijn zijn om een player te hebben die dat wel heeft. Mijn dune 1.0 kan het overigens wel maar dan pér file, geen standaard waarde oid mogelijk.

J.A.F._Doorhof

Nadeel van de huidige BDprime3.0 die ik nu heb is dat ik op nagenoeg al het HD materiaal een -0.22 lipsync moet instellen en op DVD een wat kleinere.
Met de BD1 heb ik dat niet dus het ligt niet aan het materiaal zelf.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Davey

Als ik snel kijk zie ik geen toegevoegde waarde t.o.v. de huidige Prime en Base.

Hanky Panky

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 18, 2010, 19:14:53
Nadeel van de huidige BDprime3.0 die ik nu heb is dat ik op nagenoeg al het HD materiaal een -0.22 lipsync moet instellen en op DVD een wat kleinere.
Met de BD1 heb ik dat niet dus het ligt niet aan het materiaal zelf.

Ik heb die -0,22 nodig op mijn BDprime 1.0 i.c.m. met een Pioneer KRP-500 plasmascherm. Ik gebruik de hdmi uitgang voor beeld en de coax voor het digitale geluid.

borkaenjo@work

Citaat van: jowi op augustus 18, 2010, 10:21:54
Zo te zien en te lezen is de Max niets meer dan een Prime 3.0 in een nieuw jasje, met de mogelijkheid tot het toevoegen van een paar expansieboards.
Ik wacht wel tot er een echte opvolger is... mocht die beter zijn :)

*edit* grappig, de Max is eigenlijk de nieuwe Dune Center 1.0 ;) met een 3,5" (!) harddisk tray achter een klepje en een blurayspeler achter het andere klepje... plus er zit een SD card slot op.

Er staat wel dat het nieuwe blu ray 3d formaat ondersteunt wordt door de nieuwe spelers.

StefaanD

Citaat van: Davey op augustus 18, 2010, 21:09:51
Als ik snel kijk zie ik geen toegevoegde waarde t.o.v. de huidige Prime en Base.

Vind het ook moeilijk om de meerprijs van 100 € tussen de Prime en de Max aan mezelf verkocht te krijgen  ;D

Stond op het punt een Dune Prime 3.0 te bestellen, maar wacht toch even de reviews af van de nieuwe Max HD. Smart is misschien ook interessant maar hou
het liever bij 43 cm apparaten ... call me crazy  :hehe:

Wat wel meteen opviel, niet dat 'k dit zou missen, is dat de Max geen eSata poort heeft.

Raymen

CiteerIk heb die -0,22 nodig op mijn BDprime 1.0 i.c.m. met een Pioneer KRP-500 plasmascherm. Ik gebruik de hdmi uitgang voor beeld en de coax voor het digitale geluid.

Ik zit met het zelfde, met mijn krp 600m, en de dune prime 3.0

Moet ook bij elke hd film de sync op -0,22 zetten.

Zouden ze dat niet eens kunnen aanpassen in de nieuwe firmware.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

mausie

Citaat van: Raymen op augustus 18, 2010, 22:57:16

Zouden ze dat niet eens kunnen aanpassen in de nieuwe firmware.

Mvrg,
Raymen

Kunnen we dat niet met zn allen bij dune melden dat dat een belankrijk issue is voor de volgende update?

Hanky Panky

Citaat van: mausie op augustus 19, 2010, 09:55:41
Kunnen we dat niet met zn allen bij dune melden dat dat een belankrijk issue is voor de volgende update?

Dat is een optie maar ik gebruik het eigenlijk liever als excuus/rechtvaardiging richting mijn wederhelft  :wub: om een nieuwe (HDMI) receiver aan te schaffen waarbij ik de delay per input kan instellen :D

jowi

Citaat van: Hanky Panky op augustus 19, 2010, 11:54:12
Dat is een optie maar ik gebruik het eigenlijk liever als excuus/rechtvaardiging richting mijn wederhelft  :wub: om een nieuwe (HDMI) receiver aan te schaffen waarbij ik de delay per input kan instellen :D
Daar ga je het niet mee redden, zoals gezegd scheelt het soms per file, en is de delay voor losse files meestal anders dan voor bijv. dvd. En aangezien dat alles over dezelfde input binnenkomt... Overigens is het issue al meerdere malen voorbijgekomen op MPC club en als bug/feature aangemeld als het goed is.

Hanky Panky

Citaat van: jowi op augustus 19, 2010, 12:00:39
Daar ga je het niet mee redden, zoals gezegd scheelt het soms per file, en is de delay voor losse files meestal anders dan voor bijv. dvd. En aangezien dat alles over dezelfde input binnenkomt... Overigens is het issue al meerdere malen voorbijgekomen op MPC club en als bug/feature aangemeld als het goed is.

Ik kijk voornamelijk .MKV bestanden (US TV-series) en soms een film in dat formaat. Daar is echt de standaard -0,22. Andere formaten wijken doorgaans anders af. Dus als ik de standaard correctie op -0,22 kan zetten scheelt me dat al een hoop knoppen drukken als we een avondje series kijken. Het is ook niet dramatisch hoor, het ergert me niet omdat de Dune 1.0 voor de rest een topproduct is. Zo goed dat ik de 3.0 maar oversla - het beetje extra snelheid bij het starten van een BR oid geloof ik wel.

Ik ben kennelijk 1 vd happy few met een BDprime 1.0 zonder
- koelingsellende/-herrie
- matige afwerking
- een ratelend loopwerk.

Ook mijn netwerk performance is super, 45 GB BD-J rips rollen zonder hikken of stoten over mijn Pio-screen via een 10/100 LAN :)

Dune + Pio = een gouden combinatie voor mij  :happy: en die versterker van jou erbij lijkt me helemaal ideaal.

rbormans

Wat is eigenlijk het voordeel van de (nieuwe?) chip in de max (of versie 3) tov de versie 1 HD center.

hifiman

Citaat van: Raf (B) op augustus 19, 2010, 12:49:18
Wat is eigenlijk het voordeel van de (nieuwe?) chip in de max (of versie 3) tov de versie 1 HD center.

Met name de snelheid, hetgeen toch wel een flink voordeel is bij het afspelen van blu-ray's.