Nieuwe Dune producten o.a. HD max

Gestart door mausie, augustus 18, 2010, 10:14:29

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: Fabian1 op februari 13, 2013, 17:37:12
Bluray skyfall met onderbrekende geluidstrack DTS HD MA met normale datasnelheid
Zie je dat hij stopt op het max. datarate, dus de huidige datarate is tevens de max. datarate, zou me niets verbazen als dat toch ergens dan net teveel van het goede is. Heb je hem al eens op een exteren eSata harddisk geprobeerd?

Kjelt

Plus die datarate is de video+audio datarate van het afspelen maar die ligt veel lager dan de bandbreedte van je IP verbinding, want daar zitten de overhead van je headers nog bij plus (afh. van je systeem) soms wordt de gehele bluray stream doorgestuurd en moet de Dune nog de juiste audio en video er uit selecteren.
Maar dat zul je even willen nakijken.

Fabian1

Citaat van: Kjelt op februari 13, 2013, 17:44:40
Zie je dat hij stopt op het max. datarate, dus de huidige datarate is tevens de max. datarate, zou me niets verbazen als dat toch ergens dan net teveel van het goede is. Heb je hem al eens op een exteren eSata harddisk geprobeerd?

De datarate blijft gewoon op de huidige waarde doorlopen. Uiteraard wel met de schommelingen afhankelijk van wat er qua beeld gebeurt, Verder in de film gaat de datarate nog hoger en stokt het geluid niet perse op de hoogste huidige bitrate. De maximale datarate blijft uiteraard gewoon staan op de maximale waarde die de speler heeft gezien gedurende het afspelen van de film/file. Nog niet op een externe schijf geprobeerd, maar dat maakt denk ik niets uit, want de datarate is het probleem niet, denk ik. Daarbij komt het dat verschillende films wel gewoon draaien op deze bitrate met DTS HD MA track. Op AVS forums ook verschillende mensen gezien met DTS HD problemen. Maar ook weer niet iedereen en niet bij alle films met zo'n track.  :wacko:

Fabian1

Citaat van: Kjelt op februari 13, 2013, 17:47:03
Plus die datarate is de video+audio datarate van het afspelen maar die ligt veel lager dan de bandbreedte van je IP verbinding, want daar zitten de overhead van je headers nog bij plus (afh. van je systeem) soms wordt de gehele bluray stream doorgestuurd en moet de Dune nog de juiste audio en video er uit selecteren.
Maar dat zul je even willen nakijken.

Om even te laten zien waar mijn beredenering vandaan komt dat het niets te maken heeft met de datarate; De Jelly Fish Demo op 120 mbit/sec.

Fabian1

Hier een andere bluray van TopGun die pieken maakt op 50 en iets erboven. Op zowel DTS HDMA en Dolby TrueHD geen dropouts van geluid.

Kjelt

Dan zal het de encodering van het sourcebestand wel eens de boosdoener kunnen wezen? Stopt ie steeds op hetzelfde punt?

Fabian1

Citaat van: Kjelt op februari 13, 2013, 20:31:36
Dan zal het de encodering van het sourcebestand wel eens de boosdoener kunnen wezen? Stopt ie steeds op hetzelfde punt?

Ja dat klopt. Maar kan me niet voorstellen dat de download op alle mediaspelers dan hetzelfde euvel heeft, of hoeft dat dan ook niet?

BJF

Is het mogelijk met alleen(!) de Dune HD Max een CD te kopiëren naar de HDD? Ofwel: CD in de Dune, kopiëren naar HDD?
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

edgnoj

Mischien even een tipje voor de gebruikers van een Dune HD Max (en waarschijnlijk ook andere modellen).
Er staat een nieuwe Beta firmware klaar, versie 140223_0133_B8 http://dune-hd.com/firmware/hdmax/

Helaas geen changelog, maar bij mij werkt hij prima.

In de Dune Store staat volgens mij een nieuwe, zwarte skin klaar om te downloaden. Als je gebruikt maakt van de standaard skins van Dune is dit een mooie aanvulling.
Te bereiken via Dune Store -> Skins -> Black
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

boekhour

Lees net deze topic titel: "Nieuwe Dune producten"... oh nee toch niet, alweer 3 - 4 jaar geleden. Het wordt tijd dat Dune gaat vernieuwen!
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100