Nieuwe Dune producten o.a. HD max

Gestart door mausie, augustus 18, 2010, 10:14:29

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Citaat van: jowi op augustus 19, 2010, 12:00:39
Daar ga je het niet mee redden, zoals gezegd scheelt het soms per file, en is de delay voor losse files meestal anders dan voor bijv. dvd. En aangezien dat alles over dezelfde input binnenkomt... Overigens is het issue al meerdere malen voorbijgekomen op MPC club en als bug/feature aangemeld als het goed is.

Ik had daar een topic er over geopend, maar blijkbaar vond iedereen het in die thread dat het aan mn content lag en hebben veel minder mensen er daar last van (of zijn ze te retarded om het door te hebben :P)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Citaat van: Raf (B) op augustus 19, 2010, 12:49:18
Wat is eigenlijk het voordeel van de (nieuwe?) chip in de max (of versie 3) tov de versie 1 HD center.

De 3.0 serie en de max hebben de sigma 8642/8643. De 1.0 serie heeft de Sigma 8634/8635.
De nieuwere chip biedt snellere netwerk performance en meer processing power voor het decoderen van materiaal.

check : http://www.sigmadesigns.com/uploads/documents/selection_guide.pdf
De 8640 serie draait op 400MHz ipv op 300MHz.
De 8640 serie heeft hdmi1.3a (ipv 1.2) en ondersteunt deepcolor
De 8640 serie heeft sata ipv IDE en gebruikt DDR-2 ipv DDR-1 geheugen.

deniax

Kan deze wel zonder problemen Avatar afspelen?  :sigh:
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

hifiman

Citaat van: riwi op augustus 19, 2010, 13:33:45
:dontgetit: Mijn Dune 1.0 BD Prime geeft anders prima de HD surround formaten over HDMI door aan mijn receiver   :satisfied:

jowi

Citaat van: Audioloog op augustus 19, 2010, 15:47:33
:dontgetit: Mijn Dune 1.0 BD Prime geeft anders prima de HD surround formaten over HDMI door aan mijn receiver   :satisfied:
Wat heeft dat er mee te maken?

rbormans

Citaat van: jowi op augustus 19, 2010, 15:49:42
Dat Audioloog het geen gemis vindt dat zijn geluid niet diep gekleurd is ;)

Citaat van: riwi op augustus 19, 2010, 13:33:45
De 3.0 serie en de max hebben de sigma 8642/8643. De 1.0 serie heeft de Sigma 8634/8635.
De nieuwere chip biedt snellere netwerk performance en meer processing power voor het decoderen van materiaal.

check : http://www.sigmadesigns.com/uploads/documents/selection_guide.pdf
De 8640 serie draait op 400MHz ipv op 300MHz.
De 8640 serie heeft sata ipv IDE en gebruikt DDR-2 ipv DDR-1 geheugen.
Txs ! Snelheid kan beter ja.
Wel vreemd, ik heb een dune met esata maar de chip ondersteund geen sata ... ik zal maar niet binnenin kijken dan ;)

hifiman

Ik dacht dat hdmi1.2 dit niet kon of vergis ik mij?   :-[

celerontje

HDMI 1.2 kan niet 1:1 DTS-HD MA en Dolby TrueHD doorgeven.

Ronald heeft gelijk! :clapping:

(misschien voortaan even Wikipedia checken? Staat het allemaal keurig op!)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

rbormans

Citaat van: celerontje op augustus 19, 2010, 15:54:39
HDMI 1.2 kan niet 1:1 DTS-HD MA en Dolby TrueHD doorgeven.

Ronald heeft gelijk! :clapping:

(misschien voortaan even Wikipedia checken? Staat het allemaal keurig op!)
De Dune HD center heeft 1.3 volgens de specs van HDI (edit: volgens de specs van de Sigma 8634 ook: p7 rechtsonder ... Supports HDMI v1.3 with advanced audio and xvYCC)

celerontje

Kan ook niet anders, want anders zou dat betekenen dat Ronald liegt! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Ah ok bedoeld ie dat, duidelijk. Ik weet dat de 1.0 dat gewoon kan, dus ik zat er compleet over heen te lezen dat beweerd werd dat deze slechts hdmi 1.2 zou zijn, vandaar.

riwi

Citaat van: jowi op augustus 19, 2010, 16:08:22
... dat beweerd werd dat deze slechts hdmi 1.2 zou zijn, vandaar.
Ik had het ook maar van de Sigma site  :( . Zal wel oudere info zijn van sigma. Ik kan me haast niet voorstellen dat HDI iets naast de sigma chip doet om bitstream hd codecs te kunnen versturen over HDMI.
@Raf : kan je je e-sata disks op de Dune 1.0 zonder reboot gebruiken? Dan heeft de center ook native sata. Bij IDE is er volgens mij geen hot plug mogelijk, net als bij sata 1.0. Is toch ook met de interne disk in de center1.0 ? Die mag je ook niet hotswappen toch?

twdi

HDMI 1.3 dus geen 3D....
Wel jammer voor een nieuwe model dat hij dat niet ondersteund

jowi

Citaat van: twdi op augustus 19, 2010, 22:12:51
HDMI 1.3 dus geen 3D....
Dat snap ik dus nog steeds niet, ik zal wel een denkfout maken, maar als 'gewoon' bluray 1080p24 is, is 3D, dus 2x zoveel beelden (1x links 1x rechts) dan niet gewoon 1080p48?

Want 1080p48 gaat MAKKELIJK via HDMI 1.3a...

StefaanD

HDMI 1.3a zou 1080i 3D moeten aankunnen, nog niet onderzocht hoe dat technisch in elkaar zit, met slechts één reden 3D boeit me gewoon niet.

twdi

"men zegt" dat je HDMI 1.4 nodig hebt voor een 3D Blueray. Zoals ik het hier lees, heeft het met een andere afwerking van de stream te maken:

HDMI 1.4a handelt 3D-content op 3D-tv, Blu-ray 3D en PS3
HDMI Licensing kondigt de HDMI 1.4a-release aan, die formaten voor 3D-content over de HDMI-poort handelt, evenals het Top-and-Bottom-formaat voor 3D-uitzendingen; 1080p @ 23.98/24Hz voor films [denk Blu-ray 3D], 720p @ 50 of 59.94/60Hz voor spellen [PS3].

Het signaal wordt doorgegeven via frame packaging, waarbij beelden in 1920x2205-resolutie worden overgedragen. In één frame kunnen twee beelden van 1920x1080 worden uitgezonden voor stereoscopisch 3D. Voor compatibiliteit met oude tv-tuners worden de 3D-signalen via Side by Side doorgegeven, waarbij de resolutie horizontaal wordt gehalveerd.

riwi

Citaat van: jowi op augustus 19, 2010, 22:37:32
Want 1080p48 gaat MAKKELIJK via HDMI 1.3a...

Kwa bandbreedte kan dat ook. De ps3 slim zegt ook 3d aan te kunnen met hdmi1.3. Maar wel beperkt kwa resolutie van de beide videostreams. Ik weet niet precies met welke resolutie de ps3 in de toekomst 3D zal kunnen. 720p in ieder geval dus 1080i zal ook wel gaan en dan dus ook 1080p24. Alleen voor 1080p60 in 3D heb je de hogere bandbreedte van HDMI1.4 nodig.

En in combinatie met deep color zal het ook wel niet gaan.

Dat is dan de bandbreedte. Kwa software moet het ook mogelijk zijn natuurlijk.

rbormans

Citaat van: riwi op augustus 19, 2010, 21:14:57
@Raf : kan je je e-sata disks op de Dune 1.0 zonder reboot gebruiken? Dan heeft de center ook native sata. Bij IDE is er volgens mij geen hot plug mogelijk, net als bij sata 1.0. Is toch ook met de interne disk in de center1.0 ? Die mag je ook niet hotswappen toch?
Wat de interne HD betreft, die swap ik nooit (dat is een Linux geformateerde schijf waar ook een partitie voor het systeem opstaat), dus dat kan ik niet zeggen.

De esata is inderdaad niet hot swappable, wat een minpunt is. Ik zie hierdoor geen enkel voordeel met de USB aansluiting (USB2 is snel genoeg).

riwi

Citaat van: Raf (B) op augustus 20, 2010, 09:18:37
De esata is inderdaad niet hot swappable, wat een minpunt is. Ik zie hierdoor geen enkel voordeel met de USB aansluiting (USB2 is snel genoeg).

Dan zal er wel een sata naar IDE adapter dingetje in zitten in de 1.0. Met de 3.0 en max modellen heeft de Sigma chip wel native sata en kan dus wel hot swappen van schijven doen.

quipmk

Vraag gaat deze ook CI + ondersteunen. Zodat ik via de dune ziggo TV kan ontvangen. Als de dune dit ook kan dan ben ik om. En ga ik deze bestellen.

Deze tekst kwam ik tegen op hardware info.
De speler moet 499 euro gaan kosten en heeft óók ruimte voor tot twee optionele tuners. Net als bij de HD Smart worden DVB-T/T2, DVB-S/S2 en DVB-C ondersteund, alsmede een CAM-slot voor bekijken van gecodeerde tv-kanalen. Of CI+ wordt ondersteund was nog niet duidelijk, maar ligt in de lijn der verwachting.

MK

H B

Citaat van: quipmk op september  5, 2010, 15:40:20
Vraag gaat deze ook CI + ondersteunen. Zodat ik via de dune ziggo TV kan ontvangen. Als de dune dit ook kan dan ben ik om. En ga ik deze bestellen.

Deze tekst kwam ik tegen op hardware info.
De speler moet 499 euro gaan kosten en heeft óók ruimte voor tot twee optionele tuners. Net als bij de HD Smart worden DVB-T/T2, DVB-S/S2 en DVB-C ondersteund, alsmede een CAM-slot voor bekijken van gecodeerde tv-kanalen. Of CI+ wordt ondersteund was nog niet duidelijk, maar ligt in de lijn der verwachting.

Als het CI+ word zul je er 2 in moeten steken om er een PVR van te maken, een CI+ beschikt niet over PVR mogelijkheden.
Dat maakt hem weer een stuk duurder want het word dan 2 tuners en 2 CI+ modules en 2 smartcards, van de tuners is nog niet bekend wat die kosten maar 2 CI+ modules en 2 ZIGGO smartcards zit je dacht ik al op een dikke 200 Euro en als die tuners dan nog eens een 50 Euro per stuk kosten kom je al mooi in de buurt van een standalone PVR als de Humax IRHD5050-C die je op het moment voor een kleine 280 Euro op kieskeurig vind (waarvan je zeker weet dat het werkt).

quipmk

Het gaat mij allen maar om TV te kijken. Kan de samsung HD decoder de deur uit. Heb ik weer wat ruimte in mijn rack.
MK

twdi

Mij spreekt die dune max ook erg aan, maar volgens mij kan er alleen hun draadloze USB module aan voor TV.
Ik heb in ieder geval niet begrepen dat er ook een cam module in kan. Of heb ik daar overeen gelezen?
Zou wel mooi zijn

quipmk

Citaat van: twdi op september  5, 2010, 18:59:39
Mij spreekt die dune max ook erg aan, maar volgens mij kan er alleen hun draadloze USB module aan voor TV.
Ik heb in ieder geval niet begrepen dat er ook een cam module in kan. Of heb ik daar overeen gelezen?
Zou wel mooi zijn

Ja hoor lees maar
http://nl.hardware.info/reviews/1828/5/ifa-hdi-dune-lite-smart-max-en-pro-dune-hd-max
MK

twdi

aha ik zie het. Dus nog maar even wachten met het kopen van een humax die ik nu op het oog heb...
:)