Panasonic VT20: problemen met snelle pans vanaf 50hz bronnen

Gestart door Ferruccio, augustus 9, 2010, 09:19:05

Vorige topic - Volgende topic

roland p

Ik heb nog even bij de MM gekeken, maar daar werd zo'n brak filmpje gedraaid dat ik er wel van alles op aan te merken kon hebben.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

POWERMAN

Citaat van: cineman op augustus 28, 2010, 09:28:52
De discussie wordt offtopic.....

VT20-instellingen kunnen misschien beter in de, door Powerman zelf ooit geopend Subject,

"Panasonic VT20 gebruikers database -voor instellingen en Tips enz."

geplaatst worden....

:tongue2: :tongue2:  hier weer likkie voor de tip cineman

Zullen we voor Jou maar een off topic topic maken dan kan je lekker de hele off topic topic vol off topic geneuzel zetten.

Als je over alles gaat mieren N..Ken dan kan het hele HTforum wel opgedoekt worden.

Get a life

Of koop een VT20  ;D ;D

Ontopic - Een tv beoordelen in de mediamarkt dat is knap zeg , een tv van 4 ruggen kan daar er net zo goed uitzien als een protec of ander low budget china merk.

Het is maar net hoe slecht ze hem daar instellen of aanpassen aan het omgevings licht en dan het signaal dat honderd keer wordt gedeeld met slecht aangesloten kabels.

En ze weten in de mm echt helemaal niks van de onderlinge kwaliteits verschillen en functies , als je daar wat vraagt krijg je altijd het antwoord dat jou zal doen kopen - als ze al een antwoord kunnen verzinnen.

LOTS

Ben je niet net terug van een ban, Powerman?

Hard op weg naar de volgende?  :popcorn:
LOTS: Lord Of The Strings

roland p

Citaat van: POWERMAN op augustus 28, 2010, 22:17:10
Of koop een VT20  ;D ;D

Ontopic - Een tv beoordelen in de mediamarkt dat is knap zeg , een tv van 4 ruggen kan daar er net zo goed uitzien als een protec of ander low budget china merk.

Het is maar net hoe slecht ze hem daar instellen of aanpassen aan het omgevings licht en dan het signaal dat honderd keer wordt gedeeld met slecht aangesloten kabels.

En ze weten in de mm echt helemaal niks van de onderlinge kwaliteits verschillen en functies , als je daar wat vraagt krijg je altijd het antwoord dat jou zal doen kopen - als ze al een antwoord kunnen verzinnen.

Klopt, maar het 'panning probleem' zou me wel opgevallen zijn, als ze een normaal filmpje hadden gebruikt.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

POWERMAN

Citaat van: LOTS op augustus 29, 2010, 12:55:14
Ben je niet net terug van een ban, Powerman?

Hard op weg naar de volgende?  :popcorn:

:baaa: , je had beter je best op school moeten doen , had je ook moderator kunnen worden.

Get a life too

on topic ;

:popcorn: Vraag me af of er op dit HTforum VT20 bezitters zijn die er echt last van hebben van dit vage probleem , ben het zelf namelijk nog niet tegen gekomen in het dagelijkse gebruik.

En als het echt een probleem zou zijn ben ik de eerste die aan de bel hangt  :threadclosed:

tipex

Ik denk, ik weet het dus niet eens zeker, dat ik het een keer heb gezien toen ik er heel specifiek naar op zoek was. Voor mij is het totaal geen issue, maar als je er gevoelig voor bent zie je het wellicht veel vaker. Ik kijk geen voetbal, daar valt het me sowieso niet op. Als ze het een keer fixen zou leuk zijn maar voor mij persoonlijk hoeft het niet zo. Ik heb zaken die hoger op het verlanglijstje staan zoals live tv als je in de epg zit.

peter van santbrink

Citaat van: POWERMAN op augustus 30, 2010, 22:51:35
:baaa: , je had beter je best op school moeten doen , had je ook moderator kunnen worden.

Get a life too

on topic ;

:popcorn: Vraag me af of er op dit HTforum VT20 bezitters zijn die er echt last van hebben van dit vage probleem , ben het zelf namelijk nog niet tegen gekomen in het dagelijkse gebruik.

En als het echt een probleem zou zijn ben ik de eerste die aan de bel hangt  :threadclosed:

dus jij hebt helemaal geen extra lijnen bij een voetbal wedstrijd of je hebt ze wel maar vindt het geen probleem ? als je ze niet hebt dan heeft Panasonic dus blijkbaar verschillende (software ?) toestellen uitgebracht....

ik zie het ook alleen bij voetbal - en American Football wedstijden, dus uitzendingen met veel verticale lijnen

POWERMAN

:popcorn: kijk daar waar ze in ufos geloven zien ze ufos vliegen en daar waar ze in mannetjes op vliegende kleedjes geloven zien ze mannetjes op vliegende kleedjes.  :alien: :alien:

Kan ik wel heel veel moeite gaan doen om iets te zoeken waar ik geen last van heb laat staan dat het er is.

Als het allemaal zo erg was zou ik mn VT20 gelijk de deur uit doen , maar de mijne blijft gezellig aan de muur hangen met nogmaals volle tevredenheid.

Mocht ik ooit wat vreemds tegen komen dan zal ik het gelijk hier melden.  :sleepy:

Amstelveen11

wat ik dan wel weer jammer vind is dat Panasonic binnenkort andere 3d brillen introduceert. Net nu ik een paar dagen geleden de TV gekocht heb. Het zou ze sieren om VT20 bezitters de mogelijkheid te geven de nieuwe bril tegen gereduceerde prijs te kopen (of zelfs de 'oude' gratis om te ruilen). Juist omdat de huidige bril het minst positieve deel van de 'panasonic 3d beleving' zou zijn.
Maar goed, ik krijg de tv zaterdag en zal zeker melding maken van ieder 'probleem'

'Naast de drie 3d-tv's introduceert Panasonic op de IFA ook een nieuwe 3d-bril. De TY-EW3D2 is er in drie formaten, zodat ook kleinere gezinsleden 3d-content kunnen kijken, en lijkt nu meer op de 3d-bril van Sony. De pootjes lijken, in tegenstelling tot de hard plastic pootjes van de huidige 3d-bril, van een meer flexibel materiaal te zijn gemaakt, terwijl ook de neussteuntjes platter zijn, zodat de bril net als de 3d-bril van Samsung hoger op de neus kan worden geschoven als de gebruiker een brildrager is. Ook is de nieuwe bril met een gewicht van slechts 38g 40 procent lichter dan de huidige versie, door een vereenvoudigde constructie en het verkleinen van componenten.'

peter van santbrink

net Expeditie Robinson gekeken en zag continu bij beweging zgn color banding op de lichamen (huid), alsof ze opeens extra aderen hadden

heel opvallend

Amstelveen11

tipex

Amstelveen11

Nou, hij hangt. Uiteraard met een 'vergrootglas' alles zitten bekijken....van voetbal (vooraf opgenomen)...tennis op eurosport HD...Sonic Racer op de PS3..actie dvd's, de testvideo van Ferrucio etc. Echt helemaal NIETS op aan te merken...alles loopt prachtig soepel..beeld om kippenvel van te krijgen zo mooi. Wat fantastisch!
Mocht ik nog iets geks tegenkomen dan zal ik het zeker laten weten

tipex

Wel op 50 hz getest? want bij die testpatronen gaat het erg duidelijk mis. Het begint mij inmiddels steeds vaker op te vallen :(

Amstelveen11

Ja die testfilmpjes van zeg maar die voetbalmiddenlijn/stip bedoel je toch? Valt me niets vreemds aan op. Verder zijn volgens mij alle tv uitzendingen hier in NL 50hz en had, ter voorbereiding, al eens een voetbalwedstrijd gedownload....ik zie echt niets geks hoor

peter van santbrink

Citaat van: Amstelveen11 op september  4, 2010, 21:21:03
Ja die testfilmpjes van zeg maar die voetbalmiddenlijn/stip bedoel je toch? Valt me niets vreemds aan op. Verder zijn volgens mij alle tv uitzendingen hier in NL 50hz en had, ter voorbereiding, al eens een voetbalwedstrijd gedownload....ik zie echt niets geks hoor

welke mode (Cinema, THX etc) gebruik je en staat IFC aan of uit (zie je verschil tussen de 2 standen) ?

heb zelf vnl last van colour banding en/of posterization

tipex

Citaat van: Amstelveen11 op september  4, 2010, 21:21:03

Maar als je 50hz opgenomen materiaal afspeelt op 60 hz zie het niet. De vrag is dus, hoe speel je het af en op welke refresh rate.

Amstelveen11

Ik speel het af op een ACRyan mediaplayer. Die kan je op 50hz zetten.
Maar zal vanavond eens goed studio sport bekijken. Zie nu de dames op het us open vrolijk heen en weer huppelen en zie geen gekke dingen op het speelveld
IFR staat uit. Echt iedereen zegt dat dat beter uit gezet kan worden. Hij staat nu in 'normal'. Gisteravond in het donker in THX. Overdag vind ik THX nogal donker/saai dus denk dat ik 'm maar in normal laat staan voor overdag en als de kamer donker is in THX.
Het zou overigens goed kunnen dat jullie veel meer expertise hebben als het gaat om beeld/geluid etc. Ik ben zeker geen expert. Maar als ik in een eerdere post van Ferrucio lees dat Sonic Racer op de PS3 nauwelijks meer speelbaar is op de VT20 dan begrijp ik dat echt niet. Ik heb die game zelf ook voor de kinderen en ziet er,ook op topsnelheid, fantastisch uit

tipex

Voor tv heb ik nu ifr aan en super resolution op medium gezet. Motion problemen en color banding / posterisation zijn nu zo te zien een stuk beter. Voorlopig zo maar even mee testen.

MdW

Ik heb de Panasonic VT 20 gereserveerd en verwacht dat deze, deze week binnenkomt.
Nu ga ik woensdag a.s. naar de winkel waar ik de tv uiteindelijk zal kopen.

Paar vraagjes : 

A) Mbt de DVD Saving Private Ryan;  Deze wil ik meenemen om daar te bekijken. Bij welke tijdsindicatie is er duidelijk te zien wat hier in deze subject beschreven wordt?

B) Kan ik beter wachten met de aanschaf? (Gezien de Panasonic juist deze week scherp geprijst is naar 2184,-)

C) Zal "het probleem" uiteindelijk verholpen kunnen worden door een update van Panasonic?

Dank voor de reply's!

Amstelveen11

Hi,
Saving Private Ryan heb ik ook meegenomen naar de winkel. Op basis van de beelden die ik zag (eerste scene waarin die familie naar de graven loopt) heb ik in eerste instantie van aankoop vd vt20 afgezien. Je zult namelijk zien dat er om objecten (bomen/mensen) een extra contour te zien is. Ik dacht dat dit aan de TV lag maar dit blijkt zichtbaar op alle TV's (of wellicht alleen plasma's). Ik zag het op mijn Philips plasma ook dus is zeker geen vt 20 probleem en kan je zeggen dat ik inmiddels al veeeel dvd's / tv uitzendingen (incl voetbal, autosport, tennis etc.) heb gecheckt en er valt helemaal niets op de tv aan te merken.
Dus ik zie geen reden om te wachten en volgens mij is een fix ook niet nodig..zou niet weten waarvoor. De enige reden om te wachten zou overigens kunnen zijn dat panasonic binnenkort al met verbeterde 3d brillen gaat komen (een signaal dat ze niet tevreden zijn met de huidige brillen. In div. media zijn de huidige brillen al omschreven als de kwalitatief minste 3d brillen vergeleken met sony en samsung.
Enfin, ikzelf heb in ieder geval nog nooit zulk verbluffend mooi TV beeld gezien en ben heus wel iets gewend.
Succes!

peter van santbrink

Citaat van: MdW op september  6, 2010, 21:22:41
Ik heb de Panasonic VT 20 gereserveerd en verwacht dat deze, deze week binnenkomt.
Nu ga ik woensdag a.s. naar de winkel waar ik de tv uiteindelijk zal kopen.

Paar vraagjes : 

A) Mbt de DVD Saving Private Ryan;  Deze wil ik meenemen om daar te bekijken. Bij welke tijdsindicatie is er duidelijk te zien wat hier in deze subject beschreven wordt?

B) Kan ik beter wachten met de aanschaf? (Gezien de Panasonic juist deze week scherp geprijst is naar 2184,-)

C) Zal "het probleem" uiteindelijk verholpen kunnen worden door een update van Panasonic?

Dank voor de reply's!

ik zou nog even geduld hebben: Panasonic komt niet voor niets opeens met nieuwe modellen terwijl de VT20 pas een paar maanden te koop is; TV heeft net iets teveel (potentiele) problemen (motion issues, posterization/colour banding/Purple Snake) om een aanschaf aan te raden

kans is klein dat een update de problemen op gaat lossen

coned (banned)

Ik heb een 50PZ70E, destijds prachtig scherm, maar niet zwart genoeg in mijn perfect verduisterde ruimte.

Gisteren naar de VT20 gaan kijken in de Media Markt, even AB erbij genomen: cinema stand en een berg processing afgezet.
Zeer moeilijk om het zwart te beoordelen met al die TL lampen daar, maar op de middenste stand van brightness zag ik geen dithering (een plasma maakt donkere grijstinten door temporal dithering)
.
In mijn ruimte is met een beetje achtergrondlicht de 50PZ70E ook zwart, maar in een volledig verduisterde ruimte dus niet.
Hoe is dat met de VT20 ? Volgens ViFi kon de reviewer het contrast van de VT20 niet deftig meten omdat het zo waanzinnig hoog was.

Zelf kijk ik NOOIT naar 50Hz bronnen ALS ZE VANAF MIJN HTPC komen, ik kijk enkel naar 1920x1080 60p of 24p.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

peter van santbrink

Citaat van: coned op september  7, 2010, 08:45:19
Ik heb een 50PZ70E, destijds prachtig scherm, maar niet zwart genoeg in mijn perfect verduisterde ruimte.

Gisteren naar de VT20 gaan kijken in de Media Markt, even AB erbij genomen: cinema stand en een berg processing afgezet.
Zeer moeilijk om het zwart te beoordelen met al die TL lampen daar, maar op de middenste stand van brightness zag ik geen dithering (een plasma maakt donkere grijstinten door temporal dithering)
.
In mijn ruimte is met een beetje achtergrondlicht de 50PZ70E ook zwart, maar in een volledig verduisterde ruimte dus niet.
Hoe is dat met de VT20 ? Volgens ViFi kon de reviewer het contrast van de VT20 niet deftig meten omdat het zo waanzinnig hoog was.

Zelf kijk ik NOOIT naar 50Hz bronnen ALS ZE VANAF MIJN HTPC komen, ik kijk enkel naar 1920x1080 60p of 24p.

kijk zelf altijd in donker en zwart is echt zwart, een sterk +punt van deze tv