Panasonic VT20: problemen met snelle pans vanaf 50hz bronnen

Gestart door Ferruccio, augustus 9, 2010, 09:19:05

Vorige topic - Volgende topic

Amstelveen11

Bedankt voor je reactie Peter.
Gadver..had me er erg op verheugd..maar dan beter even wachten. Overigens is van 'dumpen' geen sprake hoor. Ze verkopen 'm voor 1999 bij Foka in Rotterdam (staat op de Panasonic site als officiele dealer).

bigbro

peter van santbrink

Citaat van: Amstelveen11 op augustus 18, 2010, 19:39:25
Bedankt voor je reactie Peter.
Gadver..had me er erg op verheugd..maar dan beter even wachten. Overigens is van 'dumpen' geen sprake hoor. Ze verkopen 'm voor 1999 bij Foka in Rotterdam (staat op de Panasonic site als officiele dealer).

meen je niet, heb 'm anderhalve week voor 2500 bij Correct gekocht...

blijft altijd lastig, wanneer moet je een TV kopen; wilde ook nog wachten maar had ook nieuwe boxen en beeldscherm nodig, heb dus alles maar besteld bij Correct

heb net een aflevering van ER (PAL dvd) bekeken en geen vervelende defecten gezien; reguliere TV ziet er ook goed uit, alleen tot nu toe dus die voetbalwedstrijd....

mooie is dat je heel veel kan instellen (wat beeld betreft)

bigbro

Afhankelijk van welke wijze je het signaal naar je scherm hebt gestuurd kan het zijn dat deze een niet 50hz signaal heeft ontvangen. Dan heb je dus dat probleem niet. Ik meen dat er afspelers zijn die een 576i/50hz omzetten naar een 1080p/24hz signaal.

Ian G

Heeft iemand de test al gedaan op de v20? Is daar het probleem afwezig?

peter van santbrink

Citaat van: bigbro op augustus 18, 2010, 22:32:49
Afhankelijk van welke wijze je het signaal naar je scherm hebt gestuurd kan het zijn dat deze een niet 50hz signaal heeft ontvangen. Dan heb je dus dat probleem niet. Ik meen dat er afspelers zijn die een 576i/50hz omzetten naar een 1080p/24hz signaal.

kijk, dat zou mooi zijn; heb zelf 4 spelers staan (PS3, Pioneer, OPPO en Toshiba), kijken of een van deze dit doet met behulp van de test programma's met de middenstip/lijn

helaas heb je met TV uitzendingen nog steeds een probleem

Amstelveen11

Vandaag eens (voor de zoveelste keer) naar een Panasonic dealer geweest...gewapend met de DVD van Saving Private Ryan...Ferrucio gaf aan dat deze film niet best zou presteren op de VT20 door o.a. 'contouren' om de mensen. Ik zag meteen het euvel en dus voor de zoveelste keer de zaak verlaten zonder de tv te kopen.
Ik bekijk de film nu nogmaals op mijn Philips Cineos Plasma uit 2006 en die heeft, zonder dat het me ooit is opgevallen, exact hetzelfde probleem.
Zou het kunnen dat het niet zozeer een VT20 issue is maar inherrent aan de combi plasma/50hz?

Ferruccio

Citaat van: Amstelveen11 op augustus 21, 2010, 13:37:30
Vandaag eens (voor de zoveelste keer) naar een Panasonic dealer geweest...gewapend met de DVD van Saving Private Ryan...Ferrucio gaf aan dat deze film niet best zou presteren op de VT20 door o.a. 'contouren' om de mensen. Ik zag meteen het euvel en dus voor de zoveelste keer de zaak verlaten zonder de tv te kopen.
Ik bekijk de film nu nogmaals op mijn Philips Cineos Plasma uit 2006 en die heeft, zonder dat het me ooit is opgevallen, exact hetzelfde probleem.
Zou het kunnen dat het niet zozeer een VT20 issue is maar inherrent aan de combi plasma/50hz?

Het lijkt me niet dat het een combi plasma/50hz probleem is. Dit zou dan namelijk al vele jaren terug ontdekt zijn. Wat meer voor de hand ligt is dat ik de contouren in Saving Private Ryan heb aangezien voor het 50hz probleem, maar dat dit eigenlijk aan iets anders ligt. Het goed testen van het probleem blijft lastig! Misschien kunnen de testfilmpjes helpen. Heb ze wederom al eerder gepost, maar mocht je het hebben gemist: http://www.sendspace.com/pro/dl/v4yjz9

Elke andere DVD of tv uitzending met snel bewegende panning shots zou je ook kunnen helpen het motion probleem te ontdekken. Of games, natuurlijk.

Ferruccio

Citaat van: peter van santbrink op augustus 18, 2010, 22:27:20
meen je niet, heb 'm anderhalve week voor 2500 bij Correct gekocht...

blijft altijd lastig, wanneer moet je een TV kopen; wilde ook nog wachten maar had ook nieuwe boxen en beeldscherm nodig, heb dus alles maar besteld bij Correct

heb net een aflevering van ER (PAL dvd) bekeken en geen vervelende defecten gezien; reguliere TV ziet er ook goed uit, alleen tot nu toe dus die voetbalwedstrijd....

mooie is dat je heel veel kan instellen (wat beeld betreft)

Gelukkig zit ER vol met actiescénes en snelle panning shots die het probleem duidelijk naar voren brengen. ;D Maar even serieus, persoonlijk maakt het mij niet uit of iemand het probleem wel of niet ziet. Enige wat ik wil meegeven is: blijf sceptisch en probeer niet steeds het meest positieve te ontdekken in de VT20. Er is duidelijk een issue en ik ben erg benieuwd wat Panasonic voor reactie gaat geven op de berichten die de reviewers op avforum richting Panasonic hebben gestuurd. Richting de klanten zoals jij en ik zijn ze iig nog in de ontkenningsfase. Veel mensen zien het probeem niet, of niet goed. Ik wou dat het bij mij hetzelfde was, dan had ik rustig kunnen genieten van de VT20. In plaats daarvan ben ik nu een zoektocht begonnen naar de perfecte TV voor rond hetzelfde bedrag, maar ze hebben allemaal wel wat. Keuzes, keuzes...

peter van santbrink

merk trouwens dat beeldretentie ter hoogte van de ondertitels irritant aanwezig is: alleen te zien als na een tekst er een zwarte achtergron komt, ziet dan 2 licht witte banden waar ondertitels stonden

ben nog aan het inspelen (is 200 uur echt nodig ?) dus misschien kan het probleem verminderen als de instellingen optimaal staan

eric667

Net terug van vankantie en klaar om de VT20 te kopen en zie ik (gelukkig op tijd) deze post.

Nu kijk ik films via mijn popcorn media player en tv via een dreambox 800HD. Beide kan ik instellen op 1080P met 60Hz. Zal dit dan geen probleem geven?

Is er wellicht iemand met een dreambox die kan testen of er verschil is met uitgangssignaal op 50 en 60Hz?

tipex

Hier totaal geen last van retentie en ook nog onder de 200 uur.

@eric, ik kijk alles op 1080p 60hz en nergens last van. (maar ik zie het ook niet op 50hz)

Heb het wel op de test patronen gezien maar in het wild totaal niet opgemerkt nog.

peter van santbrink

Citaat van: tipex op augustus 21, 2010, 19:33:01

@eric, ik kijk alles op 1080p 60hz en nergens last van. (maar ik zie het ook niet op 50hz)

Heb het wel op de test patronen gezien maar in het wild totaal niet opgemerkt nog.

zou je me je instellingen willen doorgeven, ben benieuwd of op mijn VT20 de retentie dan ook niet zichtbaar zijn

ik heb het tot nu toe alleen gezien bij voetbalwedstrijden (de bekende middenlijn), verder nog niet tegengekomen

tot nu toe erg tevreden, net The Floating Landscape (R3 NTSC, DVD5) en beeld geeft echt een diepte, schitterend

tipex

Ik heb hem op thx, contrast 24, brightness +1, color 30 en sharpness 0. Als ik echt last heb van het licht gaat de eco functie aan. Overige beeldzaken staan uit. Gamma, kleurbeheer en greyscaling niet aangeweest daarvoor komt frank langs volgende maand.

bigbro

Ik krijg uit jullie verhalen een beetje de indruk dat niet elke V20 dit probleem heeft. Kan het zijn dat een bepaalde serie foutief is afgeleverd?

Amstelveen11

Tsja Ferrucio.....de vraag is wat zijn de alternatieven...LCD sowieso minder geschikt voor 3D en voor mij sowieso geen optie want haalt het niet bij Plasma qua beeldkwaliteit...LED is in de meeste gevallen ook niet veel....slechte kijkhoek...harde onnatuurlijke kleuren..bij de Samsung valt 3D beeld weg als je de bril wat draait.
Ik begin me af te vragen....is het niet zo dat welk merk/type nr je ook googled-te altijd wel op forums terecht komt en aan het twijfelen slaat?
Over Samsung lees ik: Samsung either can't replicate the problem or they don't think those of us in 50Hz countries will notice. And I see it any time the camera pans'..Over LG: 'anybody walking slowly will often have ghosting around them, and there is noticeable judder in panning shots'
Die mooie schermen van vandaag de dag zijn primair gemaakt voor HD/Blueray/3D...de fabrikanten weten dat klanten die serieus geld uitgeven aan een dergelijke TV, vooral gaan voor topkwaliteit in beeld (bluray etc.) en niet zozeer voor 'gewoon TV kijken'. Ze doen daarom denk ik concessies.

Raimond

Citaat van: peter van santbrink op augustus 21, 2010, 18:27:21
merk trouwens dat beeldretentie ter hoogte van de ondertitels irritant aanwezig is: alleen te zien als na een tekst er een zwarte achtergron komt, ziet dan 2 licht witte banden waar ondertitels stonden

ben nog aan het inspelen (is 200 uur echt nodig ?) dus misschien kan het probleem verminderen als de instellingen optimaal staan

Dat heeft elke plasma wel,de pioneers lx5090,508xd,das gewoon de plasma techniek helaas echter word dit naar verloop van tijd veel minder.In het begin  is het ding gewoon erg gevoelig
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Raimond

Citaat van: tipex op augustus 21, 2010, 19:33:01

lijtk em erg sterk,elke plasma die ik gehad heb heeft dit ,vooral  in het begin,het valt je misschien niet op,maar het is er wel degelijk,de retentie bedoel ik dan.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

alexander2

tipex

Citaat van: Raimond op augustus 22, 2010, 00:09:20
lijtk em erg sterk,elke plasma die ik gehad heb heeft dit ,vooral  in het begin,het valt je misschien niet op,maar het is er wel degelijk,de retentie bedoel ik dan.

Wellicht maar als het op een normale kijk afstand niet te zien is (3.2m voor de 65") is het een non-issue voor mij. Mijn contrast staat laag waardoor het wellicht minder zichtbaar is of langer nodig heeft voor het zich manifesteerd.

Raimond

Dat is het inderdaad,Hoe hoog heb je het contrast staan dan?,als het erg laag staat,duurt het alleen maar langer voordat ie ingespeeld is
Retentie is trouwens tijdelijk,het verdwijnt best wel snel,nadat je volbeeld draait,zonder ondertitels.

tipex

Raimond

àha dat is het verschil inderdaad hier staat het op 30

POWERMAN

:popcorn: Voor wie nu echt zn VT20 wil dumpen , ik zoek er nog eentje op de WC - 999 euro heb ik wel over voor zo n VT20 met langzame pans  :o

Heb zelf een VT20 met snelle pans in combinatie 3D panasonic blu ray en wireworld 1.4 hdmi kabel en deze onderstaande instellingen en deze heeft nergens last van.

Zijn er al meer VT20 gebruikers die deze ISF instelling hebben gebruikt in de professioneel1 mode 

Gebruik de fabrieks instellingen met de volgend veranderingen:

Beeld menu:

Contrast: 36
Brightness: 0
colour 30
Sharpness: 5
Eco mode: off
P-NR: off

Beeld menu - Geavanceerde instellingen:

Witbalans

Versterkingsfactor:
R: -14
G: -11
B: -2
Blokkering:
R: -6
G: -5
B: -0

Kleurbeheer:

Gradatie
R: 0
G: 0
B: 0
Verzadiging
R: 0
G: 0
B: +1

menu instellingen - overige instellingen

24p smooth: off
IFC : off
super resolution: off

Heb deze ISF instellingen nu een paar dagen in gebruik maar ze bevallen me steeds beter.

In het begin lijkt deze ISF instelling wat mat maar dat komt omdat de orgineele instellingen iets teveel bling bling efect geeft en niet 100% realistisch zijn , kijk maar eens naar de kleur rood en orange als vergelijk.

Mischien is deze ISF nog wat te versleutelen voor nog beter resultaat.

cineman

De discussie wordt offtopic.....

VT20-instellingen kunnen misschien beter in de, door Powerman zelf ooit geopend Subject,

"Panasonic VT20 gebruikers database -voor instellingen en Tips enz."

geplaatst worden....