Panasonic VT20: problemen met snelle pans vanaf 50hz bronnen

Gestart door Ferruccio, augustus 9, 2010, 09:19:05

Vorige topic - Volgende topic

Ferruccio

Hallo iedereen! Ik ben een nieuw lid van HTForum en was met name aan het lezen over de Panasonic VT20. Het lijkt mij aan de hand van de reviews die ik heb gelezen één van de beste TVs van dit moment in zijn prijsklasse én natuurlijk met 3D. Toch heb ik op het Engelse AVforum ook een hoop verontrustende berichten gelezen, met name over snel bewegende beelden. Dat is ook eigenlijk waarom ik graag van VT20 eigenaren hun ervaringen op dit gebied zou willen horen. Kort uitgelegd komt het er op neer dat de VT20 moeite zou hebben met snelle pans vanaf 50hz bronnen (DVDs, Digitale TV, etc) en ook met Bluray als 24p ingeschakeld is, echter niet als dit uitstaat. Ook bij het spelen van sommige games zou het probleem zich voordoen. Een extreme mate van motion blur vindt plaats waarbij de 'dubbele' weergave van het beeld geen correcte kleuren weergeeft, en dus paars, rood en groen kan ogen.

Het probleem is aan de orde gekomen bij de Engelsen die voetbal keken vanaf digitale HD televisie. Hierbij viel het erg op dat de middenlijn bij snelle camera pans van links naar rechts en andersom dubbel werd weergegeven, dus je ziet dan opeens 3 lijnen. Bij verder testen en onderzoek van de forumleden blijkt dat bijna iedereen hier last van heeft. Dit gegeven is toen meegenomen in de review van de 65" versie. Hierin staat duidelijk dat het erop lijkt alsof 50hz bronnen de oorzaak zijn, en de VT hier dus niet goed mee om weet te gaan. Het inschakelen van IFC verhept het probleem wel, maar brengt met zich mee dat er andere ongewenste artefacten in beeld komen en bij films creeërt het een soort soap-opera effect. Kortom, IFC inschakelen maakt de situatie er niet beter op.

Helaas zijn alle digitale (HD) TV uitzendingen in Europa (volgens mij) in 50hz, PAL DVDs zijn ook 50hz, en oudere spelcomputers ook. Games (iig op PS3) zouden 60hz zijn en Bluray films veelal ook. (ik kan het hier mis hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag) In oa Amerika hebben mensen dus geen problemen opgemerkt, gezien daar alles 60hz is. Bij de review van de 65" versie werden bij het afspelen van NTSC DVDs ook geen problemen geconstateerd, wat dus voor ons wel verontrustend is op zijn minst. Het zou betekenen dat we in het geval van de VT20 het met mindere kwaliteit moeten doen door de geweldige 50hz standaard hier in Europa.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar praktijk ervaringen van de forumleden hier. Ik zou willen vragen om de VT20 eens goed te testen en kritisch te kijken bij bewegende beelden in alle bovengenoemde situaties. Ikzelf zal nooit televisie uitzendingen gaan bekijken op de TV, alleen games en films. Helaas beperk ik me dan wellicht tot Bluray en kan ik nog weinig met mijn (best flinke) DVD collectie. Als het probleem er wel blijkt te zijn vraag ik me ook af hoe storend het nu eigenlijk is. Tot slot hieronder nog de links naar het avforum waar ik het grootste deel van de info vandaan heb. Let wel op, de thread die gaat over het probleem is erg groot geworden. Het is dus adviseerbaar om meteen even naar de laatste pagina's te kijken. De eerdere posts bevatten ook voornamelijk speculatie, pas later in de thread is ontdekt dat 50hz de oorzaak is.

De probleem thread: http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1274308-panasonic-vt20-blur-multiply-pan-shot-25.html

De review van de VT20 65": http://www.avforums.com/review/Panasonic-VT20-TX-P65VT20B-Review.html (lees hier vooral bij het kopje: Flicker, Image Retention, Rising Black Levels and 50Hz Motion Artefacts)

Bij voorbaat dank!

cineman

**********************************************************************************

Hierbij een oproep aan alle VT20-eigenaars om eens SERIEUS en KRITISCH naar de vraag van Ferruccio te kijken en/of uit te zoeken?
Alle VT20-eigenaars in de UK (en dat zijn er veel en met goede ogen) constateren een onvolkomenheid.

Kost misschien wat tijd en moeite maar dit forum is toch bedoeld om elkaar te helpen!?!?!
(aan fanboy-reacties heeft niemand iets)

Alvast bedankt.

**********************************************************************************

Ferruccio

Jammer dat POWERMAN en flatsix een tikkeltje kinderachtig reageren. Ik had gedacht dat mensen iets behulpzamer zouden zijn, zoals cineman ook al aangeeft. Mijn verhaal was toch vrij duidelijk en vriendelijk opgesteld. Als niet-eigenaar van een VT20 kunnen mensen die wél deze televisie in hun bezit hebben mij een groot plezier doen door even serieus naar de kwestie te kijken. Dat niet alleen, zoals er al vermeld staat in mijn eerdere post zou het gaan om een 'fout' die in het toestel zit, waar met name wij in Europa de dupe van zijn. (50hz) Nu kan je het meteen afdoen als onzin en in onwetendheid verder plezier beleven aan de VT20, maar als eigenaar van deze televisie zou zo'n dergelijk probleem toch altijd interessant kunnen zijn, of je er nou verder wat mee doet of niet staat hier los van. Uit de posts op het Engelse avforum blijkt iig dat het niet zomaar een verzinsel is van mensen met slechte ogen en ook in de review van de 65" uitvoering is er aandacht aan besteed.

Goed, dat gezegd sluit ik me aan bij de post van cineman. Om ook nog even inhoudelijk te reageren op POWERMAN en flatsix. Volgens wat ik zelf heb gelezen is het zo dat als je 24p uitschakelt er bij Bluray geen probleem is met het beeld. (Dit staat los van DVD playback, wat wel problemen blijft houden) Heel leuk om te reageren dat ik het antwoord zelf al geef, maar je begrijpt toch hoop ik wel dat 24p bedoeld is om een film te kunnen bekijken zoals hij oorspronkelijk is opgenomen en dus een functie is die mensen misschien willen aanzetten. Het uitzetten hiervan voorkomt problemen, maar dat maakt de VT20 er natuurlijk geen beter toestel op! Het is iets waar je mee zou kunnen leven, maar zeker geen 'antwoord' op mijn eigen vraag. Mijn PS3 ga ik inderdaad deze week meenemen naar de winkel (die is toevallig om de hoek) om wat films en games te testen. Echter, in een verlichte winkelruimte en met een beperkte tijd om wat dingen te proberen is dit niet ideaal.

Feit blijft dus dat wat hulp en meningen van andere VT20 bezitters altijd welkom zijn. Wellicht is er al iets opgevallen bij bewegend beeld? Misschien ook niet, maar probeer er dan eens extra op te letten en met wat instellingen te spelen. Ik wil ook graag horen dat het toestel perfect is en het meteen aanschaffen. Ook als het toestel wat kwalen blijkt te hebben zal ik hem wellicht nog aanschaffen, maar het kan nooit kwaad om er even van bewust te zijn, lijkt mij.

Thnx!

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

cineman

de problemen zouden volgens onze UK-vrienden het beste bij digitale HD tv-uitzendingen te zien zijn (vooral bemerkt tijdens de WK-voetbal uitzendingen). Nogmaals... het gaat om 50Hz bronnen.

en volgens SOMMIGE UK-vrienden (maar dit is helaas NIET helemaal duidelijk of bevestigd op het AVforum) speelt het bij alle 2010 modellen van Panasonic.

Ik zou zeggen, neem even de moeite om de berichten op het AVforum te lezen en zelf eens te controleren.

Ik lees graag jullie (serieuze) testreacties.

Nooff

Citaat van: Ferruccio op augustus 10, 2010, 10:16:40
Volgens wat ik zelf heb gelezen is het zo dat als je 24p uitschakelt er bij Bluray geen probleem is met het beeld. (Dit staat los van DVD playback, wat wel problemen blijft houden) Heel leuk om te reageren dat ik het antwoord zelf al geef, maar je begrijpt toch hoop ik wel dat 24p bedoeld is om een film te kunnen bekijken zoals hij oorspronkelijk is opgenomen en dus een functie is die mensen misschien willen aanzetten.

Misschien lees ik verkeerd, maar kan je op de VT20 24p selecteren? Ik meende dat een Panasonic dit zelf doet als het signaal dat hij binnen krijgt ook echt 24p is. Als er dus een 24p selectie modus op zit dan zal deze wel op 24 frames draaien en niet 23,976? Dit zou betekenen dat je stotterend beeld krijgt. Het lijkt me dan ook meer dan logisch deze funtie uit te schakelen.

Ferruccio

Hier een stukje over 24p, ge-quote van de review op avforums: "When watching Blu-rays encoded, at 24fps, the P65VT20 has a 24p Playback function that will increase the frame rate to a more appropriate 96Hz which is a multiple of 24. There is also a 24p Smooth Film function that does something similar but includes frame interpolation and is best left off unless you want your film-like image to look more like video."

Ik heb de VT20 zelf (nog) niet, dus ik moet het hebben van wat ik hier en daar lees. Afgezien van het 24p gedeelte zijn er iig wel problemen ondervonden bij 50hz video bronnen, zoals dus digitale tv en DVD's. Het lastige is dat nog niet precies te zeggen valt wat er nu aan de hand is. Wat me wel opvalt is dat op avforum mensen er erg nadrukkelijk over zijn, terwijl ik hier weinig negatieve berichten vind.

Zelf zal ik het straks gaan testen, dus ben benieuwd...

flatsix

Jammer dat POWERMAN en flatsix een tikkeltje kinderachtig reageren.  :angel: Het was een goed bedoelde reactie ik heb liever dat je langskomt een bluray'tje meeneemt en eventueel je ps3 en dan zelf ervaart of je het ziet. En of je er last van hebt als je het ziet. Ik denk als ik de berichten lees over bepaalde onderwerpen dat de een veel sneller iets als iets lastig ervaart of juist helemaal niet. En zoals ik altijd maar zeg; iedere sjaak zijn eigen smaak.

Ferruccio

Vandaag de VT20 getest in een winkel hier in de buurt, met mijn eigen PS3. Helaas moet ik concluderen dat het probleem stukken erger is dan ik had gedacht. Bij het afspelen van Bluray films was alles tip top in orde. THX mode aan, 24p smooth uit en het beeld ziet er prachtig uit. Op de PS3 had ik ook 24p uitgeschakeld.

De weergave van DVD's liet echt te wensen over. Bij de film Saving Private Ryan zag ik bij de beginscéne op het strand duidelijke dubbele lijnen om de contouren van mensen. Voornamelijk bij bewegende beelden leek het alsof er dubbel beeld werd weergegeven met een wat vreemde kleur. Ook heb ik King Kong getest, hierbij was het minder duidelijk zichtbaar moet ik toegeven.

Tot slot heb ik de games Red Read Redemption en Sonic & Sega All Stars Racing getest. De games waren misschien nog wel de grootste teleurstelling. Beide hebben ze een wat lage en onstabiele framerate, maar hiermee heb ik rekening gehouden. Bij het snel laten bewegen van de camera in Red Dead zag je duidelijk dat alle lijnen aan de horizon (bergranden, etc) dubbel werden weergegeven. Sonic Racing was nog erger, waarbij als je snelle bochten nam de wegwijzer bordjes en andere grafische elementen met rechte lijnen (hieraan zie je het heel duidelijk) werden verdubbeld en uitgesmeerd.

Natuurlijk heb ik bij thuiskomst alles nog grondig bekeken op mijn oude Samsung HD-Ready LCD scherm. Bij de DVD van Saving Private Ryan leek het alsof ik een heel klein beetje hetzelfde effect dacht te zien, maar het is toch echt anders dan de dubbele lijnen op de VT20. King Kong was een slechte keuze om te testen, dus hier kan ik verder weinig aan toevoegen. De games zagen er stukken beter uit. Het beeld vervaagt natuurlijk altijd bij snelle camera pans, maar waar het op mijn huidige TV een lichte blur is met een washed-out look (die helemaal niet opvalt) is het op de VT20 echt niet om aan te zien met de verdubbeling van lijnen in beeld, etc.

Zoals ik op avforums ook al gepost heb: de VT20 gaat het voor mij nu niet worden. Wellicht als een software update het probleem kan verhelpen (ik hoop het) in de toekomst wel. Anders is het wachten op een nieuw toestel wat een beeld kan weergeven als de VT20 maar dan zonder de bijkomende problemen. Voornamelijk bij de game Sonic All Stars Racing was het probleem zo erg dat het de game voor mij niet speelbaar maakte. Gezien ik de VT20 wilde aanschaffen om Bluray en DVD te kijken en op te gamen, blijft er helaas maar 1/3 hiervan overeind staan naar mijn mening. Jammer. Had graag in de winkel gezien dat het allemaal wel meeviel zodat ik de TV kon meenemen.

Mocht iemand nog wat willen weten over bovenstaand verhaal, let me know.

Ferruccio

Haha, flatsix. Zo had ik het niet opgevat. Ik dacht dat je me verwees om in de winkel te gaan testen met mijn PS3. (komt iets anders over) Heb ik ook gedaan overigens (zie vorige post) Maar als je lekkere koffie zet dan kan ik alsnog een middagje met de PS3 komen proefdraaien natuurlijk.  ;D Wellicht verschilt het probleem per toestel? Er is overigens weinig info die daarop wijst, maar het is altijd mogelijk.

flatsix

Ik woon in Den Haag en je kan kiezen van welk apparaat je koffie wil. Maar bij saving private Ryan heb ik nergens last van(het is dan wel de dvd), maar net ff star trek gekeken en voor mijn gevoel ook geen problemen. Als je komt neem dan tekken mee dat is lang geleden dat ik die gespeelt heb. Ik dacht dat het tekken 1 was.

LOTS

Het ziet er naar uit dat die VT-20 geen Pal bronnen ondersteund, en daarmee dus echt een toestel is voor de Amerikaanse markt.
Daar ben je dan mooi klaar mee. Pana NL moet hier toch uitsluitsel over kunnen geven?

De US Pioneer Kuro's hebben overigens ook geen Pal ondersteuning. Zo'n toestel uit de VS halen is geen goed plan.

De EU Kuro's doen echter wel 75/100 hz. Dat zal die Panasonic ook moeten hebben (of 50 hz) om wat van het pal materiaal te maken.
BluRay zou goed moeten gaan met 96khz. De Kuro's doen 24 fps materiaal op 72 hz.
LOTS: Lord Of The Strings

POWERMAN

Citaat van: Ferruccio op augustus  9, 2010, 09:19:05
\ Kort uitgelegd komt het er op neer dat de VT20 moeite zou hebben met snelle pans vanaf 50hz bronnen (DVDs, Digitale TV, etc) en ook met Bluray als 24p ingeschakeld is, echter niet als dit uitstaat.

Zoals al eerder gezegd geef je zelf het antwoord. :popcorn:

Waarom ga je niet op de sites waar ze dit vermelden , babbelen dat is toch echt je doel groep.

Mijn VT20 heeft nergens last van , en noem dat maar kinderachtig.

Gewoon niet kopen als je zo twijfelt O0

Heb wel hele dure wirewold HDMI type rood aangesloten op mn PS3 en blu ray maar waar jij het over hebt komt me niet bekend voor en dvd op deze high end tv , bah ga je mond spoelen.

btw bij mij zien de dvds er zelfs super op.

Ferruccio

POWERMAN, ik las bijna over je beledigende commentaar heen, omdat je vrolijk in het quote gedeelte nieuwe tekst hebt getypt. Hoe dan ook, uitspraken als: 'Waarom ga je niet op de sites waar ze dit vermelden , babbelen dat is toch echt je doel groep' en 'Mijn VT20 heeft nergens last van , en noem dat maar kinderachtig.' wijzen er duidelijk op dat je geen intentie hebt dit topic serieus te nemen of met fatsoenlijk geformuleerde reacties / argumenten kan komen. (Tweede keer al) Je verdedigd liever de VT20, omdat je er zelf één hebt en blijkbaar niet wilt horen dat er iets mis mee zou kunnen zijn. Waarschijnlijk zie jij ook echt niet wat het motion probleem is en daar mag je dan blij mee zijn. Als jij het niet ziet is het voor jou toch prima zo?

Er zijn echter genoeg mensen (voornamelijk op avforum) die het zelfs heel goed zien en dus niet alleen ikzelf. Het probleem onder de aandacht brengen hier op HTForum is iets waar mensen alleen maar baat bij kunnen hebben. Wellicht als genoeg mensen dit probleem bij Panasonic aankaarten valt het met een software update op te lossen. Of indien dat niet het geval is, bij de release van een toekomstig model. De VT20 eigenaren die zich dus wél bestolen voelen door 2300+ Euro uit te geven aan een televisie met een ingebouwd mankement (waar je vroeg of laat wel of wellicht niet achter komt) is waar het mij om gaat. Niet alles draait om POWERMAN en de DVD's die er bij jou super uitzien.

Overigens zijn forums waar mensen kunnen discussiëren over problemen zoals dit de enige manier om iets echt op te lossen. Dat is de kracht van klanten die samen sterk staan tegenover een gigantisch bedrijf als Panasonic, wat makkelijk allerlei berichten de wereld in kan sturen om het rooskleuriger te laten lijken dan het is. Als je denkt dat je bij het aankaarten van dit issue bij de Panasonic klantenservice een antwoord krijgt in de zin van: 'Ja, dit klopt wel. 50hz bronnen geven bij panning shots een niet al te best beeld op de VT20. Als je wellicht je geld terug wil of gratis een duurdere reference monitor / tv wilt komen afhalen dan kan dat ook. Sorry voor het ongemak' dan zit je er naast. Nee, ze komen dan met de optie om de beeldverbeteraar aan te zetten. Die verhelpt het probleem ook werkelijk, maar introduceert weer veel ergere artefacten en om films te kijken is het sowieso een waardeloze instelling. Daar zit je dan mooi mee en verder doen ze er (nog) helemaal niets aan.

Uiteindelijk kan dit alles ook alleen maar tot iets positiefs leiden; De klachten over het 50hz motion probleem zijn vanuit het avforum opgevallen door Phil Hinton, die daar reviews doet van home cinema apparatuur. In de review van het 65" model is dit meegenomen als een serieuze klacht. Eerdere klachten en op- en aanmerkingen van de reviewers zijn (ik heb het in een interview met Panasonic gezien, zou het filmpje eventueel kunnen opzoeken) meegenomen door Panasonic om als verbetering bij nieuwe modellen toe te passen. Je zou dus kunnen stellen dat het commentaar op een forum er indirect toe heeft geleid dat er aanpassingen zijn gekomen in de televisies van Panasonic! Altijd de moeite waard om objectief en kritisch te blijven zeg ik dan, als je ziet wat je ermee kan bereiken.

LOTS

Het is niet zozeer dat de VT-20 is verkeerds doet, maar het is dus zo dat het toestel het e.e.a. eenvoudig niet doet, nl een  veelvoud van 25/50 hz.
In plaats daarvan zegt Pana NL dat IFC daarvoor bedoeld is en die stuurt alles uit op 60 hz (evt. 120hz). Klopt dat zo'n beetje?

Dan kreeg je bovengenoemde artefacten bij een 25/50 fps bron.

Phil Hinton is overigens vooral in de GB een authoriteit. Als er naar iemand geluisterd wordt dan is hij het wel.  :)

LOTS: Lord Of The Strings

POWERMAN

Ferruccio jankmuis met zero post wie ben jij om mijn mening kinderachtig te noemen .

Ga jij even voor iedereen bepalen hoe hij de dingen formuleerd en ziet , mn mening is weinig schokkends hoor

Ga eff lekker in de winkel lopen miauwen over die vt20 , vindt het prima als jij wat wilt uileggen maar niet gaan brommen na 1x kijken

Dat hele 3d gedoe is onzin want er is echt niks van te verkrijgen , maar qwa beeld is de VT20 super.

zie geen spoken maar wel ufo s de laaste tijd ;)

En bij panasonic zijn ze echt niet achtelijk hoor , als een update mogelijk is voor iets dan komt die er wel en anders gewoon weer een nieuwe volgend jaar. :tongue2:

Ferruccio

Citaat van: LOTS op augustus 12, 2010, 12:42:00
Het is niet zozeer dat de VT-20 is verkeerds doet, maar het is dus zo dat het toestel het e.e.a. eenvoudig niet doet, nl een  veelvoud van 25/50 hz.
In plaats daarvan zegt Pana NL dat IFC daarvoor bedoeld is en die stuurt alles uit op 60 hz (evt. 120hz). Klopt dat zo'n beetje?

Dan kreeg je bovengenoemde artefacten bij een 25/50 fps bron.

Phil Hinton is overigens vooral in de GB een authoriteit. Als er naar iemand geluisterd wordt dan is hij het wel.  :)

Ja, daar komt het zachtgezegd wel op neer. Vandaar dat in bijvoorbeeld Amerika ook niemand het is opgevallen. De 25/50hz ondersteuning is gewoon niet volledig en dat is erg slordig van Panasonic tegenover de Europese klanten. Als je het trouwens leuk / interessant vindt dan is er zojuist een test op avforum gepost die je kan downloaden en bekijken op je VT20. Hier de link: http://www.sendspace.com/pro/dl/v4yjz9

Omschrijving: The 1080i patterns are 50Hz (25fps) and 60Hz (29.97fps) rendered with Upper fields first. The 1080p patterns are 50Hz (50fps) and 60Hz (59.94fps) progressive.

Als het goed is valt het probleem hier steeds bij de 50hz filmpjes te zien en niet bij de 60hz filmpjes. Zelf heb ik de VT20 niet thuis staan natuurlijk, maar ben erg benieuwd naar wat de bevindingen zijn van mensen die het wel kunnen testen.

En Phil Hinton is inderdaad geen grappenmaker. Uiteindelijk zou je wel kunnen zeggen dat hij dit probleem wat over het hoofd had gezien bij zijn review van de 50" VT20. Daarna is hij echter actief geworden in de discussie op het forum en heeft zijn collega Steve Withers het probleem meegenomen in de 65" versie review, waarbij hij extra vermeld dat hun 50" testversie het probleem niet vertoonde. Dit lijkt er een beetje een excuus om zijn collega niet af te vallen die het niet had gezien. Fouten zijn natuurlijk menselijk en tijdens de verschillende tests die voor een review worden gedaan hoeft een specifiek probleem als dit niet altijd boven water te komen.

Alternatief zou kunnen zijn dat sommige VT20's het probleem wel hebben en andere weer niet. Dat is in feite net zo erg, want je zal maar net een versie hebben getroffen met het mankement, terwijl je voorganger met een perfecte VT20 de deur van de winkel uitging. Het blijft lastig om dit te bepalen, omdat je nooit weet of mensen het probleem op hun VT20 gewoonweg niet zien, omdat hun ogen het niet oppikken, of dat het toestel inderdaad beter presteert dan een andere. Wellicht kan bovenstaand gepost testmateriaal uitkomst bieden?

POWERMAN, ik ben echt klaar met jou. Het heeft echt geen zin om redelijk met je te discussiëren, want je mist simpelweg de helft van alle punten die gemaakt zijn en je sluit compleet uit dat Panasonic een gebrekkig product gemaakt kan hebben. Vanaf de eerste post die ik op dit forum heb geplaatst ben je erg flauw aan het doen, specifiek tegen mij gericht. Soms zelfs beledigend. Ik ben hier niet van gediend. Blijf jij maar geloven dat Panasonic het beste met je voorheeft, dan komt het wel goed. En ik zit te 'brommen' na 1x kijken? Ik zag het probleem gelukkig duidelijk in de winkel al inderdaad en met mij zijn er tientallen VT20 bezitters in de UK die er ook last van hebben en veel meer dan 1x hebben gekeken. Ik bepaal voor niemand iets en het is compleet aan jezelf of je uberhaupt nog wilt lezen waar deze thread op uitloopt. Ik stel voor dat we het wat onze persoonlijke discussie betreft hierbij laten, goed?

ceesv

Ik heb de 65VT20 sinds 2 dagen thuis staan, en heb tot nu toe nog geen opvallende storende fouten in het beeld gezien.
De fouten, die de video processor van mijn Panasonic 436 had, zijn met de 65VT20 verdwenen.

Verder voldoet het toestel aan alle verwachtingen, ook de demo 3-D Sattellietzender die ik kan ontvangen geeft een overtuigend 3-D beeld.

Gedurende de eerste 200 uur staan de helderheid en contrast waarden nog laag, maar zelfs met deze waarden is het al genieten van dit prachtige scherm.

POWERMAN

Ferruccio je zeurt maar wat met een hoop veronderstellingen.

Je hebt geen eens een VT20 en dan ga jij mij een vertellen waar mijn VT20 last van heeft

en dat verhaal van :
Citaat van: Ferruccio op augustus 12, 2010, 17:25:56
waarbij hij extra vermeld dat hun 50" testversie het probleem niet vertoonde. Dit lijkt er een beetje een excuus om zijn collega niet af te vallen die het niet had gezien.

Het lijkt jou - maar je weet eigelijk niks , zowie zo niet iedere VT20 zou er last van hebben dus.

En ik kan je nu al vertellen dat je morgen vermeld dat het probleem zich ook met blu ray zich voordoet want dat staat ook op AV forum.

Je metselt alle AV verhalen tot 1 bericht en dan is het zo volgens jou.

Er zal echt wel iets in de cijfertjes van de vt20 mis zijn als er wat mensen klagen , maar heb er totaaaal  nog geen last van gehad.

Het is een plasma en die heeft zo zijn dingetjes .

Morgen zit je weer in een hoekje van een winkeltje met je PS3 en een vergroot glas een VT20 te bestuderen .

Zou gewoon een aquarium kopen als ik jou was , heeft geen last van blur en 24p en je kan gewoon je ps3 erin gooien

POWERMAN

roland p

Ironisch dat een tv met '600Hz subfield drive' niet eens knap een 50Hz signaal kan weergeven.

@Ferruccio,
Volgende keer als ik in de MM ben zal ik er eens op letten. Het hangt natuurlijk een beetje af van wat ze afspelen daar.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Raimond

Citaat van: Ferruccio op augustus 10, 2010, 22:15:51
Vandaag de VT20 getest in een winkel hier in de buurt, met mijn eigen PS3. Helaas moet ik concluderen dat het probleem stukken erger is dan ik had gedacht. Bij het afspelen van Bluray films was alles tip top in orde. THX mode aan, 24p smooth uit en het beeld ziet er prachtig uit. Op de PS3 had ik ook 24p uitgeschakeld.

De weergave van DVD's liet echt te wensen over. Bij de film Saving Private Ryan zag ik bij de beginscéne op het strand duidelijke dubbele lijnen om de contouren van mensen. Voornamelijk bij bewegende beelden leek het alsof er dubbel beeld werd weergegeven met een wat vreemde kleur. Ook heb ik King Kong getest, hierbij was het minder duidelijk zichtbaar moet ik toegeven.

Tot slot heb ik de games Red Read Redemption en Sonic & Sega All Stars Racing getest. De games waren misschien nog wel de grootste teleurstelling. Beide hebben ze een wat lage en onstabiele framerate, maar hiermee heb ik rekening gehouden. Bij het snel laten bewegen van de camera in Red Dead zag je duidelijk dat alle lijnen aan de horizon (bergranden, etc) dubbel werden weergegeven. Sonic Racing was nog erger, waarbij als je snelle bochten nam de wegwijzer bordjes en andere grafische elementen met rechte lijnen (hieraan zie je het heel duidelijk) werden verdubbeld en uitgesmeerd.

Natuurlijk heb ik bij thuiskomst alles nog grondig bekeken op mijn oude Samsung HD-Ready LCD scherm. Bij de DVD van Saving Private Ryan leek het alsof ik een heel klein beetje hetzelfde effect dacht te zien, maar het is toch echt anders dan de dubbele lijnen op de VT20. King Kong was een slechte keuze om te testen, dus hier kan ik verder weinig aan toevoegen. De games zagen er stukken beter uit. Het beeld vervaagt natuurlijk altijd bij snelle camera pans, maar waar het op mijn huidige TV een lichte blur is met een washed-out look (die helemaal niet opvalt) is het op de VT20 echt niet om aan te zien met de verdubbeling van lijnen in beeld, etc.

Zoals ik op avforums ook al gepost heb: de VT20 gaat het voor mij nu niet worden. Wellicht als een software update het probleem kan verhelpen (ik hoop het) in de toekomst wel. Anders is het wachten op een nieuw toestel wat een beeld kan weergeven als de VT20 maar dan zonder de bijkomende problemen. Voornamelijk bij de game Sonic All Stars Racing was het probleem zo erg dat het de game voor mij niet speelbaar maakte. Gezien ik de VT20 wilde aanschaffen om Bluray en DVD te kijken en op te gamen, blijft er helaas maar 1/3 hiervan overeind staan naar mijn mening. Jammer. Had graag in de winkel gezien dat het allemaal wel meeviel zodat ik de TV kon meenemen.

Mocht iemand nog wat willen weten over bovenstaand verhaal, let me know.

Sonic is dan ook 1 van de meest waardeloze games om mee te testen,gebruik dan mario kart b.v die wel een stabiele frame rate heeft.Ik zal mijn wi eens op mijn v20 uitproberen(nog niet gedaan).
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

POWERMAN

Citaat van: ceesv op augustus 12, 2010, 17:39:00
Ik heb de 65VT20 sinds 2 dagen thuis staan, en heb tot nu toe nog geen opvallende storende fouten in het beeld gezien. . . . .

. . . .  genieten van dit prachtige scherm.

Moet je eens Avatar op blu ray bekijken . . .  dat is gewoon dubbel genieten  :inlove:

Ferruccio

Citaat van: POWERMAN op augustus 12, 2010, 18:59:24
Ferruccio je zeurt maar wat met een hoop veronderstellingen.

Je hebt geen eens een VT20 en dan ga jij mij een vertellen waar mijn VT20 last van heeft

en dat verhaal van :
Het lijkt jou - maar je weet eigelijk niks , zowie zo niet iedere VT20 zou er last van hebben dus.

En ik kan je nu al vertellen dat je morgen vermeld dat het probleem zich ook met blu ray zich voordoet want dat staat ook op avs

Je metselt alle AVS verhalen tot 1 bericht en dan is het zo volgens jou.

Morgen zit je weer in een hoekje van een winkeltje met je PS3 en een vergroot glas een VT20 te bestuderen .

Zou gewoon een aquarium kopen als ik jou was , heeft geen lst van blur en 24p en je kan je ps3 erin gooien

POWERMAN, je bent echt de meest trieste persoon die ik in tijden heb meegemaakt. Jammer genoeg laat ik me er nog in meeslepen ook, door te blijven reageren op jouw onzin. Het lijkt wel alsof je verliefd bent op je VT20 en je haar moet verdedigen tegen de boze Ferruccio. Je hebt zelf toch nergens last van? Waarom blijf je hier dan berichten posten in deze thread? Doe gewoon eens normaal man. Bovendien klopt letterlijk helemaal niets van wat je zegt en hieronder kan je het zelf lezen.

Als je namelijk de moeite had genomen om ALLE pagina's van de thread op avforum te lezen, dan zie je dat mensen elkaar daar helpen ipv afzeiken. Ook zou je zien dat door veel ervaringen te delen en tests te doen uiteindelijk is gebleken dat Bluray nergens last van heeft als je smoothing uitzet. Dus je zit er wéér naast en ik zal dus niet morgen vermelden dat Bluray er ook last van heeft. Als je zo tof wilt doen tegen mij moet je wel je bronnen goed nachecken, anders zet je jezelf alleen maar voor gek.

Bovendien heb ik nooit gezegd waar 'jouw' specifieke VT20 last van heeft, dus dat is ook al onzin. Bij een probleem als dit waar NIEMAND nog precies van weet wat het is of hoe het komt is het juist handig om er achter te komen wat er mis kan zijn. Jij hebt echter een compleet gebrek aan inzicht hierin. Misschien is er werkelijk wel niets aan de hand met de VT20, misschien ook wel. Dat is juist waarom deze thread er is en wat ook prima zou werken als jij er niet continu doorheen zit te spammen en alleen mij afzeikt zonder zelf iets toe te voegen aan het onderwerp.

Ik metsel niets aan elkaar en zeg dat het zo is. Nee, ik maak posts aan de hand van wat ik heb gelezen, wat ik heb ervaren en wat andere mensen hebben gezegd / gepost op avforum en ook hier op htforum. Daarbij sta ik open voor alle input en verhalen die A of B beweren en deze hoeven niet waar of onwaar te zijn. En 'het lijkt jou - maar je weet eigelijk niks'? Wat zijn dat toch voor uitspraken. Zucht...

Ferruccio

Citaat van: Raimond op augustus 12, 2010, 20:19:28
Sonic is dan ook 1 van de meest waardeloze games om mee te testen,gebruik dan mario kart b.v die wel een stabiele frame rate heeft.Ik zal mijn wi eens op mijn v20 uitproberen(nog niet gedaan).

Persoonlijk vind ik Sonic & Sega All Stars Racing een stuk leuker dan Mario Kart, maar dat is natuurlijk een smaak kwestie.  ;) De frame-rate is inderdaad niet al te best. Die van Red Dead Redeption ook niet. Deze games heb ik daarom bewust voor de test uitgekozen, omdat bij een stabiele 60fps de VT20 natuurlijk zijn probleem niet vertoont. (50hz, 60hz...) Ik ben in elk geval geen expert op dit gebied, maar games met een onstabiele framerate laten het flink afweten en dat zijn toch ook games die je uiteindelijk een keer zal spelen. Een tv waarbij je niet optimaal DVD kan kijken, geen goede HD tv uitzendingen kan genieten, geen games kan spelen onder 60fps, maar wel Bluray prima kan kijken lijkt me niet zo best.

Nu kan het best zo zijn dat bij verdere tests blijkt dat het probleem heel anders van aard is als eerst werd gedacht. Op avforum postte iemand ook iets over phosphor lag, een probleem wat alle plasma schermen zouden hebben. Hopelijk kunnen mijn toekomstige tests in de winkel hier beter antwoord op geven. Toe nu toe aan de hand van de review van de 65" VT20 door Steve Withers, blijkt er echt een issue te zijn met 50hz playback, geen twijfel over mogelijk. (Zie de review en test hier: http://www.avforums.com/review/Panasonic-VT20-TX-P65VT20B-Review.html )

Heeft iemand wellicht de testfilmpjes al kunnen proberen die ik in een eerdere post heb gezet? Ben hier erg benieuwd naar.