Panasonic VT20: problemen met snelle pans vanaf 50hz bronnen

Gestart door Ferruccio, augustus 9, 2010, 09:19:05

Vorige topic - Volgende topic

peter van santbrink

vanavond spelen onze jongens tegen Finland, ga maar weer eens letten op de motion problemen, verschillende instellingen vergelijken

LOTS

Citaat van: Amstelveen11 op september  6, 2010, 21:34:52
.
Dus ik zie geen reden om te wachten en volgens mij is een fix ook niet nodig..zou niet weten waarvoor.

Heel simpel: een PAL modus!

Deze TV is prima geschikt voor de Amerikaanse markt, maar niet voor de Europese.
24 hz/30/60 hz gaat allemaal prima, maar PAL film/video 25/50 hz of een veelvoud ervan ontbreken, en wordt weergegeven op 60 hz. Dan is pulldown nodig, krijg je de effecten zoals beschreven.
Tenminste zo heb ik het begrepen.
Zie je het niet, lekker zo houden, stoor je je er ook niet aan.

Ben je erg kritisch, dan kan ik me voorstellen dat deze tv een no-go is, tenzij er een fix komt...
LOTS: Lord Of The Strings

peter van santbrink

Citaat van: peter van santbrink op september  7, 2010, 09:45:20
vanavond spelen onze jongens tegen Finland, ga maar weer eens letten op de motion problemen, verschillende instellingen vergelijken

even mezelf quoten: met IFC aan is het te doen maar IFC uit is echt een ramp, bij elke vlotte camera beweging sterke trailing van spelers, lijnen, doeltrap...

HAL

Citaat van: peter van santbrink op september  8, 2010, 00:04:35
even mezelf quoten: met IFC aan is het te doen maar IFC uit is echt een ramp, bij elke vlotte camera beweging sterke trailing van spelers, lijnen, doeltrap...

Kijk dan ook geen voetbal joh. Zo idioot saai!

Nu ontopic. Zou dit exemplarisch zijn voor de VT20? Heeft de V20 er ook last van?

roland p

Citaat van: HAL op september  8, 2010, 00:11:38
Wel een ideaal testsignaal, met al die dunne lijntjes.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Raimond

Citaat van: HAL op september  8, 2010, 00:11:38

Nu ontopic. Zou dit exemplarisch zijn voor de VT20? Heeft de V20 er ook last van?

ik heb een v20,deze heeft ook last van,het vervelende is,mijn zus heeft een pana van de vorige gen en die heeft er totaal geen last van >:(.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Amstelveen11

Ik heb gisteren die wedstrijd ook zitten kijken op mijn VT20...juist vanwege de alarmerende berichtgeving over de kwaliteit. het beeld was echt perfect  (IFR uit)....geen dubbel lijntje of wat dan ook te zien.
Peter, ik blijft het onbegrijpelijk vinden. Waar zou dat nou door kunnen komen? Ikzelf gebruik bijv een Samsung HD decoder voor het TV kijken. Gebruik jij misschien CI+? Zou dat kunnen schelen. Verder loopt alles ook via mijn Marantz receiver..slechts een HDMI kabel naar de TV.

peter van santbrink

Citaat van: Amstelveen11 op september  8, 2010, 11:27:24
Ik heb gisteren die wedstrijd ook zitten kijken op mijn VT20...juist vanwege de alarmerende berichtgeving over de kwaliteit. het beeld was echt perfect  (IFR uit)....geen dubbel lijntje of wat dan ook te zien.
Peter, ik blijft het onbegrijpelijk vinden. Waar zou dat nou door kunnen komen? Ikzelf gebruik bijv een Samsung HD decoder voor het TV kijken. Gebruik jij misschien CI+? Zou dat kunnen schelen. Verder loopt alles ook via mijn Marantz receiver..slechts een HDMI kabel naar de TV.

heb een humax 5050c, hdmi direct op tv aangesloten: heb ook een hdmi receiver (pioneer sc81) maar geen plek meer voor hdmi in; kan wel even checken of het via een receiver uitmaakt, neem aan dat ik gewoon de hdmi in die ik nu voor b.v. de PS3 gebruik eruit kan halen en vervangen met de humax hdmi of moet er iets op de receiver ingesteld worden i.v.m. tv signaal ?

tipex

Citaat van: Amstelveen11 op september  8, 2010, 11:27:24

Staat je samsung decoder op 720p of 1080i, als het de eerste is is het logisch.

peter van santbrink

Citaat van: tipex op september  8, 2010, 11:57:55
Staat je samsung decoder op 720p of 1080i, als het de eerste is is het logisch.

dus als de decoder op 720p staat heb de motion issues niet ? dat gaan we vanavond gelijk testen; mijn humax staat volgens mij op 1080i

Amstelveen11

Voor zover ik weet kan je de decoder niet instellen op bijv 720P/1080i
Die wedstrijd was op SBS6 HD en zag op het scherm 'input 1080i/50hz
Peter, je kan inderdaad gewoon de HDMI van je decoder in de hdmi doen waar nu je PS3 inzit. Je hoeft m.i. in de receiver niets in te stellen omdat je decoder ook al via HDMI was aangesloten.

peter van santbrink

Citaat van: tipex op september  6, 2010, 20:55:57
Voor tv heb ik nu ifr aan en super resolution op medium gezet. Motion problemen en color banding / posterisation zijn nu zo te zien een stuk beter. Voorlopig zo maar even mee testen.

heb zelf die super resolution uit staan, zal 'm ook op medium zetten;

voor dvd's is bij mij ifr geen optie omdat het beeld dan een video look krijgt (lelijk), super resolution nog niet geprobeerd, zal eens kijken of ik posterization/color banding hiermee kan reduceren

gisteren The Wolfman op BR bekeken; bij de opening zie je een mooie ronde maan en bij mij zie je rond die maan ringen, buitenste lichtpaars

heeft iemand deze BR en kan je dan even kijken of je dit ook ziet ? lijkt me een TV issue maar kan misschien ook aan de BR liggen (hoewel beeld over het algemeen, buiten een keer of 3 gevalletjes van posterization, b.v. kaarslicht op muur, verder uitstekend is)

Mrwhoopie

Ja nu weet ik het even niet meer.Is dit nu een aanrader om te kopen of kan ik beter wachten?
Ik,wou een tijdje terug de pioneer kopen en uiteindelijk toch uitgesteld.Ik heb nu een plasma Pana 37" en ben daar immens tevreden van,maar ik game ook met de ps3 en 3D gaming lijkt mij wel leuk,en als ik BR kan kijken in 3D....maar als ik de berichten hier zo lees lijkt het blijkbaar toch zo geen ideale tv.

tipex

@peter:
ik zet het ook inderdaad alleen aan met tv, alle andere bronnen laat ik alle extra grapjes lekker uit staan, die doen meer kwaad dan goed.

Amstelveen11

Weet hoe je je voelt...was eerst zelf overtuigd dat ik 'm wilde hebben maar ging twijfelen door al die berichten op forums. Uiteindelijk toch gekocht en absoluut mijn beste aankoop sinds tijden.
Van al die zaken die als minputen beschreven worden zie ik gegarandeerd niets terug op mijn VT20.
Wat de source ook is..HDTV,SDTV,PS3, Blu Ray, DVD...het is allemaal perfecte beeldkwaliteit (hoewel SD natuurlijk altijd minder dan HD).
Heb Motorstorm 3D gedownload in de playstation store en is waanzinnig leuk met super 3d effect...en dan heb je het hier nog over de eerste generatie 3d games.
Ik wens je veel wijsheid!

Mrwhoopie

Dit zijn dus de berichten die ik wil lezen  :pompom: zijn er 2 brilletjes bij de tv of moet ik die nog los kopen,in de winkel waar deze tv stond lag er zo een dongle bij,is dat voor het 3D gebeuren? Want echt net was dat niet.ik zal mijn harmony weer moeten gaan herprogrameren....ik voel hem al aankomen. :clapping:

tipex

Er zitten 2 brillen bij ja. De dongle die erbij zit is voor wifi. Zorg wel dat je er een usb verleng kabeltje bij krijgt want anders steekt die dongle uit aan de zijkant en dat is geen gezicht.

MdW

Onderstaande geldt ook voor mij.   Zoals al eerder aangegeven ben ik ook mat Saving Private Rayn naar de winkel gegaan.
Daar schrok ik echt van de lijnen om de personen en bomen. Terwijl dezelfde DVD bij een Samsung 8000 serie niet te zien waren...
Zo overtuigd ik was...  zo twijfel ik nu om deze aan te schaffen.  tips zijn welkom!

Citaat van: Mrwhoopie op september  9, 2010, 07:46:34
Ja nu weet ik het even niet meer.Is dit nu een aanrader om te kopen of kan ik beter wachten?
Ik,wou een tijdje terug de pioneer kopen en uiteindelijk toch uitgesteld.Ik heb nu een plasma Pana 37" en ben daar immens tevreden van,maar ik game ook met de ps3 en 3D gaming lijkt mij wel leuk,en als ik BR kan kijken in 3D....maar als ik de berichten hier zo lees lijkt het blijkbaar toch zo geen ideale tv.

POWERMAN

:popcorn: Als het zo erg is zou ik niet twijfelen dan maar een samsung.

Waarom een panasonic nemen als de samsung beter is geen problemen heeft en qwa design echt veel mooier is en op de koop toe een berg geld besparen.

Amstelveen11

Ben je van je geloof afgevallen, Powerman? De Panasonic maakt toch gehakt van die Samsung?

Mrwhoopie

Zelf heb ik nog geen dvd meegenomen naar de winkel,er staan daar altijd zo een demofilmpjes op te spelen..
Waar moet ik op letten?Da is dus het nadeel van een forum he ge word gewoon paranoia,maar de verkoper vertelde mij dat dit de kuro schermen van pioneer zijn en dat waren toch de beste?

MdW

Citaat van: MdW op september  9, 2010, 17:32:29
Onderstaande geldt ook voor mij.   Zoals al eerder aangegeven ben ik ook mat Saving Private Rayn naar de winkel gegaan.
Daar schrok ik echt van de lijnen om de personen en bomen. Terwijl dezelfde DVD bij een Samsung 8000 serie niet te zien waren...
Zo overtuigd ik was...  zo twijfel ik nu om deze aan te schaffen.  tips zijn welkom!

hehehehehe toch aangeschaft!!
Onder goede condities natuurlijk met dank aan de winkel.  :clapping:

- dik drie weken op zicht. Niet tevreden is retour naar de winkel.  ;)
- "oude"type 3D brillen die bij de TV zitten worden vervangen door de vernieuwde, verbeterde brillen.

Dus ideale situatie is gewoon thuis t.o.v. een winkel om dit product volledig uit te proberen.
Gelijk mijn constateringen aankaarten op 1 oktober in Den Bosch bij de Panasonic 3D Thema middag.
(uiteraard de punten die ik heb meenemende....)
Echter na twee dagen nog tevreden met dit toestel.

Wordt vervolgd...

Mrwhoopie

MdW

Citaat van: Mrwhoopie op september 11, 2010, 01:26:00
Welk verschil is er dan in de brillen?

Naast de drie 3d-tv's introduceert Panasonic op de IFA ook een nieuwe 3d-bril. De TY-EW3D2 is er in drie formaten, zodat ook kleinere gezinsleden 3d-content kunnen kijken, en lijkt nu meer op de 3d-bril van Sony. De pootjes lijken, in tegenstelling tot de hard plastic pootjes van de huidige 3d-bril, van een meer flexibel materiaal te zijn gemaakt, terwijl ook de neussteuntjes platter zijn, zodat de bril net als de 3d-bril van Samsung hoger op de neus kan worden geschoven als de gebruiker een brildrager is. Ook is de nieuwe bril met een gewicht van slechts 38g 40 procent lichter dan de huidige versie, door een vereenvoudigde constructie en het verkleinen van componenten. (Bron: tweakers)

Amstelveen11

Tsja, zoals ik al eerder aangaf....las ook van die nieuwe brillen...een dag dat ik mijn TV geleverd had gekregen. Is natuurlijk toch een beetje zuur want met de zo snelle introductie van nieuwe brillen geeft panasonic aan dat de huidige brillen niet ideaal zijn. Heb nog een bericht gestuurd naar Panasonic met de opmerking dat ze huidige VT 20 bezitters tegemoet zouden moeten komen door de oude brillen om te ruilen tegen de nieuwe of de nieuwe aan VT20 bezitters met een goede korting zouden moeten aanbieden. Werd helaas afgedaan met 'we gaan niet in op uw voorstel'.
Jammer, ik vond het wel een redelijk voorstel...
Misschien moeten andere VT 20 eigenaars ook contact opnemen met ze want samen sta je altijd sterker