Panasonic VT20: problemen met snelle pans vanaf 50hz bronnen

Gestart door Ferruccio, augustus 9, 2010, 09:19:05

Vorige topic - Volgende topic

Mrwhoopie

Ik vind het een heerlijke tv,het beeld is ook lekker rustig,wat me opvalt(ik kom van een 37" plasma pannasonic) is dat je echt heel veel diepte hebt in het beeld in 2D ik denk dan aan de scène van Batman THE darknight die openings scène waar de clowns van het ene gebouw naar het andere "glijden" nu zag ik echt dat dat heel hoog was...in 3D bevalt hij ook op heb motorstorm 3D als game en zelfs ik met mijn lui oog vind het heel mooi,mijn buurman was gisteren komen gamen in 3D en het eerste wat hij zei was:dit heb ik dus altijd gemist in race spellen de diepte...en hij staat nogal sceptisch tegenover heel die nieuwe dingen,want hij kijkt zelf nog altijd crt omdat hij geen goed scherm vond tot hij dus gisteren mijn pana aan het werk zag,mijn tv-boer mag volgende week nog eentje komen leveren.

mag ik nu nog eens vragen wat die icf juist inhoud?en doe ik er beter aan het uit te zetten?In de normale stand vind ik het beeld iets te clean,wij kijken dus in de cinema mode.

POWERMAN

Ferruccio - Bedankt man  :popcorn:

Weer een hoop misschien en misschien in je tekst , jomanda deed het beter die geloofde er echt in wat ze zei.  :xmas:

Jammer hoor de VT20 is zo n top tv en dat misschien dat neem ik dan maar op de koop toe.

Zou het misschien ook aan signaal  liggen

roland p

Waar reageer je nu op? Ferruccio's laatste post in dit topic is van een maand geleden.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

tipex

weet iemand wat de nieuwe 2.505 software verbeterd danwel oplost? 50hz? Gok van niet, zo maar even testen.

Geen fix als ik dit lees: http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1323793-anyone-bought-panasonic-gt20-vt20-3d-models-now-shops.html

Wel leuk om te lezen dat 2.6 2d -> 3d gaat toevoegen.

jasjenl

2d naar 3d conversie zit volgens mij alleen op de 42 en 46 modellen, niet op de 50 en 65 inch.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

tipex

Dat zou wel jammer zijn :( Hopelijk bedenken ze zich nog, lijkt me toch wel een leuke gimmick als het inderdaad zo goed werkt als ik op avs lees.

POWERMAN

Citaat van: roland p op september 24, 2010, 16:27:30
Waar reageer je nu op? Ferruccio's laatste post in dit topic is van een maand geleden.
Dusss

beter laat dan nooit  :popcorn:

Die update zal echt wel voor de 50 en 65 komen tenzij de andere serie minder is en de update nodig heeft

jasjenl

Citaat van: tipex op september 24, 2010, 18:45:14
Dat zou wel jammer zijn :( Hopelijk bedenken ze zich nog, lijkt me toch wel een leuke gimmick als het inderdaad zo goed werkt als ik op avs lees.
Wat ik er van gelezen heb is dat Panasonic de 2d -> 3d feature eigenlijk alleen maar aan de nieuwe modellen heeft toegevoegd omdat de concurrentie het ook heeft, niet omdat ze het nu zo geweldig vinden werken. Panasonic geeft er ook amper ruchtbaarheid aan dat de nieuwe modellen deze feature hebben. Maar ik betwijfel of de oudere modellen dit met en simpele firmware update ook zullen kunnen, ik vermoed dat het toch echt iets is dat er al vanaf het begin in zou hebben moeten zitten dan en aangezien de 42 en 46 inch nieuwere, later geïntroduceerde modellen zijn verwacht ik niet dat je met een 50 inch model dit er nog een keer bij zult krijgen. Maar ik kan het mis hebben :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

peter van santbrink

gisteren met Panasonic gebeld en probleem uitgelegd: zijn bij panasonic niet op de hoogte van het probleem en kunnen me niet echt helpen omdat de oorzaak niet is te bepalen

vroeg waarom de toestellen op 60 HZ draaien i.p.v. 50 hz maar daar kon ie me ook geen zinnige verklaring voor geven

kan het weer via de dealer (die me naar panasonic stuurde) spelen maar ja, echt soepel gaat het allemaal niet

ik verzoek mensen die hetzelfde probleem ondervinden dit te melden bij Panasonic, misschien dat ze bij veel klachten iets gaan ondernemen

jasjenl

Citaat van: peter van santbrink op september 28, 2010, 12:01:47
gisteren met Panasonic gebeld en probleem uitgelegd: zijn bij panasonic niet op de hoogte van het probleem en kunnen me niet echt helpen omdat de oorzaak niet is te bepalen
Daar zakt me de broek altijd weer vanaf, dat soort reacties van importeurs/fabrikanten. Terwijl het halve internet vol staat van dit soort problemen en er ook vanuit gerenommeerde review sites problemen zijn gemeld, geven ze doodleuk aan 'niet op de hoogte te zijn van het probleem'. Ik geloof daar dus helemaal niks van, ze dekken zich gewoon in want door te erkennen dat er inderdaad een probleem is, zullen ze wel allerlei claims kunnen krijgen...
Citeerik verzoek mensen die hetzelfde probleem ondervinden dit te melden bij Panasonic, misschien dat ze bij veel klachten iets gaan ondernemen
Vermoedelijk zal dan uiteindelijk de enige reactie van Panasonic zijn dat het product 'voldoet aan de specificaties'. Een fabrikant zal zelden of nooit toegeven dat ze een probleem hebben in dit soort gevallen, tenzij het een probleem is dat een gevaar voor de consument oplevert (zoals bijv. ontbrandingsgevaar of een auto die niet meer wil remmen).

millon

turtlespeed

Citaat van: jasjenl op september 28, 2010, 19:53:48
Daar zakt me de broek altijd weer vanaf, dat soort reacties van importeurs/fabrikanten. Terwijl het halve internet vol staat van dit soort problemen en er ook vanuit gerenommeerde review sites problemen zijn gemeld, geven ze doodleuk aan 'niet op de hoogte te zijn van het probleem'. Ik geloof daar dus helemaal niks van, ze dekken zich gewoon in want door te erkennen dat er inderdaad een probleem is, zullen ze wel allerlei claims kunnen krijgen...Vermoedelijk zal dan uiteindelijk de enige reactie van Panasonic zijn dat het product 'voldoet aan de specificaties'. Een fabrikant zal zelden of nooit toegeven dat ze een probleem hebben in dit soort gevallen, tenzij het een probleem is dat een gevaar voor de consument oplevert (zoals bijv. ontbrandingsgevaar of een auto die niet meer wil remmen).

Wellicht is het handig een "klachttopic" hierover te starten en dan panasonic hier op te wijzen.
(zie:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0)
Destijds heeft dit met het dirtyscreen probleem met de 7 serie van pioneer toch wel geholpen om tot een goede oplossing te komen.....................
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

millon

Ik zie steeds meer klachten.
Veel mensen vinden de prijs kwaliteit verhouding niet goed.
floating blacks, ondermaatse zwartwaarden, onnatuurlijk beeld en een 50hz probleem.

skank1

Citaat van: bert888 op september 28, 2010, 21:10:22
Ik zie steeds meer klachten.
Veel mensen vinden de prijs kwaliteit verhouding niet goed.
floating blacks, ondermaatse zwartwaarden, onnatuurlijk beeld en een 50hz probleem.
en posterization/banding lol
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

MdW

Zo.... Heb de panasonic nu bijna drie weken draaien...

Positief: 

- Beeld mbt Blu Ray en games via de PS3 vind ik voor mijn norm belachelijk goed. Ook in 3D. Krijg ook veel reacties van mensen die het hebben gezien bij mij.
- Veel instelmogelijkheden om het scherm geheel naar wens in te stellen.
- Opvallend goed geluid voor zo'n plat scherm.

Negatief:

- Niet zo veel last met voetbalwedstrijden (klachten die hier staan omschreven)
- Grootste hekel heb ik aan het volgende:  Bij TV uitzendingen (ook HD zenders als ned. 1 2 en 3) dat bij gezichten die bewegen er een soort korrelige gloed die overloopt in kleuren te zien is. Ik weet niet hoe men die klacht hier noemt maar heb hem weleens de revue zien passeren.

Overweeg nu om of het toestel te houden of terug te brengen......
Zou ook geen alternatief weten. 

Reacties zijn welkom.....

Ian G

Dat korrelige waar je het over hebt is naar mijn weten posterisation. Dat heeft er mee te maken dat de pana's te weinig kleurgradaties kunnen laten zien. Je ziet dit ook heel goed bij zonsondergangen of andere geleidelijk overlopende kleuren.

Ik zelf heb na nog geen 1,5 maand gebruik het zelfde toestel zonder 3d (50v20) verkocht. Ik stoorde me gigantisch aan het "dynamisch contrast" van dit toestel; ofwel de floating blacks. Kon daardoor niet genieten van 2.35:1 films. Bovendien zag ik (nadat het toestel al verkocht was trouwens) dat daarnaast het stijgende zwartniveau (MLL) nog niet verholpen is:

http://news.cnet.com/8301-17938_105-20018722-1.html?tag=rvwBody

Ik zou het stijgende MLL-niveau meenemen in je overweging om het toestel al dan niet te houden.

peter van santbrink

Citaat van: Ian G op oktober 11, 2010, 09:18:12
Dat korrelige waar je het over hebt is naar mijn weten posterisation. Dat heeft er mee te maken dat de pana's te weinig kleurgradaties kunnen laten zien. Je ziet dit ook heel goed bij zonsondergangen of andere geleidelijk overlopende kleuren.

Ik zelf heb na nog geen 1,5 maand gebruik het zelfde toestel zonder 3d (50v20) verkocht. Ik stoorde me gigantisch aan het "dynamisch contrast" van dit toestel; ofwel de floating blacks. Kon daardoor niet genieten van 2.35:1 films. Bovendien zag ik (nadat het toestel al verkocht was trouwens) dat daarnaast het stijgende zwartniveau (MLL) nog niet verholpen is:

Ik zou het stijgende MLL-niveau meenemen in je overweging om het toestel al dan niet te houden.

in dit geval is het volgens mij niet alleen de klassieke posterisation maar ook een beweging gerelateerd probleem, vooral te zien in gezichten, benen/armen: aparte is dat als je beeld op pauze zet of langzaam afspeelt je het niet meer ziet...: ik zie het ook vnl bij 50 Hz bronnen (dus TV, en PAL dvd's) en soms bij BR afgespeeld op 1080p/24 Hz (maar niet op 1080p 60 Hz): heb ook veel R1 en R3 dvd's (=60 Hz, NTSC) en zie het daar niet...

heb even met Panasonic gebeld en gevraagd waarom wij in Europa een toestel krijgen dat op 60 Hz draait, maar man kon me daar geen zinnig antwoord op geven

ben zelf die zwart problemen nog niet tegengekomen (knock on wood)

skank1

Citaat van: Ian G op oktober 11, 2010, 09:18:12

ook ik heb mijn pana weggedaan voor die floating blacks, niet om aan te zien
bah
wat heb jij dan uiteindelijk aangeschaft?

Ian G

Een tweedehands pioneer lx5090 met nog (bijna) een jaar garantie.

Victor

Citaat van: peter van santbrink op oktober 11, 2010, 23:09:45

heb even met Panasonic gebeld en gevraagd waarom wij in Europa een toestel krijgen dat op 60 Hz draait, maar man kon me daar geen zinnig antwoord op geven

Ik volg dit verhaal ook met grote interesse omdat ik overweeg om de 65" variant aan te schaffen. Aangezien ik zeer veel voetbal kijk is de vermeende kwestie omtrent correcte weergave van 50 Hz bronmateriaal zeer belangrijk voor mij.

Wanneer je puur naar de specificaties van het toestel kijkt zoals vermeld op de site van panasonic, dan staat daar het volgende:

Full HD 1125 (1080)/50i,1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (alleen HDMI), 1125 (1080)/50p (alleen HDMI), 1125 (1080)/60p (alleen HDMI)
HD 750 (720)/50p, 750 (720)/60p
SD 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p

Zoals ik het zie staat er bij 1080i en 1080p bij beiden 50 hz vermeld. Bij 720p staat eveneens 50 hz vermeld. Hetzelfde geldt voor 576p en 576i. Bij 480i en 480p staat er echter géén 50 hz. Klopt het dan dat als de kabelprovider content op HD uitzend dat het wel goed zou moeten gaan omdat de tv, volgens de specificaties, daar wel 50 hz ondersteunt? Wanneer echter SD content uitgezonden wordt op 480i of 480p zou de tv de content moeten converteren naar 60 hz. In dat geval zou het mis kunnen gaan.

Ik kan er volkomen naast zitten echter het zou wellicht kunnen verklaren waarom de een er wel last van heeft en de ander niet. Ik zit bij Caiway bijvoorbeeld en die stuurt de meeste content weg in 1080i en 576p. Zelden zie ik 480i of 480p. Zowieso ontvang ik de belangrijkste 10 kanalen in HD modus.

Zouden diegene die er zichtbaar last van hebben eens willen checken op het moment dat het duidelijk verkeerd gaat in welk formaat het bronmateriaal op dat moment aangeleverd wordt? Bij voorbaat dank alvast!

Wanneer het ook in de andere formaten niet correct weergegeven zou kunnen worden dan lijkt het mij dat Panasonic een vooraf genoemde specificatie niet waarmaakt...

frankly

480i en p uitzendingen zul je alleen in de USA aantreffen (of van DVD's en BR's van die regio).
[urlhttp://en.wikipedia.org/wiki/480i][/url]
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

peter van santbrink

Citaat van: Victor op oktober 17, 2010, 23:46:00
Ik volg dit verhaal ook met grote interesse omdat ik overweeg om de 65" variant aan te schaffen. Aangezien ik zeer veel voetbal kijk is de vermeende kwestie omtrent correcte weergave van 50 Hz bronmateriaal zeer belangrijk voor mij.

Wanneer je puur naar de specificaties van het toestel kijkt zoals vermeld op de site van panasonic, dan staat daar het volgende:

Full HD 1125 (1080)/50i,1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (alleen HDMI), 1125 (1080)/50p (alleen HDMI), 1125 (1080)/60p (alleen HDMI)
HD 750 (720)/50p, 750 (720)/60p
SD 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p

Zoals ik het zie staat er bij 1080i en 1080p bij beiden 50 hz vermeld. Bij 720p staat eveneens 50 hz vermeld. Hetzelfde geldt voor 576p en 576i. Bij 480i en 480p staat er echter géén 50 hz. Klopt het dan dat als de kabelprovider content op HD uitzend dat het wel goed zou moeten gaan omdat de tv, volgens de specificaties, daar wel 50 hz ondersteunt? Wanneer echter SD content uitgezonden wordt op 480i of 480p zou de tv de content moeten converteren naar 60 hz. In dat geval zou het mis kunnen gaan.

Ik kan er volkomen naast zitten echter het zou wellicht kunnen verklaren waarom de een er wel last van heeft en de ander niet. Ik zit bij Caiway bijvoorbeeld en die stuurt de meeste content weg in 1080i en 576p. Zelden zie ik 480i of 480p. Zowieso ontvang ik de belangrijkste 10 kanalen in HD modus.

Zouden diegene die er zichtbaar last van hebben eens willen checken op het moment dat het duidelijk verkeerd gaat in welk formaat het bronmateriaal op dat moment aangeleverd wordt? Bij voorbaat dank alvast!

Wanneer het ook in de andere formaten niet correct weergegeven zou kunnen worden dan lijkt het mij dat Panasonic een vooraf genoemde specificatie niet waarmaakt...

bij mij is het zowel bij de HD kanalen (1080i) als niet HD kanalen (576i) te zien: NTSC dvd's ben ik het nog niet tegengekomen, PAL dvd's wel een aantal keer

voor zover ik weet is de oorzaak niet bekend

ik zou wat test materiaal (voetbal wedstrijd, eiland Robinson is ook een goede test: bij elke beweging zie je rode/groene posterization in gezicht en op lichaam) opnemen en dan daar afspelen (let wel dat je de instellingen controleert: IFC moet uit staan !!

Victor

Peter, welke kabelprovider heb jij?

Ik heb trouwens een mail hierover gestuurd naar Panasonic. Het duurde een week voordat ik antwoord kreeg. Na een week gaven ze aan dat ze mijn vraag ontvangen hebben echter dat ze langer de tijd nodig hebben om te kunnen reageren op mijn vraag. Vervolgens heb ik geantwoord dat ik liever langer wacht op een beargumenteerd antwoord dan dat ik een snel antwoord krijg waar ik geen beslissing op kan maken. Tevens heb ik gevraagd binnen welke tijd ik een reactie mag verwachten. Dit zou op hooguit 10 dagen liggen of eerder. Ik wacht het dus even af en als ik iets binnen krijg wat het vermelden waard is zal ik het zeker even posten.

jasjenl

Ik denk dat iedereen ook eens dit zou moeten lezen:
http://community.whathifi.com/forums/13/496965/ShowThread.aspx
Met name dit antwoord van Panasonic is nogal 'verhelderend':
Citeer5) Specifically regarding the 50Hz motion issue - Panasonic is open in saying that the sets are optimised for Blu-ray and (where applicable) Full HD 3D performance. Broadcast/50Hz has not been overlooked, but the sets have not been optimised for it to the same degree - this may lead to occasional motion issues due to the nature of the processing (plus the quality of the source) involved. Turning off IFC is recommended when watching broadcast. Panasonic acknowledges this may make the picture a little less sharp, but should address any motion issues.
Met andere woorden: voor gewoon (50hz) tv kijken zijn deze tv's niet optimaal...