Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Zefanja

Citaat van: evilniek op maart 21, 2012, 12:02:20
De eerste TRON is echt geniaal.

Zeker voor die tijd was hij absoluut geniaal.
Een must have voor iedere filmfanaat.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

larzie

Citaat van: skyfox op maart 21, 2012, 11:05:16
Heb je toevallig nog het probleem met de knallen uit je subwoofer kunnen oplossen? Loop namelijk zelf ook tegen een soortgelijk probleem aan... :(

Heb je dat toevallig met gedownload materiaal? Kan namelijk ook komen door een slechte rip. Ik had het laatst met een bluray rip van kuifje dat ik knallen uit mn speakers kreeg. Schrok me de pleuris :P Dat kwam toen puur door die rip.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Nope, ik gebruik originele schijfjes. Misschien dat het daar wel aan ligt  :devil:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Citaat van: skyfox op maart 19, 2012, 10:38:55
Tron Legacy is toch geen deel 2, maar een remake?

Naar ik weet is er nog geen vervolg op Legacy... Zou wel heel gaaf zijn  :clapping:
Citaat van: Zefanja op maart 19, 2012, 09:58:17
Je hebt waarschijnlijk Tron Legacy gezien?
Tron Legacy is al deel 2 ;)
Het eerste deel is uit 82
Citaat van: Zefanja op maart 19, 2012, 11:42:56
Nee is gewoon een vervolg.
En als je Tron (1982) nog niet gezien heb zeker gaan doen.

Over een vervolg op Legacy heb ik ook nog niks gelezen.

@ Etienne: Al iets met de firmware upgrade gedaan?
Gewoon tron legacy inderdaad, was een superfilm!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: skyfox op maart 21, 2012, 11:05:16
Heb je toevallig nog het probleem met de knallen uit je subwoofer kunnen oplossen? Loop namelijk zelf ook tegen een soortgelijk probleem aan... :(
Nog steeds het probleem. Wisselen van audiokanalen, andere inputs, overal komen die ploppen vandaan.

Ik hoop dat een firmwareupdate helpt, die moet ik nog steeds doen. Het is alleen wat lastiger bij een SR9600 dan bij de modernere receivers schijnt. Ik heb er nog geen tijd voor gevonden iig. :)

Heb je dezelfde issues als ik?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skyfox

Yep, ik zit met hetzelfde probleem. Wisselen van audiokanaal of werken met de tooncontroles. Alles laat de sub knallen. Maar ook het kanaal rechtsachter, merkte ik.

Van Morca begreep ik dat, gezien de leeftijd van de amp, enkele relais mogelijk versleten zijn. Maar de amp is eigenlijk niet genoeg waard om te laten repareren, ook gezien de infraroodontvanger het.steeds slechter doet.
Ik ga de amp dus op termijn vervangen. Tot die tijd draai ik maar zonder sub even.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Ok, met achterkanalen heb ik niet. Ik vind het maar vreemd die knallen. Heb al verschillende bronnen en kabels geprobeerd, geen resultaat. Kan dus alleen de amp zijn..

Ik hoop eerlijk gezegd dat ik met die softwareupdate klaar ben, als het een relais o.i.d. is dan denk ik dat ik hem niet meer kan laten maken..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skyfox

Als het probleem een relais is dan kan die gewoon vervangen worden door een vakman. Heb alleen geen idee van de kosten van zo'n actie.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Citaat van: skyfox op maart 25, 2012, 20:17:44
Als het probleem een relais is dan kan die gewoon vervangen worden door een vakman. Heb alleen geen idee van de kosten van zo'n actie.
Omdat ik dit weekend een zieke vrouw heb hebben we voor de verandering eens geen visite. Dit heeft als voordeel dat ik dit een prima gelegenheid vind om eens even rustig te gaan kijken naar de firmware update.

Keep you posted!

EDIT: ben nog geen steek verder komen dan de software te downloaden en een diagnose te doen. Main processor heeft SW build versie 3, Sub processor SW build versie 4 en MRAC processor SW build versie 3.

De laptop waarop ik dit allemaal zou willen en moeten doen vertoont wat kuren dus ben daar eerst maar even mee aan het stoeien gegaan.

In ieder geval weet ik nu hoe het moet, de volgende keer is de update dus zo gedaan :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skyfox

Ben benieuwd!! Als de FW upgrade je problemen oplost dan moet ik maar eens gaan kijken of zoiets ook mogelijk is voor mn NAD. Ik weet dat er een V2 versie is uitgebracht, maar ik weet zo even niet of dat alleen een softwarematige aanpassing is.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Goed bezig Etienne! Ben benieuwd of er een nieuwere software update is en wat de verbeteringen daarvan zijn. Misschien ga ik het dan ook nog een keer zelf doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Zo, een nieuw forum en ook tijd voor een nieuwe vraag..

Door de drukte kijk ik de laatste tijd weinig film en luister ik weinig muziek..Het is helaas niet anders.. Echter wordt mijn frustratie wel steeds groter op het onderwerp AB. De AB van de SR9600 gaat naar mijn gevoel ongeveer 1 dag mee op 3 volle AA Alkaline Batterijen. Ik wordt er doodziek van dat iedere keer dat ik de SR9600 wil aanslingeren ik nieuwe batterijen bij de hand moet hebben.

Omdat ik me nog niet verder heb verdiept stel ik de vraag maar in mijn eigen topic, wie kan me helpen aan wat ideeën over, als we dan toch een andere AB zoeken, het universeel aansturen van mijn apparatuur voor niet al te veel geld? Ik hoef geen licht of andere exotische apparatuur aan te sturen, alleen de TV, Marantz, Oppo en TV ontvanger.

Ik zou het helemaal super vinden als ik die apparatuur met een iPad 2, Galaxy Tab of iPhone kan aansturen omdat die apparatuur toch altijd al op de salontafel of in de buurt aanwezig is.

Alle ideeën zijn welkom, ik heb nog geen budget in gedachte.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Kijk eens naar iRule, daar zijn hele mooie mogelijkheden voor. Ik zit daar zelf ook naar te kijken en dit schijnt wel het mooiste te werken. Daarnaast neem ik dan nog een Squeezebox en als de ATV3 nu eens te jailbreaken is dan kan ik al mijn apparatuur en  muziek/films via de iPad bedienen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Wil zelf ook wel een universele en dan eigenlijk vooral voor het gemak, want ik merk totaal niet dat de batterijen van mijn RC3200 snel leeg zijn. Toen ik hem kocht zaten er al 3 batterijen in (geen idee hoe vol die nog waren) en ik heb nog steeds diezelfde batterijen erin en hij geeft aan dat ze nog helemaal vol zijn. En gebruik hem elke dag  :blink:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op mei 12, 2012, 13:57:22
Wil zelf ook wel een universele en dan eigenlijk vooral voor het gemak, want ik merk totaal niet dat de batterijen van mijn RC3200 snel leeg zijn. Toen ik hem kocht zaten er al 3 batterijen in (geen idee hoe vol die nog waren) en ik heb nog steeds diezelfde batterijen erin en hij geeft aan dat ze nog helemaal vol zijn. En gebruik hem elke dag  :blink:
Dat is het rare, dat is bij mij dus niet het geval. Ik vind het overigens best een fijne ab.. zeker ook omdat hij op het schermpje aangeeft hoe hard het volume etc staat, en dat ik dat niet kan lezen op de afstand van zithoek tot receiver.. :)

Ik heb het idee dat hij in Standby nog steeds giga veel batterij verbruikt.. Ik vind het iig niet normaal meer! :P

Citaat van: Madhouse op mei 12, 2012, 13:40:30
Kijk eens naar iRule, daar zijn hele mooie mogelijkheden voor. Ik zit daar zelf ook naar te kijken en dit schijnt wel het mooiste te werken. Daarnaast neem ik dan nog een Squeezebox en als de ATV3 nu eens te jailbreaken is dan kan ik al mijn apparatuur en  muziek/films via de iPad bedienen.

Ja dat zag ik ook al. Maar voor iRule heb ik volgens mij weer een extra kast nodig + een hele boel configuratie werk.. Ik weet niet of ik dat wil, gezien de weinige tijd die ik ervoor heb..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Klopt, voor iRule heb je nog wel het e.a. nodig. Maar inregelen moet je ook bij een Harmony en al helemaal bij een Pronto, iRule schijnt weer best makkelijk te zijn. Anders moet je Coso eens vragen, die is er helemaal lyrisch over.

Ik kan straks met mijn iPad het volgende bedienen:
Apparatuur middels iRule
ATV3 met XMBC
Squeezebox (streamen via de NAS)

Ok, wel 3 aparte apps maar wel 1 device  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Ik kan je een Harmony One van harte aanbevelen indien je voor een universele remote gaat.

Wat heeft de update je (de SR 9600) gebracht?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op mei 12, 2012, 16:43:39
Klopt, voor iRule heb je nog wel het e.a. nodig. Maar inregelen moet je ook bij een Harmony en al helemaal bij een Pronto, iRule schijnt weer best makkelijk te zijn. Anders moet je Coso eens vragen, die is er helemaal lyrisch over.

Ik kan straks met mijn iPad het volgende bedienen:
Apparatuur middels iRule
ATV3 met XMBC
Squeezebox (streamen via de NAS)

Ok, wel 3 aparte apps maar wel 1 device  :D
Ok dus wat ik ook doe, er moet wat ingeregeld worden.. mmz.. als Jowi van het forum nou eens een fantastische app kon maken voor de SR9600 ;)

Maargoed. Die apps dat maakt me nog niet eens zoveel uit, al zou een AB met tabbladen per device voor mij de voorkeur hebben.. ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Xander32 op mei 12, 2012, 16:48:56
Ik kan je een Harmony One van harte aanbevelen indien je voor een universele remote gaat.

Wat heeft de update je (de SR 9600) gebracht?
Ja de Harmony One lijkt me ook wel wat.. alleen wil ik eigenlijk niet meer investeren in een extra AB. Liever gebruik maken van de devices die ik al heb, die hier volgens mij ook prima toe in staat zijn.. Aan de andere kant is het waarschijnlijk wel de meest goedkope oplossing.. ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Dan blijft er weinig over als je niet wilt investeren in een aparte AB maar het met je devices wilt doen die je hebt. Voor i devices zijn er geloof ik 2 mogelijkheden, 1 daarvan is iRule die andere weet ik zo niet. Je kunt hier dus en je apparatuur apart mee bedienen en macro's maken.

Je kunt niet zomaar een app maken voor een 9600, je device moet toch op 1 of andere manier kunnen communiceren en dat is of via UTP/Wifi, BT of IR. Maar je iPad heeft geen IR dus en je 9600 geen UTP/Wifi of BT mogelijkheden....do the math  ;)

Alleen RS232 zou nog een optie kunnen zijn om er iets mee te doen, ik heb alleen geen idee of de 9600 dat ondersteund.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op mei 12, 2012, 17:26:13
Dan blijft er weinig over als je niet wilt investeren in een aparte AB maar het met je devices wilt doen die je hebt. Voor i devices zijn er geloof ik 2 mogelijkheden, 1 daarvan is iRule die andere weet ik zo niet. Je kunt hier dus en je apparatuur apart mee bedienen en macro's maken.

Je kunt niet zomaar een app maken voor een 9600, je device moet toch op 1 of andere manier kunnen communiceren en dat is of via UTP/Wifi, BT of IR. Maar je iPad heeft geen IR dus en je 9600 geen UTP/Wifi of BT mogelijkheden....do the math  ;)

Alleen RS232 zou nog een optie kunnen zijn om er iets mee te doen, ik heb alleen geen idee of de 9600 dat ondersteund.
Ja ik denk dat de eenvoudigste manier is door te communiceren met een LAN to RS232 converter.. net als Jowi bijv. doet met zijn Arcam app.

Maargoed er blijft idd weinig over. Logitech Harmony Link zou ook nog kunnen..Maar bestellen in de USA.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Hey Zef,

Nog ongewijzigd. Ik begin zo langzamerhand te denken dat er een relais ofzo niet helemaal werkt zoals het moet. Maar ik ben niet degene die in mijn SR9600 gaat zitten schroeven en solderen dus ik denk dat ik ermee moet leren leven en de sub pas aan moet zetten als de film is begonnen.

Iets wat wellicht nog zou kunnen is er eens een anti mode ofzo tussen knallen zodat de anti mode een schoon geluid uitzendt ;)

De softwareupdate heb ik nog niet gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat de handelingen die erin staan i.c.m. het verzenden van commando's precieze aandacht vragen en het gebeurt wel eens dat ik daar geen tijd voor heb (zeg maar gerust dat ik er afgelopen half jaar 1 keer tijd voor heb gehad).

Inmiddels wel bezig geweest met een beetje finetunen van de kanalen en spelen met de output van de Oppo enzo. Binnenkort haal ik denk ik nog wat setjes interconnects om analoog 5.1 te kunnen draaien.

Helaas is door drukte, geldgebrek, ziekte van mijn vrouw en nog wat zaken de hobby wat minder snel aan de beurt dan ik had gehoopt, maargoed, that's life.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto