Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

Vorige topic - Volgende topic

holco

Citaat van: Richi op mei 31, 2026, 00:27:25Daarna was ik bij @Tabcam die de WiiM Ultra, Rivo Plus en de T8 uitgebreid vergeleken heeft en na het opheffen van alle volumeverschillen geen enkel verschil meer kon waarnemen. En ik ook niet...

Ik vond de T8 bij mij thuis beter klinken dan de WiiM, maar ik had eventuele volumeverschillen niet opgeheven. Dus misschien zit er (veel) minder verschil tussen de streaming transports dan we denken.

Met de DSP van de MiniDSP er tussen ga je dat verschil echt niet waarnemen.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Dat leest idd als zijnde een goede deal 🎶

Citaat van: brt op mei 30, 2026, 15:31:53De UD701n is een analoge vv, koptelefoon versterker, dac én streamer in 1 apparaat, maar heeft wel voor elke functie een dedicated voeding (4 in totaal dus). Hij kost 3700,-

Als je dan kijkt naar de vele functies en op welk niveau deze opereren vind ik het eigenlijk een koopje. En volledig gebalanceerd opgebouwd ook nog eens
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Richi

Citaat van: Spijkie op mei 31, 2026, 08:29:47Zitten die streamers allen in dezelfde prijs categorie ?
Nee, zeker niet. En dat vond ik er juist zo frappant aan. Na zorgvuldige level matching, bleef er maar weinig tot niets over van de verschillen die we allemaal (Douwe, Dirk en ik) meenden te horen.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Richi

Citaat van: holco op mei 31, 2026, 08:57:25Met de DSP van de MiniDSP er tussen ga je dat verschil echt niet waarnemen.
Dat kan inderdaad ook nog een rol spelen. Was ik even vergeten!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

brt

Citaat van: holco op mei 31, 2026, 08:57:25Met de DSP van de MiniDSP er tussen ga je dat verschil echt niet waarnemen.

Dat vermoed ik ook. Bij mij thuis waren er wel verschillen te horen tussen streamers. Waarbij ik de Wiim echt minder vond klinken dan de interne teac.

Maar sowieso is ook mijn ervaring dat een dac flink meer invloed heeft op het geluid dan een streamer.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

frank2

Ja het is eigenlijk absurd, een streamer van 350 euro op een dac van bijna 5000 euro. Maar het klinkt erg goed. Dan denk ik daarna en als ik een duurdere streamer erachter hang... maar ik heb ook nog een pioneer lx 58 bluray speler zeker niet de goedkoopste speler, die is aangesloten  via apogee wilde eye aan de aadac. Die kan ook cd's afspelen en dat klinkt precies even goed.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

holco

Citaat van: Richi op mei 31, 2026, 09:02:47Dat kan inderdaad ook nog een rol spelen. Was ik even vergeten!

En vergeet ook niet de kwaliteit (en lengte bij i2s) van de de digitale kabel tussen de streamer en DAC, ook dat kan een flinke rol spelen.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Citaat van: frank2 op mei 31, 2026, 10:03:53Ja het is eigenlijk absurd, een streamer van 350 euro op een dac van bijna 5000 euro. Maar het klinkt erg goed. Dan denk ik daarna en als ik een duurdere streamer erachter hang... maar ik heb ook nog een pioneer lx 58 bluray speler zeker niet de goedkoopste speler, die is aangesloten  via apogee wilde eye aan de aadac. Die kan ook cd's afspelen en dat klinkt precies even goed.
Klinkt even goed als muziek van een app gestreamd
Of van je server Lokaal.

SpaceJS

denk dat met dat ding er tussen ieder vergelijk mank gaat.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Xander32

Een groot fan ben ik van de Twee Meter Sessies en eveneens van het Bostheater in Ommen.
Laten die 2 nou samenkomen deze zomer  :pompom: Daar moeten we heen!

https://www.2metersessies.nl/
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

... we gaan er naar toe, kaartjes ✅, B&B ✅

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2026, 12:10:29Een groot fan ben ik van de Twee Meter Sessies en eveneens van het Bostheater in Ommen.

Spijkie

Super ! Mooi om naar uit te kijken  :pompom:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

brt

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2026, 12:10:29Een groot fan ben ik van de Twee Meter Sessies en eveneens van het Bostheater in Ommen.

Fischer Z en Erwin Nyhoff, dat zijn wel 2 artiesten die je werkelijk overal kan zien. Valt me een beetje tegen, of komt er nog meer?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Geen van beide heb ik ooit eerder live gehoord. Echter mijn enthousiasme is vooral ook over de combinatie van 2 Meter Sessies en het Bostheater. Dat deze samenkomen. Beide vind ik geweldig.

Indien interesse, weet je vast zelf ook de site van het Bostheater en/of de 2 Meter Sessies te vinden 🙂

Citaat van: brt op juni  5, 2026, 23:54:14Fischer Z en Erwin Nyhoff, dat zijn wel 2 artiesten die je werkelijk overal kan zien. Valt me een beetje tegen, of komt er nog meer?

chansig

Ja brt niet zo makkelijk. Beetje je best doen. Daar houden "we" van op dit forum.

😁

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

brt

Die twee kon ik alleen vinden op de 2 meter site, vandaar...

In het bos theater heb ik Sivert Høyem gezien, daar was jij ook toch?

Toffe plek idd. Vond het wel jammer voor de beleving dat op het veld (waar ik stond) het erg rustig was. Daardoor kwam de sfeer er niet echt lekker in toen, vond ik.

Tabcam

De MiniDSP Flex Eight. Er zal wel verschil zitten tussen de verschillende modellen maar ik verwacht wel dat de filters weinig zullen verschillen. Vrijwel elke MiniDSP reclockt en ik denk dat dat het meeste effect heeft.

Als je een reclockende dac gebruikt, MiniDSP of niet, verwacht ik weinig verschil tussen streamers. Doet de streamer aan oversampling zou het wel verschil kunnen maken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Citaat van: Tabcam op juni  6, 2026, 10:30:09De MiniDSP Flex Eight. Er zal wel verschil zitten tussen de verschillende modellen maar ik verwacht wel dat de filters weinig zullen verschillen. Vrijwel elke MiniDSP reclockt en ik denk dat dat het meeste effect heeft.

Als je een reclockende dac gebruikt, MiniDSP of niet, verwacht ik weinig verschil tussen streamers. Doet de streamer aan oversampling zou het wel verschil kunnen maken.

Als dat zo zou zijn had je op zeker verschil gehoord tussen de verschillende streamers.
My Showcase

J o e p

Iets voor jou?

https://www.hifisolutions.nl/accuphase/

HiFi aan zee of zo iets stopt, 010 HiFi stopt, nu Hifi solutions.
Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.