Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Heb je wel eens een wiim ultra als transport getest? Verbazingwekkend hoe dat klinkt. Heb verder geen andere transporten getest
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

brt

Citaat van: frank2 op Gisteren om 14:16:26Ik ook. Een aparte dac en eenvoudige streamer zijn mooier dan een goede all in one...

Zou ik niet te hard zeggen, we hebben hier een Eversolo T8 op mijn Teac dac gehad maar die klonk zeker niet beter dan de interne streamer van de teac... @Richi vond de teac streamer zelfs beter klinken.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

frank2

Teac heeft geloof ik wel ern andere prijsklasse
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

AudioLaan

Citaat van: Xander32 op Gisteren om 14:17:19Afmetingen, afwerking, bediening, prijsklasse, karakteristiek.
Vergelijkbaar met de Aries G2.1/ G2.2

En daar waar Auralic ietwat meer gedetailleerd klinkt, ervaart men Lumin als wat meer vloeiend; dat zou (ook) een prima match moeten zijn in mijn keten.

Er was enige interesse in Rivo plus, maar die lijkt relatief vaak issues te geven, zowel hardware- als softwarematig. Daarnaast ontkom je niet aan de upgrade-voeding, een extra kastje.

De Eversolo T8 had eveneens mijn interesse, maar die heeft teveel toeters en bellen, allen te bedienen middels de app, die bediening (app) vond ik niet overzichtelijk, niet prettig.

Aurender N200 kent alle positieve kenmerken van de Lumin, enkel de prijs heb ik er niet voor over en de aansluiting over usb is voor mij ongelukkig/ matcht niet met die van mijn dac (Morpheus).

Matrix Audio NT-1, betreft specs, uitstraling, afmetingen interessant, echter een (te) nieuwe speler op de markt.

Daar was ik al bang voor. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

morca

Citaat van: frank2 op Gisteren om 14:42:03Heb je wel eens een wiim ultra als transport getest? Verbazingwekkend hoe dat klinkt. Heb verder geen andere transporten getest
Dat is met een dac van 5000 euro eraan.

Xander32

Nja, maar die schijnt ietwat door te zijn geschoten naar het (hyper) gedetailleerde, het vergrootglas-effect zoals iemand dat recent typeerde, hetgeen ten koste gaat van een stukje vloeiendheid. Daar wil ik wegblijven.

Citaat van: brt op Gisteren om 14:40:34Dat snap ik wel, prachtig apparaat 👌
Ook nooit met een schuin oog naar zijn grote broertje gekeken, de Pasithea?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Ik vind het ook tekort door de bocht. Separaat of geïntegreerd, dat zegt m.i. niets over de sq.

Enkel vind ik het bij een separate streamer (lees; transport) en dac het een voordeel dat je wat meer te kiezen/te combineren hebt en dat wanneer een streamer het laat afweten, hardware dan wel softwarematig, dit je geliefde dac niet raakt.

Jou zou het afgelopen jaar maar een prijzige Auralic Altair G2.2/ Vega G2.2 gekocht hebben ...

Citaat van: brt op Gisteren om 14:43:35Zou ik niet te hard zeggen, we hebben hier een Eversolo T8 op mijn Teac dac gehad maar die klonk zeker niet beter dan de interne streamer van de teac... @Richi vond de teac streamer zelfs beter klinken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioLaan

Citaat van: brt op Gisteren om 14:43:35Zou ik niet te hard zeggen, we hebben hier een Eversolo T8 op mijn Teac dac gehad maar die klonk zeker niet beter dan de interne streamer van de teac... @Richi vond de teac streamer zelfs beter klinken.

Een externe streamer moet in elk geval de beperking van de verbinding goedmaken. En hoe goed is een usb ingang op een all in one. Kan me indenken dat dit geen hoogste prio is op zo'n apparaat.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

AudioLaan

Citaat van: frank2 op Gisteren om 14:45:08Teac heeft geloof ik wel ern andere prijsklasse

Een vergelijk tussen een Teac 701n en een Eversolo zou met een dmp a10 moeten. Zelfde concept en prijs.

+31 6 20 371 207

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op Gisteren om 13:11:40Oprecht vraag ik me dan af waarom.

Voor mij was de stap van een u2 mini naar een u2 zeer goed waarneembaar en daar koppel ik dan de prijs ook aan. Dat wil zeggen , zonder gehoord te hebben, dat een u2 mini min of meer gelijkwaardig speelt als een wiim of eversolo.

Uiteraard zou ik , als ik in de markt daarvoor was, dit nog aan een luistertest onderwerpen en bevestigd willen zien.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

brt

Citaat van: frank2 op Gisteren om 14:45:08Teac heeft geloof ik wel ern andere prijsklasse

De UD701n is een analoge vv, koptelefoon versterker, dac én streamer in 1 apparaat, maar heeft wel voor elke functie een dedicated voeding (4 in totaal dus). Hij kost 3700,-

Als je dan kijkt naar de vele functies en op welk niveau deze opereren vind ik het eigenlijk een koopje. En volledig gebalanceerd opgebouwd ook nog eens
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Spijkie

Ohja , ik heb ook de Lumin met ingebouwde dac gehoord ( weet niet meer precies welke) en die vond ik minder dan de lumin u2 op m'n eigen dac. Was ongeveer zelfde prijsklasse toen.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op Gisteren om 15:24:05Een vergelijk tussen een Teac 701n en een Eversolo zou met een dmp a10 moeten. Zelfde concept en prijs.

Dat zou een mooie test zijn: zelfde prijsklasse en dan horen of er verschillen in zitten.

brt

Citaat van: AudioLaan op Gisteren om 15:22:02Een externe streamer moet in elk geval de beperking van de verbinding goedmaken. En hoe goed is een usb ingang op een all in one. Kan me indenken dat dit geen hoogste prio is op zo'n apparaat.

De reden waarom de Eversolo hetzelfde of minder klonk dan de interne Teac streamer hebben we toen verder niet onderzocht. Het is idd een extra schakel, het kan daarmee aan de kabel(s), maar ook aan de usb ingang liggen. Of aan de T8...

Maar het kan natuurlijk ook net zo goed zijn dat de interne streamer gewoon heel erg goed is. Als je ziet wat het niveau is van de andere functies van dit apparaat vind ik dat geen gekke gedachte.

AudioLaan

Citaat van: brt op Gisteren om 15:39:01De reden waarom de Eversolo hetzelfde of minder klonk dan de interne Teac streamer hebben we toen verder niet onderzocht. Het is idd een extra schakel, het kan daarmee aan de kabel(s), maar ook aan de usb ingang liggen. Of aan de T8...

Maar het kan natuurlijk ook net zo goed zijn dat de interne streamer gewoon heel erg goed is. Als je ziet wat het niveau is van de andere functies van dit apparaat vind ik dat geen gekke gedachte.

Dat de Teac goed is ben zeker van overtuigd. Ik bedoel dat bij een vergelijk en conclusies het parcours wel hetzelfde moet zijn. :)

+31 6 20 371 207

morca

Wat is beter of slechter?
Misschien ligt het ook wat voor set eraan hangt.
En wat je wensen zijn.

chansig

Citaat van: morca op Gisteren om 16:27:54Wat is beter of slechter?

Tsja..inkoppertje. Dat wat de mens als beste of slechtste ervaart. Als het om meten gaat dan is het simpeler en meer eenduidig.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: chansig op Gisteren om 16:31:04Tsja..inkoppertje. Dat wat de mens als beste of slechtste ervaart. Als het om meten gaat dan is het simpeler en meer eenduidig.

Gr. Hans
Ik bedoel eigenlijk dat niet elke set hetzelfde klinkt.
Meer warm of heel analytisch.

Zo ook niet elke streamer hetzelfde klinkt.

Jij zit meteen weer aan meten te denken he :D
Ik bedoel de samenwerking met de rest vd set.

En daarbij zijn niet alle smaken hetzelfde.

Dat heeft allemaal niks met meten te maken imo.

chansig

Nee hoor.

Je vraagt wat is beter en wat is slechter. Daar geef ik een antwoord op. Meer niet. Dus je maakt het iets ingewikkelder dan dat mijn antwoord is.

Je toevoeging qua set etc. Ook smaakafhankelijk.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

brt

Citaat van: AudioLaan op Gisteren om 16:21:54Dat de Teac goed is ben zeker van overtuigd. Ik bedoel dat bij een vergelijk en conclusies het parcours wel hetzelfde moet zijn. :)

Ja, absoluut. Wordt dan alleen wel lastig vergelijken als je een interne streamer als uitgangspunt/ referentie hebt :)

AudioLaan

Citaat van: brt op Gisteren om 17:54:25Ja, absoluut. Wordt dan alleen wel lastig vergelijken als je een interne streamer als uitgangspunt/ referentie hebt :)

Precies!

+31 6 20 371 207

Richi

Daarna was ik bij @Tabcam die de WiiM Ultra, Rivo Plus en de T8 uitgebreid vergeleken heeft en na het opheffen van alle volumeverschillen geen enkel verschil meer kon waarnemen. En ik ook niet...

Ik vond de T8 bij mij thuis beter klinken dan de WiiM, maar ik had eventuele volumeverschillen niet opgeheven. Dus misschien zit er (veel) minder verschil tussen de streaming transports dan we denken.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Spijkie

Citaat van: Richi op Vandaag om 00:27:25Daarna was ik bij @Tabcam die de WiiM Ultra, Rivo Plus en de T8 uitgebreid vergeleken heeft en na het opheffen van alle volumeverschillen geen enkel verschil meer kon waarnemen. En ik ook niet...

Ik vond de T8 bij mij thuis beter klinken dan de WiiM, maar ik had eventuele volumeverschillen niet opgeheven. Dus misschien zit er (veel) minder verschil tussen de streaming transports dan we denken.

Zitten die streamers allen in dezelfde prijs categorie ?

Xander32

Nee, maar volgens mij stond die te spelen bij Laan toen we daar waren, met een upgrade voeding.
Dat klonk prima 🎶

Citaat van: frank2 op Gisteren om 14:42:03Heb je wel eens een wiim ultra als transport getest? Verbazingwekkend hoe dat klinkt. Heb verder geen andere transporten getest

Xander32

Ja, een dac heeft (ook) nogal een impact op het eindresultaat 🤓

Een €500 transport op een €5000 dac lijkt ook ietwat uit verhouding, maar zelf heb ik ook een tijdje met een BSN2 op een vier mille dac (Marantz NA11s1)gespeeld en dat viel niet eens tegen.

Citaat van: morca op Gisteren om 15:06:00Dat is met een dac van 5000 euro eraan.