Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: Xander32 op maart 31, 2022, 19:30:36
Ik had een Volvo 855 TDI, één van de fijnste auto's die ik in bezit had, geen andere auto heb ik zolang gehad. Nu rij ik in een (andere) youngtimer, een BMW E92 335i.

Morgen ga ik proeftijden in heel wat anders, een Kia Sportage (2022) en een Mazda CX-30 (2022). Twee weken geleden heb ik proefgereden in een Toyota CH-R en RAV4 (beide ook 2022). Van die laatste ben ik erg gecharmeerd.
Toyota is zeker een goede keus. ( ik ben zelf een tevreden CH-R rijder )
Veel succes  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

addesmo


Vinyl_Fuchs

Toyota heeft wel last van ietwat oubollig imago dat ze zelf gecreëerd hebben. Probeer moeders ook de CH-R 2.0 te "verkopen", maar zij wil aan de Yaris. Hybrid welteverstaan. De nieuwe bedrijfsautootjes's bij ons op het werk zijn ook Yarissen/ non-hybrid. Ik hou het voorlopig i.v.m. mijn principe: if it ain't broke...... bij mijn Kia Picantootje lpg: zit momenteel op bijna 145.000 km (in mei 2019 gekregen met 48.000 km op de teller) en bij vrije autobahn op 150-160 km/ uur.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

De Kia Sportage hybride valt sowieso af; een te hoge zit en je voelt ontzettend goed het gewicht in bochten, het lijkt wel of je in een bedrijfsbus zit. Het dashboard met z'n twee 12" schermen oogt erg high tech en het werkt intuïtief en vlot, maar de gebruikte materialen zijn het allemaal net niet, incl. het nep lederen zitmeubilair. Teveel shine, te weinig zijn.

De Toyota RAV4 is de meest robuust ogende èn rijdende van het stel. Goed doordacht, degelijk. Stoere bak. Maar ook wel erg veel auto, groot, zwaar. Beseffende dat ik 90% van de ritten er alleen in zit 🤔

Z'n broertje de CHR oogt speels en rijd ook zo (onderstel). Maar diens aandrijflijn en dan specifiek de cvt, kon mij veel minder bekoren. Door betreffende bak jankt de motor erop los wanneer je het rechter pedaal wat verder in trapt. Daarnaast vond ik het interieur claustrofobisch, hetgeen versterkt werd door de zwarte hemel. Fijne stoelen, maar deze zijn onvoldoende naar beneden te zetten, de zit is te hoog. Daardoor kon ik niet de bocht in kijken, dan keek ik tegen de binnenspiegel aan. Irri.

Dan rest de Mazda CX 30. Een vloeiend design, met meerdere fraaie details. Het interieur oogt rustig en is fraai afgewerkt. Mooie materialen (Luxury uitvoering). De bestuurdersstoel is goed verstelbaar en zit prima. Verder een dynamisch weggedrag en de aandrijflijn kon mij ook zeker bekoren. Ik las/zag vooraf minder goede berichten over de automaat, maar die is mij erg meegevallen. Soepel van verzet naar verzet en voldoende bij de les. Mijn eerste ervaring met een head up display; dat werkt top, is van duidelijk toegevoegde waarde. Een heerlijke auto, ik ben enthousiast.

Lang verhaal kort; indien ik afscheid ga nemen van de e92, dan is de CX 30 daar debet aan.
Ik ga er nog ff op broeden 🤓




Citaat van: Hannibal_ op april  1, 2022, 17:53:43
Wel beesten van auto's toch.
Cool.

Lastige keuze wel denk ik na die beemer

Citaat van: addesmo op april  1, 2022, 19:25:42
Nou........ na een 335i 8)


Tja, t.o.v. de hybrides die ik vandaag heb mogen rijden zeker. Echter vind ik een gemiddelde van 1:10 in het licht van de bakken met rijplezier welke je daarvoor terug krijgt, nog erg meevallen. Een recent ritje op de snelweg (richting CZ79), 100km/uur, op de cc, gaf zelfs een gemiddelde van 1:13. Niet slecht voor een 3.0 6 in lijn bi-turbo.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april  1, 2022, 19:51:59
Mooie wagen, maar ook erg dorstig. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De Toyota's zijn robuust en de dealer zit hier in de buurt, dat naast het design van beiden (CHR en RAV4) wekte mijn interesse. Zeker geen saaie verschijningen meer.

Citaat van: WilliamB op april  1, 2022, 18:15:20
Toyota is zeker een goede keus. ( ik ben zelf een tevreden CH-R rijder )
Veel succes  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Komende uit een Bmw en je wil een wat hogere auto, zou ik zeker naar een Active tourer kijken.
Al het andere dat je aandraagt zie ik zelf als down graden.  ;)

twani

#7307
Citaat van: Xander32 op maart 31, 2022, 19:30:36
Ik had een Volvo 855 TDI, één van de fijnste auto's die ik in bezit had, geen andere auto had ik zolang. Nu rij ik in een (andere) youngtimer, een BMW E92 335i.

Morgen ga ik proefrijden in heel wat anders, een Kia Sportage (2022) en een Mazda CX-30 (2022). Twee weken geleden heb ik proefgereden in een Toyota CH-R en RAV4 (beide ook 2022). Van die laatste ben ik erg gecharmeerd.

My God......wat een knollenkisten afkomende van de 335i

Lekker blijven rijden man. Wat kunnen die paar eurocenten aan benzine nou verrotten.. :laugh:

De 6 cilinder lijnmotoren van BMW zijn prima zuinig.  Mijn 3.0 loopt onder de geldende snelheidsbeperkingen gewoon een keurige 1 op 13 gemiddeld.

Heb ik er ook nog een paar scherpere nokkenassen en wat meer tuningsgerommel ingefrot..

Xander32

Dat zie ik toch heel anders: de BMW is nog steeds meer premium dan al hetgeen ik vandaag heb gereden (materialen, afwerking) al komt de Mazda redelijk in de buurt. Echter is mijn e92 bj. 2009 en de tijd heeft zeker niet stil gestaan.

Wat betreft aandrijflijn en weggedrag, bevindt de e92 zich in een duidelijk hogere klasse, maar wat betreft uitrusting, comfort verhogende systemen, veiligheidssystemen en het verbruik en onderhoud, is die onderwijl aan alle kanten ingehaald.

Citaat van: addesmo op april  1, 2022, 21:02:57
Komende uit een Bmw en je wil een wat hogere auto, zou ik zeker naar een Active tourer kijken.
Al het andere dat je aandraagt zie ik zelf als down graden.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Citaat van: Xander32 op april  1, 2022, 21:15:06
Dat zie ik toch heel anders: de BMW is nog steeds meer premium dan al hetgeen ik vandaag heb gereden (materialen, afwerking) al komt de Mazda redelijk in de buurt. Echter is mijn e92 bj. 2009 en de tijd heeft zeker niet stil gestaan.

Wat betreft aandrijflijn en weggedrag, bevindt de e92 zich in een duidelijk hogere klasse, maar wat betreft uitrusting, comfort verhogende systemen, veiligheidssystemen en het verbruik en onderhoud, is die onderwijl aan alle kanten ingehaald.
Wat wil je nu dan anders zien? Active tourer is er vanaf 2014! Heeftalles wat die Japanse en Koreaanse gebakjes hebben ook en dan wel met Bmw feeling ;)

Xander32

Zoals altijd ben je iig duidelijk over wat je zelf vindt  8).

Ik ben enthousiast over de Mazda, maar ben er nog niet uit of de e92 daarvoor weg gaat.

Citaat van: twani op april  1, 2022, 21:11:20
My God......wat een knollenkisten afkomende van de 335i

Lekker blijven rijden man. Wat kunnen die paar eurocenten aan benzine nou verrotten.. :laugh:

De 6 cilinder lijnmotoren van BMW zijn prima zuinig.  Mijn 3.0 loopt onder de geldende snelheidsbeperkingen gewoon een keurige 1 op 13 gemiddeld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7311
Citaat van: Xander32 op april  1, 2022, 21:15:06
Dat zie ik toch heel anders: de BMW is nog steeds meer premium dan al hetgeen ik vandaag heb gereden (materialen, afwerking) al komt de Mazda redelijk in de buurt. Echter is mijn e92 bj. 2009 en de tijd heeft zeker niet stil gestaan.

Wat betreft aandrijflijn en weggedrag, bevindt de e92 zich in een duidelijk hogere klasse, maar wat betreft uitrusting, comfort verhogende systemen, veiligheidssystemen en het verbruik en onderhoud, is die onderwijl aan alle kanten ingehaald.

Nou, de "moderne" ADAS systemen zijn voor de liefhebber (dat ben je toch als je een 335i rijdt?) een doffe ellende .

Ik rij alleen maar in de allernieuwste auto's met al die rommel aan boord en ben altijd blij als ik weer in één van m'n BMW's stap.

Dat scheelt zomaar een halve minuut allerlei onzinnige bemoeizuchtige en matig werkende rijhulpsystemen uitschakelen...

Bende man...LDWS, adaptieve cruise, active city brake enz enz .

Je zit toch zeker niet te maffen als je autorijdt?  Echt allemaal troep vooral bedoeld voor die hele nieuwe generatie lieden die achter het stuur zit te appen.....

Xander32

Ik vind het een gedrocht, dat dus.

Citaat van: addesmo op april  1, 2022, 21:18:50
Wat wil je nu dan anders zien? Active tourer is er vanaf 2014! Heeftalles wat die Japanse en Koreaanse gebakjes hebben ook en dan wel met Bmw feeling ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7313
Citaat van: Xander32 op april  1, 2022, 21:19:02
Zoals altijd ben je iig duidelijk over wat je zelf vindt  8).

Ik ben enthousiast over de Mazda, maar ben er nog niet uit of de e92 daarvoor weg gaat.

Je kent me, totaal niet persoonlijk bedoeld allemaal en gelukkig doorzie jij dat altijd uitstekend  :)

Xander32

Jij hebt je voorkeur zo te lezen. Echter ben ik het die de keuze ga maken  ;)

Citaat van: twani op april  1, 2022, 21:20:05
Nou, de "moderne" ADAS systemen zijn voor de liefhebber (dat ben je toch als je een 335i rijdt?) een doffe ellende .

Ik rij alleen maar in de allernieuwste auto's met al die rommel aan boord en ben altijd blij als ik weer in één van m'n BMW's stap.

Dat scheelt zomaar een halve minuut allerlei onzinnige bemoeizuchtige en matig werkend rijhulpsystemen uitschakelen...

Bende man...LDWS, adaptieve cruise, active city brake enz enz .

Je zit toch zeker niet te maffen als je autorijdt?  Echt allemaal troep vooral bedoeld voor die hele nieuwe generatie lieden die achter het stuur zit te appen.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: twani op april  1, 2022, 21:11:20
My God......wat een knollenkisten afkomende van de 335i

Lekker blijven rijden man. Wat kunnen die paar eurocenten aan benzine nou verrotten.. :laugh:

De 6 cilinder lijnmotoren van BMW zijn prima zuinig.  Mijn 3.0 loopt onder de geldende snelheidsbeperkingen gewoon een keurige 1 op 13 gemiddeld.

Heb ik er ook nog een paar scherpere nokkenassen en wat meer tuningsgerommel ingefrot..
Tsjaa. Idealiter zou ik nu ook in Porsche 911 moeten rijden,  maar helaas het zij zo. Echter ik ben nog in de mogelijkheid om plankgas te rijden, wat ik overigens ook doe. 1 op 10 in een Picanto. Nette waarde. :bigsmile:
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

twani

Citaat van: Xander32 op april  1, 2022, 21:23:56
Jij hebt je voorkeur zo te lezen. Echter ben ik het die de keuze ga maken  ;)

Zeker...  Maar je hebt ook ooit voor de 335i gekozen.....

Daar zat neem ik aan ook een idee achter.

Prima auto's hoor die je noemt, maar qua beleving allemaal zo dood als een pier....

Kennelijk heb je de bakens verzet.  Dat mág....

twani

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april  1, 2022, 21:25:34
Tsjaa. Idealiter zou ik nu ook in Porsche 911 moeten rijden,  maar helaas het zij zo. Echter ik ben nog in de mogelijkheid om plankgas te rijden, wat ik overigens ook doe. 1 op 10 in een Picanto. Nette waarde. :bigsmile:

M'n 964 heb ik nog niet genoemd hier.

Maar if so, als we het dan toch over leuk autorijden hebben

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april  1, 2022, 21:25:34
Tsjaa. Idealiter zou ik nu ook in Porsche 911 moeten rijden,  maar helaas het zij zo. Echter ik ben nog in de mogelijkheid om plankgas te rijden, wat ik overigens ook doe. 1 op 10 in een Picanto. Nette waarde. :bigsmile:
En ja daarbij rijd ik veel premium-bakken voorbij.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

... morgen weer usb kabeltje wisselen, de keuze uit twee, lekker overzichtelijk, heerlijk is dat  :P
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

#7320
Citaat van: twani op april  1, 2022, 21:27:01
M'n 964 heb ik nog niet genoemd hier.

Maar if so, als we het dan toch over leuk autorijden hebben
Nice. Wees bevoorrecht, maar niet teveel borstklopperij. ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

twani

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april  1, 2022, 21:29:52
Nice. Wees bevoorrecht, maar niet teveel borstklopperij. ;)

Nou ja, ik heb m al zo lang en noem m eigenlijk nooit.

Ik begon niet over 911's :)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: twani op april  1, 2022, 21:32:32
Nou ja, ik heb m al zo lang en noem m eigenlijk nooit.

Ik begon niet over 911's :)
Je hebt het reeds eerder vermeld. Maar enfin mooie wagen en nogmaals wees bevoorrecht.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

#7323
Beleving: de e92 is een echte rijdersauto, maar voor het woon- werk (>90% van mijn kilometers) is dat steeds minder van toegevoegde waarde, ik begin andere zaken meer voornaam te vinden, ben idd bakens aan het verzetten.

Het potentieel van de e92 is nog amper van belang/bruikbaar; elke dag sluit ik braaf aan bij de rij auto’s die 80 km/uur rijden, daar waar je 100 mag omdat het vrachtverkeer daartussen de route gebruikt om een stuk af te snijden. In Nijmegen is het voorts van flitspaal naar flitspaal rijden …

Citaat van: twani op april  1, 2022, 21:26:04
Zeker...  Maar je hebt ook ooit voor de 335i gekozen.....

Daar zat neem ik aan ook een idee achter.

Prima auto’s hoor die je noemt, maar qua beleving allemaal zo dood als een pier....

Kennelijk heb je de bakens verzet.  Dat mág....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op april  1, 2022, 21:36:37
Beleving: de e92 is een echte rijdersauto, maar voor het woon- werk (>90% van mijn kilometers) is dat steeds minder van toegevoegde waarde, ik begin andere zaken meer voornaam te vinden, ben idd bakens aan het verzetten.

Het potentieel van de e92 is nog amper van belang/bruikbasr; elke dag sluit ik braaf aan bij de rij auto's die 80 km/uur rijden, daar waar je 100 mag omdat het vrachtverkeer daartussen de route gebruiken om een stuk af te snijden. In Nijmegen is het voorts van flitspaal naar flitspaal rijden ...

Valide argumenten. Ik snap je :).  Maar je begrijpt mij ook vast wel...