Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart  6, 2022, 11:54:57
... en waarschijnlijk kan ik ook aan die 'Ahoy versie" geraken  :thumbs-up:








Je bent een keer welkom hoor 🤓

Gaan we afspreken, leuk!

Ben je "er" morgen ook?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

De AQ Diamond usb zit nog steeds tussen streamer en dac.
Ik was voornemens om dit weekend weer naar de Coffee over te gaan om te ervaren of- en zo ja welke verschillen er zijn (die zijn er  8)) en te bepalen welke van beide het beste bij mijn smaak/voorkeur past.

Echter heb ik de afgelopen week niet kunnen luisteren (nieuwe baan) en ook de komende dagen is daar weinig ruimte voor (sociale "verplichtingen "). Ik laat het dan nog maar een paar weken zoals het is, voordat ik de Coffee weer terug zet.

Zonder dat vorige week tijdens de M&G m'n gasten beide kabels hebben kunnen vergelijken, komen hun bevindingen/hun ervaren van mijn set overeen met die van mijzelf; vloeiend, muziekaal, geen ongewenste harde randjes. De Diamond versterkt dat karakter enigszins in vergelijking met de Coffee, welke in mijn herinnering wat meer uitgesproken is betreffende aanzetten, basdruk.

De set maakt nu dat ik meer geneigd ben om achterover te gaan leunen in de bank, dan continue op het puntje te gaan zitten tijdens het genieten van muziek 🎶 Dat neemt niet weg dat ik nog met regelmaat opveer, verrast door hetgeen de set mij voorzet.


Citaat van: Xander32 op februari 24, 2022, 20:37:29
Zoals bijna altijd in deze hobby worden de 'stappen vooruit' steeds kleiner en dat voor steeds meer geld.

Echter ervaar ik op dit moment dat de Diamond t.o.v. de Coffee zijn meerprijs wel waard is. Deze brengt meer verfijning t.o.v. de Coffee. Dat zit hem in een meer open, luchtiger geluidsbeeld, waarin kleine geluidjes/details duidelijker hoorbaar zijn. Dat komt de natuurlijkheid van het geluid ten goede, het klinkt echter.

Ook wanneer ik over een aantal weken nog dezelfde mening ben toebedeeld, komt eerst de Coffee weer in de set ter vergelijking. Indien ik de Diamond dan ga missen, komt die permanent in de set, ten koste van de Coffee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Ik geloof dat Ronald ook zin had, misschien gedrieën?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op maart 12, 2022, 13:37:37
Ik geloof dat Ronald ook zin had, misschien gedrieën?
Jazeker als onze gastheer dat aankan [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

De gastheer is wel wat gewend  8).
Maarre, ik tel er twee, is één van jullie soms schizo?  ;D

Citaat van: Hannibal_ op maart 12, 2022, 13:37:37
Ik geloof dat Ronald ook zin had, misschien gedrieën?

Citaat van: vergeerr72 op maart 12, 2022, 14:05:50
Jazeker als onze gastheer dat aankan [emoji6]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 12, 2022, 16:13:36
De gastheer is wel wat gewend  8).
Maarre, ik tel er twee, is één van jullie soms schizo?  ;D

Nou ja... ik had de gastheer voor het gemak meegerekend.
Maar misschien is er nog wel een derde/vierde ook geïnteresseerd  ;D ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Bertus69

Citaat van: Xander32 op maart 12, 2022, 09:46:31
De AQ Diamond usb zit nog steeds tussen streamer en dac.


Heb jij de usb gewoon tussen je streamer en de dac van de Accuphase? Is zoiets niet bedoelt van bekabeld streamen van een pc dan?
Of kun je altijd de usb van een streamer op de usb ingang van een dac aansluiten? Weer iets wat helemaal nieuw voor mij is.

Hoe langer ik hier zit, hoe vaker ik er achter kom dat ik best veel niet weet over deze hobby  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

AudioEnZo

Kan vanaf een PC inderdaad, maar een streamer/netwerkspeler is helemaal toegelegd voor audio en hebben dus vaak een USB speciaal voor audio. Prima verbinding dus tussen streamer/netwerkspeler en DAC.

Xander32

#7284
Zoals Renee (AudioEnZo) al aangeeft; usb is éėn van de gangbare verbindingen tussen streamer en dac.




Zoals je ziet heeft de Aries G2.1 verschillende uitgangen.
De meest gebruikte zijn de digi coax, toslink en dus usb.

De AES/EBU schijnt vaak de meest hoogwaardige verbinding te geven, maar niet iedere dac heeft die optie, m’n DAC-50 evenmin.

De Lightning Link is een verbinding tussen twee Auralic componenten middels hdmi. Bijvoorbeeld tussen Aries streamer en Vega dac.

Quote:
Lightning Link  De HDMI-type, 18 Gbps hogesnelheidsverbinding biedt ultrasnelle communicatie in twee richtingen en beschikt over de enige echte jitter-vrije verbinding in de wereld van hoogwaardige audio. Als extra bonus kunnen G2- en G2.1-producten probleemloos aan elkaar worden gekoppeld, zodat ze naadloos samenwerken als één aaneengesloten digitale bron voor een verbluffende muzikale ervaring.


De diverse verbindingen schijnen allen zo hun voor tegens te hebben.
Coax schijnt steevast wat meer vol, warm te klinken t.o.v. usb, welke men als meer open en dynamischer betiteld. Dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd, hetgeen wel zou kunnen; ik heb er een AQ Coffee usb en digi coax liggen. Die laatste zit tussen het cd loopwerk en dac. Maar dat geloof ik voor nu wel. Usb kan daarnaast ook dsd en pcm weergeven. De optie toslink daarvan heb ik in het verleden gebruik gemaakt om een SBT op de dac van de Marantz SA15s2 LE aan te sluiten. Dat werkte (ook) probleemloos.

De usb verbinding werkt hier prima, het resultaat voldoet aan mijn verwachtingen. Binnenkort ter vergelijking nog een keer terug schakelen naar de Coffee usb, waarna ik een definitieve keuze tussen die en de Diamond ga maken.
En dan heb ik echt weer genoeg van het gewissel, daar haal ik maar weinig plezier uit.


Citaat van: Bertus69 op maart 13, 2022, 02:35:50
Heb jij de usb gewoon tussen je streamer en de dac van de Accuphase? Is zoiets niet bedoelt van bekabeld streamen van een pc dan?
Of kun je altijd de usb van een streamer op de usb ingang van een dac aansluiten? Weer iets wat helemaal nieuw voor mij is.

Hoe langer ik hier zit, hoe vaker ik er achter kom dat ik best veel niet weet over deze hobby  ;D

Citaat van: AudioEnZo op maart 13, 2022, 08:28:42
Kan vanaf een PC inderdaad, maar een streamer/netwerkspeler is helemaal toegelegd voor audio en hebben dus vaak een USB speciaal voor audio. Prima verbinding dus tussen streamer/netwerkspeler en DAC.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Weer wat geleerd, altijd gedacht dat wanneer bij de usb ingang van een dac/interne dac, voor aansluiten van een pc dat er dan geen streamer cq. netwerkspeler via usb op kon......zo zie maar, nooit te oud om te leren  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

... en sinds gisteren zit de Coffee usb weer tussen Aries en DAC-50. Volgend weekend home alone, dan ga ik de knoop doorhakken welke kabel blijft. Een lichte voorkeur is er reeds.

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2022, 16:47:19
Had jij die verwacht dan  ::)

Ik iig niet. Middels kabels kun je de 'puntjes op de i zetten' is mijn ervaring, een set ietwat tweaken, maar kabels gaan geen wereldschokkende verschillen brengen.

De Diamond (b)lijkt een mooie upgrade. Maar we gaan nog even verder met luisteren. Een nieuwe kabel zet ik er meestal voor een aantal weken tussen, waarna ik weer voor eenzelfde periode terug ga naar de vorige dan wel verder met een andere om te vergelijken. Nu net zo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Wow!

Een hele week gelegenheid om te luisteren?

Have fun!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Nuancering: de gehele zaterdag  :)

Citaat van: Hannibal_ op maart 28, 2022, 17:04:24
Wow!

Een hele week gelegenheid om te luisteren?

Have fun!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2022, 06:19:29
Nuancering: de gehele zaterdag  :)

Ohhh zie het nu ... niet week, maar weekend  :blush:
Maar toch.....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

#7290
Is ook heerlijk, een weekend helemaal zelf kunnen indelen. Eveneens een uitgelezen moment voor een M&G, maar ik ben nu een keer lekker egoïstisch; ik ga voor een geheel weekend voor m'n eigen  8)


Leuk vooruitzicht: Vrijdag een drietal proefritten, indien ik die niet verzet i.v.m. de weersverwachtingen.


Citaat van: Hannibal_ op maart 30, 2022, 06:46:09
Ohhh zie het nu ... niet week, maar weekend  :blush:
Maar toch.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2022, 19:43:17
Is ook heerlijk, een weekend helemaal zelf kunnen indelen. Eveneens een uitgelezen moment voor een M&G, maar ik ben nu een keer lekker egoïstisch; ik ga voor een geheel weekend voor m'n eigen  8)


Leuk vooruitzicht: Vrijdag een drietal proefritten, indien ik die niet verzet i.v.m. de weersverwachtingen.
Hoezo achterwielaangedreven zonder tractiecontrole? ;D
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2022, 19:43:17
Is ook heerlijk, een weekend helemaal zelf kunnen indelen. Eveneens een uitgelezen moment voor een M&G, maar ik ben nu een keer lekker egoïstisch; ik ga voor een geheel weekend voor m'n eigen  8)


Leuk vooruitzicht: Vrijdag een drietal proefritten, indien ik die niet verzet i.v.m. de weersverwachtingen.

Leuk nieuwe wielen op komst!

Had je momenteel geen Volvo?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Klopt; ik heb geen Volvo  ;D

Citaat van: Hannibal_ op maart 31, 2022, 07:12:15
Leuk nieuwe wielen op komst!

Had je momenteel geen Volvo?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bertus69

Xander had een Volvo......ooit, ik had zelf een V70, fijne auto alleen die draaicirkel, net een vrachtwagen  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

FS249

Citaat van: Bertus69 op maart 31, 2022, 14:34:45
Xander had een Volvo......ooit, ik had zelf een V70, fijne auto alleen die draaicirkel, net een vrachtwagen  ;D

Volvo is top. Heb een XC70. Een van de laatsten. Wat een fijne limousine.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

#7297
Ik had een Volvo 855 TDI, één van de fijnste auto’s die ik in bezit had, geen andere auto had ik zolang. Nu rij ik in een (andere) youngtimer, een BMW E92 335i.

Morgen ga ik proefrijden in heel wat anders, een Kia Sportage (2022) en een Mazda CX-30 (2022). Twee weken geleden heb ik proefgereden in een Toyota CH-R en RAV4 (beide ook 2022). Van die laatste ben ik erg gecharmeerd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Ik heb nu ook de 5 cil diesel. Heerlijk. Kan me bij de Toyota's wel wat voorstellen. Veel plezier morgen!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 31, 2022, 19:30:36
Ik had een Volvo 855 TDI, één van de fijnste auto's die ik in bezit had, geen andere auto heb ik zolang gehad. Nu rij ik in een (andere) youngtimer, een BMW E92 335i.

Morgen ga ik proeftijden in heel wat anders, een Kia Sportage (2022) en een Mazda CX-30 (2022). Twee weken geleden heb ik proefgereden in een Toyota CH-R en RAV4 (beide ook 2022). Van die laatste ben ik erg gecharmeerd.

Wel beesten van auto's toch.
Cool.

Lastige keuze wel denk ik na die beemer
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.