Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op april  1, 2022, 21:28:02
... morgen weer usb kabeltje wisselen, de keuze uit twee, lekker overzichtelijk, heerlijk is dat  :P

Geniet er van! Lekker simpel luisteren en het brein even lekker resetten door te prutsen met audio.

PS vond de toespeling om je beemer naast je nieuwe te houden best een goede  ;) en eens, Mazda ziet er intussen best goed uit
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy

Ik kom op de weg weleens het merk Lynk&Co, model 01 tegen.

Xander32

Rondom Nijmegen rijden er ook een aantal. Maar het design spreekt mij niet aan, teveel poespas.

In hetzelfde pand van de Mazda dealer waren ook Ford en Hyundai gevestigd; gisteren heb ik ook een rondje om de Tuscon gelopen en er ff in gezeten. Het interieur is prima, maar wat een kermisbak van buiten zeg. De achterzijde gaat nog, maar ik weet niet welke drug(s) de designers op hadden tijdens het ontwerpen, maar het ding ziet er van de zijkant niet uit. Een mega onsamenhangend lijnenspel en materiaalgebruik.

Citaat van: Rowdy op april  2, 2022, 08:14:45
Ik kom op de weg weleens het merk Lynk&Co, model 01 tegen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7328
Lynk&Co is in principe een deelauto concept .....

Zo'n ding huur je voor, ik dacht, ongeveer €500 in de maand.

Boeiend hoe t er dan uitziet...

Overigens rijden er bij ons in de buurt vrij veel van...

Xander32

Die €500 klopt exact  ;) Voor dat bedrag krijg je m.i. wel relatief veel auto.

Citaat van: twani op april  2, 2022, 10:26:36
Lynk&Co is in principe een deelauto concept .....

Zo'n ding huur je voor, ik dacht, ongeveer €500 in de maand.

Boeiend hoe t er dan uitziet...

Overigens rijden er bij ons in de buurt vrij veel van...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Tja, t.o.v. de hybrides die ik vandaag heb mogen rijden zeker. Echter vind ik een gemiddelde van 1:10 in het licht van de bakken met rijplezier welke je daarvoor terug krijgt, nog erg meevallen. Een recent ritje op de snelweg (richting CZ79), 100km/uur, op de cc, gaf zelfs een gemiddelde van 1:13. Niet slecht voor een 3.0 6 in lijn bi-turbo.
[/quote]
Netjes.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Richi

Citaat van: Rowdy op april  2, 2022, 08:14:45
Ik kom op de weg weleens het merk Lynk&Co, model 01 tegen.
Hier in de wijk staan er drie. Alledrie dezelfde kleurstelling: zwart met blauwe accentent. Wel een aparte vormgeving. Niet bepaald mijn ding.  :crazy:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Het T-Ford kleurenpalet; als het maar zwart is. Een andere optie is er niet. Wel lekker overzichtelijk.

Citaat van: Richi op april  2, 2022, 20:21:29
Hier in de wijk staan er drie. Alledrie dezelfde kleurstelling: zwart met blauwe accentent. Wel een aparte vormgeving. Niet bepaald mijn ding.  :crazy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hier heb ik dus geen verstand van, gelukkig zijn 'jullie' er 👍🏻


Om F1 te volgen heb ik een abbo op Viaplay genomen.

De afgelopen races haperde het beeld soms (schokkerig, bufferen) en de kwaliteit ervan is om te huilen.
De hardware betreft een Philips smart tv (2018) en een ipad.

Kijken via de geïnstalleerde Viaplay app op de tv gaat zo goed als niet,
Kijken via de app op de ipad en deze casten naar die tv gaat beter. Het beeld is echter zeer magertjes, soms zelfs schokkerig.

Ter info: HD Netflix via de op de tv geïnstalleerde app verloopt geheel probleemloos, geeft een prachtig beeld.

De verbinding verloopt via wifi, 100/100 abbo (ter plekke - tv dan wel ipad ruim 80 down).



Vraag: zou een Apple tv (= voorkeur) enige verbetering brengen door diens processor en ram geheugen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Ik heb Viaplay via Ziggo, zowel op kanaal 200 alsook via de AppleTV 4K app beiden prima en gelijkwaardig beeld.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mitch--

Citaat van: Xander32 op april  3, 2022, 10:17:06
Hier heb ik dus geen verstand van, gelukkig zijn 'jullie' er 👍🏻


Om F1 te volgen heb ik een abbo op Viaplay genomen.

De afgelopen races haperde het beeld soms (schokkerig, bufferen) en de kwaliteit ervan is om te huilen.
De hardware betreft een Philips smart tv (2018) en een ipad.

Kijken via de geïnstalleerde Viaplay app op de tv gaat zo goed als niet,
Kijken via de app op de ipad en deze casten naar die tv gaat beter. Het beeld is echter zeer magertjes, soms zelfs schokkerig.

Ter info: HD Netflix via de op de tv geïnstalleerde app verloopt geheel probleemloos, geeft een prachtig beeld.

De verbinding verloopt via wifi, 100/100 abbo (ter plekke - tv dan wel ipad ruim 80 down).



Vraag: zou een Apple tv (= voorkeur) enige verbetering brengen door diens processor en ram geheugen?

Heb je de boel via wifi of kabel aangesloten? Moet zeggen dat toen ik de kabel in de Ziggo decoder prikte de kwaliteit en schokkerigheid behoorlijk verbeterde! Is nog steeds geen 4k kwaliteit maar het is in ieder geval te volgen tot dusver...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Vinyl_Fuchs

#7336
Hier nagenoeg geen problemen met casten naar Sony Bravia (2014) die ik bekabeld aangesloten heb op het netwerk. 300/30 abbo.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

#7337
Wifi (d.w.z. het 'smart gedeelte' van de tv, de KPN decoder hangt aan een draadje) en zoals aangegeven, Netflix beeld en geluid is prima middels wifi. Viaplay op de iPad is ook prima, maar casten naar de tv (die heeft een ingebouwde Chromecast), is zeer matig.

Citaat van: Mitch-- op april  3, 2022, 10:59:28
Heb je de boel via wifi of kabel aangesloten? Moet zeggen dat toen ik de kabel in de Ziggo decoder prikte de kwaliteit en schokkerigheid behoorlijk verbeterde! Is nog steeds geen 4k kwaliteit maar het is in ieder geval te volgen tot dusver...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op april  3, 2022, 11:05:17
Wifi (d.w.z. het 'smart gedeelte' van de tv, de KPN decoder hangt aan een draadje) en zoals aangegeven, Netflix beeld en geluid is prima middels wifi. Viaplay op de iPad is ook prima, maar casten haar de tv (die heeft een ingebouwde Chromecast), is zeer matig.

Ja casten is idd nog weer een extra stap, werkt niet optimaal denk ik gezien viaplay van zichzelf al verre van optimaal en stabiel is ben ik bang... netflix heeft zn netwerk stabiliteit natuurlijk een stuk beter op orde.

Kan je niet in het smart gedeelte van de tv de viaplay app installeren en de tv bekabeld aansluiten?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

#7339
Begrijp ik. De oplossing zal zijn of een mediaspeler (middels wifi, mijn voorkeur) of de tv zelf ook bekabelen.
Maar dan moet ik met een netwerkswitch gaan werken, ik heb nu slechts 2 aansluitingen (KNP decoder en Auralic Aries). Het draadje naar de KPN decoder komt rechtstreeks van de KPN modem, daar zit enkel het tv signaal op (het wifi in de KPN modem heb ik uitgezet, er hangt een Asus router achter die dat veel beter doet).

Dan dien ik voorts de Aries ook via de switch te laten lopen en dat staat mij niet aan.


Mijn hoop is dat een ATV via het wifi een beter beeld gaat geven❓

Citaat van: Mitch-- op april  3, 2022, 11:08:05
Ja casten is idd nog weer een extra stap, werkt niet optimaal denk ik gezien viaplay van zichzelf al verre van optimaal en stabiel is ben ik bang... netflix heeft zn netwerk stabiliteit natuurlijk een stuk beter op orde.

Kan je niet in het smart gedeelte van de tv de viaplay app installeren en de tv bekabeld aansluiten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Ik zou verwachten dat via de app in de TV het beste en makkelijkste resultaat zou geven.
Maar kijk idd even of de tv bedraad kan als dat nog niet zo is.

Maar als dat dus schokkerig is, en Netflix niet, dan denk ik dat viaplay capaciteit tekort heeft.
Dat kan ook voor verschillende mensen anders uitpakken, afhankelijk van hoe men het hosten ingericht heeft.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mitch--

Citaat van: Xander32 op april  3, 2022, 11:28:25
Begrijp ik. De oplossing zal zijn of een mediaspeler (middels wifi, mijn voorkeur) of de tv zelf ook bekabelen.
Maar dan moet ik met een netwerkswitch gaan werken, ik heb nu slechts 2 aansluitingen (KNP decoder en Auralic Aries). Het draadje naar de KPN decoder komt rechtstreeks van de KPN modem, daar zit enkel het tv signaal op (het wifi in de KPN modem heb ik uitgezet, er hangt een Asus router achter die dat veel beter doet).

Dan dien ik voorts de Aries ook via de switch te laten lopen en dat staat mij niet aan.


Mijn hoop is dat een ATV via het wifi een beter beeld gaat geven❓

ik denk het niet...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Hannibal_

Hier werken Apple TV's prima via WiFi hoor
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Aan jullie heb ik echt wat, lekker duidelijk zo  ;D

Citaat van: Mitch-- op april  3, 2022, 11:47:10
ik denk het niet...

Citaat van: Hannibal_ op april  3, 2022, 12:09:49
Hier werken Apple TV's prima via WiFi hoor
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Zet de wifi in de kpn decoder aan en probeer dat.
Bij mij met Philips oled tv werkt het prima via wifi, maar ik heb ziggo modem.

holco

Waarom niet de Auralic via WiFi?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Waarom wel? Ga ik daarmee aan betrouwbaarheid en kwaliteit winnen?
Ik begrijp dat ik dan het draadje vrij speel om de tv aan te sluiten, maar ik wil geen enkele concessie doen in mijn stereoketen.

Citaat van: holco op april  3, 2022, 12:29:21
Waarom niet de Auralic via WiFi?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Op de KPN decoder zit geen wifi. Het wifi van de KPN modem is but, is een oudje. Dat is ook de reden dat ik die heb uitgeschakeld en het wifi laat verzorgen via een Asus router.

Citaat van: addesmo op april  3, 2022, 12:28:33
Zet de wifi in de kpn decoder aan en probeer dat.
Bij mij met Philips oled tv werkt het prima via wifi, maar ik heb ziggo modem.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Ik zou kpn dan een nieuw modem vragen. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan bij ziggo en daarna alles perfect!

holco

Auralic heeft het WiFi gedeelte dusdanig aangepakt zodat het volgens hun een betere verbinding geeft dan via de LAN aansluiting, ik hoor iig geen verschil hier via WiFi en de verbinding is ook rotsvast.

The main advantage of a wireless connection is that you won't run the risk of induced noise from a cable, as you would with ethernet. One of the disadvantages could be a lack of reliability due to physical barriers to a good signal such as insulating walls and a long distance to your Wi-Fi router.


Citaat van: Xander32 op april  3, 2022, 12:36:50
Waarom wel? Ga ik daarmee aan betrouwbaarheid en kwaliteit winnen?
Ik begrijp dat ik dan het draadje vrij speel om de tv aan te sluiten, maar ik wil geen enkele concessie doen in mijn stereoketen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.