Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: Jumping Jack op juli 25, 2020, 13:32:44
Beter dan andersom. Wipvel en kippenvoeten.
Wel eens gehad. Was een fasedingetje. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Een mooi vloerkleed vind ik een aanwinst in een interieur, dus dat zou geen probleem moeten zijn  :)
Top dat het omdraaien van de inrichting zo'n positieve verandering heeft gebracht  :thumbs-up: Hier is dat niet mogelijk maar ook onnodig, het is goed zo.

Citaat van: Hannibal_ op juli 25, 2020, 11:32:34
Dat er geen issues zijn?

Natuurlijk wel kleedje nodig.

Ooit stond het andersom, de luidsprekers waar nu de bank staat en vise versa.
Was toeval dat we het omdraaide en het verschil was enorm.
Ken je het reflectie beoordelen via opmeten/touwtjes? (Kan hem niet meer vinden, lang geleden) Hoefde ik voor de zijwanden niet eens te doen, de eerste reflecties bereiken de luisterpositie niet eens. Verdwijnen in de erker of naar achterhuis via de muur van de hal [emoji2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 25, 2020, 14:47:20
Niet herkenbaar 😉

Jóh....  hoe is het mogelijk met zo'n onderschrift😁

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 19:08:04
Een mooi vloerkleed vind ik een aanwinst in een interieur, dus dat zou geen probleem moeten zijn  :)
Top dat het omdraaien van de inrichting zo'n positieve verandering heeft gebracht  :thumbs-up: Hier is dat niet mogelijk maar ook onnodig, het is goed zo.
Mooi!
Ziet er ook inderdaad ook niet uit dat je issues hebt.
Ik vind je speakers erg cool, had ik dat al eens aangegeven?

Ik heb gewoon mazzel met de erker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op juli 25, 2020, 20:48:21
Jóh....  hoe is het mogelijk met zo'n onderschrift😁

;D.
Al heel lang stabiel. Versterker gebied het langste. Dac al 8 jaar.

Tevreden zijn  :pompom: en dat ben ik op mijn setje.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Zijn er überhaupt componenten van verschillende producenten met exact dezelfde meetwaardes 🤔
Er zijn zoveel variabelen, dat zal wel niet.

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 25, 2020, 21:46:37

Messdaten können Aussagen über das elektrische System und die handwerkliche Qualität eines Gerätes machen. Über den tatsächlichen Klang des Gerätes erfährt man durch reine Messungen indessen wenig. Diese Tatsache kann allein dadurch bewiesen werden, dass es möglich ist, zwei Geräte mit identischen Messdaten zu bauen, die völlig unterschiedlich klingen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Persoonlijk denk ik dat je beter op zoek kunt gaan naar karakter als meetwaarden.
Als je weet wat je smaak is word dat veel makkelijker.
Die Duitser heeft wat mij betreft wel gelijk.
Je kunt nu eenmaal aan meetwaarden niet aflezen hoe het klinkt.
En zeker niet op de specificaties die de fabrikant afgeeft.

Rob

Tabcam

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 22:35:08
Zijn er überhaupt componenten van verschillende producenten met exact dezelfde meetwaardes 🤔
Er zijn zoveel variabelen, dat zal wel niet.
Is al bewezen, zie de Bob Carver Challenge.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rob_Dingen op juli 26, 2020, 11:58:47
Persoonlijk denk ik dat je beter op zoek kunt gaan naar karakter als meetwaarden.
Als je weet wat je smaak is word dat veel makkelijker.
Die Duitser heeft wat mij betreft wel gelijk.
Je kunt nu eenmaal aan meetwaarden niet aflezen hoe het klinkt.
En zeker niet op de specificaties die de fabrikant afgeeft.

Rob

Is een slogan van Burmester bij Dieter Burmester.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Hannibal_

Citaat van: TabCam op juli 26, 2020, 12:26:01
Is al bewezen, zie de Bob Carver Challenge.
Hihi.... [emoji2960]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 26, 2020, 13:50:33
Is een slogan van Burmester bij Dieter Burmester.

Nou heeft Dieter al een paar jaar niks meer te melden.....

B-art

#5336
Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 25, 2020, 21:46:37
;D.
Al heel lang stabiel. Versterker gebied het langste. Dac al 8 jaar.

Tevreden zijn  :pompom: en dat ben ik op mijn setje.

Heb jouw speakers op de show in alkmaar gehoord, wow
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Xander32

The best of both worlds (?) AVM A 5.2T , hybride versterker.
Buizen voorversterking en klasse D eind.

Na een aantal dagen spelen met klasse D ev, dien ik mijn aannames betreffende deze vorm van versterking iig duidelijk bij te stellen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2020, 09:03:45
The best of both worlds (?) AVM A 5.2T , hybride versterker.
Buizen voorversterking en klasse D eind.

Na een aantal dagen spelen met klasse D ev, dien ik mijn aannames betreffende deze vorm van versterking iig duidelijk bij te stellen.
Ik heb een tijdje gespeeld met een AVM voorversterker en nCore eindversterkers. Ik vond het geen geweldige combi. De Esoteric DAC/VV speelde mooier en vloeiender wat mij betreft. Qua bediening was de AVM wel super fijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Helder, maar de door mij genoemde AVM betreft een geïntegreerde hybride versterker, een combi van buisje op de voorversterking en klasse D op de eindversterking.

Maar zoals je weet ben ik reeds voorzien 😉

Citaat van: Richi op juli 27, 2020, 09:15:32
Ik heb een tijdje gespeeld met een AVM voorversterker en nCore eindversterkers. Ik vond het geen geweldige combi. De Esoteric DAC/VV speelde mooier en vloeiender wat mij betreft. Qua bediening was de AVM wel super fijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Ik heb hier een aantal mensen over de vloer gehad die geen verschil konden horen tussen A/B klasse en D klasse versterking. Nu was dit geen directe AB vergelijking...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Zo als je weet ben ik ook meer van het pragmatische, trial and error en daarbij vertrouwen op je oren. Ik geloof jou dan ook direct dat men geen verschil kon waarnemen.

Een tijdje terug heeft een inhoudelijk deskundige tijdens een M&G een onderbouwing gegeven bij zijn stelling dat men binnen hun werkgebied geen verschillen tussen versterkers kan waarnemen, een praatje in combinatie met een demo van zijn meetapparatuur. Dat was zeker interessant en gaf stof tot nadenken. Zijn onderbouwing klonk zeer aannemelijk, maar als ik dan voorts mijn oren weer het werk laat doen meen ik toch duidelijke verschillen waar te kunnen nemen  ::)
En laat ik nou tijdens het luisteren thuis het daar mee moeten doen ...

Citaat van: Rob46 op juli 27, 2020, 11:33:52
Ik heb hier een aantal mensen over de vloer gehad die geen verschil konden horen tussen A/B klasse en D klasse versterking. Nu was dit geen directe AB vergelijking...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Rob46

#5343
Citaat van: Xander32 op juli 27, 2020, 12:11:17
Zo als je weet ben ik ook meer van het pragmatische, trial and error en daarbij vertrouwen op je oren. Ik geloof jou dan ook direct dat men geen verschil kon waarnemen.

Een tijdje terug heeft een inhoudelijk deskundige tijdens een M&G een onderbouwing gegeven bij zijn stelling dat men binnen hun werkgebied geen verschillen tussen versterkers kan waarnemen, een praatje in combinatie met een demo van zijn meetapparatuur. Dat was zeker interessant en gaf stof tot nadenken. Zijn onderbouwing klonk zeer aannemelijk, maar als ik dan voorts mijn oren weer het werk laat doen meen ik toch duidelijke verschillen waar te kunnen nemen  ::)
En laat ik nou tijdens het luisteren thuis het daar mee moeten doen ...
Misschien heb ik het niet goed verwoord Robert. Dat er verschil in het geluid/kwaliteit (?) kan zijn, dat geloof ik wel en heb ik net zoals jij ervaren. In mijn beleving gaat het nog steeds niet op dat een versterker alleen maar versterkt. Zal wel tussen de oren zitten[emoji56]

Ik bedoelde eigenlijk: 'waar zit je nu naar te luisteren? Klasse A/B versterking of D klasse versterking? En dat is eigenlijk niet te beoordelen, althans niet alleen op ons gehoor.

Wel gaaf dat je een 'andere' sound hoort. Misschien dat deze combi voor jou een verbetering, zal geven. Experimenteren doe je goed aan. Ook mooi om te lezen dat jij, maar dat worden er gelukkig steeds meer, klasse D versterking als positief ervaart.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob_Dingen

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2020, 12:11:17
Een tijdje terug heeft een inhoudelijk deskundige tijdens een M&G een onderbouwing gegeven bij zijn stelling dat men binnen hun werkgebied geen verschillen tussen versterkers kan waarnemen, een praatje in combinatie met een demo van zijn meetapparatuur. Dat was zeker interessant en gaf stof tot nadenken. Zijn onderbouwing klonk zeer aannemelijk

Dat is de grootste onzin die er is.
Heb hier wel 6 verschillende versterkers die allemaal hun eigen karakter hebben soms scheelt het weinig en soms best wel wat.

Rob

Rob46

Citaat van: Rob_Dingen op juli 27, 2020, 13:27:02
Dat is de grootste onzin die er is.
Heb hier wel 6 verschillende versterkers die allemaal hun eigen karakter hebben soms scheelt het weinig en soms best wel wat.

Rob
[emoji123] Dat is ook mijn ervaring. Op een ander forum werd dit stellig, ik bedoel echt stellig ontkend.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Met jouw aanvulling kan ik je prima volgen en blijkt onze kijk op versterking vooral overeenkomsten te bevatten  ;)

Gisteren heb ik nauwelijks kunnen luisteren en zo dadelijk zal er ook weer visite voor de deur staan. Echter ben ik morgen home alone en dan ga ik nog een keer uitgebreid luisteren, waarna ik met mijn bevindingen zal komen.

Er zijn iig een aantal opvallende zaken.

Citaat van: Rob46 op juli 27, 2020, 13:26:03
Misschien heb ik het niet goed verwoord Robert. Dat er verschil in het geluid/kwaliteit (?) kan zijn, dat geloof ik wel en heb ik net zoals jij ervaren. In mijn beleving gaat het nog steeds niet op dat een versterker alleen maar versterkt. Zal wel tussen de oren zitten[emoji56]

Ik bedoelde eigenlijk: 'waar zit je nu naar te luisteren? Klasse A/B versterking of D klasse versterking? En dat is eigenlijk niet te beoordelen, althans niet alleen op ons gehoor.

Wel gaaf dat je een 'andere' sound hoort. Misschien dat deze combi voor jou een verbetering, zal geven. Experimenteren doe je goed aan. Ook mooi om te lezen dat jij, maar dat worden er gelukkig steeds meer, klasse D versterking als positief ervaart.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Beide een feest van herkenning voor mij.

Citaat van: Rob46 op juli 27, 2020, 13:30:10
[emoji123] Dat is ook mijn ervaring. Op een ander forum werd dit stellig, ik bedoel echt stellig ontkend.....


Citaat van: Rob_Dingen op juli 27, 2020, 13:27:02
Dat is de grootste onzin die er is.
Heb hier wel 6 verschillende versterkers die allemaal hun eigen karakter hebben soms scheelt het weinig en soms best wel wat.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Citaat van: Rob46 op juli 27, 2020, 13:30:10
[emoji123] Dat is ook mijn ervaring. Op een ander forum werd dit stellig, ik bedoel echt stellig ontkend.....
Daar hoef je toch ook je oren niet naar te laten hangen  :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Xander32

Mijn bevindingen betreffende de Hypex Ncore  (NC502MP) eindversterker:

Eerst een aantal zaken die mij zijn opgevallen en welke ik als wat minder positief beschouw.

Het idee had ik dat klasse D versterking super efficiënt zou zijn en daarom ook nauwelijks warmte zou ontwikkelen. Niets blijkt minder waar. Deze vorm van versterking is efficiënt wanneer deze vol aan de bak mag, dan zet deze de spanning om in geluid, maar in alle andere gevallen wordt een deel van de spanning omgezet in warmte. De Ncore ev kan dan ook behoorlijk warm worden, echt veel meer dan de PM11.

En zoals al eerder aangegeven, is er met het oor bij de drivers van de Kensingtons ietwat ruis te horen, de PM11 is gewoon stil. Echter is deze ruis vanaf 10 cm al niet meer waar te nemen ... daarmee een futiliteit waar ik het verder niet meer over hoef te hebben.

Hetgeen ik verder jammer vind, is dat de ev enkel middels een kleine aan/uit knop op het achterpaneel uit dan wel aan te zetten is. En dat uitzetten is wanneer je de ev niet gebruikt, in het licht van de warmte ontwikkeling, een must.


Maar verder ben ik echt super blij met de Ncore ev :clapping:

Wat een waardevolle toevoeging in mijn set, wat een heerlijke match met de Marantz voorversterking en de Kensingtons  :inlove:


Mijn verhaal begint bij de Gaia's, waar ik blij mee was en nog steeds ben. Die gaan niet meer weg. Ze hebben een nóg meer stabiel en open geluidsbeeld gebracht en de bass is er strakker door geworden. Echter ging dit wel ten koste van een stukje levendigheid, van de (fijn-) dynamiek en wat kleur. Het geluid werd er ietwat kaler door, de tonaliteit wijzigde. De bass was minder aanwezig, deze had een stapje terug gezet.

Ik had het vermoeden dat de Gaia's energie vraten, daarmee extra energie vroegen van de PM11, welke deze maar deels kon leveren. Het geluid kwam / de Kensingtons kwamen pas tot leven wanner de versterker wat verder open stond. Een duidelijk verschil met en zonder de Gaia's.

De Ncore ev lijkt nu mijn aanname te bevestigen: wederom een wijziging betreffende de tonaliteit, daar is meer fundament, meer kleur, instrumenten en zangers hebben meer body gekregen. Het geheel is nu beter in balans, alles lijkt op z'n plek te vallen, alsof het altijd zo had moeten zijn.

Het laag is meer aanwezig, deze heeft meer druk en definitie gekregen en vooral dát doet de set goed.
Ook op een laag volume is alles aanwezig, is er balans. De (fijn-) dynamiek is toegenomen, het geluid is open maar het muziekbeeld staat rotsvast, er is kleur, er is body, er is kracht.


Resumé: al hetgeen wat ik altijd al zo in mijn set waardeerde is gebleven, echter nu met de beschreven toevoegingen.





Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT