Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: twani op juli 24, 2020, 21:49:46
In een paar postings wordt me alweer snel duidelijk waarom ik destijds het dubieuze pad van losse kastjes en kabeltjes verlaten heb :D

Ruis, impedantie/gain mismatches en verbindingstouwtjes waarvan je je altijd maar weer afvraagt of een ander (lees veel duurder) exemplaar hiervan het niet beter zou doen ...

Néé, voor mezelf lees ik hier alleen maar de bevestiging van m'n keuze voor All In One zooi...

Zooi waarvan je weet dat het niet dé top is, zooi ook waarvan je weet dat een duurder kabeltje dat niet gaat verhelpen en deze dus ook niet hoeft te kopen :D
Herkenbaar[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Beste Hanninbal, wat wil je met het plaatje aangeven?

Citaat van: Hannibal_ op juli 24, 2020, 22:52:15
Oeps, nogmaals


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik denk dat als er onrust in je koppie is of ontstaat, je het aantal schakels in de stereoketen kan terugdringen, zodat er minder verleidingen kunnen ontstaan, maar dat dit voorts niet wil zeggen dat daarmee de onrust geheel is uitgebannen.
Voor de één zal het langdurig werken, voor de ander maar even.

Daarnaast zie ik dat de rust zoekenden tijdens het prediken van hun geloof voorbij gaan aan het gegeven dat af en toe wisselen en/of experimenteren voor velen een onderdeel van de hobby is, een onderdeel waar mensen plezier in beleven.

Citaat van: Rob46 op juli 24, 2020, 22:56:58
Herkenbaar[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

 ;D

De ruis komt er van de eigenaren af.

Citaat van: bert de melker op juli 24, 2020, 20:06:43
Dat weet hij al geen ruis bij Accuphase.[emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 07:26:02
Ik denk dat als er onrust in je koppie is of ontstaat, je het aantal schakels in de stereoketen kan terugdringen, zodat er minder verleidingen kunnen ontstaan, maar dat dit voorts niet wil zeggen dat daarmee de onrust geheel is uitgebannen.
Onrust ontstaat uit een combinatie van ongeduld, streven naar perfectie en je eigen oren niet vertrouwen.
Dit geldt voor de meeste hiero (inclusief ondergetekende), de 1 heeft dit in geringe mate, de andere lijdt er sterk onder.
Gelukkig vallen de symptomen bij mij wel erg mee en met de jaren wordt het steeds beter  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

... het zijn vast jouw oren die met de jaren "beter" met de omstandigheden omgaan 😄

Citaat van: VANZOMERENG op juli 25, 2020, 07:58:44
Onrust ontstaat uit een combinatie van ongeduld, streven naar perfectie en je eigen oren niet vertrouwen.
Dit geldt voor de meeste hiero (inclusief ondergetekende), de 1 heeft dit in geringe mate, de andere lijdt er sterk onder.
Gelukkig vallen de symptomen bij mij wel erg mee en met de jaren wordt het steeds beter  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... nog een ander patroon zie ik in mijn draadje en ook elders op het forum: ik heb een nieuw speeltje, post daarvan als eerste een tweetal zaken die mij zijn opgevallen, welke niet direct positief zijn. Open en eerlijk.

Dat wordt direct aangegrepen om negatieve feedback te geven en/of te genereren.


Daarentegen wanneer iemand een nieuw speeltje heeft en enkel de positieve zaken belicht, krijgt deze de feedback dat dit de mind set betreft. Hij/zij heeft er geld aan uit gegeven en dan moet het ook wel een positief verschil geven.


Welke uitlatingen men ook doet na de aanschaf van een nieuw product, negatieve feedback krijgt men altijd. Even in de spiegel kijken: ook zelf maak ik mij daar schuldig aan. Mea culpa :blush:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 08:17:26
... het zijn vast jouw oren die met de jaren "beter" met de omstandigheden omgaan 😄

Dit klopt 100%, ik ben nog steeds ongeduldig .... en je oren worden met het verstrijken v/d leeftijd er ook niet beter op.
Dit is ook 1 v/d redenen dat ik nu andere hifi-gear heb aangeschaft want nu horen mijn oortjes deze verschillen nog prima.

Wat me wel verbaasd, is dat met de leeftijd je gevoeligheid voor hoge tonen achteruit gaat en is gegaan maar ik nimmer de drang heb
gehad, dit met de treble-knop te compenseren.   Soms heb ik zelfs het idee dat ik op latere leeftijd nog meer gevoelig ben (lees allergisch)
ben voor een te schelle/scherpe weergave t.o.v. mijn eerdere leeftijd toen ik nog fris en fruitig was

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Als je een gevoelig en onzeker typje bent moet je al zeker geen Tannoy Prestige speakers nemen.
Die hebben de mogelijkheid om betreffende het hoog de roll off en energy te beïnvloedden.
Zoveel keuzes  :nervous:




Hier staan de instellingen nog net zo zoals bij aankoop  :) (alles op 0, neutraal).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5309
Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 08:29:51
...

Dat wordt direct aangegrepen om negatieve feedback te geven en/of te genereren.




Ho ho, niet de boel verdraaien.. Ik zei alleen dat ik hier weer bevestigt zie waarom ik destijds deze keuze maakte. Niets negatiefs aan.

Al hang je er nog 30 kastjes en kabels tussen, ik geef je ruim die vrijheid. :D


Xander32

... helaas is daarvoor de fysieke ruimte in het dressoir ontoereikend  ;)

Citaat van: twani op juli 25, 2020, 11:15:25
Ho ho, niet de boel verdraaien.. Ik zei alleen dat ik hier weer bevestigt zie waarom ik destijds deze keuze maakte. Niets negatiefs aan.

Al hang je er nog 30 kastjes en kabels tussen, ik geef je ruim die vrijheid. :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

#5311
Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 07:01:29
Beste Hanninbal, wat wil je met het plaatje aangeven?
Dat er geen issues zijn?

Natuurlijk wel kleedje nodig.

Ooit stond het andersom, de luidsprekers waar nu de bank staat en vise versa.
Was toeval dat we het omdraaide en het verschil was enorm.
Ken je het reflectie beoordelen via opmeten/touwtjes? (Kan hem niet meer vinden, lang geleden) Hoefde ik voor de zijwanden niet eens te doen, de eerste reflecties bereiken de luisterpositie niet eens. Verdwijnen in de erker of naar achterhuis via de muur van de hal [emoji2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Staaled

Citaat van: twani op juli 24, 2020, 21:49:46
In een paar postings wordt me alweer snel duidelijk waarom ik destijds het dubieuze pad van losse kastjes en kabeltjes verlaten heb :D

Ruis, impedantie/gain mismatches en verbindingstouwtjes waarvan je je altijd maar weer afvraagt of een ander (lees veel duurder) exemplaar hiervan het niet beter zou doen ...

Néé, voor mezelf lees ik hier alleen maar de bevestiging van m'n keuze voor All In One zooi...

Zooi waarvan je weet dat het niet dé top is, zooi ook waarvan je weet dat een duurder kabeltje dat niet gaat verhelpen en deze dus ook niet hoeft te kopen :D
Tsja , ik heb mogelijk één van de meest ingewikkelde sets van het forum ..............ruis is nihil........niet op 105 dB speakers.......niet in de kop. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

En zelfs geen onrust? Onmogelijk volgens sommigen mede- forumgenoten  ;D

Citaat van: Staaled op juli 25, 2020, 11:33:32
Tsja , ik heb mogelijk één van de meest ingewikkelde sets van het forum ..............ruis is nihil........niet op 105 dB speakers.......niet in de kop. :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

#5314
Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 08:29:51
... nog een ander patroon zie ik in mijn draadje en ook elders op het forum: ik heb een nieuw speeltje, post daarvan als eerste een tweetal zaken die mij zijn opgevallen, welke niet direct positief zijn. Open en eerlijk.

Dat wordt direct aangegrepen om negatieve feedback te geven en/of te genereren.




Citaat van: aktevox op juli 24, 2020, 11:23:02
Jou kennende gaat Ncore er weer snel uit.  ;D ;D
Call Marcel for a PM10.  ;)


Sander, bovenstaande was als grap bedoelt.
Denk dat je me wel beter kent.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 10:33:44
Als je een gevoelig en onzeker typje bent moet je al zeker geen Tannoy Prestige speakers nemen.
Die hebben de mogelijkheid om betreffende het hoog de roll off en energy te beïnvloedden.
Zoveel keuzes  :nervous:




Hier staan de instellingen nog net zo zoals bij aankoop  :) (alles op 0, neutraal).

Hier idem, alles mooi op neutraal.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Staaled

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2020, 11:54:38
En zelfs geen onrust? Onmogelijk volgens sommigen mede- forumgenoten  ;D
Nope, werkelijk.

Geef nu wel veel uit aan LP's en er gaat een wat beter element komen.......met de tijd. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

#5317
Jouw emoticons waren duidelijk genoeg hoor  :thumbs-up:

Maar zonder er nu al heel veel woorden aan te geven, kan de uitkomst van het toevoegen van de NCore aan de set wel eens verrassend zijn.


Enne, niet verder vertellen, maar vorig jaar heb ik al een paar keer contact gehad met Marcel over een PM10. Echter was van het exemplaar welke werd aangeboden, de kleur een no go. Champagne, goud. Die zou mij betreft het kleurtje, iedere dag herinneren aan Accuphase.
Hell no  :omg:



;D

Citaat van: aktevox op juli 25, 2020, 12:11:42

Sander, bovenstaande was als grap bedoelt.
Denk dat je me wel beter kent.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Citaat van: Staaled op juli 25, 2020, 12:18:59
Nope, werkelijk.

Geef nu wel veel uit aan LP's en er gaat een wat beter element komen.......met de tijd. :)

Hetgeen de hobby echt vermakelijkheid brengt ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Staaled

Citaat van: scrutinizer op juli 25, 2020, 12:23:04
Hetgeen de hobby echt vermakelijkheid brengt ;)
:thumbs-up:

Kippenvel & wipvoeten. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

En daar is het uiteindelijk om te doen.
Symptomen van totaal op gaan in de muziek  :clapping:

Citaat van: Staaled op juli 25, 2020, 12:58:53
:thumbs-up:

Kippenvel & wipvoeten. :music:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Citaat van: Staaled op juli 25, 2020, 12:58:53
:thumbs-up:

Kippenvel & wipvoeten. :music:

Beter dan andersom. Wipvel en kippenvoeten.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op juli 24, 2020, 21:49:46
In een paar postings wordt me alweer snel duidelijk waarom ik destijds het dubieuze pad van losse kastjes en kabeltjes verlaten heb :D

Ruis, impedantie/gain mismatches en verbindingstouwtjes waarvan je je altijd maar weer afvraagt of een ander (lees veel duurder) exemplaar hiervan het niet beter zou doen ...

Néé, voor mezelf lees ik hier alleen maar de bevestiging van m'n keuze voor All In One zooi...

Zooi waarvan je weet dat het niet dé top is, zooi ook waarvan je weet dat een duurder kabeltje dat niet gaat verhelpen en deze dus ook niet hoeft te kopen :D

Citaat van: Rob46 op juli 24, 2020, 22:56:58
Herkenbaar[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Niet herkenbaar 😉
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rob46

Gelukkig maar! Voor ieder wat wils, anders is het zo'n eenheidsworst...[emoji16]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Als je van jezelf weet dat er onrust zal/kan ontstaan met veel verschillende schakels in een keten, dan is de route die je nu ingeslagen bent zo gek niet.

Citaat van: Rob46 op juli 25, 2020, 15:01:06
Gelukkig maar! Voor ieder wat wils, anders is het zo'n eenheidsworst...[emoji16]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT