Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

marcush en 14 gasten bekijken dit topic.

bert de melker

Ik had al bezig geweest Robert.[emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

Ja, ben erg geduldig  :)

Maar ik wil het ook in rust doen. De Node en de HD-DAC1 moet ik eerst uit het kastje halen, dan de ev erin, alles goed aansluiten.

Citaat van: Richi op juli 23, 2020, 19:23:09
WAAAAAAT?! Heb jij zo veel geduld?  :hehe:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

5 minuten joh


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

Bezig met wat?

Citaat van: bert de melker op juli 23, 2020, 19:32:51
Ik had al bezig geweest Robert.[emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Aansluiten en genieten daarna,


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

Klopt. Maar het kan wel ff wachten. Heb zojuist vakantie gekregen na een drukke periode op het werk. De komende weken tijd zat om de ev te installeren en muziek te gaan luisteren  :P

Citaat van: bert de melker op juli 23, 2020, 19:35:47
5 minuten joh


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Dan wachten we jou avontuur af Robert.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

DofN

Ik lees met flinke interesse mee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

#5283
... psssst Bert  ;)




(snel en slordig fotootje met de phone)


Citaat van: bert de melker op juli 23, 2020, 19:32:51
Ik had al bezig geweest Robert.[emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Je kan het wel Robert nu wachten op jou bevindingen.[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

Die komen echt pas na het weekend.

Maar de eerste indrukken zijn er  ;D

Iig al twee zaken die opvallen, maar die voorts niets zeggen over de muzikale prestaties   :tongue2:
De Ncore wordt serieus warm,
En met het oor bij de 10" driver hoor ik enige ruis terwijl dat met de PM11 zero is.

Citaat van: bert de melker op juli 24, 2020, 10:54:40
Je kan het wel Robert nu wachten op jou bevindingen.[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

#5286
Citaat van: Xander32 op juli 24, 2020, 11:00:18
Die komen echt pas na het weekend.

Maar de eerste indrukken zijn er  ;D

Iig al twee zaken die opvallen, maar die voorts niets zeggen over de muzikale prestaties   :tongue2:
De Ncore wordt serieus warm,
En met het oor bij de 10" driver hoor ik enige ruis terwijl dat met de PM11 zero is.

Jou kennende gaat Ncore er weer snel uit.  ;D ;D
Call Marcel for a PM10.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op juli 24, 2020, 10:53:21
... psssst Bert  ;)



(snel en slordig fotootje met de phone)

Mietje  -65db   :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Wacht nou eerst maar eens mijn bevindingen af betreft de muzikale kwaliteiten van de Marantz - Ncore combi.

Citaat van: aktevox op juli 24, 2020, 11:23:02
Jou kennende gaat Ncore er weer snel uit.  ;D ;D
Call Marcel for a PM10.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Citaat van: Xander32 op juli 24, 2020, 11:00:18
En met het oor bij de 10" driver hoor ik enige ruis terwijl dat met de PM11 zero is.

Ligt dat dan aan de kabels of de versterker.
Aansluiting is RCA op de pre-out.?

Voor een beetje ruis zou ik mijn mening over hoe het klink niet laten beïnvloeden in ieder geval.

Accuphase heeft trouwens ook geen ruis, niet om je te beïnvloeden of zo........ :D

bert de melker

Dat weet hij al geen ruis bij Accuphase.[emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob_Dingen

Citaat van: Xander32 op juli 24, 2020, 11:00:18
En met het oor bij de 10" driver hoor ik enige ruis terwijl dat met de PM11 zero is.
Hoop dat je zo niet muziek luistert, dan mis je wat hoog.

Rob

Xander32

Aansluiting is idd pre out (rca). En het beetje ruis met het oor bij de driver heeft nihil invloed op de geluidskwaliteit op de luisterplek. Het ligt waarschijnlijk aan dat de gain van de PM11 niet perfect matched met die van de Ncore (die wijsheid heb ik niet van mezelf hoor  ;) ).


Citaat van: Mario D op juli 24, 2020, 20:05:40
Ligt dat dan aan de kabels of de versterker.
Aansluiting is RCA op de pre-out.?

Voor een beetje ruis zou ik mijn mening over hoe het klink niet laten beïnvloeden in ieder geval.

Accuphase heeft trouwens ook geen ruis, niet om je te beïnvloeden of zo........ :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

 ;D

Citaat van: Rob_Dingen op juli 24, 2020, 20:29:04
Hoop dat je zo niet muziek luistert, dan mis je wat hoog.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5294
In een paar postings wordt me alweer snel duidelijk waarom ik destijds het dubieuze pad van losse kastjes en kabeltjes verlaten heb :D

Ruis, impedantie/gain mismatches en verbindingstouwtjes waarvan je je altijd maar weer afvraagt of een ander (lees veel duurder) exemplaar hiervan het niet beter zou doen ...

Néé, voor mezelf lees ik hier alleen maar de bevestiging van m'n keuze voor All In One zooi...

Zooi waarvan je weet dat het niet dé top is, zooi ook waarvan je weet dat een duurder kabeltje dat niet gaat verhelpen en deze dus ook niet hoeft te kopen :D

twani


Xander32

Keer op keer valt het mij op dat het vooral anderen dan ik zelf zijn, die zich druk maken om futiliteiten  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Citaat van: Xander32 op juli 24, 2020, 20:34:00
Aansluiting is idd pre out (rca). En het beetje ruis met het oor bij de driver heeft nihil invloed op de geluidskwaliteit op de luisterplek. Het ligt waarschijnlijk aan dat de gain van de PM11 niet perfect matched met die van de Ncore (die wijsheid heb ik niet van mezelf hoor  ;) ).

En vergeet het hoge rendement van je speakers niet.

Hannibal_

Citaat van: doorofnight op juli 22, 2020, 10:20:23
Ik heb (eigenlijk) nog nooit in een ruimte geluisterd die van zichzelf zo goed was dat maatregelen niet nodig waren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: doorofnight op juli 22, 2020, 10:20:23
Ik heb (eigenlijk) nog nooit in een ruimte geluisterd die van zichzelf zo goed was dat maatregelen niet nodig waren.
Oeps, nogmaals


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.