Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Decodeer je dan op je NAS of in de streamer ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Ik stream middels de Minimserver op de nas; daarbij ga ik ervan uit dat deze aldaar het decoderen voor zijn rekening neemt (?). Vast een dombo opmerking/vraag  :lookaround:.

Citaat van: Kingpin op december 10, 2016, 09:46:29
Decodeer je dan op je NAS of in de streamer ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op december 10, 2016, 10:10:49
Ik stream middels de Minimserver op de nas; daarbij ga ik ervan uit dat deze aldaar het decoderen voor zijn rekening neemt (?). Vast een dombo opmerking/vraag  :lookaround:.
Bij minimserver kun je flac:wav aanvinken om decoding op de server te doen.
Ik weet niet of deze ook upsampled wat ik wel eens gelezen heb (ben ik geen voorstander van), zou je even moeten checken wat beter is.
Normaal gesproken als je lpcm uitstuurt vanuit je NAS zou je geen verschil moeten horen wbt compressie van flac formaten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bert50

Dan zou ik wel eens willen weten waar ik dat moet doen op een Synology nas.
Ik kan niks instellen zover ik weet op de Synology



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Die wijziging moet je doorvoeren in de MinimServer (indien je die als server op de nas hebt draaien).


Citaat van: bert50 op december 10, 2016, 13:49:41
Dan zou ik wel eens willen weten waar ik dat moet doen op een Synology nas.
Ik kan niks instellen zover ik weet op de Synology



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Als je een macbook oid gebruikt in minimwatch welkje installeert op je mac


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Waarom zou ik dat op mijn imac moeten installeren het draait alleen op de synology Robert ik kan dat nergens vinden .
En toch speelt het prima

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

De Minimwatch is een soort van remote app, waarmee je vanaf de imac de Minimserver op jouw nas kan instellen. Ik heb hem ook op m'n laptop staan. Wanneer ik bv. albums heb toegevoegd aan de nas, kan ik vanaf de laptop middels Minimwatch een re-scan uitvoeren van Minimserver op de nas.

Citaat van: bert50 op december 10, 2016, 20:31:49
Waarom zou ik dat op mijn imac moeten installeren het draait alleen op de synology Robert ik kan dat nergens vinden .
En toch speelt het prima

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Ik laat het je wel de 28e zien maar ik kan niks instellen maar toch klinkt het hemels met de Focals


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

#4359


http://minimstreamer.com/userguide.html#Stream%20converter%20program

Onder het kopje transcoding staat de uitleg hoe het in te stellen. Maar krijg jij wel een scherm zoals hierboven (rechter muisknop op icoontje miniserver)?


Citaat van: bert50 op december 11, 2016, 08:27:56
Ik laat het je wel de 28e zien maar ik kan niks instellen maar toch klinkt het hemels met de Focals


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Dit zie ik niet op de synology wel op de iMac maar daar doe ik niks mee met minimserver


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

#4361
Wanneer je onderstaande d/l en install op de Mac, kan je via deze app (Minimwatch) op de Mac, de Minimserver op jouw nas "besturen/inrichten".

http://jminim.com/brac/MinimWatch-0.8.4-macosx.dmg
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Ik zie dit meer niet Robert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Een meer vloeiend geluid/een rustiger geluid, een scherper geluidsbeeld en ietwat meer klankkleur geeft de Vodka t.o.v. de Cinnamon, d.w.z. zo ervaar ik het. En deze subtiele veranderingen waren direct en relatief duidelijk waarneembaar door mij. Maar m'n gehoor is op dit moment verre van optimaal; over een tijdje (kerstvakantie) nog maar weer eens terug naar de Cinnamon om te vergelijken.

@Bert; ik zal die laatst genoemde de 28e ook meebrengen; kunnen wij een vergelijk met de Diamond doen (als je dat ziet zitten).


Citaat van: Xander32 op december  7, 2016, 18:05:15
Ik laat mij komend weekend verrassen in eigen set. Eens horen of deze überhaupt iets (anders) doet in de set (dan de Cinnamon). Zo niet, dan was het een afgeprijsd maar evengoed duur gokje  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Bijzonder: je mist een deel t.o.v. mijn scherm. Heb je wel de meest recente Minimserver versie?


Citaat van: bert50 op december 11, 2016, 11:11:22
Ik zie dit meer niet Robert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 10, 2016, 09:14:22
Zoals vaak in dit wereldje, lees ik er tegengestelde berichten over. Ik wil het dan zelf ervaren en op basis daarvan m'n eigen keuze maken. Ben benieuwd.

Wat wel de pest is; dan moet ik technisch gaan luisteren, maar voor een stukje gemoedsrust, is het dat mij wel waard  :).
Ga vooral niet technisch luisteren. Voor mij uit een lagere dan wel hogere bitrate zich meer in het ontbreken van stress waardoor ik tot rust kom.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Het zijn allen lossless bestanden, birate identiek. Alleen de ene is ietwat ingepakt, de ander niet. De gedachte is dat een streamer/renderer meer moeite moet doen om de ingepakte versie af te spelen, moet deze uitpakken, hetgeen ten koste zou gaan van een deeltje geluidskwaliteit ...

Citaat van: Bas Akkerman op december 11, 2016, 14:02:17
Ga vooral niet technisch luisteren. Voor mij uit een lagere dan wel hogere bitrate zich meer in het ontbreken van stress waardoor ik tot rust kom.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ik zei het verkeerd inderdaad. Blijft dat ik denk dat je niet zozeer iets merkt in geluidskwaliteit, een beter of minder goed laag of zo, maar als er verschil is zich dit uit in stress versus rust.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Ik ga het eerst ff uitproberen via een usb stick in het front van de NA11. Dat is de kortste route zonder inmenging van andere schakels (dat was een tip op een buurforum).

Citaat van: Bas Akkerman op december 11, 2016, 14:11:54
Ik zei het verkeerd inderdaad. Blijft dat ik denk dat je niet zozeer iets merkt in geluidskwaliteit, een beter of minder goed laag of zo, maar als er verschil is zich dit uit in stress versus rust.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Heden middag een gelijk ervaren aangaande de Vodka ethernet kabel als vanochtend. En niets geen "technisch luisteren" maar gewoon genieten van de muziek. Ook ben ik nog steeds erg content met de nas: wat een gebruiksgemak. Naast de NA11 is de nas wel m'n beste (audio) aankoop van 2016.


Citaat van: Xander32 op december 11, 2016, 11:12:52
Een meer vloeiend geluid/een rustiger geluid, een scherper geluidsbeeld en ietwat meer klankkleur geeft de Vodka t.o.v. de Cinnamon, d.w.z. zo ervaar ik het. En deze subtiele veranderingen waren direct en relatief duidelijk waarneembaar door mij. Maar m'n gehoor is op dit moment verre van optimaal; over een tijdje (kerstvakantie) nog maar weer eens terug naar de Cinnamon om te vergelijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

#4371
Fijn hè? Tablet aan, set aan, luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op december 11, 2016, 20:44:03
Heden middag een gelijk ervaren aangaande de Vodka ethernet kabel als vanochtend. En niets geen "technisch luisteren" maar gewoon genieten van de muziek. Ook ben ik nog steeds erg content met de nas: wat een gebruiksgemak. Naast de NA11 is de nas wel m'n beste (audio) aankoop van 2016.

Zo'n NAS wordt mijn laatste audio aankoop van 2016, gister avond is mijn 4 jaar oude Synology DS213  geheel onverwacht overleden, waarschijnlijk een kapot moederbord. Ik  hoop dat mijn data op de schijven nog in takt is.
mainly British stuff

Bas Akkerman

Balen! Moest ook maar eens een back-up doen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

externe backup moet je imo altijd maken, op wat voor NAS en in welke RAID je ook draait, dan is een verlies van data op je schijven "ff lastig", maar ook niet meer dan dat.
een externe HD kost tegenwoordig relatief weinig en kan je op de USB van je NAS zo inprikken om (vaak via een "one touch backup"-functionaliteit) een backup te maken.

ik stream al behoorlijk lang en in al die jaren heb ik het gelukkig nog nooit nodig gehad tgv overleden NAS en/of schijven, maar desondanks heb ik vd hele collectie 2 complete backups op HD staan ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea